PDA

View Full Version : Graag hulp bij eerste gitaar



DonLeon
2 december 2011, 19:20
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om te beginnen met gitaarspelen/leren dus ik ben op internet wat info aan het verzamelen. maar ik verzuip er een beetje in, ik denk dat ik een met nylon snaren wil. (heb gelezen dat het makkelijker te leren is en vind het geluid erg mooi)

Zelf leek deze (http://www.rockpalace.com/product/Washburn-WD10S-Black)mij erg leuk, maar hoe kan ik zien of het om stalen snaren gaat of nylon? En wat vinden jullie hiervan?

Alvast bedankt!

bass blom
2 december 2011, 19:22
een spaanse gitaar zoek je dan.

Watchmaker
2 december 2011, 19:34
Ook wel klassieke gitaar, is hetzelfde ding. Op een gegeven moment zie je aan de kastvorm meteen of 't een klassieke of steelstring is; een klassieke gitaar heeft de 12de positie/fret (octaaf, trouwens) direct tegen de klankkast, bij een steelstring is dat vrijwel altijd de 14de fret. De hals van een klassieke gitaar is veel breder (52 mm) dan welke elektrische of steelstring dan ook, dat maakt 't er niet makkelijker op. Wel is het denk ik de beste basis om te hebben, maar ik ben bevooroordeeld. :) Er zijn erg goedkope gitaren te koop - tot 5 tientjes aan toe, nieuw - maar da's echt weggegooid geld. Als je vanaf 2 - 3 honderd te besteden hebt, koop je iets bruikbaars. Ga wel naar een speciaalzaak en niet naar de Aldi.

DonLeon
2 december 2011, 19:45
Bedankt Watchmaker,

ik heb al weer even op de webshops gekeken en inderdaad, nu zie ik het verschil.. En Ik dacht ook al om niet zo'n veel te goedkope gitaar te halen, kan gewoon niet goed zijn.

Erg bedankt! zo kom ik er wel uit..

Jedeel
3 december 2011, 02:05
Zelf leek deze (http://www.rockpalace.com/product/Washburn-WD10S-Black)mij erg leuk, maar hoe kan ik zien of het om stalen snaren gaat of nylon?
Alvast bedankt!

Dit is er een met staalsnaren. De snaren (die een balletje aan het ene einde hebben) worden vastgeklemd door de 6 witte pennetjes.
De nylon snaren moet je over het algemeen middels lusjes vastzetten.

Muzieknono
3 december 2011, 08:37
Kijk eens bij Alhambra en Yamaha, het is zeker verstandig om meteen met een wat betere gitaar te beginnen, dit komt het speelplezier en dus motivatie ten goede, zo vanaf de 300 euro moet je wel een redelijke gitaar kunnen scoren.
Mvgr. Dirk Jan :B