PDA

View Full Version : Wat vraagjes over midi



Brum
2 december 2011, 15:33
Ik heb een aantal vraagjes omtrent midi schakelen. Sinds een tijdje heb ik een Framus Dragon top, die ik middels midi kan schakelen. Wat ik er graag mee zou kunnen, is een kanaal tegelijk met een aantal pedalen kunnen schakelen, dus dat ik een loop maak met bijvoorbeeld kanaal 2 + en boost en reverb. Op die manier zou ik een patch of 5 willen kunnen schakelen. Is dit mogelijk?

Mijn tweede vraag is, ik heb interesse in een Line 6 M5, of iets dergelijks. Ik wil wat experimenteren met voornamelijk bepaalde delays. Kan ik dan middels midi ook een bepaalde patch van de Line 6 tegelijk schakelen met een kanaal van m'n versterker, dat ik dat in een loop zet?

Laatste vraag, wat is een redelijk midi pedaal, niet al te duur, ook geen budget, waar ik een stuk of 5 loops mee kan instellen?

De vragen komen misschien niet al te slim over, maar ik ben echt compleet nieuw met midi.:chicken:

Henri H
2 december 2011, 23:34
Ik ken de Framus niet, maar als die echt midi aanstuurbaar is, dan kan elk midi pedaal dat idd.
Volgens mij kan de M5 ook via midi aangestuurd worden, dus dat zou allemaal moeten kunnen.

Een BOSS (G)FC-50 is een simpele, goede en goedkope controller.
Als je ook losse, niet midi-compatible pedalen in je setup toch via midi wilt gebruiken, kun je kijken naar b.v. Musicomlab of Glab. Die zijn wel een stuk duurder.

DemolitionColorScheme
2 december 2011, 23:44
Even een toevoeging betreffende de Line 6 M-series: die lenen zich èrg slecht voor MIDI. Ik heb heel wat horrorverhalen gelezen toen ik daar naar Google-de. Het blijkt dat dat deel van die M-series niet geheel goed ontwikkeld is. Maar goed, misschien werkt het bij jou gewoon.

Anyways, goedkope klassieke MIDI Controller:
Behringer FCB1010. Niet voor niets een klassieker. Het enige stukje Behringer gear waar ik al 3 jaar mee gig, elke week repeteer en die het ook gewoon nog geheel doet.

Henri H
2 december 2011, 23:48