PDA

View Full Version : Fender strat.



LGK
3 december 2011, 10:36
Hallo!
Ik heb 1 jaar geleden een Gibson les paul studio gekocht, maar wil nu ook wel erg graag een Strat. Ik zoek iets tussen de 700/900 euro en ik denk dat ik er dat andere pickups in ga leggen. Ik zat te denken aan deze:
http://www.youtube.com/watch?v=VWBQG63sDzk
Beetje duur mischien.. Wat denken jullie?
Wat ik dus wil weten is, wat voor strat en wat dan voor pickups..
Ik zoek een beetje het geluid van SRV, john mayer enz.
Ik weet dat ik moet gaan kijken en spelen enzo en dat het met smaak te maken heeft enzo. maar ik wil gewoon van jullie weten wat jullie zouden doen. Thanks alvast

Grz

apekop
3 december 2011, 10:57
Moeilijke vraag, omdat er zoveel keus is qua strats. Ik heb er ook al enkele gehad en veel uitgeprobeerd en nog niet mijn droom strat gevonden. Hij moet goed klinken, goed spelen en zuiver blijven. En die combinatie is soms moeilijk te vinden. Zeker als je ook veel heftig tremelo werk wil kunnen doen is je keuze al wat beperkter. Ik heb al enkele Fender strats gehad die absoluut niet op stemming bleven, wat ik ook deed of liet afstellen.

Als je je budget verhoogd tot 1200 euro kun je heel wat leuks vinden, maar met 700 kom je ook een heel eind. Ik heb laatst een nieuwe Mexicaanse strat geleend en ik moet eerlijk zeggen: hij deed qua sound en speelcomfort niet onder voor mijn usa en Haar strat.

Ben benieuwd wat er hier voorbij komt.

Nocki
3 december 2011, 11:35
Grappig... Ik speel al jaren op les pauls en heb net deze week een stratje er bij gekocht omdat er een optreden aan zit te komen waar ik gewoon stratsound nodig heb.
Ik heb dit keer maar een USA stratje gekocht om eens te kijken of dat wat was. Dat mim strats net zo goed zijn gaat maar deels op. Ik merk wel verschil in op steming blijven enzo... Uiteindelijk is er natuurlijk wel een reden waarom in starters sets ook altijd strats zitten. Dat zijn beginners gitaartjes.... :)

Maar ik ben wel happy. Wel even de tonepots eruit gesloopt en voorzien van een soort s1 switch (pushpull)

Wabbie
3 december 2011, 12:26
Kun je dan niet beter de 400 euro voor die Kloppmann pickups inversteren in je gitaar? Dan kom je een heel stuk verder volgens mij.

Verder, ik denk dat je opzoek wilt gaan naar een vintage klinkende stratocaster voor dingen zoals SRV en John Mayer. Om in Fender modellen te spreken : MiM Classic Player, MiM RoadWorn, American Vintage Reissue en eventueel de American Hot Rods. Daarnaast zijn natuurlijk zowel de John Mayer signature, de SRV signature en de Eric Johnson signature interesante strats om naar te kijken als je ze tweedehands kunt vinden.

Ik heb aan het begin van dit jaar 1200 euro betaalt voor een eerste serie SRV signature in goede staat inclusief de koffer.

LGK
3 december 2011, 12:29
Zoo jezus! das niet veel zeg.. Nieuw kosten ze 2000 euro ofzo!
Ik dacht zelf ook aan een fender roadworn 60 en een classic players 60.
Maar waarom niet de kloppmann pickups?

Grz

Ijselrobo 07
3 december 2011, 12:43
Zelf heb ik de Fender Lonestar Stratocaster (mexico). nog steeds mijn favoriete gitaar. blijft lekker op stemming en klinkt en speelt heerlijk.
alleen heb ik wel hier en daar wat veranderd (http://imageshack.us/g/403/dsc0142fc.jpg/), maar de pickups en de tuners zijn nog steeds dezelfde als bij aankoop (het enige technische wat ik veranderd heb, is van de "1 volume, 2 tone, 5 way switch" soldering een "3 volume 5 way switch" gemaakt, en de tremolo met wat hout geblokkeerd, maar dat is niet echt meer technisch)

LGK
3 december 2011, 15:53
Ik heb aan het begin van dit jaar 1200 euro betaalt voor een eerste serie SRV signature in goede staat inclusief de koffer.

Nou, ik heb er een gevonden maar de prijs komt er niet echt in de buurt..
http://www.ebay.nl/itm/FENDER-STRATOCASTER-SRV-SIGNATURE-EARLY-MODEL-/130370095767?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item1e5aa9ca97

Wabbie
3 december 2011, 16:23
Zoo jezus! das niet veel zeg.. Nieuw kosten ze 2000 euro ofzo!
Ik dacht zelf ook aan een fender roadworn 60 en een classic players 60.
Maar waarom niet de kloppmann pickups?

Grz

De mijne was 2dehands en hing in de gitarenzaak in Enschede waar ik al meer dan 10 jaar kom, dus ik heb een redelijke deal gekregen. Maar toch, ik heb ze wel eens voorbij zien komen op marktplaats voor 1200/1400 euro, net zoals AVRI's (die zelfs goedkoper) de John Mayer en de Eric Johnson.
Die ebay link die je doorstuurt is mijn inziens totaal overpriced. Er hangt altijd een hype rond de eerste serie van een succesvolle reeks ;).

Classic Player's zijn geweldige gitaren hoor. Ik zou ook de Roadworn serie testen als je je over het hele relic gebeuren heen kunt zetten. Toen ik mijn SRV kocht kwam ik eigenlijk een stel Roadworns testen.

Die kloppman pickups klinken geweldig, maar ik vind 400 euro veel te duur voor een set pickups. Er zijn zat boutique bouwers de net zulke gave pickups kunnen maken voor veel minder. Als je dan toch al voor 400 euro wil upgraden, zou ik dat geld steken in een betere gitaar. Dan heb je een betere basis om misschien later toch up te graden. Ik ben zelf een erge fan van Texas Specials in mijn strats, maar niet iedereen houdt van die pickups.

@Ijsselrobo, leuk hoor de Lonestar strat van je, maar niet helemaal in het straatje van de TS misschien. En wel opvallend dat je hem altijd aanbeveelt, heb je wel eens op wat andere strats gespeeld?

LGK
3 december 2011, 16:44
De mijne was 2dehands en hing in de gitarenzaak in Enschede waar ik al meer dan 10 jaar kom, dus ik heb een redelijke deal gekregen. Maar toch, ik heb ze wel eens voorbij zien komen op marktplaats voor 1200/1400 euro, net zoals AVRI's (die zelfs goedkoper) de John Mayer en de Eric Johnson.
Die ebay link die je doorstuurt is mijn inziens totaal overpriced. Er hangt altijd een hype rond de eerste serie van een succesvolle reeks ;).

Classic Player's zijn geweldige gitaren hoor. Ik zou ook de Roadworn serie testen als je je over het hele relic gebeuren heen kunt zetten. Toen ik mijn SRV kocht kwam ik eigenlijk een stel Roadworns testen.

Die kloppman pickups klinken geweldig, maar ik vind 400 euro veel te duur voor een set pickups. Er zijn zat boutique bouwers de net zulke gave pickups kunnen maken voor veel minder. Als je dan toch al voor 400 euro wil upgraden, zou ik dat geld steken in een betere gitaar. Dan heb je een betere basis om misschien later toch up te graden. Ik ben zelf een erge fan van Texas Specials in mijn strats, maar niet iedereen houdt van die pickups.

@Ijsselrobo, leuk hoor de Lonestar strat van je, maar niet helemaal in het straatje van de TS misschien. En wel opvallend dat je hem altijd aanbeveelt, heb je wel eens op wat andere strats gespeeld?

Hey erg bedankt! Maar in die classic players zitten toch custom chop 69st pickups in (zijn ook wel aardig goed toch?)

En wat vinden jullie van de Delux players. Is alleen een beetje vaag want bij Rock palace staat ie wel maar dan staat ie voor 729 euro, voor 749 euro, voor 775 en voor 789, voor 799, voor 819 en voor 859. Hier een link:
http://www.rockpalace.com/Fender-Strat?r=7&sort=price Op pagina 7 en 8 staan ze, maar gewoon bij de fender site hebben ze allemaal de zelfde prijs. Hoe kan dat?

Nogmaal bedankt voor jullie reacties!

Grz

Wabbie
3 december 2011, 17:02
CS 69 Elementen zijn ook erg goed inderdaad. Ik geloof dat het algemene sentiment op dit forum is dat de 69' worden geprefereerd boven de Texas Specials. Voorkeur even opzij zettende, het zijn kwalitatief goede pickups.

Een Deluxe player heb ik nog nooit in mijn handen gehad eigenlijk.

collette
3 december 2011, 17:05
heb zelf ook een classic player en volgens mij zaten alleen in de eerste modellen de custom shop pickups. nu is het tegenwoordig gewoon custom volgens mij niet helemaal hetzelfde.
ben tevreden van de gitaar maar voor een echte vintage sound kun je toch beter verder kijken

LGK
3 december 2011, 17:14
heb zelf ook een classic player en volgens mij zaten alleen in de eerste modellen de custom shop pickups. nu is het tegenwoordig gewoon custom volgens mij niet helemaal hetzelfde.
ben tevreden van de gitaar maar voor een echte vintage sound kun je toch beter verder kijken

Okay, en de raodworn dan?

apekop
3 december 2011, 18:24
Zelf heb ik de Fender Lonestar Stratocaster (mexico). nog steeds mijn favoriete gitaar. blijft lekker op stemming en klinkt en speelt heerlijk.
........... en de tremolo met wat hout geblokkeerd

Ja, als je de tremolo blokkeert is het vrij logisch dat hij op stemming blijft.
Dan blijven ze allemaal wel op stemming.
Hoe was het zonder die blok erin?

Ik zoek nog een Fender strat met een zwevende tremolo waarbij je hem ook 2 a 3 halve tonen omhoog kan trekken, ala Jeff Beck, zonder dat je gelijk weer kan stemmen. Als iemand daar nog ideeën over heeft, welke Fender strat of tremolo het minst ontstemt, dan hou ik me aanbevolen voor tips.

G.G.
3 december 2011, 19:03
Apekop, dat kan in principe met iedere fatsoenlijke strattremelo. Zoek een op youtube naar Carl Verheyen.

apekop
4 december 2011, 03:26
Ik heb wel het gevoel dat 2-punts bruggen gevoeliger zijn voor ontstemmen dan 6-punts bruggen.

Van Dattum
4 december 2011, 10:15
Ik heb wel het gevoel dat 2-punts bruggen gevoeliger zijn voor ontstemmen dan 6-punts bruggen.

Een 2-puntstrem heeft een stuk minder last van frictie dan een 6-punter...
Mijn American Standard Strat heeft een 2-punts trem en die stemt als een huis, ook bij upbends a la Jeff Beck...
Kwestie van snaren goed opzetten en de topkam (tusq) goed op maat vijlen.

apekop
4 december 2011, 12:03
Omdat het misschien te veel off topic wordt heb ik er maar even een apart topic van gemaakt:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151075-afstelling-strat-tremolo&p=2752822#post2752822

On topic dan maar:

Classic Player's zijn geweldige gitaren hoor.

Welke classic player bedoelen jullie precies? je hebt de classic 60's en 50's. Is er veel verschil tussen? het zijn toch Mexicaanse? en wat zijn de ervaringen van anderen met deze strat?

Ijselrobo 07
4 december 2011, 12:24
@Ijsselrobo, leuk hoor de Lonestar strat van je, maar niet helemaal in het straatje van de TS misschien. En wel opvallend dat je hem altijd aanbeveelt, heb je wel eens op wat andere strats gespeeld?

uhm.. ja. bij de musicstore vorige zomer heb ik nog een stuk of 20 strats bespeeld, en ik heb zelfs nog een (cheapo) EKO S-300 en een Fender american standard strat (2007) in de rek staan (en nog een Blade Dayton Standard, maar die valt niet zo onder de categorie strats), en ik grijp altijd het snelste naar de lonestar.


Ja, als je de tremolo blokkeert is het vrij logisch dat hij op stemming blijft.
Dan blijven ze allemaal wel op stemming.
Hoe was het zonder die blok erin?

geen idee. heb de blok meteen na de aanschaf er in gestopt (doe ik altijd bij mijn gitaren)

Eko
4 december 2011, 13:01
Er zit op een versterker niet voor niets een toneregeling. Bijna iedere USA standard kun je laten klinken als een SRV. Draai er meer mid in , en je amp verder open. Drivepedaal er tussen en spelen maar.
SRV draaide z`n amp gewoon open. Dat geluid is niet stratafhankelijk.
Als je gewoon een andere strat wilt kopen , kijk dan eens naar een Kenny Wayne Shepperd. Kost stukken minder. Net als een Jimmi Vaughan.

Bmweber
4 december 2011, 13:19
als je er andere pickups in gaat doen zou ik voodoo pickups erin doen, heb ze er in zitten en kan die geluiden er zeker uithalen die jij wil!

LGK
4 december 2011, 15:03
Welke classic player bedoelen jullie precies? je hebt de classic 60's en 50's. Is er veel verschil tussen? het zijn toch Mexicaanse? en wat zijn de ervaringen van anderen met deze strat?

Maar custom chop 69 pickups zijn toch ook wel goed? Die zitten in die classic player 60st strat. Kan je daar ook een beetje john mayer, SRV tone uit halen. het hoeft voor mij ook geen hele duren of heeeele goede ofzo, word mijn eerste strat duss...:)
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-Player-60s-Stratocaster-Sonic-Blue-Rosewood
Grz :)

G.G.
4 december 2011, 20:37
Maar custom chop 69 pickups zijn toch ook wel goed? Die zitten in die classic player 60st strat. Kan je daar ook een beetje john mayer, SRV tone uit halen.

Stevie Ray Vaughan had een heel arsenaal aan strats en kon zelfs op Red, Lenny, Butterscotch en Number One min of meer hetzelfde klinken. Een heel groot deel zit in de stevige aanslag, een dikke plectrum, eventueel lekker dikke snaren, natuurlijk de stemming in Eb die de boel al wat dikker maakt. Soms willen twee tubescreamertjes achter elkaar (beiden lekker clean) ook wel helpen.

In principe komt het minste van het herkenbare geluid uit de elementen. Je zou eigenlijk met iedere strat wel uit de voeten moeten kunnen komen.

Als je dan toch wilt kiezen: (mijn suggestie) lage output elementen nemen en de versterker laten blazen.

apekop
5 december 2011, 23:11
het hoeft voor mij ook geen hele duren of heeeele goede ofzo, word mijn eerste strat duss...:)
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-Player-60s-Stratocaster-Sonic-Blue-Rosewood
Grz :)

Mooie strat hoor, lijkt me een prima ding. Wat is daar eigenlijk sonic blue aan? lijkt gewoon wit op de foto. Jammer dat ze alleen versies hebben met rosewood nek. Ik ben meer een maple man.
Hoe klinkt deze ivm een standard Fender USA?
en hebben deze een kleinere tremolo arm? Ik heb laatst een Mexicaanse strat bespeeld met een kleine tremolo arm, geen idee welke modellen dat allemaal hebben.

LGK
29 december 2011, 17:53
En wat vinden jullie van deze gitaar (de American standard strat)
Is die een stuk beter dan de mex in kwaliteit.
En is ie een beetje goed voor blues, dikke snaren, SRV?

Alvast bedankt!

Grz

LGK
29 december 2011, 17:59
En wat vinden jullie van deze gitaar (de American standard strat)
Is die een stuk beter dan de mex in kwaliteit.
En is ie een beetje goed voor blues, dikke snaren, SRV?

Alvast bedankt!

Grz

Laat me het zo zeggen, is ie het geld waard?

Ijselrobo 07
29 december 2011, 18:06
Laat me het zo zeggen, is ie het geld waard?

ja hoor. prima gitaren voor het geld.
heb zelf ook een am. standard. klinkt en speelt gewoon goed.

SBe
29 december 2011, 18:36
Ik moet eerlijk zijn dat ik ook eventjes heb gezocht naar een goede strat, eerst een mex dan een usa stand. En nu ben ik er: 62 RI vintage strat in combinatie met fender deluxe reverb en mad professor sweet honey OD voor de SRV sound. (hij gebruikte wel TS maar ben meer fan van de sweet honey)
Ik denk dat die RI wel voor rond de 1000€ te vinden zijn 2de hands.
Spelen als een custom strat en klinken fantastisch voor blues! Met een heerlijke platte 'C' shape nek. (zoiets is natuurlijk persoonlijke smaak)

Venlonaer
29 december 2011, 18:48
Laat me het zo zeggen, is ie het geld waard?

Nee strats zijn gewoon kut. Koop een Les Paul :chicken:

LGK
29 december 2011, 19:00
Nee strats zijn gewoon kut. Koop een Les Paul :chicken:

Nou, die heb ik al...! :hide:

LGK
5 januari 2012, 15:45
Hey!
Ben net met me gitaarleraar bij peter verspuy geweest en daar heb ik op 2 strat's ff gespeeld om te weten wat er is en waar ik voor aan het sparen ben.
De american st en de Classic players, Ik vond dat de classic players erg gaaf klonk, american st iet beter afgewerkt enzo maar voor dat verschil in prijs!
Maar nu, mijn gitaarleraar heeft zelf een paar strat's en 1 daar van is een japper, Maar ik vond die japper van me gitaarleraar 10 keer beter klinken dan die american st. In die japper zit een soort van Boost ofzo in het mid. Weten jullie wat ik bedoel?
Nu zoek ik dit dus ook, zo'n lekkere boost in het mid, wat bv SRV ook had. Maar voor mij is een american st best een dure gitaar en die klonk een stuk minder dan die japper van me gitaarleraar, nu mijn vraag, waneer gaat ik die sound vinden?
Moet ik dan gaan kijken bij nieuwe strats van een paar duizend euro, of toch goed kijken voor een 2e hands japper? Of zijn er wat goedkopere strat's met die sound?
Jullie advies graag!

Alvast bedankt

Grz !

LGK
5 januari 2012, 16:47
Of ligt het ook heel erg aan de pickups? Die vette mid boost in je strat..

Kan iemand me helpen?

Grz

Tabula Rasa
5 januari 2012, 16:50
In die japper zit een soort van Boost ofzo in het mid. Weten jullie wat ik bedoel?

Als je dat nou met 1 of 2 tubescreamers doet, dan heb je dat geluid met iedere strat die je hebt.

LGK
5 januari 2012, 16:53
Ja maar ik hoef geen tubescreamer ik wil gewoon dat het in me gitaar zit
Snap ie? ;)

Grz

Tabula Rasa
5 januari 2012, 17:14
Ja maar ik hoef geen tubescreamer ik wil gewoon dat het in me gitaar zit
Snap ie? ;)

Grz

Je wil SRV in je gitaar? Je kan dit proberen. Heb ik ooit eens gehad en was best een leuk ding. http://www.guitarfetish.com/Onboard-SRV-Exciter-Circuit-Major-Tone-Upgrade_p_572.html

LGK
5 januari 2012, 17:20
haha nee dit bedoel ik niet. Gewoon weten jullie een strat die die mid boost heeft van nature (om het zo maar even te zeggen) Of ligt dit aan de pickups?

Ijselrobo 07
5 januari 2012, 17:37
haha nee dit bedoel ik niet. Gewoon weten jullie een strat die die mid boost heeft van nature (om het zo maar even te zeggen) Of ligt dit aan de pickups?

sommige Blade gitaren hebben een "Variable Spectrum Control (VSC)" waar je vanalles (ook mid) mee kunt regelen. dit is in de gitaar ingebouwd, de Blade RH-4 (http://www.bladeguitars.com/guitars/classic-series/rh-4/) heeft zoiets.
misschien iets voor je?

LGK
5 januari 2012, 18:13
nee, ik bedoel wat anders...
Maar dan zal ik het zo wel vragen, zijn 2e hands japanse fenders goed?
Heeft iemand er zo een, en zijn ze te vergelijken met een american st of beter..?

Grz

apekop
6 januari 2012, 09:03
Hey!
De american st en de Classic players, Ik vond dat de classic players erg gaaf klonk, american st iet beter afgewerkt enzo maar voor dat verschil in prijs!


Ik heb vorige week ook zo'n classic player 60's uitgeprobeerd. Het is een mooi afgewerkte en goed spelende gitaar. Ik vond hem alleen veel te schel klinken. Dat gevoel heb ik vaker bij goedkopere strats (Squier en Fender mex). Hij verbleekte voor mijn gevoel ook bij de custom shopper die ik daarna pakte, die klonk minder schel en gebalanceerder. Maar dan hebben we het ook meteen over een gitaar die 4 keer zo duur is.

LGK
6 januari 2012, 19:42
Mischien weten jullie nu wat ik bedoel als ik het laat horen..
Hier heeft Stevie het bij 6:30 min. Dan heeft ie die lange noot en gelijk daarna pakt ie ook ff de G snaar en dan kan je het wel horen, En soort boost zit er in die snaar.
http://www.youtube.com/watch?v=4P3kwj6Epxc

Die gitaar van mijn leraar heeft dat dus ook, wat ik heel lekker vind klinken. Nu heb ik een american st uitgeprobeert en die had het Niet.. Nu mijn vraag, moet ik echt een hele dure strat kopen tot ik die sound( om het zo maar ven te zeggen) Te vind...

En wat denk jullie van japanse strat's? Die gitaar van mijn leraar is ook een japanse.. duss Of zijn die ook duur als die zo moet klinken..

Alvast bedankt.. !

Grz

LGK
6 januari 2012, 19:44
Net of ie zijn wahwah pedal heel even gebruikt (Wat niet zo is)

Tabula Rasa
6 januari 2012, 20:01
Hier heeft Stevie het bij 6:30 min. Dan heeft ie die lange noot en gelijk daarna pakt ie ook ff de G snaar en dan kan je het wel horen, En soort boost zit er in die snaar.
http://www.youtube.com/watch?v=4P3kwj6Epxc


dat is gewoon een hele wilde vibratotechniek en de versterker lekker zijn werk laten doen. Zo zou SRV op IEDERE strat geklonken hebben.

kan je niet achterhalen wat het bouwjaar van die CIJ strat is.....? Dan kan je de elementen mogelijk ook achterhalen.

LGK
6 januari 2012, 20:08
Cij.......?

Tabula Rasa
6 januari 2012, 20:15
Cij.......?

Sorry.. CIJ, is kort voor Crafted In Japan. Kan ook een MIJ zijn.

LGK
6 januari 2012, 20:22
oow ja klop nu weet ik het. Stom

Maar het ligt duss echt aan de pickups.. Niet aan de bouw van de strat ofzo?

The Unforgiven
6 januari 2012, 21:17
Mischien voor een heel klein deel, het belangrijkste is zijn techniek, en die kan je niet kopen!

LGK
6 januari 2012, 21:51
kan je niet achterhalen wat het bouwjaar van die CIJ strat is.....? Dan kan je de elementen mogelijk ook achterhalen.

Ik heb het ff gevraagt, hij komt (wist ie niet zeker) uit 82, het serie nummer weet ie ook nog niet helemaal maar begint Sowieso met JV.
Zegt jullie dat wat?

Grz

apekop
7 januari 2012, 09:21
Mischien weten jullie nu wat ik bedoel als ik het laat horen..
Hier heeft Stevie het bij 6:30 min. Dan heeft ie die lange noot en gelijk daarna pakt ie ook ff de G snaar en dan kan je het wel horen, En soort boost zit er in die snaar.
http://www.youtube.com/watch?v=4P3kwj6Epxc

Die gitaar van mijn leraar heeft dat dus ook, wat ik heel lekker vind klinken. Nu heb ik een american st uitgeprobeert en die had het Niet.. Nu mijn vraag, moet ik echt een hele dure strat kopen tot ik die sound( om het zo maar ven te zeggen) Te vind...

Geen idee hoe je hier op komt. Hij slaat gewoon per ongeluk (of expres) tegen zijn open G snaar waardoor er een kort bijgeluid voor de bending ontstaat. Dat heeft totaal niks met welk type strat dan ook te maken, maar met speeltechniek.

Als je denkt dat dat aan de gitaar ligt zou ik eerst eens een hele hoop gitaren uitproberen voor je iets koopt.

LGK
7 januari 2012, 11:27
Geen idee hoe je hier op komt. Hij slaat gewoon per ongeluk (of expres) tegen zijn open G snaar waardoor er een kort bijgeluid voor de bending ontstaat.

Ja zou kunnen, maar volgensmij niet hoor. Hier nog een filmpje waar ie het over heeft. Bij 5:25:
http://www.youtube.com/watch?v=CF4_7MeuCN0

"nice vet midranges" zeg ie, dat bedoel ik ook, maar ga je dat alleen maar vinden bij strat's die duss 2000 euro kosten of weten jullie ook wat goedkoperen sttat die dit hebben, Of mischien wel pickups die die "lekker midranges" hebben?

Grz

The Unforgiven
7 januari 2012, 13:16
Ik vraag me nogsteeds af waarom je letterlijk elke post negeert die aangeeft dat het om techniek gaat. Tuurlijk, pickups en hout zijn belangrijk, maar geef SRV een Squier Strat met lekker dikke snaren en het klinkt nogsteeds lekker.

LGK
7 januari 2012, 13:45
Ik vraag me nogsteeds af waarom je letterlijk elke post negeert die aangeeft dat het om techniek gaat.

Nou omdat mijn leraar een strat heeft waar ik op gespeeld heb en die klonk steeds zo!
Snap ie..?

(Duss dan zou me techniek niet verkeerd zijn?)

:soinnocent:

Maar ik ga wel een hoop strat's uitproberen en proberen het geluid te zoeken wat ik in me hoofd heb!

Maar iedereen bedankt voor zijn reactie!!

Grz

Dealer
7 januari 2012, 16:03
check ook eens steviesnacks.com (jaja deze week al eerder genoemd maar probeer geen reclame voor hem te maken ofzo ik maak best wat gebruik van zijn site thats it)

Hij heeft een aantal filmpjes waarin hij pedalen reviewed en ze ook naast elkaar reviewed. Bijvoorbeeld in zijn wampler ecstasy vs fulltone plimsoul (http://www.youtube.com/watch?v=DdRQnUIZk38&feature=relmfu) laat hij je het verschil horen tussen met die mid-range bump en zonder. Klinken beiden fantastisch overigens...

Ook heeft hij filmpjes van de amps die hij gebruikt en de gitaren. In al zijn gitaren, allemaal fender strats, heeft hij andere pickups gezet waar hij het ook nog over heeft. Maybe kan het je een beetje helpen

Daarnaast is zijn site een site vol met lessen, ook over bijv vibrato en detailwerk waarvan het meeste in de stijl van srv. Maybe helpt je dit ook wat meer de sound te krijgen die je zoekt.

Zijn tone is niet exact hetzelfde maar wel heel nice;) dacht maybe helpt het

EDIT: sorry verkeerde link het is deze: http://www.youtube.com/watch?v=DdRQnUIZk38&feature=relmfu