PDA

View Full Version : Samsung galaxy tablet op gitaar versterker met stereo mini jack naar jack



Wop6670
5 december 2011, 02:59
Zat wat gitaar met mijn broer te spelen. Gewoon een beetje rotzooien.:strat:
We zoeken dan veel naar chords met mijn Samsung tablet.
Planten de tablet op een muziek standaardje en spelen dan wat.
Dan hoeven we niet te printen.
Tevens heeft megachords een functie dat je als je een liedje hebt gevonden je deze kan horen via youtube.

Ik had een kabeltje gesoldeerd stereo mini jack naar mono jack om mijn vox ritme boxje op de tweede input van mijn gitaar versterker te laten spelen. In de hoop met het ritme mee te kunnen spelen. Deze gaf alleen via de koptelefoon uitgang erg veel ruis op de princeton. Dus de kabel had ik over. :(

Dus tijdens het spelen kreeg ik het idee om het kabeltje in mijn tablet te steken en dan direct in mijn princeton.

Wauw. Helemaal tegek.:rockon:
Waanzinnige geluids kwaliteit. De tablet qua volume niet zo hard gezet. Kunnen we lekker met de nummers mee spelen.

De kabel is gesoldeerd maar volgens mij kan het ook met een verloopje van jack naar mini jack.
De gesoldeerde kabel is 1 op 1 gesoldeerd. De tip op de tip en de aarde op aarde.

Lol:crazyhappy:

EDV
12 december 2011, 15:20
goed idee...ga ik ook eens proberen....heb ook nog wel zo'n kabeltje liggen :)

harrie-beton
12 december 2011, 16:17
Dat doen een hoop gitaristen hier al 10 jaar met een computer. Programma's zoals TUX guitar of Guitar Pro zijn hiervoor geschreven.
Dat is ook nog stereo in plaats van je mono kabel.

Wop6670
12 december 2011, 19:42
Dat doen een hoop gitaristen hier al 10 jaar met een computer. Programma's zoals TUX guitar of Guitar Pro zijn hiervoor geschreven.
Dat is ook nog stereo in plaats van je mono kabel.

Yep Harrie dat weet ik. Heb ik ook in he verleden ook gedaan.

De tablets zijn nieuw en wat compacter in gebruik en niet iedereen weet het.

Je drukt op een knop en hij is aan. Je start megachords, drukt op clips en youtube speelt je muziekie en je kan meteen meespelen.
Met een computer moet je meestal muizen terwijl de tablets touchscreen zijn.
Ook dat hij zich goed houd op mijn buizenbakkie, daar had ik mijn twijfels over.
De muziekkwaliteit is behoorlijk goed te noemen.

Ik hoop zo wat mensen op een idee te brengen.:ok:

Dat het niet het ei van columbus is, daar heb je gelijk in.
Met de programma's die jij opnoemt kan je natuurlijk veel meer en zijn mogelijkheden eindeloos. Dit is gewoon stom simpel en snel, zonder toeters en bellen.



Willem