PDA

View Full Version : Feedback probleem (Fender baja Telecaster)



SRV2000
2 december 2011, 08:13
Hallo netters,

ik ben in het bezit van een Fender baja telecaster en zit met het volgende probleem,
als ik de gain van mij overdrive pedaal iets omhoog schroef heb ik onzettend veel last van feedback. vooral als ik de bridge pick up gebruik. soms sta ik wel 3 meter van mijn versterker af.

is dit te verhelpen... zo ja...wat kan ik er aan doen.

Tis namelijk erg vervelend als je de hele tijd fluitend op het podium staat.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Comfortably Daniel
2 december 2011, 09:29
Zal waarschijnlijk een microfonische p'up zijn. Een oplossing is waxpotten of een ander element.

jules
2 december 2011, 09:42
ik had het zelf ook heel erg, maakte ook veel geluid als ik over de hals wreed of op de body klopte, ik heb er bij guitarsuplies een elementje van kent armstrong ingezet namelijk de hot bridge rear,, niks geen bijgeluiden meer en klint geweldig inclusief verzenden was ik 53 euro kwijt.

jutter
2 december 2011, 11:21
Heb ik ook met mijn Baja. Weliswaar geen feedback maar wel veel geruis/bijgeluiden. Ik stoor me er niet aan. Einde nummer? Volume knop dicht! Het is even wennen. Ik heb ook overwogen om er een andere pup in te zetten maar ik vind de Broadcasterpup zo goed dat hij er mooi in blijft!

Comfortably Daniel
2 december 2011, 12:05
Ik heb eigenlijk ook geen problemen met m'n tele. De brug p'up is dan wel microfonisch, maar het geeft op sommige momenten net dat leuke beetje feedback ;)
En inderdaad...volume dicht en 't is weg.

lindstrom
2 december 2011, 12:16
Vaak zijn het de pickups die het veroorzaken, echter heb ik het probleem ook met een epiphone,. meerdere pickups gebruikt en onderling verwisseld met mijn gibson waarbij ik de ontdekking deed dat het probleem bij mij niet de pickups zijn.
Heb het probleem geconstateerd met de volgende pickups:

- Gibson 496 brug
- Dimarzio Super Distortion
- Dimarzio Tone Zone
- Dimarzio Norton
- Dimarzio Air Norton
- Seymour duncan TB5

Echter met de APH-2 heb ik er bijna geen last van.

Heb er nu een Air Norton in zitten en moet soms wat vluchten voor de feedback. valt nog maar net mee te werken, het is dan ook een backup gitaar. met mijn gibson met en Norton heb ik geen feedback problemen.


Wellicht een leuk vraagstuk voor Orpheo?

Luigi
2 december 2011, 14:03
Een veel voorkomend probleem dat valt op te lossen door;
- het waxpotten van de pickup,
- het goed vastzetten van de baseplate van de pickup bijvoorbeeld dmv lijm,
- de pickup bevestigen in de brug met rubbertjes in plaats van veertjes en
- het goed vastzetten van de hele brug, bijvoorbeeld met twee extra schroeven aan de bovenzijde.
Ook belangrijk daarbij is dat de hele brug aan de onderzijde goed vlak is.