PDA

View Full Version : Iemand ervaring met M-Audio fast track pro ?



Ernest01
5 december 2011, 19:34
Heeft iemand ervaring met de M-Audio fast track pro, liefst in combinatie met Audacity ?
Zo ja, is de installatie eenvoudig te doen. (zonder extra drivers)

En is de fantoom voeding die alleen via de USB-aansluiting komt voldoende voor twee microfoons ? (b.v. Samson C01 pencil condensor mics)

N.D.
5 december 2011, 20:33
Ik heb de grotere broer van de M-Audio. Ik werk zelf op mac, daar is aansluiten al voldoende als "installatie"
Maar ik neem aan dat er gewoon een CD'tje bijzit met de drivers en evt. extra software.

En die fantoomvoeding zal inderdaad voldoende zijn.

Ernest01
5 december 2011, 20:46
Grotere broer.... dat klinkt aardig professioneel.

Ok, dus alles wat nodig zou kunnen zijn zit erbij. (de drivers waarschijnlijk niet de laatste, maar die zullen wel via de site te downloaden zijn)

Thanks.

JER00N
13 december 2011, 21:37
Ik heb de fasttrack pro nu even in bruikleen. Stukken beter dan m'n eigen interface (ESI U46DJ), in die zin dat de M-Audio het ook daadwerkelijk, zonder gezeik, doet :P Ik gebruik hem zelf in combinatie met Cubase, of met Guitar Rig 5. Werkt goed, hoewel ik met de standaard drivers (van de site) geen input signaal binnenkreeg (afspelen ging wel goed). In plaats daarvan gebruik ik de drivers van Asio4All, hiermee werkt alles prima. Installatie hiervan is simpel, gewoon downloaden van Asio4all en dan de geluidskaart activeren (in je opnameprogramma wel Asio4all als geluid driver kiezen).

Geen vertraging of anderszins problemen.

Met de fantoomvoeding heb ik geen ervaring, heb hem nog niet gebruikt icm microfoons...

Ernest01
13 december 2011, 22:40
Dank voor je post Jer00n. Ik heb inmiddels de M-audio fast track pro in gebruik. De driver op de bijgeleverde CD werkte niet, maar de meest recente van de site wel. Het is een makkelijk ding en heb er een matched pair op aangesloten van Samson. (C02)
Fantoom voeding werkt prima op mijn laptop, dus een externe voeding niet nodig.
Nu bezig met het uittesten van de juiste positie van de mics, maar de ORTF opstelling lijkt het beste te zijn voor mijn gebruik. (met dank aan Han)
Ik gebruik het in combinatie met Audacity, wat mij goed bevalt.
Zal ook eens de drivers van Asio4All bekijken. Wellicht dat die nog iets toevoegen.

HaroldA
13 december 2011, 23:08
Zal ook eens de drivers van Asio4All bekijken. Wellicht dat die nog iets toevoegen.

Asio drivers van M-Audio zijn altijd de beste optie.

JER00N
13 december 2011, 23:33
Asio drivers van M-Audio zijn altijd de beste optie.

Als dat werkt inderdaad, prima. Maar als het, zoals bij mij, niet 100% werkt kun je Asio4all in ieder geval als alternatief gebruiken.

Trouwens, als je last van 'USB-ruis' hebt (zacht gepiep op de uitgangen) dan kun je dat verhelpen door de interface te voeden met een 9V-voeding (NIET van effectpedalen, daarvan is de polariteit omgedraaid). Deze tip las ik op de site van bax-shop.