PDA

View Full Version : Roland Cube XL40



Joreeen
4 december 2011, 12:25
Hallo iedereen,

Ik ben aan het nadenken voor mijn eigen opnamestudiotje/muziekruimte "up te graden". Allereerst komt er een mengpaneel en monitors en een elektronisch drumstel. Als bassist zit er in mijn versterker een DI in, maar ben eigenlijk niet zo weg met gitaarversterkers, omdat ik ook heel weinig gitaar speel. Ik ga me waarschijnlijk een Epiphone Dot kopen, deels voor de show, deels dat ik dat supergoede gitaren vind! Ben ook op zoek naar een nieuwe amp, voor (niet zo heel veel) thuisgebruik, ik dacht aan de Roland Cube XL40, maar voor opnames, hoe krijg ik die in de PA? Wat is de gemakkelijkste manier?

Bedankt!

the sure thing
4 december 2011, 13:43
Koop dan een line6 pod als jealleen voor de opnames gaat

Joreeen
4 december 2011, 13:58
Het is ook voor gewoon thuisgebruik, om met mijn pa wat mee te jammen! :)

Rogierguitar
4 december 2011, 19:53
Ik heb nu ook (helaas) een Roland, en ik zeg niet doen. Er zijn zat leuke (kleine) gitaarversterkers, maar Roland zal ik niet doen, ik ben er niet heel tevreden over, ga voor een andere leuke combo.

Joreeen
4 december 2011, 20:21
Ben wat aan het rondkijken, en ben wel te pruimen over de Fender Mustangs, maar voor op te nemen, maak ik gebruik van een mengpaneel met USB, zodat ik meteen alles kan opnemen rechtstreeks op de pc! Moet ik met de Fender Mustang dan een DI box ertussen steken? En hoe werkt dat dan? Want met zulke dingen heb ik eeeeeeeeeecht geen verstand hoor! :stop:

Wiellem
5 december 2011, 00:46
Heb ongeveer 3 jaar een Roland cube 60 gehad en ben er altijd blij mee geweest, weet niet wat de huidige modellen afwijken maar ik zou de mijne best terug willen voor erbij :)

Qua opnemen had ik gewoon een record uitgang achterin de Cube, heb geen idee of het model dat jij wilt dat ook heeft.

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

aaronstonebeat
5 december 2011, 02:03
Ik ben al bijna acht jaar laaiend enthousiast over mijn Cube60. Hij heeft een 'record out' met speaker-simulator die zeer bruikbaar is, naar mijn bescheiden mening.

lorenz
5 december 2011, 02:25
Ben wat aan het rondkijken, en ben wel te pruimen over de Fender Mustangs, maar voor op te nemen, maak ik gebruik van een mengpaneel met USB, zodat ik meteen alles kan opnemen rechtstreeks op de pc! Moet ik met de Fender Mustang dan een DI box ertussen steken? En hoe werkt dat dan? Want met zulke dingen heb ik eeeeeeeeeecht geen verstand hoor! :stop:


volgens mij heeft een Fender Mustang zelf een USB aansluiting om op te nemen.. Of moet dat mengpaneel er voor jou echt tussen?

Joreeen
5 december 2011, 08:07
volgens mij heeft een Fender Mustang zelf een USB aansluiting om op te nemen.. Of moet dat mengpaneel er voor jou echt tussen?

Om alleen op te nemen nee, om in band op te nemen ja :-)

Kingfisher
5 december 2011, 08:44
Als je een band opneemt, dan doe je dat toch gewoon op meerdere sporen? Dus je neemt elk suk apart op, en je mixed het via de pc.