PDA

View Full Version : HNGD... Een witte jap.



wireman
5 december 2011, 19:40
Na al het HNGD geweld van de afgelopen tijd vond ik het hoog tijd om ook maar mee te gaan met het spul hier.. Bovendien zocht ik nog een leuk backup gitaartje voor de bij (hint)
Tja.. alleen een witte is niet genoeg natuurlijk! Daarom een tipje van de sluier..
Ik ben voornemens om minimaal 24 uur te wachten met het posten van the proof..

Het is een Witte japanner van een jaar of 30-40 in originele staat.
Niet echt heel erg high-end, maar wel een leuk chique gitaartje.. Ik had ze voorheen alleen maar in het zwart gezien.. deze witte is dus een leuk bijzonder ding.. Verwacht geen plank van 1000 euro plus, maar gewoon een leuk ding voor erbij..
Het is een 'el cheapo' kopie van een beroemd model.. dr zitten dimarzio´s in.. Ik ben m nu aan het poetsen en bewonderen.. want dat was hoog nodig!

meer info volgt morgen..

dus... oh.. kom maar eens kijken... wat dr in mn schoentje zit.

lindstrom
5 december 2011, 19:42
Iedereen weet dat jappen geel zijn, en nu posten die foto!!!

G.G.
5 december 2011, 20:07
Ibanez Roadstar?

EDIT: Nee, het is een LP, ik weet het zeker. Heb al staan smullen bij marktplaats.

wireman
5 december 2011, 20:59
http://img822.imageshack.us/img822/8258/fotohcc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/fotohcc.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Mr. Dynamite
5 december 2011, 21:04
Spelen met vuur Wireman, you've started it :D

Lijkt me een geinig ding, benieuwd naar meer foto's

wietse
5 december 2011, 21:11
les paul met dimarzio's , een hondo II ?

Hendriks
5 december 2011, 21:24
les paul met dimarzio's , een hondo II ?

Dacht ik ook aan , ooit ook eens gehad , helaas kan ik er niets positiefs over zeggen.

wireman
5 december 2011, 21:30
gelukkig maar... geen hondo....

2350
5 december 2011, 22:04
Ziet eruit als een late Maya. Of iets uit dezelfde fabriek onder een andere naam.......

wireman
5 december 2011, 23:25
:cheerup::cheerup: we hebben een winnaar!

Morgen komen de pics!! En voor u allen... Ik dacht de spanning een beetje op te voeren.. kennelijk is er op pakjesavond genoeg spanning en was dit even teveel...

excuses daarvoor!! hehe!



Ziet eruit als een late Maya. Of iets uit dezelfde fabriek onder een andere naam.......

pueblo
6 december 2011, 18:16
u hebt nog 7 uur en 44 minuten de tijd

Orpheo
6 december 2011, 18:51
fuck wat een bullshit topic! post OF gelijk foto's, of doe gewoon effe niks tot je foto's hebt. dit is irritant, slowchat mag (immers) niet.

macwilliams
6 december 2011, 19:03
:???:Een maya telecaster?

Nielsje
6 december 2011, 19:14
:cheerup::cheerup: we hebben een winnaar!

Morgen komen de pics!! En voor u allen... Ik dacht de spanning een beetje op te voeren.. kennelijk is er op pakjesavond genoeg spanning en was dit even teveel...

excuses daarvoor!! hehe!


fuck wat een bullshit topic! post OF gelijk foto's, of doe gewoon effe niks tot je foto's hebt. dit is irritant, slowchat mag (immers) niet.

Dat dus. Suf gelul wireman.

pietvanbuiten
6 december 2011, 19:30
:cheerup::cheerup: We hebben een winnaar!

Morgen komen de pics!! En voor u allen... Ik dacht de spanning een beetje op te voeren.. Kennelijk is er op pakjesavond genoeg spanning en was dit even teveel...

Excuses daarvoor!! Hehe!


ik kijk niet meer!!!!!!

De V
6 december 2011, 19:58
Die truc van spanning opbouwen is de laatste tijd al zo vaak uitgehaald, het is gewoon niet origineel/leuk meer.:makeup:

almarvk
6 december 2011, 20:11
Topic opgeschoond. Blijkbaar kunnen een paar personen hun fatsoen niet behouden online.

heinz3110
6 december 2011, 20:13
Die truc van spanning opbouwen is de laatste tijd al zo vaak uitgehaald, het is gewoon niet origineel/leuk meer.:makeup:

Tis een "scroll-topic". In 1 seconde gelezen. :)

BobvanKempen
6 december 2011, 21:03
Hmm, schijnt mode te zijn een topic zonder foto's .... beetje jammer want I love picca's.

crapton
6 december 2011, 21:33
Hoe speelt dat met die lichtgewicht snaren? Van het merk 'Emperors Clothes' uit Japan?

wietse
7 december 2011, 18:02
waar blijven de foto's lui stuk vreten!! :D.

crapton
7 december 2011, 18:06
Rustig aan man :chicken:

Het is gewoon een witte LP achtige gitaar, niets bijzonders. Of heb je nooit een LP gezien? Google maar eens op 'white Maya Les Paul'.

wireman
7 december 2011, 18:40
Wat nou gewoon.... Doe jij eens rustig man!! ;)

Foto´s komen eraan.. Moest gisteren onverwachts werken en was pas om 01:00 thuis... scusi!

Ik probeer vanavond wat plaatjes te schieten.. Ik ga m zo afmaken.

roestieg roestieg!!

Jammer dat er zo dom gereageerd wordt door sommigen.. Het gevoel voor humor is helaas weer tot een vriespunt gedaald... Zelfs een moderator die in moet grijpen..

wietse
7 december 2011, 19:39
een maya?
man die zijn kwa bouwkwaliteit net zo erg of goed als een hondo, kwamen volgens mij ook wel uit dezelfde fabriek, dit geldt voor de bolt on versies.
en destijds was hondo de enige japanse fabrikant die di marzio's in hun gitaren stopte.
de meeste andere merken hadden eigen pickups, matsumoku MMK, fujigen maxxon etc.

eroosch, smilie niet gezien?

wireman
7 december 2011, 20:15
tja.. ehm.. Daar ben ik dus ook achter.. Het is ook eigenlijk een impulsieve koop.. Een Gas aanval die niet helemaal uitpakte zoals ik hoopte.. Maar tja.. wat wil je voor 150 euro?.. Desalnietemin komen er zo foto's..

wireman
7 december 2011, 20:25
http://img64.imageshack.us/img64/4136/foto4fw.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/64/foto4fw.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

wireman
7 december 2011, 20:27
http://img818.imageshack.us/img818/3876/foto2ah.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/foto2ah.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

wireman
7 december 2011, 20:29
Qua looks vind ik het echt wel een beauty.. Qua gitaar is het inderdaad niet veel.. Leuk om even mee te klooien.. Ik denk desalnietemin dat ie niet lang in het arsenaal zal blijven.. Inderdaad meer een beginnersding.. maar dan in een vintage japanner jasje.. sorry.. kimono..

wietse
7 december 2011, 20:56
staat er ook nog wat op de neckplate?
want deze kop is wel heel erg ibanez/epihone achtig, ook die trusrodcover is ongewoon en kan ik niet plaatsen, doet wat cort achtig aan.
dit is zeker niet de doorsnee maya die je veel tegenkomt.

Mitch
7 december 2011, 21:02
Ik wou net zeggen: ik ben dan wel geen kenner-to-the-max, maar dit ziet er wel heel anders uit dan gemiddeld. Maar hoe dan ook gefeliciteerd met een impuls aankoop :D

wireman
7 december 2011, 21:02
Op de neckplate kan ik alleen 'made in japan' ontdekken.. Ik zie ook nergens een serienummer.. Nou weet ik ook niet of je die tegen komt op oudere productiemodellen.
Het was mij ook al opgevallen dat hij afwijkt van het reguliere maya spul.. Hij is ook niet zo loodzwaar zoals ze vaak worden omschreven.. (multiplex?)

wireman
8 december 2011, 20:30
Kennelijk heb ik lopende dit topic mijn credits verbruikt en wordt ik geboycot? :dontgeti:

Brewskie
8 december 2011, 23:41
Nee, joh. Ben je mal. Maar als je nu al zegt dat hij niet lang in je assortiment zal blijven zullen er wellicht ook niet veel mensen blij voor je zijn. :makeup: Hoe happy was je guitar day ?

wireman
9 december 2011, 11:07
Weet je wat het is.. Ik ben niet veel gewend wat betreft gitaren omdat ik altijd behoorlijk trouw ben gebleven aan de plank die ik had of heb.. geen 5 gitaren maar gewoon 1... Ik was dan ook lang een zolderkamergitarist.. tot drie jaar terug.. nu speel ik in een band en begin ik eigenlijk nu pas met spelen.. Dat zorgt voor leuke leermomenten en zaken om over na te denken. Ik heb vanaf dat ik ging 'spelen' een les paul studio gehad.. ook in de eerste 'bandfase' nog gehad. Uiteindelijk weg gedaan voor een strat en dat pakte voor mij erg prettig uit.. mn strat is een wereldgitaar waar ik verschrikkelijk blij mee ben. Nu wilde ik toch weer iets afwijkends en verschillends voor als backup EN om ook eens een andere sound te kunnen produceren. Met name humbucker(s) was een pre.. Meeste spul uit japan van twee, drie decennia terug wordt omschreven als erg goed en wat ik hiervan in mn handen heb gehad voelt ook prettig. Echter weet ik ook dat er rommel tussen zit. Maya lag me bij als omschreven als goed. Daarom deze Maya.. Als ik m zie.. big smile.. als ik haar in mn handen heb ben ik er nog niet over uit.. Zondag repeteren en dan op volle toeren proberen.. gewoon even een kans geven. Frets zijn ook niet helemaal top meer.. dat scheelt natuurlijk ook. Daarom wil ik ook meer weten over deze gitaar.. Is het de moeite om te laten vlakken, danwel herfretten?.. Misschien heb ik dan wel een topgitaartje waar ik nog jaren plezier van kan hebben.. of moet ik weer wijken voor het volgende experiment?.. dat is een beetje het dubio.. daar heb ik niet goed genoeg op gelet bij aanschaf.. wat ik zeg.. impulsief en ook een mooi en belangrijk leermoment. Ik loop het zelf te propageren en dan trap ik er zelf in :chicken: big fat fokking valkuil!

voorlopig is mn guitar day echt wel happy.. wat ik al zei.. het is geen Les Paul van een hoop geld maar gewoon een japans probeersel.. overlef ik echt wel.. gewoon weer eens kijken of een LP model me nog ligt.. Misschien moet ik op zoek naar een mooie tele met humbucker oid...

pietvanbuiten
11 december 2011, 19:21
voorlopig is mn guitar day echt wel happy.. wat ik al zei.. het is geen Les Paul van een hoop geld maar gewoon een japans probeersel.. overlef ik echt wel.. gewoon weer eens kijken of een LP model me nog ligt.. Misschien moet ik op zoek naar een mooie tele met humbucker oid...

Maar daarom istie niet minder mooi......

Mitch
11 december 2011, 19:53
Er zijn teveel gitaren geweest die ik dacht te kunnen verbeteren. Dat werkte meestal wel, maare niet genoeg om ze n iet alsnog weg te doen met een verlies van cash. Upgrades haal je er bij verkoop zelden of nooit uit. Maar goed, mijn Les Paul werd ook pas mijn Les Paul voor het leven na een wissel van pickups. Het moeilijke is dat je door de eventuele nadelen heen moet luisteren en voelen of de gitaar je ligt of niet en zo ja, of -ie het waard is om te laten bijwerken. Het moeilijke zit 'm in het feit dat je daar verhoudingsgewijs een tikkie ervaring voor tekort komt. Da's helemaal niet erg, het kost alleen tijd en geld voordat je dat wel hebt ;)

wireman
12 december 2011, 10:57
Gisteravond heb ik m op bandsterkte kunnen proberen.. Het clean wat eruit komt is eigenlijk in de middenstand nog het beste te gebruiken.. Er komt toch een verrassend bluesy lekker strak geluid uit.. Hals is daarentegen iets te wollig en brug is nogal iel.. (totdat je die RAT aantrapt.. dan merk je waar dimarzio`s voor zijn gemaakt :rockon: )
Voor de rest moet ik toch teveel instellingen om gaan gooien van mn pedalen om er een lekker geluid uit te krijgen.. Tijdens de repetitie zelf heb ik eigenlijk geen moment gehad waarin ik dacht.. Nu moet ik die maya pakken.. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat we gisteren in de oude soul hebben staan rotzooien, hot chocolate, Commodores.. en dan is de strat wel meester hoor!
Tijdens het wekelijkse jam/half uurtje klooien was het best wel een lekker gitaartje!! Er zit alleen een hele nare buzz in de G snaar.. toch ffies oplossen..
Conclusie is wel dat ik het nog even aan ga kijken in hoeverre ik m in kan gaan zetten en dat het humbucker verhaal meer GAS is dan noodzaak.. Anders toch doorzoeken naar een Tele met humbucker..;)