PDA

View Full Version : Kwaliteit audio interface?



telecastermaster
4 december 2011, 19:29
Ik overweeg de aanschaf van een audio interface. Het gaat mij alleen om de AD-converter. Voor de preamp heb ik nog een audio Buddy liggen. Ik gebruik nu overigens een Line 6 Toneport GX, maar die is alleen mono in (gitaar dus).

Zijn er grote kwaliteitsverschillen in AD-converters?
Is deze van behringer wat? http://www.dijkmanmuziek.nl/computer/audio-interface/firewire/fca202-behringer
Of kan ik beter voor wat anders gaan/

Thx

bass blom
4 december 2011, 19:34
moeilijk, zoveel te kiezen.
ik koos alleen geen behringer, tenzij er bijna geen geld was :chicken:

MegaDrive
5 december 2011, 03:43
+1

Ik zou mijn opnames ook niet aan Behringer willen toevertrouwen, voor een paar tientjes meer zit je al gauw bij de wat bekendere namen in recording land. Er is veel kwaliteits- (en dus ook prijs) verschil als het gaat om interfaces, wat met name bepaald wordt door de preamps en converters. Omdat Windows 7 moeilijk deed met mijn M-Audio Fast Track Pro i.c.m. Cubase heb ik een NI Audio Kontrol One gekocht. Zeer vergelijkbaar in functionaliteit maar betere preamps en converters (Cirrus Logic) en dat is toch wel een vooruitgang t.o.v. de M-Audio, die ik overigens jaaaaren nietsvermoedend heb gebruikt zonder het idee te hebben dat dat ge-upgrade moest worden.

Maar goed, als je voor een complete interface gaat dan loont het in mijn ervaring om je budget iets op te rekken. Als je je Line6/M-audio spul wilt blijven gebruiken dan denk ik niet dat top of the range converters een goede investering zijn. Zwakste schakel redenering.

Interessant onderwerp, ben benieuwd naar de inzichten van anderen. Succes!