PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio WB



Rogierguitar
3 december 2011, 14:12
Hallo gitaristen,
Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen, en vraag me af of de Gibson Les Paul Studio (Worn Brown) lekker speelt, en geschikt is voor o.a. Guns N' Roses.
(Ik ga hem binnenkort ook nog uittesten, maar ik hoor ook graag jullie meningen over deze gitaar).
Bedankt!
Rogier

LGK
3 december 2011, 14:18
Hey gaaf!
Ik heb hem nu zelf een jaartje en hij bevalt prima! Alleen de pickups switsh doet het niet altijd even goed. dan ga je bv naar de bridge pickup en dan weer naar je neck pickups en dan pakt ie hem soms niet.. maar ja.. je kan ook niet alles hebben he ;) Hij speelt best lekker, lekker geluid hoor.

Succes

Grz

bass blom
3 december 2011, 14:32
Hey gaaf!
Ik heb hem nu zelf een jaartje en hij bevalt prima! Alleen de pickups switsh doet het niet altijd even goed. dan ga je bv naar de bridge pickup en dan weer naar je neck pickups en dan pakt ie hem soms niet.. maar ja.. je kan ook niet alles hebben he ;) Hij speelt best lekker, lekker geluid hoor.

Succes

Grz

nou die hoort het wel gewoon te doen hoor.
die van mijn custom doet het al bijna 36 jaar zonder haperen :D

LGK
3 december 2011, 14:35
nou die hoort het wel gewoon te doen hoor.
die van mijn custom doet het al bijna 36 jaar zonder haperen :D

Tja maar jij hebt een custom ;)

bass blom
3 december 2011, 14:35
maar daar zit dezelfde schakelaar in hoor :D

LGK
3 december 2011, 14:41
oow... hahaha. Nou dan zal ik wel is terug gaan naar die feedback... :mad:
Of weet jij ook wat het zou kunnen zijn?

Grz

Oranjeaap
3 december 2011, 14:41
Ik vind de prijs / kwaliteit verhouding van de Les Paul studio meer dan uitstekend. Ik kan je wel aanraden een aantal verschillende uit te proberen. Er kan tussen dezelfde gitaren een hele hoop verschil zitten qua geluid en feeling. Probeer er een aantal en koop die gitaar waar jij het beste gevoel bij hebt

bass blom
3 december 2011, 14:44
oow... hahaha. Nou dan zal ik wel is terug gaan naar die feedback... :mad:
Of weet jij ook wat het zou kunnen zijn?

Grz

zou ik doen ja, wellicht heb je nog garantie?

slecht gesoldeerd of gewoon pech een rotte schaelaar.

Oranjeaap
3 december 2011, 15:15
zou ik doen ja, wellicht heb je nog garantie?

slecht gesoldeerd of gewoon pech een rotte schaelaar.

Garantie? Een nieuwe schakelaar kost misschien 5 euro. En in 5 minuten heb je hem gewisseld

Orpheo
3 december 2011, 15:20
Garantie? Een nieuwe schakelaar kost misschien 5 euro. En in 5 minuten heb je hem gewisseld

twintig... een switchcraft is een dure schakelaar. helaas. ik denk dat t een slechte soldeer is. de switchcrafts zijn enorm solide, nog nooit eentje naar de knoppen zien gaan.

Oranjeaap
3 december 2011, 15:23
Klopt. De draadjes die naar de schakelaar lopen zijn inderdaad ontzettend dun en net lang genoeg om gesoldeerd te worden. Ze breken ook makkelijk. Ik heb dat al vaker gehad. Schakelaar kapot hoor je zelden inderdaad, ook bij vintage gitaren werkt het altijd nog

toneblo
3 december 2011, 16:25
twintig... een switchcraft is een dure schakelaar. helaas. ik denk dat t een slechte soldeer is. de switchcrafts zijn enorm solide, nog nooit eentje naar de knoppen zien gaan.


.... er moet er 1 de eerste zijn toch?!;)

LGK
3 december 2011, 16:38
.... er moet er 1 de eerste zijn toch?!;)

Moet ik weer zijn.... :(

Wabbie
3 december 2011, 17:04
ach, schakelaars gaan gewoon soms stuk. Niks aan te doen, gewoon even soldeer nalopen en als dat goed is er even een nieuwe in zetten.