PDA

View Full Version : 34e Beurs van de kleine uitgevers in Paradiso Amsterdam



Duhsjaak
2 december 2011, 07:48
Hi

Niet perse snaren georiënteerd:
Zondag 4 december a.s. vindt de 34e Beurs van Kleine Uitgevers plaats in Paradiso, Amsterdam. De beurs is open van 13.00-17.00 uur (toegang 2,50 euro). Aan de beurs nemen 87 onafhankelijke uitgevers deel:
naast Sea Urchin o.a. Alauda, De Papieren Tijger, De Dolle Hond , IJzer, en Druksel. Een prima gelegenheid om nog wat Sinterklaasinkopen te doen.

Sea Urchin neemt uitgaven mee van o.a.: Cameron Jamie, Mike Kelley, Destroy All Monsters, Cary Loren/ Bookbeat, Jean-Jacques Lebel, Dan Graham, Nico Vascellari, Roland Groenenboom.

Voor meer informatie en de Beurskrant 2011 als PDF volg deze link:
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Beurs-van-Kleine-Uitgevers-4.htm

Dat 'kleine uitgevers' is soms heel letterlijk op te vatten: Soms staat zo'n kleine uitgever zijn laatste illustraties ter plekke nog te inkten!

Het is al 33 keer super inspirerend en gezellig! Dat belooft het ook dit jaar weer te worden. Laat je de kans niet ontgaan.
Note: Uitgevers tegenwoordig gelukkig op te vatten als uitgevers van boeken, beeld- en geluidsdragers etc.

Hopelijk zie ik jullie daar!
Vriendelijke groet, Gus

Harry
2 december 2011, 09:43
dat zijn leuke dingen. Als ik in Amsterdam woonde zou ik wel even gaan kijken. Maar wat is jouw link hiermee?

Duhsjaak
2 december 2011, 19:08
Hi
Tegenwoordig eigenlijk alleen nog als klant/publiek etc. Ooit betrokken geweest bij Fantasio/Paradiso oprichting en dit is een van de dingen op mijn verlanglijstje geweest.
Ik geloof dat ik er al 15 jaar niets meer mee te maken had dat het toch nog van start is gegaan.

Plus ik ken een aantal van de kleinere uitgevers. Dit evenement is van een dorpsheid die mij prima bevalt. Iedereen koopt een paspartoe van € 2,50 en je hebt een prachtmiddag. Vooral omdat hele ploegen in diverse kroegen eindigen.

En je ziet altijd wel een paar heel excentrieke boeken of uitgevers. Simon Vinkenoog (ga ik vreselijk missen weer dit jaar).

Ben Schot, met zijn Sea Urchin, heeft een exclusieve uitgave van 'Stinkfoot' van Vivian Stanshall. Nergens anders te koop. En tegen bijzonder bescheiden prijzen!

De meest getatoeëerde man van NL staat daar doorgaans ook. Met de meeste piercings die ik ooit heb gezien. Zijn 'fonds' is een reeks boeken over Zeeuwse treinlijnen. Niet alleen van waar naar waar, maar ook welke wagons, welke locs. De man weet daar super veel van. Kortom, een zeer gevarieerd en dit zijn uitgevers die te klein zijn vaak voor Centraal Boekhuis systemen, omdat ze de aantallen niet omzetten.

Voordeel is: die kosten betaal je dus alvast niet.

Ahhh........ het mooie leven. Ik krijg er nou al zin in.
Bedankt voor je belangstelling!
Vriendelijke groet, Gus