PDA

View Full Version : Is dit een goed plan?



mullhollanddrive
3 december 2011, 14:34
Hallo allemaal,

Ik wil dus gaan beginnen met het recorden van mijn gitaar.
Ik heb nu een heel plan in mijn hoofd hoe ik het wil aanpakken en wat ik ervoor wil gaan gebruiken. Maar aangezien ik een beginnen ben wil ik even alles in dit topic zetten hoe ik het aan wil pakken om ervoor te zorgen dat ik niet voor verrassingen kom te staan, of eventuele kosten over het hoofd zie.
Dit is mijn plan:

-------------------------------------------------------------------------------
Computer: Apple Imac
Mixer: Behringer Xenyx 1204USB
Software: Logic Express 9
Monitors: 2x KRK RP 5 G 2
Versterker: Fender mustang 1 (Ingebouwde audio interface met usb)
-------------------------------------------------------------------------------
Dit worden mijn instellingen op mijn mac:

Invoer: Fender mustang 1
Uitvoer: Behringer Xenyx 1204USB

-------------------------------------------------------------------------------
Logic wil ik kunnen bedienen met mijn mengpaneel dit kan ik instellen in logic zelf doormiddel van de Controller Assignment Window.
Ik vond dit filmpje en hierin staat het uitgelegd:
http://www.youtube.com/watch?v=vrBpzYq9HRs&feature=youtube_gdata_player

Dus met andere woorden mijn behringer mengpaneel kan ik nu gebruiken als een controller in logic toch????
-------------------------------------------------------------------------------

Mijn KRK monitors sluit ik aan op mijn mengpaneel.(Uitvoer)
Mijn mengpaneel via USB aan mijn computer. (Uitvoer)
En als laatste mijn versterker sluit ik ook aan, aan mijn imac
via usb (Invoer)
-------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn plannetje. Klopt dit hoe ik het even op heb geschreven of zie ik dingen over het hoofd? Ik zou heel blij zijn als jullie mij daarbij willen helpen. Want af en toe wordt ik er gek van hoe ik het moet aanpakken.
Mochten er dingen anders moeten hoop ik dat je het me uit wilt leggen maar gelieve in zogeheten jip en janneke taal aangezien het nog allemaal nieuw voor me is alle termen en namen.

Alvast bedankt!

-Martijn-
3 december 2011, 14:40
Zoals de naam al zegt is je mengpaneel een mengpaneel, geen controller. Je kunt hiermee dus geen knoppen bedienen in je software.

Heb je dat mengpaneel toevallig al dat je die wilt gebruiken? Als je alleen iets zoekt om je monitors op aan te sluiten heb je namelijk geen heel mengpaneel nodig.

Ik ben verder niet bekend met Logic, maar volgens mij is het geen gratis programma. Als je alleen simpel je gitaar wilt opnemen is dat echt zonde van je geld.

mullhollanddrive
3 december 2011, 14:42
Zoals de naam al zegt is je mengpaneel een mengpaneel, geen controller. Je kunt hiermee dus geen knoppen bedienen in je software.

Heb je dat mengpaneel toevallig al dat je die wilt gebruiken? Als je alleen iets zoekt om je monitors op aan te sluiten heb je namelijk geen heel mengpaneel nodig.

Ja ik heb dat mengpaneel al, kon het goedkoop overkopen van iemand.
Maar in dat youtube filmpje wat in het topic staat daar gebruiken ze toch ook een mengpaneel. Of wat gebruiken ze daar dan?

bass blom
3 december 2011, 14:45
je krijgt in je andere topic alle antwoorden en dan stel je ze hier gewoon opnieuw?

:stop:

-Martijn-
3 december 2011, 14:45
Een midi controller, zoals in de eerste regel van de beschrijving staat..

mullhollanddrive
3 december 2011, 14:50
je krijgt in je andere topic alle antwoorden en dan stel je ze hier gewoon opnieuw?

:stop:

Dat was van reaper. En ik dacht ik zet eens even in een topic alles op een rijtje.

N.D.
3 december 2011, 18:46
2 verschillende interfaces (tegelijkertijd) gebruiken gaat meestal niet lekker werken zonder latency (vertraging).

Heb je Logic nou al of niet? Ga anders eerst maar eens met Logic leren werken voordat je een controller koopt en gaat gebruiken. Of moet je per see Logic besturen met een controller/mixer omdat 't er tof uitziet?

En nogmaals, zoals Bass ook al(weer) zei: Nee, dat mengpaneel werkt niet als controller. Hij zendt alleen maar audio uit, geen midi en andere informatie over de knoppen.