PDA

View Full Version : Pups van Jackson Dinky Pro 2 vervangen door .....



2e rocker
2 december 2011, 20:48
Eigenlijk zouden ze gewoon een Pup deel op dit forum moeten maken, maar goed

Ik speel dus op een Jackson Dinky Pro 2
Specs:
Model: Elektrische gitaar
Body: Elzen
Hals: Esdoorn (Geschroefd)
Fretten: 24 Jumbo
Toets: Palissander
Inleg: Sharkfin
Halselement: Seymour Duncan® STK1 Single coil
Middenelement: Seymour Duncan® STK1 Single coil
Brugelement: Seymour Duncan® TB4 Humbucker
Schakelaar: 5-Standenschakelaar
Toonregeling: 1 tone, 1 volume
Mechanieken: Die-cast
Brug: Floyd Rose Licensed Jackson.

Nu is mijn probleem, het kille (geen levende tone) en brokkelige van de pups. Met brokkelig bedoel ik dat ik als ik met mijn (vader's) effectpedaaltje (HT-dual) een lichte overdrive maak, ik het idee heb dat er een fuzz staat ingeschakeld voor alleen het hoog.
Daarna heeft mijn vader zijn Gibson LP Standard ingeplugd en hebben we A/B vergeleken. Zijn tone was veel warmer, levendiger en strakker. In de Gibson zitten T-Top's.

Het geluid dat ik zoek:
http://www.youtube.com/watch?v=pUGaQU0yTPA

en ja, het zijn de vingers, de amp, de studio en blablablabla, MAAR ook de elementen en daar begin ik.
Ik moet trouwens nog een nieuwe versterker kopen, maar dat doe ik na de nieuwe elementen.

bass blom
2 december 2011, 20:52
Eigenlijk zouden ze gewoon een Pup deel op dit forum moeten maken, maar goed

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?134733-Het-quot-grote-quot-pickups-topic :ok:

2e rocker
2 december 2011, 22:24
Ja, die had ik al gelezen, maar ik dacht meer aan pup topic als onderdeel van het forum. onder het kopje gitaren ofzo.
Het probleem is daar dat er nog al veel door elkaar gaat en dat ik dan niet veel wijzer wordt.
Zover ik heb gelezen worden vragen over pups ook als "off-topic" gezien.

The Unforgiven
2 december 2011, 22:51
Dan roep ik Dimarzio Super Distortion's, niet echt iets voor Satch' dingen maar wel een heerlijke brughumbucker.
Clean is hij redelijk, maar zodra je de gain wat verhoogd is het echt een lekkere pickup. Doet voor mij alles van AC/DC tot Metallica. Weet niet zeker hoe hoe hij het doet in een gitaar van elzen, maar in mijn Flying V is hij heerlijk!

Bijl
2 december 2011, 23:35
Ik neem aan dat je vader z'n Les Paul op jouw setup heeft aangesloten.

Als je een 500k volumepot gebruikt kan je nog proberen er een 350k of 250k pot in te zetten om het schelle hoog eruit te halen. Zo niet dan is een andere pickup de enige optie.

De Seymour Duncan JB (ofwel TB4) doet het vooral goed in gitaren die van nature wat warmer klinken, zoals eh, een Les Paul. Ik heb er eentje in mijn LTD WA-600 en dat klinkt warm genoeg, met ietwat nasale mids.

In een bolt-on Jackson pro (ik heb zelf een Stealth, redelijk vergelijkbaar) kan je gerust een Seymour Duncan Invader zetten (wel met 500k pot!) of een DiMarzio Tone zone als je wat minder output wilt. Dat zijn pickups die een helder klinkende plank wat warmer kunnen maken.

Wil je het bij een medium output Seymour Duncan houden, dan is een Custom Custom of een Custom 5 wel goed denk ik.

Bijl
2 december 2011, 23:39
Dan roep ik Dimarzio Super Distortion's, ...... Weet niet zeker hoe hoe hij het doet in een gitaar van elzen, maar in mijn Flying V is hij heerlijk!

Een V is volledig mahonie en heeft een kortere mensuur. Elzen met een geschroefde esdoorn hals en een 25.5 mensuur geeft een te groot klankverschil denk ik.

MegaDrive
3 december 2011, 04:04
Je zou even kunnen kijken wat er uit de pickup picker van dimarzio komt:

http://www.dimarzio.com/pickup-picker

Kan wat inzicht geven, ook als je niet voor Dimarzio wilt gaan. Succes!

2e rocker
3 december 2011, 10:16
Iemand ervaring met de Leosound Growldogs?
Volgens de test op dimarzio moet ik in de hoek van de tone zones zoeken. Die tone zones blijken heel goed te zijn..