PDA

View Full Version : Fender Supersonic 22 W versus Fender 65 deluxe reverb.



knutselsmurf
5 december 2011, 18:09
Hoi,

Ik ben in de running voor een nieuwe amp.
Het afgelopen zaterdag even de Fender supersonic 22watt getest.
En deze beviel me echt goed.
Maar nu lees ik veel negatieve dingen over die nieuwe supersonic.
Er zou nog wel eens het één en ander aan kapot gaan.
Reverbs die gaan janken door verkeerde buizen, bas knop die niet meer werkt,Voeschakelaars die niet reageren, hiss geluid.

Iemand van jullie misschien ervaring met de supersonic 22

Of kan ik misschien beter voor de Fender 65 deluxe reverb gaan
lees hier geen rare dingen over ik heb deze alleen niet getest
en zou ook niet weten waar ik deze kan testen.
Het lijkt me toch dat dit clean niet veel afwijkt van de supersonic?

mijn eerste keus is de supersonic vanwege de combinatie clean.
en toch ook behoorlijk wat overdrive.
Maar ik heb geen zin in een amp die vol met bugs zit.

Wat zeggen jullie ervan?

Mukkez
5 december 2011, 18:14
Ik heb die Supersonic 22 watt twee keer uitgeprobeerd. Ik vind het echt een gave versterker. Was destijds wat boven mijn budget. Over de betrouwbaarheid kan ik je dus niets vertellen. Over de sound ben ik wel erg te spreken!

knutselsmurf
5 december 2011, 18:20
Ja dat was ook mijn ervaring.

Heerlijk clean en een lekkere overdrive voor classic rock.
past precies in mijn straatje .
En er zit nu ook nog eens 100 euro korting op bij thomann

Maar als ik straks hier met een onding zit word ik ook niet vrolijk.
zeker voor het bedrag wat je er voor neer moet tellen.

Rick trodat
6 december 2011, 13:39
Over de fender deluxe reverb zijn ook genoeg verhalen. Doorgaans hebben ze beide dezelfde bouwkwaliteit.

Probleem bij bijna alle fender amps, maar ook hedendaagse marshalls is dat de buizen direct op de print zitten. Dit geeft doorgaans op termijn de meeste problemen. Dit wil niet zeggen dat pcb slecht is, maar een hele warme buis en pcb gaat vaak niet samen.

Dit blijf je toch wel houden. Ook bij hele dure amps zoals Two Rock en Hook, Toneking, bogner. Two Rock is dan wel ptp, maar ook deze hebben wel eens issues. De oude hook was een combi tussen ptp en pcb. Ideaal, maar de nieuwe hebben ook gewoon alles op de print. Er zit echter doorgaans ook verschil in kwaliteit tussen de prints.

Zelf heb ik al ruim 5 jaar de fender supeerchamp xd. Het net stond helemaal vol met dingen als ''de dsp gaat snel stuk'' ''hij is slecht gebouwd''. Maar zelf alleen 3x retube gedaan en verder nooit problemen mee gehad.

EDIT: Waar je wel naar kan kijken is of de amp makkelijk een service kan krijgen. MAW dat je niet de halve amp uit elkaar moet halen, mocht er wat zijn.

Gitaar4LifeDude
6 december 2011, 14:33
Ik heb de versterker nu inmiddels een dikke 1.5 jaar en er is nog nooit ook maar enig probleem mee geweest. Zelfs nadat ik 'm een keer behoorlijk hard liet vallen was alles nog steeds helemaal prima.
Hij reageert ook erg goed op pedalen.
Ik vind het overdrive kanaal redelijk maar niet geweldig maar het clean + de reverb is te gek.

knutselsmurf
6 december 2011, 14:49
Ik heb de versterker nu inmiddels een dikke 1.5 jaar en er is nog nooit ook maar enig probleem mee geweest. Zelfs nadat ik 'm een keer behoorlijk hard liet vallen was alles nog steeds helemaal prima.
Hij reageert ook erg goed op pedalen.
Ik vind het overdrive kanaal redelijk maar niet geweldig maar het clean + de reverb is te gek.

Hij zou vooral om het nieuwe type supersonic gaan.
ik weet niet welke jij hebt maar ik bedoel de type met de vintage/burn channel voorheen was dat bassman en nog een ander channel

knutselsmurf
6 december 2011, 14:51
Over de fender deluxe reverb zijn ook genoeg verhalen. Doorgaans hebben ze beide dezelfde bouwkwaliteit.

Probleem bij bijna alle fender amps, maar ook hedendaagse marshalls is dat de buizen direct op de print zitten. Dit geeft doorgaans op termijn de meeste problemen. Dit wil niet zeggen dat pcb slecht is, maar een hele warme buis en pcb gaat vaak niet samen.

Dit blijf je toch wel houden. Ook bij hele dure amps zoals Two Rock en Hook, Toneking, bogner. Two Rock is dan wel ptp, maar ook deze hebben wel eens issues. De oude hook was een combi tussen ptp en pcb. Ideaal, maar de nieuwe hebben ook gewoon alles op de print. Er zit echter doorgaans ook verschil in kwaliteit tussen de prints.

Zelf heb ik al ruim 5 jaar de fender supeerchamp xd. Het net stond helemaal vol met dingen als ''de dsp gaat snel stuk'' ''hij is slecht gebouwd''. Maar zelf alleen 3x retube gedaan en verder nooit problemen mee gehad.

EDIT: Waar je wel naar kan kijken is of de amp makkelijk een service kan krijgen. MAW dat je niet de halve amp uit elkaar moet halen, mocht er wat zijn.

Het blijft dus gewoon een gok denk ik.
ik had zelf 3 jaar lang een vibrochamp xd ook nooit een probleem mee gehad.
misschien is het percentage misbaksels ook gewoon erg klein er worden er immers zo veel verkocht en meestal worden vooral de negatieve verhalen gepost.

Gitaar4LifeDude
8 december 2011, 14:51
Hij zou vooral om het nieuwe type supersonic gaan.
ik weet niet welke jij hebt maar ik bedoel de type met de vintage/burn channel voorheen was dat bassman en nog een ander channel

supersonic 22 heeft sowieso alleen maar een fat switch voor het clean kanaal, geen opties voor bassman/andere versterker.
Ik heb dus idd degene waar jij informatie over zoekt.
Ik vind het een prachtbak samen met een fulltone ocd pedaal en een prs. Helemaal te gek.

guitarguru
8 december 2011, 22:01
Ik heb 2 weken zo'n Supersonic22 thuis gehad, en vond de hiss erg hinderlijk. Echter bij bandrepetitie viel dat nauwelijks op. Voor studiogebruik is dat wel minder natuurlijk.
Verder leuke amp, met ook best goed scheurkanaal. Pakte ook goed pedalen. De reverb vond ik wat minder. Niet hét fameuze Fender galm geluid. Nauwelijks goed instelbaar ook. Stond bij mij tussen 0 en 1 of zo... De 'staart' duurde ook veel te lang (4 sec.).