PDA

View Full Version : Nieuw hier



Marshall0611
1 december 2011, 18:02
Hallo ik ben hier nieuw en ook in de gitaarwereld.
Ben twee maanden geleden begonnen met een spaanse gitaar van een vriend, en heb vorige week dan zelf maar een eigen gitaar gekocht.
Heb voor een staalnarige gekozen omdat ik dat toch mooier vind klinken.
Les heb ik nog niet maar wil ik, als ik een goedkoop adresje in Tilburg kan vinden wel gaan nemen. :B

Waar ik benieuwd naar ben, is hoe andere nieuwelingen begonnen zijn, met of zonder les??

Groeten Marshall0611

Ernest01
1 december 2011, 21:54
Welkom op het forum.
Goed plan om les te nemen, al was het maar om de basis principes te leren.
Houding en het plaatsen van de - met name - linker hand.

Ik ben in 1965 begonnen, na eerst 6 jaar pianoles gehad te hebben.
Boek gekocht met lessen - in notenschrift - en oefenen maar.
Op een gegeven moment de akkoorden geleerd en liedjes spelen.
Heb veel gehad aan de piano-basis, waardoor ik het zelf gedaan heb.
Maar als ik nu ernaar kijk, denk ik dat een paar gitaarlessen wel nuttig zouden zijn geweest....

Veel succes !

Marshall0611
1 december 2011, 22:12
Hi Ernest01

Dank je voor je reactie.
Wat zijn belangrijke dingen om te leren en je mee bezig te houden als beginner?
De pentatonische ladders enzo? :dontgeti:

Groeten Marshall0611

Ernest01
1 december 2011, 22:25
Die ladders heb ik nooit gedaan....
Ben sinds april dit jaar weer begonnen na 32 jaar niets gedaan te hebben.
En heb via het internet kennis gemaakt met die ladders - er zijn er meer - maar ik speel akkoord- en fingerpicking-begeleiding.

Die ladders zijn - volgens mij - belangrijk als je solo's wilt spelen. Ook zijn ze handig om de diverse noten op de gitaar te vinden.
Als beginner lijken ze mij niet zo belangrijk nog.
Maar.... dat ligt natuurlijk ook aan watvoor muziek je wilt gaan spelen.

Marshall0611
2 december 2011, 21:32
Okay het zal inderdaad wel afhankelijk zijn van wat voor muziek enzo dat je wilt gaan spelen, maar ik begrijp dat het ook wel als vingertraining training gebruikt kan worden voor beginners?!?
Ik merk wel dat ik nog heel veel moet leren, dus misschien dat in het begin alles meegenomen is om te oefenen.

Ik zou het leuk vinden als ik zelf wat lekker klinkende muziek kon spelen, dus dat wordt nog veel oefenen :B
Ik heb momenteel best veel tijd om te oefenen, maar krijg vrij snel last van zere vingers als ik alleen maar akkoorden oefen, dus daarom vinding het wel fijn dat ik ook verder op de hals met wat vinger oefeningen aan de slag kan.

Als iemand nog tips heeft voor mij als beginner dan hoor ik het graag.!?!

Groeten Marshall