PDA

View Full Version : Problemen met de pot van mn nieuwe gitaar



Taff
1 december 2011, 17:28
Ik heb pas een PRS custom 22 gekocht, iets van 2 weken geleden en ik was er echt héél tevreden mee. toen ik hem voor de zoveelste keer in de muziekwinkel aan het testen was, kwam er opeen geen geluid meer uit als ik naar de neckhumbucker schakelde, hij werd daar gerepareerd door iemand en hij deed het weer. Eenmaal thuis en 2 weken verder gebeurt hetzelfde als ik naar mn brughumbucker schakel, en ook als ik de de 2 combineer (stand 3 van de 5). Daar baal ik best wel behoorlijk van en aangezien ik echt totaal niet technisch aangelegd ben vroeg ik me af of jullie weten hoe dit komt?:???:



:lp:

bass blom
1 december 2011, 17:30
slecht aangesloten schakelaar.

piezo
1 december 2011, 18:41
Aan die 5-standen draaischakelaar zit een meer dan gebruikelijke hoeveelheid klein soldeerwerk met nogal dunne draadjes. Bij mij heeft er ook wel eens eentje losgelaten, overigens nadat ik zelf die schakeling gewijzigd had. Nu is ie al weer een tijdje origineel.

Het is geen eenvoudig bedrade schakelaar, dus als je geen ervaring hebt, zou ik er zeker niet zelf aan gaan prutsen.
De winkel hoort dit netjes te verhelpen, voorgoed, maar dan wel uitgevoerd door iemand met de juiste ervaring.

Orpheo
1 december 2011, 23:09
Het is een flinke schakelaar maar zeker niet onmogelijk om zelf te doen. Maak m eens open en loop de draadjes na. Zit alles vast? Zijn er draden die loshangen en elkaar aanraken?

Ace 1.15.19
1 december 2011, 23:34
Aan de andere kant, hij heeft dat ding krap twee weken en alweer dezelfde fout als dat hij in de winkel ook had. Gewoon er mee terug gaan zou ik zeggen. Vooral als je niet technisch bent en je gaat er aan prutsen kan het goed zijn dat ze je daar de schuld van gaan geven.

Orpheo
2 december 2011, 01:47
ik had een flinke post over het zelf repareren, maar men is te kakkerig het te doen.

zoek het zelf maar uit.

allochthomas
2 december 2011, 02:53
Is het nou echt nodig om iedereen met een andere mening de grond in te stampen?:stop: Heeft helemaal niks met kakkerig te maken.

Even open maken en kijken of alles netjes vast zit, als je zelf solderen niet aandurft gewoon even langs brengen bij die winkel.

Orpheo
2 december 2011, 03:12
Is het nou echt nodig om iedereen met een andere mening de grond in te stampen?:stop: Heeft helemaal niks met kakkerig te maken.

Even open maken en kijken of alles netjes vast zit, als je zelf solderen niet aandurft gewoon even langs brengen bij die winkel.

dat is wat ik dus ook al zei.

en ja, ik stamp meningen in de grond. doe ik met liefde. Mijn favoriete tijdverdrijf.

Ace 1.15.19
2 december 2011, 17:52
Haha sneu hoor, de allmighty Orph heeft weer eens gelijk. Inderdaad een flinke post zeg! Weet je wat, schroef dat ding open en maak die draadjes gewoon...

piezo
2 december 2011, 18:41
@ Thomas en Ace. Eerlijk is eerlijk, Schreeuwlelijk is zelf ook nooit schijterig geweest, als het om ondeskundig prutsen ging.
Oudgedienden als ik weten nog hoe zijn eigen eerste wijzigingen aan een gitaar afliepen. Het resultaat was, naar ik meen, een stuk brandhout. Letterlijk.......!

@ Taff. Hierbij een goede raad, niet duur, wèl duurzaam:
Negeer Schreeuwlelijks meningen en aanwijzingen, voorgoed! Velen zijn je al voorgegaan.

Orpheo
3 december 2011, 00:57
@ Thomas en Ace. Eerlijk is eerlijk, Schreeuwlelijk is zelf ook nooit schijterig geweest, als het om ondeskundig prutsen ging.
Oudgedienden als ik weten nog hoe zijn eigen eerste wijzigingen aan een gitaar afliepen. Het resultaat was, naar ik meen, een stuk brandhout. Letterlijk.......!

@ Taff. Hierbij een goede raad, niet duur, wèl duurzaam:
Negeer Schreeuwlelijks meningen en aanwijzingen, voorgoed! Velen zijn je al voorgegaan.

Schreeuwlelijk heeft oiit een les paul in de hens gestoken omdat hij dat wilde.

Dat had niks met modden te maken.mijn eerste mod was een pupswap,en ging na wat oefenen met solderen,gewoon goed.

GET YOUR STORY STRAIGHT!

Taff
4 december 2011, 15:14
@piezo
zal het onthouden;)

probleem is inmiddels verholpen!

ericharley
20 december 2011, 21:38
Ik heb hetzelfde probleem met mijn prs cu24, in de winkel al een probleem ,daar ook verholpen en na een weekje weer hetzelfde toen ik de neckhumbucker schakelde kwam er geen geluid meer uit . ondertussen de 5 standenschakelar al vervangen maar probleem blijft duren.
Wat was bij jou de oorzaak?? Alvast bedankt.

mesaman
21 december 2011, 01:44
orph,reageer niet zo man,negeren! onthou! negeren! ze begrijpen je toch niet!
hoe goed je het ook bedoeld!

en voor de rest! hou rekening met orpheo zn autisme, potverdorie, een beetje respect graag! dat moet iedereen inmiddels wel snappen lijkt me!:gvd!

De TS moest gewoon terug naar de winkel,probleempje in 3,45 minuutjes opgelost.

nothing on the hand!

Orpheo
21 december 2011, 02:08
goddank voor tests: ik heb geen autisme of iets dergelijks. Ik ben alleen irritant, arrogant met een behoorlijke dosis intelligentie.

zoon van Piet
21 december 2011, 10:27
Heren, bedankt..

Ik mag mn notebook schoonmaken nadat ik de koffie uitgeproest heb van het lachen..


goddank voor tests: ik heb geen autisme of iets dergelijks. Ik ben alleen irritant, arrogant met een behoorlijke dosis intelligentie.

Maak er je sig van, Orpheo! ;)

Jasper.
21 december 2011, 10:57
Nou, ik heb wel veel aan 'schreeuwlelijks' raad gehad. Mijn gitaar klinkt een stuk beter na de pickupswap.

Zo, ook nog even wat positiefs na al dat gezeik. Naar mijn mening heeft Orph wel degelijk verstand van dit soort dingen, en zou ik toch maar naar zijn mening luisteren. Kritisch natuurlijk, maar dat doe ik bij iedereen.

Taff
26 december 2011, 13:52
Ik heb hetzelfde probleem met mijn prs cu24, in de winkel al een probleem ,daar ook verholpen en na een weekje weer hetzelfde toen ik de neckhumbucker schakelde kwam er geen geluid meer uit . ondertussen de 5 standenschakelar al vervangen maar probleem blijft duren.
Wat was bij jou de oorzaak?? Alvast bedankt.

de draadjes zaten volgens de winkel wat los en als ik dan iets te hard aan die schakelaar draaide, kwamen ze los. Hij heft ze vastgezet en tot nu toe werkt het zoals het hoort.