PDA

View Full Version : Waarde van een Korg Vox AC30/6 TB



vhoffman
4 december 2011, 19:13
Beste mensen,

Ben sinds vandaag nieuw op het forum met een erg interessante vraag, voor mezelf althans...

Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe versterker voor in het repetitiehok van de band waarin ik speel. Ben nog altijd aan het twijfelen tussen een Fender Twin Reverb achtig iets en een AC30, en de beste deal zal voor mij de doorslag geven. Nu gaat toch mijn voorkeur iets meer uit richting de Vox en ik heb ook al op internet uitgevogeld hoe het bij Vox de afgelopen 50 jaar in zijn werk is gegaan... Een originele JMI kan ik niet betalen en ik wil niet gaan beginnen aan dat chinese spul, al is het maar voor het gevoel, het kan gewoon echt niet... Nu lijkt een Korg Top Boost model me wel wat leuks en toevallig had ik daar vandaag een advertentie van zien staan op Marktplaats. Niet echt de betrouwbaarste advertentie, maar oké, liefde maakt blind.

Dit is de link: http://link.marktplaats.nl/505562589

Uit welk jaar hij komt weet ik nog niet, heb hem gemaild, maar waarschijnlijk uit het eurotijdperk. Meneer wilt er (meer dan) €1000 euro voor vangen, maar dat lijkt me toch iets aan de hoge kant. Ik zat meer zo te denken aan €700 euro ongeveer max? Het is daarbij ook geen model met Blue speakers. Via de Duitse Ebay zag ik er nu een gaan voor 650 euro ongeveer geloof ik, en er wordt flink geboden op een model met Blue speakers, maar die verzendt alleen binnen Duitsland, dus Marktplaats is natuurlijk een handigere optie.

Zou erg fijn zijn als iemand me een beetje een richtlijn kan geven!
Alvast bedankt :)

Pepe
4 december 2011, 21:26
Ik vind 700 weinig, de Korg AC15 ga je al voor die prijs nergens vinden.

Je kan natuurllijk altijd geluk hebben bij een Ebay veiling maar daar zit je al in te grasduinen.

vhoffman
4 december 2011, 21:36
Ik vind 700 weinig, de Korg AC15 ga je al voor die prijs nergens vinden.

Je kan natuurllijk altijd geluk hebben bij een Ebay veiling maar daar zit je al in te grasduinen.

Hmm oke... Zal wel door die hoge aanschafprijzen komen hè? Even afwachten wat die meneer me terugmailt.

Pepe
4 december 2011, 23:23
Ja, het probleem van de Korg Voxen was de hoge prijs, 1600 euro voor een 15 watt non channel amp, daar kon je bijna 3 blues jr's voor kopen.

Ik vond ze (de 15, de 30 ken ik niet) beter dan alles wat daarna kwam. De Chinese AC15's doen hun best als een kleine 30 te klinken, teveel tophoog, maar de Korg 15 klonk ook als een oude AC15.

Als ik zou moeten kiezen tussen de Engelse 15 of de Chinese HW dan zou het absoluut de eerste zijn.

the sure thing
4 december 2011, 23:28
Nieuwprijs zoals die daar vermeld staat, heeft ie er teveel voor betaald. Anyway: met greenbacks gaan ze voor €700 a €800 de deur uit, mits in ok staat. €1000 is wel wat teveel... Ze klinken overigens uitstekend maar er zijn versies van "made in china" die net zo goed klinken. Deze Korg is wel een non mastervolume en geen reverb.

vhoffman
5 december 2011, 07:26
Ja, het probleem van de Korg Voxen was de hoge prijs, 1600 euro voor een 15 watt non channel amp, daar kon je bijna 3 blues jr's voor kopen.

Ik vond ze (de 15, de 30 ken ik niet) beter dan alles wat daarna kwam. De Chinese AC15's doen hun best als een kleine 30 te klinken, teveel tophoog, maar de Korg 15 klonk ook als een oude AC15.

Als ik zou moeten kiezen tussen de Engelse 15 of de Chinese HW dan zou het absoluut de eerste zijn.

Ja, daarom wil ik niet beginnen aan de chinese versies. Ook had ik gelezen op internet dat die heel veel problemen hebben en vaak terug moeten voor reparatie. Ik moet iets hebben dat toch wel degelijk is, maar dan ben ik bij Vox sowieso niet aan het goede adres he haha?

guitarguru
5 december 2011, 10:17
Ja, daarom wil ik niet beginnen aan de chinese versies. Ook had ik gelezen op internet dat die heel veel problemen hebben en vaak terug moeten voor reparatie. Ik moet iets hebben dat toch wel degelijk is, maar dan ben ik bij Vox sowieso niet aan het goede adres he haha?

Heb een paar jaar op een Chinese AC30CC top gespeeld, maar nooit problemen mee gehad. Klonk ook heel behoorlijk! Wilde het maar even gezegd hebben........;)

Harry
5 december 2011, 10:53
ik speel al een tijd op een AC30 CC1, die waarschijnlijk ook uit china komt. En die klinkt prima, en doet het altijd. En anders betaal je gewoon iets meer!

the sure thing
5 december 2011, 11:13
Ik heb de cc1 goed vergeleken met de Korg versie. De essentie van Vox pakken beide versterkers absoluut. De cc1 had alleen een stuk minder headroom. De Korg versies staan ook niet bekend om hun betrouwbaarheid, ovrigrns... Maar vaak is het zo dat als er een nieuw model uit komt, het oudere model naar verloop van tijd plotseling weer beter wordt... Die Korg modellen stonden vroeger niet goed aangeschreven. Ik heb voor mijn Korg Vox volgens mij €1500 betaald? Overigens nooit problemen mee gehad!

vhoffman
5 december 2011, 19:51
Ik heb de cc1 goed vergeleken met de Korg versie. De essentie van Vox pakken beide versterkers absoluut. De cc1 had alleen een stuk minder headroom. De Korg versies staan ook niet bekend om hun betrouwbaarheid, ovrigrns... Maar vaak is het zo dat als er een nieuw model uit komt, het oudere model naar verloop van tijd plotseling weer beter wordt... Die Korg modellen stonden vroeger niet goed aangeschreven. Ik heb voor mijn Korg Vox volgens mij €1500 betaald? Overigens nooit problemen mee gehad!

Verder heb ik ook nog op de belgische marktplaats www.2dehands.be ook een hele mooie Fender Twin gezien die ook m'n aandacht wel heeft.
Is wel relatief goedkoop, graag jullie oordeel?

Dit is de link: http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/-74-fender-twin-reverb-103343360.html

Meneer van de Vox wilt echt minimaal 1250 euro, en claimt dat hij de versterker in 2007 nieuw gekocht heeft, wat theoretisch natuurlijk niet kan?? Het is voor hem onmogelijk om foto's te maken. Dus ik weet eigenlijk genoeg...

bass blom
5 december 2011, 20:12
is dit wat voor je?

http://link.marktplaats.nl/503731403

vhoffman
5 december 2011, 20:24
is dit wat voor je?

http://link.marktplaats.nl/503731403

Lijkt me inderdaad wel wat! Enig idee wat hij bedoelt met: "Standen schakelaar voor Vib/Trem vervangen door potmeter."?

the sure thing
6 december 2011, 17:58
Als iemand geen foto's kan maken: niet meer op terug komen en links laten liggen. Dat is op MP zo'n beetje de grootste fraude-indicator die er bestaat.

vhoffman
6 december 2011, 18:13
Als iemand geen foto's kan maken: niet meer op terug komen en links laten liggen. Dat is op MP zo'n beetje de grootste fraude-indicator die er bestaat.

Volgens mij loog die kerel ook dat hij barstte, maar goed...

Waarschijnlijk wordt het een Fender Dual Showman incl. 2x15 cabinet. Deze beste man wilde 850 euro voor de hele set, maar voor 750 doet hij het van de hand. Ziet er echt nog mooi uit en lijkt me voor dat geld een super deal!

Ik weet niet of iemand ervaring met dit soort versterkers heeft, maar gaan ze erg hard? En zijn ze geschikt om te repeteren en klein op te treden (en later in grotere zaaltjes)?

Dit is de link: http://www.speurders.nl/overzicht/fender-dual-showman-reverb-96282863.html

Meneer van de Arbiter Vox heeft nog niet gereageerd, maar ik denk dat ik met die showman een betere deal heb voor dat geld...

bass blom
6 december 2011, 18:22
dat is kickass, die showman.
ik had er vroeger 1 met een 2 x 15 inch JBL kast, whaaaaa :P
vooral clean met een strat was het super lekker.
alleen scheur was er nauwelijks uit te krijgen :D

vhoffman
6 december 2011, 18:26
dat is kickass, die showman.
ik had er vroeger 1 met een 2 x 15 inch JBL kast, whaaaaa :P
vooral clean met een strat was het super lekker.
alleen scheur was er nauwelijks uit te krijgen :D

Wat vind je van zijn prijs dan?
Met wat pedalen moet er toch wat uitkomen?
Hendrix gebruikte hem niet voor niks toch, met een leuke Arbiter Fuzz Face of zo en een Vox wahwah:)

bass blom
6 december 2011, 18:34
die bassman cab zou mij denk ik niet aanstaan.
vraag hem eens wat voor speakers er in zitten.
als het bas speakers zijn ga je hoog missen denk ik.
mis ik ook op de bassman cab die ik hier heb staan, CTS 15 inchen zitten daar in.

vhoffman
6 december 2011, 18:43
die bassman cab zou mij denk ik niet aanstaan.
vraag hem eens wat voor speakers er in zitten.
als het bas speakers zijn ga je hoog missen denk ik.
mis ik ook op de bassman cab die ik hier heb staan, CTS 15 inchen zitten daar in.

Ik zal het hem eens vragen, maar hoe kan dat cabinet zo groot zijn met maar 2 speakers erin? Ding is volgens mij een meter of zo he?

bass blom
6 december 2011, 18:45
een 15 inch speaker is 38 cm ongeveer in doorsnee :D

vhoffman
6 december 2011, 18:58
een 15 inch speaker is 38 cm ongeveer in doorsnee :D

Ow oke, weet ik dat ook weer ;)
Maar zijn niet al die speakers uit die verschillende kabinetten van Fender gewoon hetzelfde qua type? Omdat die Bassman veel werd gebruikt als gitaarversterker, zullen mensen met die speakers toch geen problemen hebben ondervonden vroeger? Zijn die speakers in die van jou standaard dan?

bass blom
6 december 2011, 19:10
een dual showman is een gitaarversterker.
daar hoort voor mij een gitaarbox bij, geen basbox :D
ik weet nog toen ik die van mij kocht dat er keuze was, JBL of fender en dat kon dan waarschijnlijk jensen, CTS of meer andere merken zijn.

vhoffman
6 december 2011, 19:19
een dual showman is een gitaarversterker.
daar hoort voor mij een gitaarbox bij, geen basbox :D
ik weet nog toen ik die van mij kocht dat er keuze was, JBL of fender en dat kon dan waarschijnlijk jensen, CTS of meer andere merken zijn.

Oke, dan zal ik het wel eens navragen als ik een mailtje terugkrijg van hem...

vhoffman
7 december 2011, 13:50
een dual showman is een gitaarversterker.
daar hoort voor mij een gitaarbox bij, geen basbox :D
ik weet nog toen ik die van mij kocht dat er keuze was, JBL of fender en dat kon dan waarschijnlijk jensen, CTS of meer andere merken zijn.

Heb die man net gevraagd welke speakers erin zitten, nu kreeg ik ook nog reactie op een 74' Twin Reverb uit België waarop ik had gereageerd. Ik vraag me wel af wat precies de voordelen zijn ten opzichte van zo'n combo en een head/cab. Gaat die Showman harder omdat er grotere speakers inzitten of zo? Dat die combo wat handzamer is weet ik wel, maar ik ben nog jong dus dat boeit me vrij weinig

the sure thing
7 december 2011, 22:10
De Fender dual showman is de top versie van de Twin reverb. De combo heeft 2x12"speakers, de top 2x 15" (in dit geval). De verschillen tussen een 12"en een 15" speaker? Wellicht meer laag. En verder sjouw je aan beide apparaten een breuk...

E-J
7 december 2011, 22:52
Ik heb het gevoel dat je teveel af gaat op internetberichten en de prijs en minder op eigen bevindingen. Woon je in Voerendaal vlak bij Heerlen? Ik raad je dan aan eens naar Guus Arons te gaan, test zo veel mogelijk versterkers in je budget, en kom dan hier terug. Misschien vind je een (Chinese) AC30C2 of de Hand-wired serie wel helemaal geweldig, en een Twin Reverb (reissue) helemaal niets.

vhoffman
8 december 2011, 14:25
Ik heb het gevoel dat je teveel af gaat op internetberichten en de prijs en minder op eigen bevindingen. Woon je in Voerendaal vlak bij Heerlen? Ik raad je dan aan eens naar Guus Arons te gaan, test zo veel mogelijk versterkers in je budget, en kom dan hier terug. Misschien vind je een (Chinese) AC30C2 of de Hand-wired serie wel helemaal geweldig, en een Twin Reverb (reissue) helemaal niets.

Bij Arons beginnen ze steeds minder te krijgen van redelijk fatsoenlijk materiaal... Gibson is uit het assortiment omdat het veels te duur was, er staan een paar goedkope Marshall tops en cabinets en er stond een tijd geleden een AC30C2, die heb ik getest, maar ik vond het niks speciaals als ik heel erg eerlijk ben... Bij Arons staat dus in feite niet veel uit mijn budget of waar m'n interesse naar uitgaat

Verder zaten in dat Bassman cabinet Celestion greenback speakers.