PDA

View Full Version : Primeur voor Gitaarnet ..Gibson Les Paul custom 1954 van Peter Frampton....



Pagina's : [1] 2

benwave
1 december 2011, 16:06
Ok ..Komt tie dan.

In 1980 is er een vliegtuig verongelukt in Venezuela, met daarin alle instrumenten van Peter Frampton.
Die zou daar een concert geven .
Èen van die gitaren was zijn beroemde 1954 Les Paul custom, die hij had gekregen van een zekere Mark Mariana. Deze man had er een drie element gitaar van gemaakt.
Deze is nu te krijgen als de signature van Frampton bij de firma Gibson.
Het èen en ander is te lezen op internet, en in verschillende interviews met Framton
oa hier :http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom/Peter-Frampton-Les-Paul.aspx

De gitaren zijn tijdens het vliegtuigongeluk niet allemaal verloren gegaan, hoewel iedereen dacht dat dat wel zo was
Een aantal waaronder de custom zijn verdonkeremaand indertijd,in Venezuela. Wel met wat brandschade door het ongeluk, koffer is zelfs helemaal verloren gegaan
De custom en een andere les paul zijn te koop aangeboden door twee jongens aan een gitarist die indertijd daar in een lokaal kroegje in een band speelde.
Omdat de gitarist geen geld bij zich had, werd een afspraak gemaakt om toch de gitaren te kopen
Die man heeft enkele dagen na het aanbod de gitaren ook gekocht. Wat op zich ook weer een spannend avontuur was, want dat was niet in een van de beste wijken in Caracas
Vervolgens heeft de man de zwarte custom al die tijd in zijn bezit gehad, tot voor kort.

Een vriend van mij in Curaçao kreeg door een toevalligheid de gitaar onder ogen voor een reparatie.
Hij mailde mij om dat te melden samen met wat fotos, want dat komt ook niet elke dag voor een Gibson Les Paul custom uit 1954.
De mail was vergezeld van een wat vaag verhaal, dat de man de gitaar gekocht had zòn 30 jaar geleden in Venezuela
maar bij mij ging gelijk een lichtje branden. Ik kende het verhaal van de Framton gitaar. En een Les Paul custom uit 1954 in Venezuela..tja.. Het èèn en ander uitgezocht
En het bleek inderdaad te gaan om de Frampton gitaar.
Vervolgend zon twee jaar bezig geweest om dat ding te kopen

Mijn vriend kon hem nu recent kopen, ik heb de research verricht en uitgezocht dat het inderdaad die gitaar betreft. Ook contact gehad met Frampton zelf

Mijn vriend mag nu naar de USA op kosten van Frampton, krijgt het geld terug wat de Gibson gekost heeft, en bij de firma Gibson wordt speciaal voor hem en mij een Frampton gitaar gemaakt.
Het èèn en ander zal met de nodige publiciteit gepaard gaan. tzt
Zit ik gotver zometeen met een echte Gibson opgescheept

Toch grappig

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/totaal.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/kop.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/front.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/back.jpg

Hotpepper01
1 december 2011, 16:17
Heeel gaaf verhaal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Harald
1 december 2011, 16:19
WOW!

you lucky bastard! :)

dvp
1 december 2011, 16:20
Klinkt als een film bijna :)

Schitterend staaltje opzoekingswerk.

Misery Signals
1 december 2011, 16:21
Veel geluk gehad maar daar ongelofelijk goed op ingespeeld. Proficiat!

MS

guitarkid
1 december 2011, 16:22
Cool! Tja, wat moet ik nog meer zeggen... :crazyhappy:

Nils47
1 december 2011, 16:28
Moraal van het verhaal, Les Paul's overleven zelfs een vliegtuigcrash! :rockon:

Mooi verhaal!

LemmyNL
1 december 2011, 16:28
Zit ik gotver zometeen met een echte Gibson opgescheept



Inderdaad mooi kut voor je... ik leef met je mee. En mocht je het niet meer trekken, deel dat ook vooral met de rest alhier.

deejee
1 december 2011, 16:29
Geweldig verhaal en gefeliciteerd met de prachtige beloning.

bass blom
1 december 2011, 16:29
begrijp ik het goed, je vindt een gitaar, koopt hem, vervolgens gaat meneer frampton alles betalen en krijgen hij en jij een zo door gibson 'nagemaakte' gitaar? :chicken:

Oranjeaap
1 december 2011, 16:29
Dit is best wel een waanzinnig verhaal

Mukkez
1 december 2011, 16:31
Wat een gaaf verhaal!

Oranjeaap
1 december 2011, 16:32
Moeite mee als ik je verhaal op het mylespaul forum zet?

benwave
1 december 2011, 16:36
Moeite mee als ik je verhaal op het mylespaul forum zet?

Ga je gang maar, dat wist ik bij het plaatsen van dit verhaal, dat dat zou gebeuren. Internet gaat snel

Oranjeaap
1 december 2011, 16:37
Ga je gang maar, dat wist ik bij het plaatsen van dit verhaal, dat dat zou gebeuren. Internet gaat snel

Thanks. Die lui zullen uit hun dak gaan. Er zijn wel behoorlijk wat onderdelen vervangen op die gitaar of niet?

benwave
1 december 2011, 16:38
Thanks. Die lui zullen uit hun dak gaan. Er zijn wel behoorlijk wat onderdelen vervangen op die gitaar of niet?
Dat klopt ja, er is nog maar weinig origineel aan.

Misery Signals
1 december 2011, 16:41
De gitaar zal terug gaan naar Peter Frampton neem ik aan? :)

Ik zou weigeren, die gitaar is meer waard dan een reisje naar de USA en een reissue Peter Frampton voor jullie beiden samen :seriousf:

MS

Oranjeaap
1 december 2011, 16:43
De gitaar zal terug gaan naar Peter Frampton neem ik aan? :)

Ik zou weigeren, die gitaar is meer waard dan een reisje naar de USA en een reissue Peter Frampton voor jullie beiden samen :seriousf:

MS

Klopt, dacht ik ook, die gitaar is een fortuin waard. Maar zo'n hele ervaring lijkt me niet in geld uit te drukken dus ja

benwave
1 december 2011, 16:45
De gitaar zal terug gaan naar Peter Frampton neem ik aan? :)

Ik zou weigeren, die gitaar is meer waard dan een reisje naar de USA en een reissue Peter Frampton voor jullie beiden samen :seriousf:

MS

Sommige dingen zijn belangrijker dan geld. Ik weet ook wel wat een Custom doet uit 1954, zelfs in deze staat.
Maar geld is nooit een issue geweest. Vanaf het begin vonden wij dat die gitaar terug moest naar Frampton
Deze gitaar is onderdeel van de popgeschiedenis

Misery Signals
1 december 2011, 16:46
Was dan ook maar een duidelijk grapje he. Als bewezen is dat die van hem is, moet die dan sowieso niet terug bezorgd worden aan Peter en is al wat jullie krijgen geen mooie bonus?
Prachtige motivatie.

MS

guitarkid
1 december 2011, 16:46
Moeite mee als ik je verhaal op het mylespaul forum zet?

Dan zou ik maar inhaken op dit topic, waar de vriend van Benwave (onder de naam Spicky) ook al heeft gereageerd, maar (nog) niet erg wordt geloofd... Quote van één van de posters: Utter bollocks.... Tja.....

http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/94791-peter-frampton-les-paul.html

benwave
1 december 2011, 16:54
Dan zou ik maar inhaken op dit topic, waar de vriend van Benwave (onder de naam Spicky) ook al heeft gereageerd, maar (nog) niet erg wordt geloofd... Quote van één van de posters: Utter bollocks.... Tja.....

http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/94791-peter-frampton-les-paul.html

Grappig dit had ik nog niet gezien. Binnenkort is de gitaar toch echt terug bij Peter F

FruscianteFan
1 december 2011, 16:59
De gitaar zal terug gaan naar Peter Frampton neem ik aan? :)

Ik zou weigeren, die gitaar is meer waard dan een reisje naar de USA en een reissue Peter Frampton voor jullie beiden samen :seriousf:

MS
Die gitaar is een hoop waard, maar als ik me niet vergis is er nooit een moment geweest waarop Frampton vrijwillig afstand deed van de gitaar. Dus zou het sowieso niet eerlijk zijn er de volle mep voor te vragen.

Wat betreft die "utter bollocks": nogal wiedes, gezien de informatie in die posts. Daar staat helemaal geen bewijs in of wat dan ook.

Misery Signals
1 december 2011, 17:02
Zie een paar posts geleden :)

MS

Oranjeaap
1 december 2011, 17:05
Klopt.. Spicky heeft geen enkele info, foto of ander bewijs gegeven, dan is het ook niet raar dat niemand het geloofd he.

Ik heb wat moeite met de hals van de gitaar. Is die ooit eens vervangen geweest?

benwave
1 december 2011, 17:09
Klopt.. Spicky heeft geen enkele info, foto of ander bewijs gegeven, dan is het ook niet raar dat niemand het geloofd he.

Ik heb wat moeite met de hals van de gitaar. Is die ooit eens vervangen geweest?

Nee nooit vervangen geweest, Er zit nu een messing topkam op. De origineel was gesmolten.
Da hals is verder nog perfect, ook nooit gebroken geweest.
Ik kan nog niet alles vertellen

Oranjeaap
1 december 2011, 17:10
Ik wacht wel af :)

grayfink
1 december 2011, 17:11
Mooi verhaal :)

guitarkid
1 december 2011, 17:16
Grappig dit had ik nog niet gezien. Binnenkort is de gitaar toch echt terug bij Peter F

Mooi! Ik vind het een bijzondere gitarist met een uitzonderlijke carriere.
The Herd, Humble Pie, toen solo een "tweede leven" en daarna met Bowie touren en lekker doorgaan, met beide benen op de grond! Houd ik wel van.
Wat betreft de opmerkingen over de financiën: ik vind het dus mooi dat die gitaar terug gaat naar Frampton. Het is tenslotte zijn gitaar en dat hij zo welwillend is om jullie op deze manier "schadeloos" te stellen is te prijzen.
Overigens, de gitaar was al lang niet meer origineel toen Frampton 'm kreeg. Hij was toen o.a. gerefinished, de pu's waren vervangen en er zat een derde (midden-pu) bij in. Maar dan nog....:soinnocent:

Exi
1 december 2011, 17:18
Wat een enorm vet verhaal!:ok:
Dus we zullen binnenkort wel wat beelden zien van de reünie tussen Frampton en zijn gitaar?

FruscianteFan
1 december 2011, 17:18
Zie een paar posts geleden :)

MS
hehe, was met andere dingen bezig dus het duurde even voor ik mijn post afhad :)

CID-Gibson
1 december 2011, 17:24
Wat een enorm vet verhaal!:ok:
Dus we zullen binnenkort wel wat beelden zien van de reünie tussen Frampton en zijn gitaar?

Als je er zoeen hebt, hallo is niet alles en hoe speelt ze. ?

http://www.crazy7.net/Peter_Frampton2011.jpg



Ik vind dat die er wel heel mooi uit ziet, of niet :seriousf:

Dit is een Peter Frampton Alias J. Hendrix Les Paul Gitaar :soinnocent:

Maar voor de rest een HEEL mooi VERHAAL :seriousf:

losjansen
1 december 2011, 17:28
Mooi verhaal, ik zou zeggen: hou ons op de hoogte!

speedmusic
1 december 2011, 17:37
En laat je die nieuwe Gibson Frampton dan door MacWilliams van een vlammetje voorzien?

Trouwens een prachtig verhaal, dit vraagt natuurlijk om een vervolg verslag.

spirit
1 december 2011, 18:01
Mooi verhaal Ben, dat zijn de leuke dingen in het leven.

macwilliams
1 december 2011, 18:06
Ik was al blij dat ik mn geld terug kreeg toen ik de gestolen custom retourneerde aan de rechtmatige eigenaar. Maar die is hem natuurlijk ook maar een jaar kwijtgeweest.

Dit is toch wel even wat anders, mooi verhaal en een mooie gitaar op de koop toe.
Ik wacht in spanning op het vervolg Ben.

Mr. Dynamite
1 december 2011, 18:10
Dit is écht vet! Ik zou het ook wel weten, erg leuk voor Peter en zelf houd je er een leuke plank aan over, en een goed verhaal! Gaaf dit :crazyhappy:

BBeths
1 december 2011, 19:03
Echt een super gaaf verhaal. Zoals al eerder gezegd net een film haha.

Veeeel foto's maken van je tripje :dance: en veel plezier ermee! :D

Basvarken
1 december 2011, 19:26
Mooi verhaal.
Die Frampton Les Paul is wel flink door de mangel geweest zeg!

da Liks
1 december 2011, 19:30
damn!episch..

Orpheo
1 december 2011, 20:17
Als je er zoeen hebt, hallo is niet alles en hoe speelt ze. ?

http://www.crazy7.net/Peter_Frampton2011.jpg



Ik vind dat die er wel heel mooi uit ziet, of niet :seriousf:

Dit is een Peter Frampton Alias J. Hendrix Les Paul Gitaar :soinnocent:

Maar voor de rest een HEEL mooi VERHAAL :seriousf:

Wat bedoel je met die alias?? Hendrix is dood. Frampton springlevend...

Hendriks
1 december 2011, 20:51
Super Ben , mooi verhaal ook nog.

benwave
1 december 2011, 22:47
Afspraak is bijna rond, zoals het er nu naar uit ziet half december in jawel hoe kan het ook anders... Miami Nashville TN

Venlonaer
1 december 2011, 22:50
Zeer mooi verhaal! Maak genoeg wel genoeg foto's voor hier!!:ok:

Exi
1 december 2011, 23:54
Afspraak is bijna rond, zoals het er nu naar uit ziet half december in jawel hoe kan het ook anders... Miami Nashville TN
Haha, gaaf. Dus waarschijnlijk ook nog een rondleiding bij Gibson.:ok:
Wordt een leuk tripje!

DemolitionColorScheme
2 december 2011, 00:06
M'n hartje maakte een sprongetje van alle goedheid in deze thread. Hats off.

beruk
2 december 2011, 00:08
Briljant verhaal. Dat is overigens hardcore relicen, neerstorten...:rockon:
(trol van een gitaar, drie humbuckerts in een les paul brrrr :stop: )
En dan strakjes wél foto's! Beter nog, geluid!

MegaDrive
2 december 2011, 03:50
Heel gaaf verhaal dit, hulde voor hoe je dit hebt aangepakt!

In de Guitarist mag van vorige maand was nog een special over Peter Frampton. Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met wat gitaarbladen. Geheid dat die een leuke knaak willen lappen voor (publicatie) exclusiviteit met dit bijzondere verhaal.

Venlonaer
2 december 2011, 08:13
En Hart van Nederland, hebben die ook eens een fatsoenlijk item:seriousf:

jim__
2 december 2011, 08:31
Tof verhaal, echt heel bijzonder gelopen dit. Alvast heel veel plezier toegewenst met de trip!

Fender75
2 december 2011, 08:51
Geweldig verhaal inderdaad! Maarreh, Miami Nashville Tennessee? Veel plezier in ieder geval!

Nagramoth
2 december 2011, 08:54
Story of the year !

wireman
2 december 2011, 08:54
Wat een verhaal joh... En zo maak je ineens deel uit van muziekgeschiedenis! Heel veel plezier! je hebt het verdiend! Klasse hoe je dit hebt aangepakt! (en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan) Gelukkig is ie net geweest! Anders had je straks in Rotterdam af kunnen spreken! hehe... Dan is Nashville wel ff wat beter! We gaan het vast horen! Succes en doe Frampton de groeten!

benwave
2 december 2011, 09:07
Heel gaaf verhaal dit, hulde voor hoe je dit hebt aangepakt!

In de Guitarist mag van vorige maand was nog een special over Peter Frampton. Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met wat gitaarbladen. Geheid dat die een leuke knaak willen lappen voor (publicatie) exclusiviteit met dit bijzondere verhaal.

Grappig dat je dit zegt, maar we hebben afstand van alle media rechten moeten doen

peter_heijnen
2 december 2011, 09:09
Leuk verhaal Ben, en ook een leuke deal met/door gibson. Wel effe opletten dat je je niet laat afschepen met chinees spul... ;)

benwave
2 december 2011, 09:13
Leuk verhaal Ben, en ook een leuke deal met/door gibson. Wel effe opletten dat je je niet laat afschepen met chinees spul... ;)


Hahhhhaha Daar kan en mag ik verder niet op ingaan, anders heb ik weer een ban aan mijn broek

peter_heijnen
2 december 2011, 09:15
Haha, maarre volgens mij krijg jij dus een op zichzelf al vette custom shop, die door het verhaal dan eenl '1 of 2' gaat worden, hoe vet is dat!

benwave
2 december 2011, 09:45
Haha, maarre volgens mij krijg jij dus een op zichzelf al vette custom shop, die door het verhaal dan eenl '1 of 2' gaat worden, hoe vet is dat!

Ja precies, ik hoop daar wel op. Alleen was dit verhaal al binnen twee uur de hele wereld rond, tot aan PF himself.
Een boze mail gehad van de manager, " not acceptable"
Het is wel in een stroomversnelling nu geraakt, de datums staan nu vast.

sideburns
2 december 2011, 09:49
boze managers, voeg ze toe aan je negeerlijst...episch verhaal trouwens !

Comfortably Daniel
2 december 2011, 09:49
Heel erg tof verhaal! Mooi dat zo'n gitaar dan toch weer boven water komt.

Kan trouwens best begrijpen dat die manager het niet acceptabel vind dat het verhaal nu al over de hele wereld verspreid is. Hoop dat ze hun "end of the deal" wel nakomen.

keef
2 december 2011, 09:51
Iedereen hoopt dat dit waar is....waardoor is PF ervan overtuigd dat dit DE gitaar is?

Je zegt dat het een '57 is - is dat op grond van het serienummer (als dat er nog is) of de pots? Foto van de control cavity zou mooi zijn.

Harry
2 december 2011, 09:55
wat een geweldig verhaal, bijna ongelofelijk. MAar waarom zou iemand erom liegen....

zjanke
2 december 2011, 10:00
Da's nog eens een manier om een gitaar te komen! Ik zocht nog een vakantiebestemming, maar ik vermoed dat het een schimmig zuid-amerikaans land wordt, lokale bars afstruinen op zoek naar koopjes :hippie:

Mooi verhaal man, kun je dit topic wel up-to-date houden met betrekking tot de officiel door de managr goedgekeurde info?

rijsberman
2 december 2011, 10:16
Ja precies, ik hoop daar wel op. Alleen was dit verhaal al binnen twee uur de hele wereld rond, tot aan PF himself.
Een boze mail gehad van de manager, " not acceptable"
Het is wel in een stroomversnelling nu geraakt, de datums staan nu vast.

Als je alle media rights heb overgedragen, is het verhaal op verschillende fora de wereld in slingeren ook niet handig. Niet alleen zou je kunnen zeggen dat die fora ook onder publicaties vallen, je hebt een mooie coverstory van een tijdschrift al aardig waardeloos gemaakt, als 'iedereen' het al weet. Kan me die boze mail wel voorstellen. Nog meer foto's het web op slingeren zou ik maar niet doen, iig tot na publicatie.

Maar wat een verhaal, man. :ok:

En twee nieuwe PF sigs, twee tickets en een paar overnachtingen, alleen al aan de door te verkopen media rights heeft Gibson de kosten er dik uit. Heel veel medelijden hoeven we niet met ze te hebben.

Jasper.
2 december 2011, 10:36
Vet zeg! Wat een verhaal, zoiets maken niet veel mensen mee.

jules
2 december 2011, 10:39
te gek verhaal man sjieke gitaar ook

FruscianteFan
2 december 2011, 11:36
Iedereen hoopt dat dit waar is....waardoor is PF ervan overtuigd dat dit DE gitaar is?

Je zegt dat het een '57 is - is dat op grond van het serienummer (als dat er nog is) of de pots? Foto van de control cavity zou mooi zijn.

zelfs in de topictitel staat 1954...

benwave
2 december 2011, 13:06
zelfs in de topictitel staat 1954...

Weet ik..later meer jongens..heb een klein beetje geduld.
Ik kan nog niet alles op het internet gooien

nickofzo
2 december 2011, 13:14
Ik wilde net zeggen: "Beter als je nu even de rest voor je houd."
de hele wereld zit op internet.

CID-Gibson
2 december 2011, 19:11
Wat bedoel je met die alias?? Hendrix is dood. Frampton springlevend...

Ja maar dat van die verbrande Gitaar, doet me denken aan de tijd dat J.Hendrix zijn Gitaar in De fik stak. Voor de rest weet ik niet of er nog ergens iemand in de wereld is die deze half opgebrande gitaar van J. Hendrix ook tegen de kop is gelopen. :seriousf: vraag me ook af wat ze daar voor vragen. :crazyhappy:



http://www.youtube.com/watch?v=fvSr_N3aV0I

Burn Burn Burn

CID-Gibson Zet even het muzieknummer op van The Eagles "Wasted Time" :hippie:

The Bertman
2 december 2011, 19:46
Er zijn een heleboel verbrande Hendrix-gitaren. Hij zette bij ieder optreden een gitaar in de hens, het was zijn handelsmerk. Na afloop gaf hij ze nog wel eens weg aan vrienden. Er zijn verschillende beroemde gitaristen die een geblakerde strat hebben. (Ik weet effe geen namen, wie helpt me?) Veel waard, ongetwijfeld.

G.G.
2 december 2011, 19:52
Dweezil Zappa heeft er eentje.

http://www.dweezilzappaworld.com/articles/10-the-jimi-hendrix-frank-zappa-strat

zo'n beetje mijn droomstrat (relic, maar dan extreem) met een linkshandige neck.

Denk gelijk dat ik weer weet waar die rare voorkeur van lefty halzen vandaan komt.

barno
2 december 2011, 20:04
Dweezil Zappa heeft er eentje.

http://www.dweezilzappaworld.com/articles/10-the-jimi-hendrix-frank-zappa-strat

zo'n beetje mijn droomstrat (relic, maar dan extreem) met een linkshandige neck.

Denk gelijk dat ik weer weet waar die rare voorkeur van lefty halzen vandaan komt.

kijk, da's een strat met history. eerste hendrix en dan Frank Zappa , die ik nog een stuk hoger inschat dan hendrix als muzikant.

G.G.
2 december 2011, 20:11
kijk, da's een strat met history. eerste hendrix en dan Frank Zappa , die ik nog een stuk hoger inschat dan hendrix als muzikant.

en dweezil is ook nog eens een echt te gekke gitarist (niet zo bekend als zijn pa, maar wel duidelijk de genen van pa)

CID-Gibson
2 december 2011, 20:11
kijk, da's een strat met history. eerste hendrix en dan Frank Zappa , die ik nog een stuk hoger inschat dan hendrix als muzikant.


Een ding staat dan wel vast, moest J. Hendrix nog leven, en gekapt zijn met zingen kon die nog altijd aan de slag bij Fender om gitaartjes in de Fik te steken. Fender Burning Model “wat zit er in de doos een Fender Strat, een doosje aanstekertjes en busje brandstof. En natuurlijk de nummer van de brandweer. :seriousf:

Braindead
2 december 2011, 20:12
Kijk dat zijn de betere posts :) Vette gitaar en oh wat prachtig geaged! Wel lachen dat deze een crash heeft overleefd, terwijl menig Gibson al een kopbreuk oploopt als ie van de standaard kukelt. :D

HUESSEN
2 december 2011, 20:14
Een ding staat dan wel vast, moest J. Hendrix nog leven, en gekapt zijn met zingen kon die nog altijd aan de slag bij Fender om gitaartjes in de Fik te steken. Fender Burning Model “wat zit er in de doos een Fender Strat, een doosje aanstekertjes en busje brandstof. En natuurlijk de nummer van de brandweer. :seriousf:


WHOEHAHAHA wat een grap.Ik krijg krampen van het lachen.Man,man,man in tijden niet meer zoiets lachwekkends gelezen.:dontgeti:

CID-Gibson
2 december 2011, 20:21
WHOEHAHAHA wat een grap.Ik krijg krampen van het lachen.Man,man,man in tijden niet meer zoiets lachwekkends gelezen.:dontgeti:

Zo erg is die nu ook weer niet, of wel.? :soinnocent:


CID-Gibson zet het muzieknummertje op weer van de The Eagles "Get Over It" :supercool:

HUESSEN
2 december 2011, 20:24
Respect man, dat je zoiets zomaar uit de mouw schud.In 1 woord GENIAAL


gewoon te triest voor woorden

bass blom
2 december 2011, 20:33
nouw :chicken:

nickofzo
2 december 2011, 20:38
http://www.youtube.com/watch?v=WAJlE7_U6qc&feature=related

..

guitarkid
2 december 2011, 20:43
Er zijn een heleboel verbrande Hendrix-gitaren. Hij zette bij ieder optreden een gitaar in de hens, het was zijn handelsmerk. Na afloop gaf hij ze nog wel eens weg aan vrienden. Er zijn verschillende beroemde gitaristen die een geblakerde strat hebben. (Ik weet effe geen namen, wie helpt me?) Veel waard, ongetwijfeld.

Dat betwijfel ik oprecht. Voor zover bekend heeft hij i.i.g. twee of drie gitaren in de fik gestoken: één in Miami (anderen zeggen Astoria, Londen), ooit in het bezit van Frank Zappa, die hem aan zijn zoon Dweezil heeft gegeven (erfenisje...). Deze gitaar is te koop aangeboden voor 1 miljoen dollar, maar niet verkocht. Later wel voor de helft. De tweede was natuurlijk de Monterey-Strat. Die is nooit terug gevonden, maar een stukje daarvan is te zien in het Experience Music Project in Seattle. De rest ligt ongetwijfeld, al dan niet in z'n geheel, bij een toenmalige bezoeker van het festival. De hals was in ieder geval nog heel! Misschien zit die wel op een willekeurige Strat en weet de huidige eigenaar niet eens wat hij in handen heeft!
Over legendarische gitaren gesproken: je zal die Monterey-Strat terug vinden.... :)

geert1976
2 december 2011, 20:49
Ja precies, ik hoop daar wel op. Alleen was dit verhaal al binnen twee uur de hele wereld rond, tot aan PF himself.
Een boze mail gehad van de manager, " not acceptable"
Het is wel in een stroomversnelling nu geraakt, de datums staan nu vast.

En Gibson wist de sporen ook al uit.

Ik had de onthulling van deze Gibson, met een paar foto's op het Gibson Forum gezet.

Het topic is nu spoorloos verdwenen.....:(

nickofzo
2 december 2011, 21:11
En Gibson wist de sporen ook al uit.

Ik had de onthulling van deze Gibson, met een paar foto's op het Gibson Forum gezet.

Het topic is nu spoorloos verdwenen.....:(

viel me ook al op.. vanochtend met googlen kon ik nog heel veel links vinden. nu maar 1..

spirit
2 december 2011, 21:20
Over legendarische gitaren gesproken: je zal die Monterey-Strat terug vinden.... :)

Dat is toch een puzzel geworden? Ik dacht dat dit de orginele Monterey is/was.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTeQMK9pX_zb-VhAkfPJ6Cab01Tc4f59ifGczYZLxCALvf9CTpu

edit. Ik lees nu pas dat jij het ook over een "stukje" had.

benwave
2 december 2011, 21:42
En Gibson wist de sporen ook al uit.

Ik had de onthulling van deze Gibson, met een paar foto's op het Gibson Forum gezet.

Het topic is nu spoorloos verdwenen.....:(

Tja de manager heeft ook al heel boos gebeld vanmiddag.. Het kan nog goed fout gaan.
Maar dan hebben we nog steeds een hele ouwe custom.

MichaelSS
2 december 2011, 22:04
Wat ik me nou afvraag.

Ben: heb jij die gitaar nou in je bezit, of staat hij nog bij je "kameraad"?

Mocht de deal niet doorgaan ben je er beter vanaf dan wanneer de deal wel doorgaat. Een lespaul van die leeftijd met die geschiedenis is behoorlijk geld waard.

benwave
2 december 2011, 22:16
Wat ik me nou afvraag.

Ben: heb jij die gitaar nou in je bezit, of staat hij nog bij je "kameraad"?

Mocht de deal niet doorgaan ben je er beter vanaf dan wanneer de deal wel doorgaat. Een lespaul van die leeftijd met die geschiedenis is behoorlijk geld waard.

De gitaar is bij mijn vriend. Als de deal niet doorgaat komt die gitaar naar Nederland, en dan zie ik het wel.
Financieel is het natuurlijk beter voor ons dat het niet doorgaat, maar het was, en is ons nog steeds niet om het geld te doen.

Henri H
2 december 2011, 22:23
Laat die manager toch lekker v.d. toren blazen! :stop:

Als je dit soort dingen al niet meer op "je eigen" forum mag zetten, nou dan maar geen deal toch?

Wel een ongelofelijk verhaal zeg (niet dat ik je niet geloof)!

CID-Gibson
2 december 2011, 22:48
De gitaar is bij mijn vriend. Als de deal niet doorgaat komt die gitaar naar Nederland, en dan zie ik het wel.
Financieel is het natuurlijk beter voor ons dat het niet doorgaat, maar het was, en is ons nog steeds niet om het geld te doen.

Was niet mijn bedoeling, maar moest je verhaal op het einde niet waar zijn, dan denk ik dat het nog geen teleurstelling voor je is, het is op zich een mooie gitaar. Maar voor je aan de dag komt met een verhaal, zorg er dan eerst voor dat je ze gekocht hebt. Dan kunnen er twee dingen gebeuren dat de verzekering contact opneemt met de eigenaar en vraagt aan deze of hij zijn eigendom wil terugvorderen of niet, als dit het geval is zit je met een probleem jou geld is dan weg en de eigenaar heeft zijn gitaar terug. Soms zit er een morele waarde aan een gitaar. En voor hoeveel is in deze tijd deze gitaar verzekerd, dat weet je ook niet dit kan tien maal meer zijn dan jij er nu voor betaald ze gaan jou dan dit betrag terugvorderen. Omdat de verzekering na uitbetaling en terugvinden van verloren eigendom de eigenaar is van deze gitaar.

Groetjes.

bat
2 december 2011, 22:50
Tja de manager heeft ook al heel boos gebeld vanmiddag.. Het kan nog goed fout gaan.
Maar dan hebben we nog steeds een hele ouwe custom.
Kortom: Gibson/PF management wil er een slaatje uit slaan en jullie worden "afgescheept" met 2 weliswaar redelijk unieke maar voor Gibson natuurlijk alleen kostprijs kostende customshoppers...

Anyway: benieuwd naar de afloop. Waar ligt Miami Nashville Tennessee ergens?

G.G.
2 december 2011, 22:56
Waar ligt Miami Nashville Tennessee ergens?

Is dat niet gewoon een tikfout en bedoeld hij dat hij via Miami naar NT vliegt?

CID-Gibson
2 december 2011, 23:02
Kortom: Gibson/PF management wil er een slaatje uit slaan en jullie worden "afgescheept" met 2 weliswaar redelijk unieke maar voor Gibson natuurlijk alleen kostprijs kostende customshoppers...

Anyway: benieuwd naar de afloop. Waar ligt Miami Nashville Tennessee ergens?

http://maps.google.be/maps?hl=nl&cp=26&gs_id=4&xhr=t&q=Miami+Nashville+Tennessee&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1579&bih=985&wrapid=tljp132286319375300&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x886442f3334a48ad:0x84d48a8f9cf12002,Miami+ Ave,+Nashville,+TN+37214,+USA&gl=be&ei=Y0rZTtWaDomYOsjCnb4O&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&sqi=2&ved=0CCkQ8gEwAA

Daar dus :-)

MichaelSS
2 december 2011, 23:06
Kortom: Gibson/PF management wil er een slaatje uit slaan en jullie worden "afgescheept" met 2 weliswaar redelijk unieke maar voor Gibson natuurlijk alleen kostprijs kostende customshoppers...

Anyway: benieuwd naar de afloop. Waar ligt Miami Nashville Tennessee ergens?

Klopt. Aan de andere kant ga je wel de boeken in als "de" personen die Peter Frampton zijn eigen gitaar weer heeft bezorgd.

Daarnaast is zo'n ding super diefstal gevoelig, en ben ik ervan overtuigd dat de gitaar die Ben van Gibson krijgt beter speelt dat dat oude wrak. Of hij moet nog in zo'n perfecte speel staat zijn, maar dat betwijfel ik.

Gaaf verhaal. Ben benieuwd naar het vervolg.

Overigens.. als Ben even weet te regelen dat er een bepaalde toevoeging aan de gitaar komt (in de vorm van een inlay of iets dergelijks) stijgt die gitaar ook alweer behoorlijk in waarde. Kan altijd worden gelinkt als de gitaar die is verkregen door het thuis brengen van het origineel.

G.G.
2 december 2011, 23:07
http://maps.google.be/maps?hl=nl&cp=26&gs_id=4&xhr=t&q=Miami+Nashville+Tennessee&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1579&bih=985&wrapid=tljp132286319375300&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x886442f3334a48ad:0x84d48a8f9cf12002,Miami+ Ave,+Nashville,+TN+37214,+USA&gl=be&ei=Y0rZTtWaDomYOsjCnb4O&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&sqi=2&ved=0CCkQ8gEwAA

Daar dus :-)

Dat lijkt het inderdaad te zijn. Als je in de buurt zoekt op Gibson kom je daar dus ook uit.

CID-Gibson
2 december 2011, 23:23
Dat lijkt het inderdaad te zijn. Als je in de buurt zoekt op Gibson kom je daar dus ook uit.

:) Dan heb ik vandaag nog wat goed gedaan.?

CID-Gibson Zet nog even een muzieknummertje van John Denver "Take Me Home, Country Roads" en gaat dan zijn nest maar eens in. :soinnocent:

bat
3 december 2011, 00:05
Da's Miami Avenue, die had ik ook al gevonden. Zit daar dan iets van Gibson? Nouja, maakt ook niet uit, we gaan het wel horen neem ik aan!

jerome
3 december 2011, 01:06
Tja de manager heeft ook al heel boos gebeld vanmiddag.. Het kan nog goed fout gaan.
Maar dan hebben we nog steeds een hele ouwe custom.

Ik begrijp het niet zo goed...
Die manager die een beetje hoog van de toren gaat blazen, wat een arrogante eikel zeg!
Júllie hebben die gitaar en júllie zijn bereid om die Gibson terug te "geven", daar mogen ze maar wat blij mee zijn.
Ik zou tegen die manager zeggen dat hij zich een beetje gedeist moet houden omdat anders het hele feest niet door gaat...;)

MegaDrive
3 december 2011, 02:19
Mee eens. Feitelijk heeft Gibson corp er geen reet mee te maken en ik vind het nogal arrogant dat ze beslag hebben gelegd op de media rechten. Daar zou ik persoonlijk ook niet mee akkoord zijn gegaan. Ook al gaat het dan niet om het geld, het idee dat Gibson zich nu gaat verrijken aan een oprechte en bewonderenswaardige handelswijze (van TS) zou bij mij een enigszins bittere nasmaak achterlaten.

Maar goed, ik wil de pret niet bederven. Je gaat uiteindelijk wel de boeken in als de persoon die een bijzonder en verloren gewaand artefact heeft teruggevonden en dan ben je een held. Net als Indiana Jones :D

Pepe
3 december 2011, 03:05
Waar komt dat Gibson nou weer vandaan Megadrive?

Dat zo'n manager de primeur wil hebben snap ik wel, die betaalt een flinke som geld en wil nog iets van media aandacht genereren. Ik zou ook wel pissig zijn als ik een deal maak met de afspraak dat ik de primeur mag hebben en ik zie dat de andere partij het al op het wereldwijde web gooit.

Een forum is ook media he.

Dribbel_
3 december 2011, 03:07
Waar komt dat Gibson nou weer vandaan Megadrive?

Dat zo'n manager de primeur wil hebben snap ik wel, die betaalt een flinke som geld en wil nog iets van media aandacht genereren. Ik zou ook wel pissig zijn als ik een deal maak met de afspraak dat ik de primeur mag hebben en ik zie dat de andere partij het al op het wereldwijde web gooit.

Een forum is ook media he.

Wat hij zegt dus. Je hebt eerder vermeld dat je de rechten ervoor hebt afgedragen.

MegaDrive
3 december 2011, 03:49
Waar komt dat Gibson nou weer vandaan Megadrive?

Dat zo'n manager de primeur wil hebben snap ik wel, die betaalt een flinke som geld en wil nog iets van media aandacht genereren. Ik zou ook wel pissig zijn als ik een deal maak met de afspraak dat ik de primeur mag hebben en ik zie dat de andere partij het al op het wereldwijde web gooit.

Een forum is ook media he.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het daar absoluut mee eens. Er is iets overeengekomen, dan dienen beide partijen zich daaraan te houden. Met het oog daarop was het misschien beter geweest om het verhaal nog niet te posten, maar in plaats daarvan een reportage van het hele gebeuren als het achter de rug is. Ik vraag me alleen af hoe het scenario eruit had gezien als die media rechten niet waren overgedragen.

peter_heijnen
3 december 2011, 09:29
Ik vraag me alleen af hoe het scenario eruit had gezien als die media rechten niet waren overgedragen.
Heel veel meer dan de plaaselijke of regionale sufferd zit er op zichzelf echt niet in tegenwoordig. Gibson zelf kan wel een verhaal op grotere voet lanceren en is daar zeker bij gebaat daarbij niet in de wielen te worden gereden.

Die twee gibsons plus de kosten van de custom zijn een prima deal.

terrasbeest
3 december 2011, 09:33
Afspraak is bijna rond, zoals het er nu naar uit ziet half december in jawel hoe kan het ook anders... Miami Nashville TN

Vergeet vooral niet Henry J. de groeten te doen.
Mss kom je ginds nog op Fox News !!

benwave
3 december 2011, 09:49
Vanacht is mijn vriend gebeld door de baas van de manager, of the deal nog door ging, en of hij nog kwam.
Wij vinden ook dat ze niet te veel moeten gaan zeiken.
We zijn er twee jaar mee bezig geweest, met de nodige slapeloze nachten. Kom zeg het is onze primeur
Als ik er mee kom nadat alles bekend is, wordt ik hier ook uitgelachen

Als ik niet het geduld had gehad waren we er al klaar mee geweest. Het is een kleine moeite om dat ding op Ebay te zetten
Dat moeten ze zich ook wel realizeren

MegaDrive
3 december 2011, 10:08
Gelijk heb je. Het is hoe dan ook een tof verhaal en een gave ervaring die je nooit meer zult vergeten. Geniet ervan!

Scopperloit
3 december 2011, 10:40
wow Benwave,

wat een vondst! Ik heb veel respect voor je dat jij en je maat 2 jaar lang hebben lopen zwoegen om deze gitaar in jullie bezit te krijgen.
Ik vind het indrukwekkend dat deze gitaar na het vliegtuigongeluk eigenlijk nog in vrij aardige staat is. Ik denk wel dat meneer Frampton er ongelofelijk blij mee is, vooral na de verloren instrumenten bij de overstromingen in Nashville.

Veel succes met het verdere verloop en ik ga het zeker volgen.

G.G.
3 december 2011, 11:00
iedereen blij, maar hoe voelt die vent zich die hem 30 jaar gehad heeft en nu verkocht heeft...... wist hij uberhaubt wat hij in handen had? of heeft hij gewoon dikke vette pech?

feegflor
3 december 2011, 11:26
mooi verhaal! het zou je maar gebeuren. en de gitaar ziet er ook nog vrij goed uit het is nou een echte relic niet zo'n gemaakte

benwave
3 december 2011, 11:31
iedereen blij, maar hoe voelt die vent zich die hem 30 jaar gehad heeft en nu verkocht heeft...... wist hij uberhaubt wat hij in handen had? of heeft hij gewoon dikke vette pech?

Uiteindelijk was hij gewoon bang, ( niet vergeten hij was wel gestolen in feite, wel eens waar niet door hem maar toch ) hij wist dat de gitaar van Frampton was, heeft dat ook altijd geweten,
oa daarom heeft hij hem ook bewaard,

En toch ook nog een leuke som geld gehad

Pepe
3 december 2011, 12:38
Toch snap ik het niet helemaal.

Ik neem aan dat je vriend niet zomaar een gitaar koopt waarvan je vermoedt dat het de Frampton is dus daarom neem je contact op met Frampton zelf om een en ander te verifiëren. Die bevestigt dat op basis van foto's.

Waarom niet gelijk het dan uit handen geven aan meneer Frampton zelf als je er toch geen slaatje uit wil slaan?
Ik zou daar dan niet 2 jaar nog tussen gaan zitten, zoek het maar uit beiden.

Wiellem
3 december 2011, 12:38
Echt een tof verhaal, houd ons op de hoogte :)

benwave
3 december 2011, 13:05
Toch snap ik het niet helemaal.

Ik neem aan dat je vriend niet zomaar een gitaar koopt waarvan je vermoedt dat het de Frampton is dus daarom neem je contact op met Frampton zelf om een en ander te verifiëren. Die bevestigt dat op basis van foto's.

Waarom niet gelijk het dan uit handen geven aan meneer Frampton zelf als je er toch geen slaatje uit wil slaan?
Ik zou daar dan niet 2 jaar nog tussen gaan zitten, zoek het maar uit beiden.

Lees even mij vorige post en probeer er iets bij voor te stelllen.
Deze vraag is toch helemaal niet belangrijk. Als je twijfel aan mij motieven zeg het dan gelijk en ga geen theorieen en complotten lopen verzinnen.

Pepe
3 december 2011, 13:14
Hee, niet zo aangebrand, het is een mooi verhaal maar na 50 thumbs op post mag iemand toch wel iets VRAGEN zonder dat gelijk de inquisitie op de proppen moet komen?

Je hebt het over 2 jaar gedoe en slapeloze nachten. Nou, die waren helemaal niet nodig geweest volgens mij.

Je hebt een mooie deal, in feite had je buiten het verhaal kunnen blijven. Je vriend heeft de gitaar, die had zelf naar Frampton kunnen mailen en de boel kunnen afhandelen.

Ik zeg het omdat als IK Frampton zou zijn en jij zegt dat je die gitaar terug kan kopen maar dan moet ik garant staan voor het bedrag, dan is het mijn geld waarmee je onderhandelt. En in dat geval zou ik nog liever zelf de onderhandelingen doen.
Dan was mijn manager naar Curaçao afgereisd met het adres van de eigenaar en 10.000 dollar en zo niet, dan wordt het een helingzaak.

geert1976
3 december 2011, 13:28
Vanacht is mijn vriend gebeld door de baas van de manager, of the deal nog door ging, en of hij nog kwam.
Wij vinden ook dat ze niet te veel moeten gaan zeiken.
We zijn er twee jaar mee bezig geweest, met de nodige slapeloze nachten. Kom zeg het is onze primeur
Als ik er mee kom nadat alles bekend is, wordt ik hier ook uitgelachen

Als ik niet het geduld had gehad waren we er al klaar mee geweest. Het is een kleine moeite om dat ding op Ebay te zetten
Dat moeten ze zich ook wel realizeren

Ik zou ze iets harder de duimschroeven aandraaien.
Als de baas zelf belt, is dat een teken dat ze benauwd worden.

Laat goed merken dat je "not fuckeble" bent en dat jullie de gitaar in handen hebben en zij niet.

Laat ze even zweten en geef aan dat je 2 dagen in beraad gaat of de deal nog doorgaat, of dat je zelf naar de pers toe stapt en het verhaal te koop aan biedt (diverse USA gitaarbladen en TV/radiostations betalen je goed voor een dergelijke primeur) en dat de gitaar daarna op E-bay gaat.
Geef aan dat jullie nu pissig zijn en dat ze als goedmakertje het aanbod maar moeten verbeteren.

Kun je rustig doen, dat is de manier hoe ze daar werken.

Je mag rustig een beetje bluffen hoor, jullie hebben nog steeds de troefkaart in handen.

Pepe
3 december 2011, 13:44
Laat goed merken dat je "not fuckeble" bent en dat jullie de gitaar in handen hebben en zij niet.
Je mag rustig een beetje bluffen hoor, jullie hebben nog steeds de troefkaart in handen.

Je weet toch niet hoe de deal in elkaar steekt Geert?
Die gitaar IS van Frampton.
Stel dat je opgebeld wordt door iemand die zegt dat ie jouw vermiste gitaar in handen heeft en dat je geen praatjes moet hebben want "hij heeft je gitaar".

Vind je dat normaal?

geert1976
3 december 2011, 13:51
Je weet toch niet hoe de deal in elkaar steekt Geert?
Die gitaar IS van Frampton.
Stel dat je opgebeld wordt door iemand die zegt dat ie jouw vermiste gitaar in handen heeft en dat je geen praatjes moet hebben want "hij heeft je gitaar".

Dat lijkt me helemaal niet zo aardig eerlijk gezegd.

Waar het om gaat is, dat Frampton en Gibson hier erg lekker aan gaan verdienen en dat Ben en zijn vriend in verhouding erg weinig vragen/krijgen.
Als ze dan ook nog spatjes gaan krijgen en van de toren beginnen te blazen, was ik er klaar mee hoor.

Zodra Frampton die gitaar weer in handen heeft, mag die gelijk in een x aantal TV en radio show zijn verhaal komen doen en reken maar dat die daar de nodige centen voor beurt.

Amerikanen zijn gek op dit soort verhalen.

Gibson krijgt door alle persaandacht veel free publicity en zullen een custom uitvoering op de markt brengen die weer veel centjes opleveren.

Sorry Pepe, maar hier gaan 2 partijen veel centjes aan verdienen en mede gezien door dat feit, vind ik dat ze Ben en zijn vriend wel iets beter behandelen.

Orpheo
3 december 2011, 14:21
Vanacht is mijn vriend gebeld door de baas van de manager, of the deal nog door ging, en of hij nog kwam.
Wij vinden ook dat ze niet te veel moeten gaan zeiken.
We zijn er twee jaar mee bezig geweest, met de nodige slapeloze nachten. Kom zeg het is onze primeur
Als ik er mee kom nadat alles bekend is, wordt ik hier ook uitgelachen

Als ik niet het geduld had gehad waren we er al klaar mee geweest. Het is een kleine moeite om dat ding op Ebay te zetten
Dat moeten ze zich ook wel realizeren

ik snap dat stukje van 'niet teveel zeiken' niet. en dan bedoel ik oprecht dat ik 't niet snap :P wat bedoel je precies? wie zeikt, en waarom? :P

Pepe
3 december 2011, 14:25
Sorry Pepe, maar hier gaan 2 partijen veel centjes aan verdienen en mede gezien door dat feit, vind ik dat ze Ben en zijn vriend wel iets beter behandelen.

Ik gun Ben het beste van de wereld en ik denk dat ie heel goed uit het verhaal komt, good for him.

Als er al iemand hier aan verdient dan lijkt het me dat Frampton dat mag zijn. Het is zijn talent en harde werken wat die gitaar beroemd heeft gemaakt, afgezien dat hij gewoon de eigenaar is.

Ik denk dat ze Ben heel erg goed behandelen. Hij krijgt een dure gitaar voor het sturen van een aantal mailtjes? Ze hadden hem ook met lege handen kunnen laten staan en dan hadden ze de gitaar ook terug gekregen. Of niet en dan was er helemaal niks aan de hand geweest.

bass blom
3 december 2011, 14:27
en wieweet is de gitaar technisch gezien wel van de verzekering :D

Pepe
3 december 2011, 14:32
ik snap dat stukje van 'niet teveel zeiken' niet. en dan bedoel ik oprecht dat ik 't niet snap :P wat bedoel je precies? wie zeikt, en waarom? :P

Ik had precies hetzelfde maar ik verplaatste me even in de positie van de manager. Je hebt een deal waaronder de afspraak dat de andere partij er niet mee in de media komt.
Vervolgens merk je dat ze dat wel doen. Dan wil je dus weten of dat betekent dat die deal dan van de baan is.

Orpheo
3 december 2011, 14:47
Ik had precies hetzelfde maar ik verplaatste me even in de positie van de manager. Je hebt een deal waaronder de afspraak dat de andere partij er niet mee in de media komt.
Vervolgens merk je dat ze dat wel doen. Dan wil je dus weten of dat betekent dat die deal dan van de baan is.

dat heb ik ergens gemist :)

langun
3 december 2011, 14:49
Ik zou ze iets harder de duimschroeven aandraaien.
Als de baas zelf belt, is dat een teken dat ze benauwd worden.

Laat goed merken dat je "not fuckeble" bent en dat jullie de gitaar in handen hebben en zij niet.

Laat ze even zweten en geef aan dat je 2 dagen in beraad gaat of de deal nog doorgaat, of dat je zelf naar de pers toe stapt en het verhaal te koop aan biedt (diverse USA gitaarbladen en TV/radiostations betalen je goed voor een dergelijke primeur) en dat de gitaar daarna op E-bay gaat.
Geef aan dat jullie nu pissig zijn en dat ze als goedmakertje het aanbod maar moeten verbeteren.

Kun je rustig doen, dat is de manier hoe ze daar werken.

Je mag rustig een beetje bluffen hoor, jullie hebben nog steeds de troefkaart in handen.

En ik zou vooral NIET naar deze raad luisteren...

Je hebt een deal gemaakt om de media rechten af te staan, het is toch normaal dat ze dat niet tevreden zijn als je dat niet eert.

Indien je Geert zijn raad opvolgt kunnen ze bij Fampton/Gibson het wel eens beu worden, en er het gerecht op zetten, zelfs al kost ze dat meer geld dan 2 customs aan jullie geven.

Oranjeaap
3 december 2011, 14:56
Die lui gaan hier veel geld aan verdienen. Benwave, zorg dat je een foto krijgt waar jij met frampton op staat. Hij met zijn gitaar, jij met je nieuwe gitaar etc. Documenteer alles goed, zorg voor bewijs etc.
Dan kun je over een paar jaar een leuk bedrag voor die gitaar krijgen mocht je ooit geld nodig hebben.

En verder ben ik het met Geert eens. Jullie hebben die gitaar in handen, zij hebben niets. Waarschijnlijk staat het zweet hun in de handen, ze zijn bang dat jullie er met een gouden kans vandoor gaan. Dat ding is 30 jaar geleden verloren gewaand. Ik denk niet dat iemand nog dat ding kan opeisen als zijnde zijn eigendom. Dat ze boos zijn en hoog van de toren blazen is waarschijnlijk hun manier om te proberen de deal veilig te stellen. Je moet ze gewoon laten weten dat je geen softie bent. Je mag best eisen stellen, anders wordt er over je heen gewalst en sta je straks met 'lege handen'.

benwave
3 december 2011, 15:00
Ik had precies hetzelfde maar ik verplaatste me even in de positie van de manager. Je hebt een deal waaronder de afspraak dat de andere partij er niet mee in de media komt.
Vervolgens merk je dat ze dat wel doen. Dan wil je dus weten of dat betekent dat die deal dan van de baan is.


Niet voor het èèn of ander , en ik ben ook niet op de tenen getrapt, maar
Je denk teveel Pepe, je neemt te veel dingen aan, en je kunt jezelf niet verplaatsen in de manager van Frampton
Ook weet je niet wat ik er allemaal voor heb moeten doen. Ook ken je de details van die deal niet.
Ook weet jij niet wat we nog wel en niet kunnen doen, en welke rechten we waar dan ook nog wel op hebben.

Orpheo
Met zeiken en zeuren bedoel ik dat ze wat meer dankbaar zouden mogen zijn, dat die gitaar wat ons betreft terug komt bij Frampton.
Ik ga hier die mails niet plaatsen, maar het zijn nog net geen dreigbrieven. kom op zeg. Ik kan niet alle details hier neer zetten.

HaroldA
3 december 2011, 15:01
Vraag je ook even aan Peter F. of hij ooit een Gibson RD Artist (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?136957-HNGD-Gibson-RD-Artist) weg heeft gegeven bij de Ontario Motor Speedway?


I did call the aunt this morning to get more information on its
history. She told me she got the guitar from Peter Frampton at a
concert in either the late 70s or early 80s at the Ontario Speedway in
Southern California. She said she had gotten backstage and he gave it
to her. My wife says she has a tendency to exaggerate and doesn't
believe the Peter Frampton part of the story. Knowing the family, I
wouldn't base any bids on that being true, just passing along what
I've been told. I do believe she's had the guitar since at least the
80s for what that's worth. Sorry I can't provide more insight on the
history of the guitar.

Oranjeaap
3 december 2011, 15:02
En ja, als je die afspraak hebt gemaakt was het misschien niet heel slim om het de wereld in te gooien.

Ik snap jou punt ook, jij mag er ook best wat plezier aan hebben.

Ik kan het thread op My Les Paul forum zo doen verdwijnen mocht dat nodig zijn, in dat geval aarzel dan geen seconde om mij een berichtje te sturen

benwave
3 december 2011, 15:02
Die lui gaan hier veel geld aan verdienen. Benwave, zorg dat je een foto krijgt waar jij met frampton op staat. Hij met zijn gitaar, jij met je nieuwe gitaar etc. Documenteer alles goed, zorg voor bewijs etc.
Dan kun je over een paar jaar een leuk bedrag voor die gitaar krijgen mocht je ooit geld nodig hebben.

En verder ben ik het met Geert eens. Jullie hebben die gitaar in handen, zij hebben niets. Waarschijnlijk staat het zweet hun in de handen, ze zijn bang dat jullie er met een gouden kans vandoor gaan. Dat ding is 30 jaar geleden verloren gewaand. Ik denk niet dat iemand nog dat ding kan opeisen als zijnde zijn eigendom. Dat ze boos zijn en hoog van de toren blazen is waarschijnlijk hun manier om te proberen de deal veilig te stellen. Je moet ze gewoon laten weten dat je geen softie bent. Je mag best eisen stellen, anders wordt er over je heen gewalst en sta je straks met 'lege handen'.

Thanks man ik doe echt mijn best

benwave
3 december 2011, 15:04
En ja, als je die afspraak hebt gemaakt was het misschien niet heel slim om het de wereld in te gooien.

Ik snap jou punt ook, jij mag er ook best wat plezier aan hebben.

Ik kan het thread op My Les Paul forum zo doen verdwijnen mocht dat nodig zijn, in dat geval aarzel dan geen seconde om mij een berichtje te sturen

Ok nogmaals bedankt. Mocht dat nodig zijn dan doe ik dat beroep op je

barno
3 december 2011, 15:11
dat mercantiele denken hier bij sommigen... pfff
maarja, ik ben een Belg...

respect voor de vinders hoor, daar niet van

Oranjeaap
3 december 2011, 15:14
dat mercantiele denken hier bij sommigen... pfff
maarja, ik ben een Belg...

respect voor de vinders hoor, daar niet van

Ga lekker protesteren in Brussel ofzo. Laat zaken zoals deze maar aan de experts over :p

Exi
3 december 2011, 15:26
Over experts gesproken, kun je misschien niet iemand vinden waar jullie op terug kunnen vallen, mochten die Amerikanen echt onredelijke acties gaan uitvoeren?
Jullie zullen wat sterker staan met iemand met kennis van zaken naast je die weet wat jullie rechten zijn.

MegaDrive
3 december 2011, 15:27
Misschien kunnen we vast een lijst maken voor alle extra eisen die straks op tafel komen. Waar is de Gibson catalogus? :D

Oranjeaap
3 december 2011, 15:27
Dat was dus een grapje he :makeup: Ik weet dat Belgen soms moeite hebben met den Hollandsche humor.

Ik ben gisteren 2 uur langer onderweg geweest dan normaal vanwege de protesten in Brussel, vandaar :ok:

barno
3 december 2011, 15:37
hollandsche humor heb ik geen problemen mee. wel mss met het feit dat dit topic voor een groot stuk gaat over wat er uit deze deal te "halen" valt ipv over hoe fantastisch het is dat PF binnenkort zijn gitaar terug heeft

Pepe
3 december 2011, 16:10
hollandsche humor heb ik geen problemen mee. wel mss met het feit dat dit topic voor een groot stuk gaat over wat er uit deze deal te "halen" valt ipv over hoe fantastisch het is dat PF binnenkort zijn gitaar terug heeft

Ja, jammer.
Ik ben geen expert, volgens mij kan je je beroepen op een percentage vindersloon dat allicht hoger zou zijn geweest dan de CS gitaren. Geen gedoe, gewoon simpel en wettelijk vastgelegd.

Dat er iets "uit de deal te halen valt" en "duimschroeven aandraaien" zijn termen die uit een jongensboek komen.
Maar nogmaals, ik weet er verder niks van, zoals Ben fijntjes opmerkt en ik geloof niet dat ie van plan is hier iets over te vertellen om de rook te klaren.

benwave
3 december 2011, 16:14
Ja, jammer.
Ik ben geen expert, volgens mij kan je je beroepen op een percentage vindersloon dat allicht hoger zou zijn geweest dan de CS gitaren. Geen gedoe, gewoon simpel en wettelijk vastgelegd.

Dat er iets "uit de deal te halen valt" en "duimschroeven aandraaien" zijn termen die uit een jongensboek komen.
Maar nogmaals, ik weet er verder niks van, zoals Ben fijntjes opmerkt en ik geloof niet dat ie van plan is hier iets over te vertellen om de rook te klaren.

Geduld Pepe, na 14 dec kun je antwoord krijgen op al je vragen.

Pepe
3 december 2011, 16:18
Maar Ben, waarom ga je niet mee de gitaar afleveren? Een ticket had er wel vanaf gekund lijkt me?

benwave
3 december 2011, 16:33
Maar Ben, waarom ga je niet mee de gitaar afleveren? Een ticket had er wel vanaf gekund lijkt me?


Wie weet ?

jannest
3 december 2011, 17:29
hollandsche humor heb ik geen problemen mee. wel mss met het feit dat dit topic voor een groot stuk gaat over wat er uit deze deal te "halen" valt ipv over hoe fantastisch het is dat PF binnenkort zijn gitaar terug heeft


mwa
vind het niet zo raar omdat ik zomaar het vage vermoeden heb PF en gibson dit verhaal echt wel gaan gebruiken om wat poen binnen te harken

geert1976
3 december 2011, 18:02
Ja, jammer.
Ik ben geen expert, volgens mij kan je je beroepen op een percentage vindersloon dat allicht hoger zou zijn geweest dan de CS gitaren. Geen gedoe, gewoon simpel en wettelijk vastgelegd.

Dat er iets "uit de deal te halen valt" en "duimschroeven aandraaien" zijn termen die uit een jongensboek komen.
Maar nogmaals, ik weet er verder niks van, zoals Ben fijntjes opmerkt en ik geloof niet dat ie van plan is hier iets over te vertellen om de rook te klaren.

Nu ben je te naïef, Pepe, PF en Gibson gaan deze Gibson tot op het draad uitmelken.

PF verschijnt in een aantal progamma's met dat ding (waar die de nodige centen voor ontvangt) de naam Gibson, wordt in de media tot in den treure genoemd (free publicity) en natuurlijk vermeldt die voor de nodige dollars dat Gibson de gitaar gaat nabouwen als speciale uitvoering (en zie de orders stromen binnen).

Waarschijnlijk kan PF tijdens alle interviews, gelijk gratis zijn aankomende tour, best-off album promoten etc.

Zo werkt dat daar in aan de andere kant van de oceaan.

Aanspraak maken kunnen ze niet meer op die gitaar, ten eerste staat dat ding in de States en ten tweede vraag ik mij ten zeerste af of ze nog aanspraak kunnen maken op de gitaar na 30 jaar.

pietvanbuiten
3 december 2011, 18:05
geweldig verhaal,
het zou mooi zijn als je er allebei een mooi reisje
en een mooie custom aan over kan houden,
het gaat tenslotte toch over een stukje popgeschiedenis......

LemmyNL
3 december 2011, 18:15
edit; laat ook maar zitten.

De V
3 december 2011, 18:53
Laat goed merken dat je "not fuckeble" bent en dat jullie de gitaar in handen hebben en zij niet.
Je mag rustig een beetje bluffen hoor, jullie hebben nog steeds de troefkaart in handen.
Je weet toch niet hoe de deal in elkaar steekt Geert?
Die gitaar IS van Frampton.
Stel dat je opgebeld wordt door iemand die zegt dat ie jouw vermiste gitaar in handen heeft en dat je geen praatjes moet hebben want "hij heeft je gitaar".

Vind je dat normaal?

Ter aanvulling: feitelijk is hier sprake van heling en is Ben of zijn vriend dus strafbaar (ik weet alleen niet of dat nog kan na 30 jaar) dus over die 'troefkaart' heb ik mijn bedenkingen.

Verder ben ik ik het ergens wel met Geert eens: Gibson en het management van PF zal dit verhaal ongetwijfeld helemaal uitmelken, maar is dat een kwalijke zaak?
Zolang Ben en zijn vriend een vergoeding krijgen voor hun kosten en moeite en zij op een of andere manier profiteren van de publiciteit (desnoods de primeur), wat is dan het probleem?
Ben zei zelf ook al dat het hem niet om het geld gaat.

geert1976
3 december 2011, 19:50
Ter aanvulling: feitelijk is hier sprake van heling en is Ben of zijn vriend dus strafbaar (ik weet alleen niet of dat nog kan na 30 jaar) dus over die 'troefkaart' heb ik mijn bedenkingen.

Verder ben ik ik het ergens wel met Geert eens: Gibson en het management van PF zal dit verhaal ongetwijfeld helemaal uitmelken, maar is dat een kwalijke zaak?
Zolang Ben en zijn vriend een vergoeding krijgen voor hun kosten en moeite en zij op een of andere manier profiteren van de publiciteit (desnoods de primeur), wat is dan het probleem?
Ben zei zelf ook al dat het hem niet om het geld gaat.

Volgens NL recht geen heling meer, eigendomsverhaal vervalt na 3 jaar.

Ben en zijn vriend doen het ook gewoon heel netjes en eigenlijk krijgen ze maar een fooi voor hun bemoeienissen.

Ik vind dat Gibson en het management van PF, wel iets eerbiediger met de zaak om mogen gaan en vooral niet teveel de mond moeten roeren.

langun
3 december 2011, 20:00
Het feit dat zij de eersten zijn die dit aan de media mogen bekend maken zal wel niet enkel met het verlies aan inkomsten te maken hebben door niet de eersten te zijn. Indien dit al wereldnieuws haalt in de gitaarwereld, en één of andere sjeik (of andere rijke persoon) dit hoort en toevallig een gigantische Frampton fan is, zou die wel eens een zeer verleidelijk bod kunnen maken.

Zeggen dat het je niet om het geld te doen is is gemakkelijk tot je een bod krijgt met 5 nullen ;)

FruscianteFan
3 december 2011, 20:12
Vergeet niet dat het hier gaat om grote bedrijven (naar ik aanneem), Gibson en Peter Frampton, die ongetwijfeld erg goede advocaten hebben. En dan vraag ik me af of de wet nog wel zo waterdicht is.

MichaelSS
3 december 2011, 20:16
Ach, hout is hout. Als ik op die manier zaken moest doen had ik er al helemaal geen zin meer in. Die nek breuk valt niet meer te fixen, en geen advocaat of wet die daar heel veel aan kan doen.

benwave
3 december 2011, 20:30
Indien dit al wereldnieuws haalt in de gitaarwereld, en één of andere sjeik (of andere rijke persoon) dit hoort en toevallig een gigantische Frampton fan is, zou die wel eens een zeer verleidelijk bod kunnen maken.

Zeggen dat het je niet om het geld te doen is is gemakkelijk tot je een bod krijgt met 5 nullen ;)

Ik zeg kassa.. die is leuk man wat een slecht persoon ben jij, daar had ik nog niet aan gedacht

langun
3 december 2011, 20:34
Ik zeg kassa.. die is leuk man wat een slecht persoon ben jij, daar had ik nog niet aan gedacht

wtf? Hoezo ben ik een slecht persoon? Ik zeg juist dat ik begrip toon met de managers van Frapton/Gibson dat ze niet tevreden zijn dat je de overeenkomst niet zo zeer strikt hebt nageleefd.

G.G.
3 december 2011, 20:43
Zelf zou ik als Gibson loopt te zeiken gewoon PF zelf benaderen en wat afspreken. Al moet die ticket samsam gedaan worden en komt er geen CS Gibson in huis. Who gives a shit!

Een stuk geschiedenis komt terug op de juiste plek en jij bent het die het kan doen.

benwave
3 december 2011, 20:48
wtf? Hoezo ben ik een slecht persoon? Ik zeg juist dat ik begrip toon met de managers van Frapton/Gibson dat ze niet tevreden zijn dat je de overeenkomst niet zo zeer strikt hebt nageleefd.

twas eigenlijk grappig bedoeld, maar ik krijg die smilies niet aan de praat

benwave
3 december 2011, 20:53
Zelf zou ik als Gibson loopt te zeiken gewoon PF zelf benaderen en wat afspreken. Al moet die ticket samsam gedaan worden en komt er geen CS Gibson in huis. Who gives a shit!

Een stuk geschiedenis komt terug op de juiste plek en jij bent het die het kan doen.

Het is ook allemaal met de Frampton mensen geregeld, niet met Gibson, ik denk alleen dat het daar gaat gebeuren gezien de afspraak in Nashville TN

langun
3 december 2011, 22:19
twas eigenlijk grappig bedoeld, maar ik krijg die smilies niet aan de praat

Op die manier, gesproken taal is zoveel duidelijker :p

puntdroad
3 december 2011, 22:22
Belangrijkste is dat een voor de geschiedenis belangrijke gitaar bij zijn rechtmatige eigenaar terugkomt... Links of rechts om..
Mooi verhaal man.

keef
4 december 2011, 00:27
Belangrijkste is dat een voor de geschiedenis belangrijke gitaar bij zijn rechtmatige eigenaar terugkomt... Links of rechts om..
Mooi verhaal man.

Onder US recht kan een eigenaar van een gestolen zaak die altijd terugvorderen, zelfs van iemand die deze te goeder trouw heeft verkregen. Bij ons en in veel andere landen ligt dat anders. Zorg dus wel dat je een deal hebt vastgelegd voordat de gitaar naar de US gaat...

RS-Rik
4 december 2011, 01:17
Dat gaat in Nederland net zo. Zie het gestolen Gibson verhaal van macwilliams laatst

Goeiemorgen
4 december 2011, 04:44
Onder US recht kan een eigenaar van een gestolen zaak die altijd terugvorderen, zelfs van iemand die deze te goeder trouw heeft verkregen. Bij ons en in veel andere landen ligt dat anders. Zorg dus wel dat je een deal hebt vastgelegd voordat de gitaar naar de US gaat...

De deal van de gitaar naar ben is niet in de US gesloten dus valt die US recht af. aangezien ben in belgie woont?, zal ben aangeklaagd moeten worden in Belgie. Als de deal in Curacao is gesloten dan heb je nederlands strafrecht volgensmij. (waar de gitaar is op dit moment kan grote invloed hebben)

macwilliams
4 december 2011, 09:18
Dat gaat in Nederland net zo. Zie het gestolen Gibson verhaal van macwilliams laatst

Wanneer de gitaar die ik kocht drie jaar geleden gestolen was, ik te goedertrouw was, er genoeg voor betaald had dan was de gitaar van mij. Had ik twee jaar lang mijn mond gehouden en dan "opeens" erachter was gekomen dat het een gestolen gitaar betrof, te goedertrouw was en genoeg betaald had dan was de gitaar van mij.

Had ik na de aankoop verder niet toevallig gekeken op specs de gitaar opgeknapt en aan de muur gehangen dan was er tot mijn dood nooit een probleem geweest, komen ze er dan alsnog achter dat de gitaar gestolen is (40/50 jaar geleden) dan is het al zover verjaard dat mijn dochter zonder problemen de gitaar mag houden of verkopen of in de fik mag steken.

Ron Engelen welke de rechtmatige eigenaar was en nu weer is is ook op de hoogte geweest van al deze mogelijkheden en heeft geen moment getwijfeld om mij schadeloos te stellen. Op zijn custom viel ook geen slaatje te slaan.

De custom van peter f is echter een heel ander verhaal, daar valt wel het nodige geld uit te halen en hoe smeriger het in elkaar steekt des te meer er valt uit te halen.

Hoe je het ook wend of keert, dat wat Ben heeft gedaan en nu nog gaat doen maakt het alleen maar spannender en een spannend verhaal levert veel meer op.

Ben en zijn vriend hebben net zoveel recht om aan deze gitaar wat te verdienen en ik denk dat Ben slim genoeg is om dat te doen. En dan is het heel leuk voor peter dat hij zijn gitaar terugkrijgt. Absoluut.

Ik zou ook blij zijn als mijn gitaar terug kwam na drie dagen, jaren of decennia.

groovieguitarguus
4 december 2011, 10:19
Wat een waaaaaaaanzinnig verhaal!
Deze gaat absoluut de gitaarhistorie verrijken!!!
Benwave + kameraad... Top!!!

Wordt hopelijk snel 'vervolgd'.. ;-)

Dweezman
4 december 2011, 11:07
Het juridische gedoe moeten we maar haar beloop laten, vinden jullie niet? Hebben we toch geen invloed op. Mocht Benwave niet tevreden/voldaan uit dit proces komen, dan vind ik er wat van. Voor nu heb ik een grijns van oor tot oor door dit jongensboek-achtige verhaal. Prachtig.

keef
4 december 2011, 22:55
Dat kan een leuke kerst voor Frampton worden - en natuurlijk voor Ben en zijn vriend!

Nog een vraag - er wordt hier en daar gespeculeerd dat de gitaar wel van Frampton is, maar een backup voor de 'originele' Comes Alive LP Custom.

Benieuwd wat Ben daar van vindt...

soup
4 december 2011, 23:34
Erg cool verhaal ik, ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Ik ben blij dat enkele al het juridisch aspect hebben toegelicht, @pepe no way dat deze gitaar na 50-60 jaar nog opgeëist kan worden door Frampton, ik ken ook enkel de Europese wetgeving (niet die uit Curaçao of de VS) maar ik denk dat ze wel stevig in hun schoenen staan.

Eerlijk gezegd, het aanbod van Frampton/Gibson/... dat je op kosten van hen naar de VS mag komen, gitaar krijgt etc. is leuk maar zij verdienen hier zoveel meer aan. Dus ik hoop dat je een goede deal sluit. Ook al wil je nobel zijn, 'zij' kunnen het hard spelen en jullie lowballen dus maak de juiste keuze. :)

spirit
4 december 2011, 23:43
Wat mij eigenlijk ook wel interesseert, zijn er foto's van het gecrashte vliegtuig?
Niet dat ik het verhaal niet geloof, maar ik ben benieuwd naar hoe "gehavend" het toestel was.

Pepe
5 december 2011, 00:15
[QUOTE=soup;2753268] @pepe no way dat deze gitaar na 50-60 jaar nog opgeëist kan worden door Frampton, QUOTE]

Hij is trouwens 30 jaar geleden gekaapt uit het vliegtuig en de 'eigenaars' waren vanaf het begin op de hoogte van de historie, maar dat terzijde. Ik vind het niet zo interessant hoe dat juridisch zit.
Ik stel me voor dat mij zoiets zou overkomen. Wat doe je dan. Lastig hoor.
Ik denk dat Ben de leukste keuze gemaakt heeft, een groot avontuur en een mooie herinnering.
Maar dan moet ie wel met zijn kont naar Miami toe en op die foto komen!

speedmusic
5 december 2011, 09:19
[QUOTE=Dweezman;2752778]Het juridische gedoe moeten we maar haar beloop laten, vinden jullie niet?/QUOTE]

Prachtig verhaal en zeer te prijzen dat je voor het avontuur gaat en het niet voor het geld doet.
Als de deal zo is zal die voor Gibson/PF nooit afketsen, hij is voor USA begrippen to good to be true.

Ze zijn gewoon bang dat het afketst. Bij dit type grote bedrijven zoals Gibson uit de USA gaat het alleen maar om "making money" dus een actie als deze gaat boven hun verstand. Natuurlijk balen ze dat het verhaal al out in the open is. Zoals Geert al schreef zit er zoveel marketing waarde in die gitaar, dus ja daar balen ze van. Maar in het achterhoofd hebben ze angst dat je een beter aanbod gaat krijgen en deze accepteert.

Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat een aantal advocaten van Gibson de opdracht heeft gekregen om naar juridische mogelijkheden te kijken om de gitaar in USA overhandigd te krijgen.

Misschien is het verstandig om steun van een advocaat te krijgen. Hoe het ook zei, in het positieve geval ga je een contract ondertekenen en het zou zo sneu zijn als daar een boete clausule in staat waar je geen weet van hebt. In het slechtste geval......, geen idee hoe het Amerikaanse recht op heling in elkaar steekt, maar een arrestatie op een Amerikaans vliegveld zou ik zonder die kennis niet uitsluiten.

Ik denk dat er al een aantal USA aasgieren ehh advocaten zich hebben gemeld naar aanleiding van je posts op het Gibson forum, of vergis ik mij?

peter_heijnen
5 december 2011, 09:42
Eerlijk gezegd, het aanbod van Frampton/Gibson/... dat je op kosten van hen naar de VS mag komen, gitaar krijgt etc. is leuk maar zij verdienen hier zoveel meer aan.
Dat zie ik nu al een paar mensen schrijven maar wat voor ontzettende big bucks gaan gibson/frampton eigenlijk helemaal maken met dit verhaal? Wordt het allemaal opgeschreven en een bestseller, of kan gibson het verhaal voor heel veel kwijt aan reuters, of komt er een nieuwe wereldhit van frampton ingespeeld met de custom? Van deze drie scenario's lijkt mij de laatste de meest voor de hand liggende, maar aangezien die gezien het min of meer recente verleden al nagenoeg nihil is....

Het blijftnatuurlijk een prachtverhaal voor gitaarnet. ;)

keef
5 december 2011, 10:11
Er wordt hier een hoop onzin verkocht over de juridische kanten van dit verhaal. Doe er liever het zwijgen toe tenzij je kennis van zaken hebt, anders help je Ben niet.

Het klinkt misschien vreemd, maar in de US kan de eigenaar van een gestolen zaak (en dat is deze gitaar zonder twijfel) desnoods na 50 jaar of langer de zaak terugvorderen, ook van een koper die te goeder trouw was en een normale prijs voor de zaak heeft betaald. Lullig, maar waar. In Nederland kan de eigenaar van een gestolen zaak die nog slechts drie jaar na de diefstal terugvorderen, ook van een koper te goeder trouw (met uitzonderingen, o.a. als de zaak op een veiling werd gekocht of bij consumentenkoop in een gitaarwinkel e.d.).

Wie is nu de eigenaar van de gitaar? Mogelijk Frampton, maar wellicht de verzekeraar die de schade heeft vergoed. Dat volgt meestal uit de polisvoorwaarden.

Welk recht is van toepassing op de deal van Ben met Frampton's managers? Dat ligt eraan vanuit welk oogpunt je het bekijkt. Een Nederlandse rechter zal daarover mogelijk anders oordelen dan een US court. Wat wel typerend is voor de US rechtsstelsels is dat men snel US recht (en rechtsmacht van de Amerikaanse rechter) van toepassing acht op internationale transacties waarbij een Amerikaanse partij betrokken is. Strafrecht speelt hier overigens helemaal niet - tenzij de vriend van Ben zeker wist dat hij DE Frampton gitaar kocht op het tijdstip van koop.

Het is goed om voorafgaand aan de afspraak in de US nog even hetvolgende vast te leggen:
- dat Nederlands recht van toepassing is op de transactie tussen partijen;
- dat Frampton c.s. Ben en co volledig vrijwaren/schadeloos stellen voor eventuele aanspraken van welke aard ook van derden mbt de gitaar, met inbegrip van (maar niet beperkt tot) verzekeraars;
- dat men ook afstand doet van eventuele wettelijke rechten om de gitaar zonder voldoening van de afgesproken tegenprestatie terug te vorderen.

Frampton zelf zou dit moeten akkorderen - het is tenslotte niet duidelijk welke bevoegdheden zijn 'managers' van hem hebben gekregen.

And now back to your regularly scheduled programming...

speedmusic
5 december 2011, 10:23
@ keef, jij schrijft precies wat ik twee posts hierboven voor ogen had.
In een notendop komt het hierop neer:"neem iemand in de arm met verstand van zaken"

@peter Heijnen: Ach ze verkopen wat PF tributes, maar de grootste waarde voor Gibson en PF zit in de marketing.
Dit is voor elke Marketeer een natte droom, denk primetime tv.shows zoals Letterman, Leno, etc . Magazines, radio internet etc..

Onderschat marketing niet, alleen al op een lullig NL forum is binnen een paar dagen 17 pagina's vol geschreven over Peter Frampton en Gibson

benwave
5 december 2011, 10:26
Dat kan een leuke kerst voor Frampton worden - en natuurlijk voor Ben en zijn vriend!

Nog een vraag - er wordt hier en daar gespeculeerd dat de gitaar wel van Frampton is, maar een backup voor de 'originele' Comes Alive LP Custom.

Benieuwd wat Ben daar van vindt...

Tja dat is niet uitgesloten. De meeste mensen zijn nu wel overtuigt dat het een Frampton custom betreft, alleen de vraag blijft welke.
Er is in ieder geval nooit in geen enkel intervieuw sprake geweest van een tweede custom uit de jaren `50.
En we weten zeker dat hij de laatste drie jaar (1977-1980) op die van ons heeft gespeeld.
Dus waar was op dat moment de Mariana gitaar als die van ons hem niet is. Wat was er ineens niet goed na 7 jaar.
Ik zelf weet het nu ook niet zeker meer, alleen Frampton, of zijn techs kunnen hier nog uitsluitsel over geven.
wel zullen zien. Nog een weekje

Ik vrees dat ik niet naar de us ga, maak me ook niet zo heel veel uit.
2 uur naar amsterdam
3 uur van te voren aanwezig zijn
14 uur vliegen
2 tot 3 keer overstappen 2 uur
2 uur in auto naar het plaats van bestemming
dat is 24 uur enkele reis... Zo goed vind ik die Frampton nou ook weer niet

HaroldA
5 december 2011, 10:29
Ik vrees dat ik niet naar de us ga, maak me ook niet zo heel veel uit.

:???: :stop:

peter_heijnen
5 december 2011, 10:31
Oh prime time...

Hoe zit dat eugenlijk, verkopen ze nou pf tributes vanwege pf of omdat bw met een oude pf op de proppen komt?

En op een gitaar forum worden 17 blz volgeschreven, klopt, ergens anders niet.

En hoeveel gitaren worden daardoor verkocht

En kijken op prime time alle gitaristen of kopen alle prime time kijkers opeens een pf tribute...

Vragen vragen vragen....

speedmusic
5 december 2011, 10:57
@Peter, ik heb het idee dat het beantwoorden van die vragen alleen maar meer vragen bij je zullen genereren.

Toch een poging: Het herhaaldelijk noemen van een merknaam zorgt voor naamsbekendheid en naamsbekendheid genereert verkopen, niet alleen van het Peter Frampton model maar voor Gibson en Peter Frampton.

Klein voorbeeld, toen ik dit topic las heb ik, omdat ik maar matig bekend ben met het werk Peter Frampton, via Spotify een aantal nummers afgespeeld = dus omzet.

Mocht je meer vragen hebben betreffende marketing zou ik ze niet in dit topic stellen maar via google op zoek te gaan naar informatie over hoe marketing en verkoop op grote schaal in zijn werk gaat.

Waarom adviseer ik eigenlijk google, heeft dat te maken met naamsbekendheid of is dat werkelijk de beste zoekmachine? Waarom heb ik Spotify gebruikt en geen andere online muziekdienst, heeft Spotify nu wel of niet het grootste aanbod? In beide gevallen geen idee of ze nu het beste of grootste aanbod hebben, waarschijnlijker is de naamsbekendheid het grootste is en ook als grootste moet je blijven bouwen aan deze bekendheid.

Orpheo
5 december 2011, 11:39
:???: :stop:

volgens mij kiest hij ervoor.

ik had t absoluut wel gedaan, overigens.

rijsberman
5 december 2011, 14:36
Ik vrees dat ik niet naar de us ga, maak me ook niet zo heel veel uit.

WTF?

Gewoon gaan, kerel, hoor je me? Gewoon gaan! Luister niet naar de azijnzeikers op 't internet, gewoon gaan!

rijsberman
5 december 2011, 14:37
Tssk.

Denk 'ie gewoon dat 'ie niet gaat. En ook niet hier vertellen hoe het was zeker. Dat kan echt niet.

@benwave: GAAN! Hup, inpakken die koffer!

benwave
5 december 2011, 14:56
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet uitgenodigd . Alleen mijn vriend heeft tickets.
Ik kan moeilijk onuitgenodigd daar naar toe gaan.

Gearjunkie
5 december 2011, 15:08
Als ze maar niet ook je eigen Custom door de neus gaan boren Ben...
Verder wel een spannend verhaal!

Sjoerdo
5 december 2011, 15:18
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet uitgenodigd . Alleen mijn vriend heeft tickets.
Ik kan moeilijk onuitgenodigd daar naar toe gaan.

Zoals Ben in zijn allereerste post ook al had aangegeven, dus mensen geen nood voor drama! Gibson boort hem blijkbaar niks door de neus.

Ben benieuwd naar de uitkomst!

soup
5 december 2011, 15:22
Hoeveel tickets heeft hij dan, regel dan iets? Ik dacht dat hij 2 tickets had, eentje voor jou en hem, jij ging toch ook een Gibson krijgen...

nickofzo
5 december 2011, 15:40
zou wel raar zijn als je de gitaar opstuurd (als je dat al zou doen) dat het vliegtuig dan nog een keer crasht :D

Mr. Dynamite
5 december 2011, 18:52
zou wel raar zijn als je de gitaar opstuurd (als je dat al zou doen) dat het vliegtuig dan nog een keer crasht :D

Hhahaha dat zou wel heel ironisch zijn :seriousf:

MegaDrive
5 december 2011, 18:59
zou wel raar zijn als je de gitaar opstuurd (als je dat al zou doen) dat het vliegtuig dan nog een keer crasht :D

In het Gibson hoofdkantoor :D

Of nee, in de fabriek. Dat levert een mooie berg relics op :)

Thebluesdealer
5 december 2011, 19:54
Kerel ik zou gewoon wachten tot peter frampton dood was en dan de gitaar voor keiveel poen verkopen

G.G.
5 december 2011, 21:59
Zag dit topic op TDPRI voorbij komen en moest meteen hieraan denken:

http://www.tdpri.com/forum/bad-dog-cafe/302610-got-300-grand.html

snaarplukker
6 december 2011, 00:33
....
Een aantal waaronder de custom zijn verdonkeremaand indertijd,in Venezuela.
Het lijkt mij dat hier het Venezuelaans recht van toepassing is.
Gibson is geen partij in deze zaak en Peter Frampton zou destijds schadeloos zijn gesteld. Voor de verzekeraar is dat destijds al in de boeken afgeschreven als een verliespost.

MegaDrive
6 december 2011, 04:00
Kerel ik zou gewoon wachten tot peter frampton dood was en dan de gitaar voor keiveel poen verkopen

Volgens mij ben je na 19 pagina's de eerste die dat oppert. Als de goede man heen gaat dan wordt zijn collectie vast voor een leuke knaak geveild, zit je dan met je custom...

Rooker
6 december 2011, 07:24
Volgens mij ben je na 19 pagina's de eerste die dat oppert. Als de goede man heen gaat dan wordt zijn collectie vast voor een leuke knaak geveild, zit je dan met je custom...

Hij heeft wel gelijk. Misschien is dat ding wel zo veel waard dat je een rijs naar Nashville kunt maken en al daar je eigen gitaar kunt laten maken. Vervolgens huur je op je verjaardag Peter Frampton in om een setje te spelen met een meet and greet. Heb je zelfde ervaring maar nu met nog een miljoen in je zak:soinnocent:.

peter_heijnen
6 december 2011, 08:47
@Peter, ik heb het idee dat het beantwoorden van die vragen alleen maar meer vragen bij je zullen genereren.
Speedmusic, die vragen waren wellicht retorisch? ;)

Ik ben enigszins bekend met marketing. Ook ben ik enigszins bekend met getallen zoals 'omzet nodig om winst te maken'. Ik probeerde aan de kaak te stellen dat -itt wat anderen beweren- gibson\frampton niet een grote slag gaan slaan met 'het verhaal van een ander' namelijk bw en vriend.

Het is heel simpel: komen bw en vriend aan bij de redactie van letterman, dan komen ze simpelweg niet aan de beurt, want niet interessant genoeg. Bij dwdd maken ze een kansje maar daar verkoopt gibson geen lp meer door, ook frampton zal er geen hit door krijgen.

Gaan gibson/frampton zelf naar letterman met hetzelfde verhaal, kan er wel degelijk iets ontstaan. Echter, mogelijke omzetten zijn dan zeker niet te wijten aan bw en vriend, wel dienden zij als katalysator. Het aanbod van gibson/frampton, nogmaals, is een hele nette, want bw en vriend mogen even mee liften op eerdere successen van gibson/frampton.

En dus niet andersom!

Harry
6 december 2011, 10:34
@Peter, ik heb het idee dat het beantwoorden van die vragen alleen maar meer vragen bij je zullen genereren.

Toch een poging: Het herhaaldelijk noemen van een merknaam zorgt voor naamsbekendheid en naamsbekendheid genereert verkopen, niet alleen van het Peter Frampton model maar voor Gibson en Peter Frampton.

Klein voorbeeld, toen ik dit topic las heb ik, omdat ik maar matig bekend ben met het werk Peter Frampton, via Spotify een aantal nummers afgespeeld = dus omzet.

Mocht je meer vragen hebben betreffende marketing zou ik ze niet in dit topic stellen maar via google op zoek te gaan naar informatie over hoe marketing en verkoop op grote schaal in zijn werk gaat.

Waarom adviseer ik eigenlijk google, heeft dat te maken met naamsbekendheid of is dat werkelijk de beste zoekmachine? Waarom heb ik Spotify gebruikt en geen andere online muziekdienst, heeft Spotify nu wel of niet het grootste aanbod? In beide gevallen geen idee of ze nu het beste of grootste aanbod hebben, waarschijnlijker is de naamsbekendheid het grootste is en ook als grootste moet je blijven bouwen aan deze bekendheid.

spotify = omzet? Typische marketeerredenering. dus niet verder kijken dan je neus lang is.
Spotify is zo goedkoop dat er geen geld is om artiesten uit te betalen.

keef
7 december 2011, 11:57
Net de updates op het MLPF gezien. Dat dit een (en zeer waarschijnlijk DE) Frampton gitaar is staat nu wel met zekerheid vast (uiteraard niet voor Ben, want die wist het al eerder)

Gefeliciteerd Ben! Je bent nu 'part of guitar history'. Nu maar wachten op de officiele ceremonie...

HaroldA
7 december 2011, 12:08
Gefeliciteerd Ben! Je bent nu 'part of guitar history'. Nu maar wachten op de officiele ceremonie...

Zoals ik hier lees valt Ben overal buiten de boot: niet naar de USA, geen pers, helemaal niks.

HaroldA
7 december 2011, 12:09
spotify = omzet? Typische marketeerredenering. dus niet verder kijken dan je neus lang is.
Spotify is zo goedkoop dat er geen geld is om artiesten uit te betalen.

Helemaal correct (en offtopic).

Na 1000-den streams kregen wij €2,- uitbetaald. 50ct per bandlid dus!

minoin
7 december 2011, 12:23
Heel stoer Ben, gefeliciteerd

benwave
7 december 2011, 12:34
Zoals ik hier lees valt Ben overal buiten de boot: niet naar de USA, geen pers, helemaal niks.

Ach bin en bluuf een zeeuw ee......nuchter.... tis maar een gitaar
Ik hoop wel dat mijn vriend Donald, niet te zenuwachtig is daar, en zo af en toe wel mijn naam laat vallen.
Ach en als die gitaar maar komt

Hotpepper01
7 december 2011, 13:09
Ach bin en bluuf een zeeuw ee......nuchter.... tis maar een gitaar
Ik hoop wel dat mijn vriend Donald, niet te zenuwachtig is daar, en zo af en toe wel mijn naam laat vallen.
Ach en als die gitaar maar komt

Zo is t maar net

Hotpepper01
7 december 2011, 15:13
Ik vind dat er op het mylespaulforum trouwens behoorlijk lullig wordt gedaan over deze vondst. Op het afzeikerige af. Ik ga me daar in dat topic voorlopig maar niet meer in de discussie mengen totdat er hier een luid gejuich is opgestoken...

Oranjeaap
7 december 2011, 15:19
Ik vind dat er op het mylespaulforum trouwens behoorlijk lullig wordt gedaan over deze vondst. Op het afzeikerige af. Ik ga me daar in dat topic voorlopig maar niet meer in de discussie mengen totdat er hier een luid gejuich is opgestoken...

Op dat forum duiken regelmatig een hoop onzin verhalen op over dure, oude of zeldzame gitaren die vervolgens gewoon onzin blijken te zijn. Ik vind het begrijpelijk dat er dan getwijfeld wordt.
Je wilt niet weten hoeveel verhalen ik al gehoord heb over de Custom van Jimmy Page. Als die allemaal waar zijn dan zijn er 50 mensen die dat ding in bezit hebben

Hotpepper01
7 december 2011, 15:23
Snap ik goed. Maar twijfel is wat anders dan afzeiken. Twijfel is nog gerechtvaardigd ook. Afzeiken is nergens voor nodig en nergens goed voor.

Oranjeaap
7 december 2011, 15:24
Snap ik goed. Maar twijfel is wat anders dan afzeiken. Twijfel is nog gerechtvaardigd ook. Afzeiken is nergens voor nodig en nergens goed voor.

Nee klopt, maar dat is typisch voor zo'n groot forum.

peter_heijnen
7 december 2011, 16:10
Zoals ik hier lees valt Ben overal buiten de boot: niet naar de USA, geen pers, helemaal niks.
Oh, ik dacht dat ie een custom shop kreeg? ;)

benwave
7 december 2011, 16:27
Oh, ik dacht dat ie een custom shop kreeg? ;)

Ja dat dacht ik ook

soup
7 december 2011, 16:44
Lekker dan, waarom opeens niet meer? Het was toch jouw gitaar, jij had hem toch gekocht... en nu krijgt enkel je 'vriend' een nieuwe custom?

benwave
7 december 2011, 16:51
Iemand moet me toch eens uitleggen hoe die smilies werken hier.
Soup...er komen gewoon twee gitaren, hoewel je het nooit zeker weet natuurlijk,

soup
7 december 2011, 17:03
Ik ben gewoon zo zenuwachtig je weet maar nooit




:D

pueblo
7 december 2011, 17:19
Iemand moet me toch eens uitleggen hoe die smilies werken hier.
Soup...er komen gewoon twee gitaren, hoewel je het nooit zeker weet natuurlijk,

:) naast je tekstvakje heb je smileys staan, als je die aanklikt komen die in je tekst ;)

langun
7 december 2011, 17:39
Het topic op MLP was misschien niet de beste keuze voor Frampton zelf de gitaar vast heeft gehad ;)

Die mensen daar zijn BEZETEN door les pauls, en zouden foto's willen zien van elke vierkante millimeter van die gitaar, en dan nog zal er discussie blijven.

benwave
7 december 2011, 17:50
:) naast je tekstvakje heb je smileys staan, als je die aanklikt komen die in je tekst ;)

Nee niet bij mij. ik zie alleen berichtpictogrammen staan...

pasqual
7 december 2011, 20:40
Regels voor berichten
Je mag nieuwe discussies starten
Je mag reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag jouw berichten bewerken
BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forum Rules

Ben, heb jij bovenstaande tekst onderaan in je scherm staan? ( in een iets andere vorm... )
Zo ja, kijk dan eens wat er bij jouw bij "smileys" staat: aan of uit?
Misschien kan je het veranderen. Of heb je je contributie nog niet betaald?;) ( smiley!)

nickofzo
8 december 2011, 00:25
http://img267.imageshack.us/img267/5341/smileyj.png


kijk eens onderin bij overige opties..

Nagramoth
8 december 2011, 00:55
Ik weet niet of iemand het al heeft gezegd, maar deze LP heeft ook gewoon cojones, kloten van koper! Heeft gewoon een fokking planecrash overleefd! Een beetje über-relic, zeg maar...

FruscianteFan
8 december 2011, 01:11
tsjah, als zoiets met een Fender gebeurt, is men niet eens verbaasd als ze niet ontstemd is. ;)

peter_heijnen
8 december 2011, 01:34
tsjah, als zoiets met een Fender gebeurt, is men niet eens verbaasd als ze niet ontstemd is. ;)
En verdomd, zo is het echt! :)

@Ben: er staat ergens een lijst met alle smilies met daarbij de respectievelijke leestekens waar die smilies 'uit bestaan'. Ik gebruik zelf maar twee smilies, die kan ik namelijk makkelijk onthouden.
;) bestaat uit ; en ) elkaar vast getypt.
:) bestaat uit : en ) aan elkaar vast.

Ik schrijf dit ondanks dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat je dit niet al wist....

Toaster
8 december 2011, 16:49
Verdorie zeg, ik lees dit topic nou al een tijdje en ik word helemaal gek. ;)

Wanneer gaat dit feest nou eens echt beginnen? Wanneer wanneer wanneer?

Echt een tof verhaal. Elke dag een nieuw hoofdstuk en in meerdere talen uitgebracht ;)

Mesjoggah
8 december 2011, 21:14
Verdorie zeg, ik lees dit topic nou al een tijdje en ik word helemaal gek. ;)

Wanneer gaat dit feest nou eens echt beginnen? Wanneer wanneer wanneer?

Echt een tof verhaal. Elke dag een nieuw hoofdstuk en in meerdere talen uitgebracht ;)

je leest dit topic al een tijdje? en je hebt nergens 14 december gezien?


edit: stond waarschijnlijk op het les paul forum...

nickofzo
9 december 2011, 00:18
nee dat stond in dit topic ;)


Geduld Pepe, na 14 dec kun je antwoord krijgen op al je vragen.

Riky
9 december 2011, 11:09
Wat een mega mega cool verhaal! Dit is script voor een film inderdaad!

jan jansen
9 december 2011, 12:55
[QUOTE=benwave;2750986]Ok ..Komt tie dan.

In 1980 is er een vliegtuig verongelukt in Venezuela, met daarin alle instrumenten van Peter Frampton.


Leuk maar wat is hier nou zo anders aan dan een gitaar van henk en hermien van het merk hakkiewakkiezakkie..?


:???::???::???:

rijsberman
9 december 2011, 13:03
Leuk maar wat is hier nou zo anders aan dan een gitaar van henk en hermien van het merk hakkiewakkiezakkie..?


:???::???::???:

Het verhaal :facepalm:

guitarkid
9 december 2011, 13:08
[QUOTE=benwave;2750986]Ok ..Komt tie dan.

In 1980 is er een vliegtuig verongelukt in Venezuela, met daarin alle instrumenten van Peter Frampton.


Leuk maar wat is hier nou zo anders aan dan een gitaar van henk en hermien van het merk hakkiewakkiezakkie..?


:???::???::???:

Jij moet nog een hoop leren.... :soinnocent: ;)

jan jansen
9 december 2011, 14:35
[QUOTE=jan jansen;2755944]

Jij moet nog een hoop leren.... :soinnocent: ;)

och...na een jaar of 50 weet ik best hoe de wereld inelkaar zit....maar leg het dan maar eens uit.........en anders kan je rijk worden met mijn piramidespel....:sssh::sssh:

Harry
9 december 2011, 14:45
misschien zou je dan zo vriendelijk willen zijn om ons domoren even bij te lichten over wat je bedoelde met je bericht?

guitarkid
9 december 2011, 14:58
och...na een jaar of 50 weet ik best hoe de wereld inelkaar zit....maar leg het dan maar eens uit.........en anders kan je rijk worden met mijn piramidespel....:sssh::sssh:

Niet té serieus op ingaan, Jan! Maar het lijkt me overduidelijk dat het terugvinden van een dergelijke gitaar interessanter is dan jouw "hakkiewakkiezakkie"-voorbeeld. (Ik kende dat merk overigens niet, dus voor mij is er ook nog wat te leren!)
Maar ik zal het je nog sterker vertellen, zelfs als ík mijn eerste gitaar ooit terug vind is dat minder belangrijk nieuws.... ;) Ik bedoel maar!!!! :seriousf:

benwave
11 december 2011, 18:23
Hij zal zo ongeveer nu in de USA zijn.... Ooooo de spanning.

Orpheo
11 december 2011, 19:32
[QUOTE=benwave;2750986]Ok ..Komt tie dan.

In 1980 is er een vliegtuig verongelukt in Venezuela, met daarin alle instrumenten van Peter Frampton.


Leuk maar wat is hier nou zo anders aan dan een gitaar van henk en hermien van het merk hakkiewakkiezakkie..?


:???::???::???:
Dat peter frampton een van de best verkochte live albums gemaakt heeft (geloof ook met die gitaar?!). En henk en hermien niet.

Wtf.waarom neem ik de tijd om je dit uit te leggen.

The Unforgiven
11 december 2011, 19:39
Dat peter frampton een van de best verkochte live albums gemaakt heeft (geloof ook met die gitaar?!). En henk en hermien niet.

Wtf.waarom neem ik de tijd om je dit uit te leggen.

Ik weet heel erg goed waarom jij de tijd neemt om dit uit te leggen, namelijk om gewoon even lekker een sneer uit te delen naar een ander. Nu ziet ik nog niet zo lang op dit forum, maar in drie kwart van jouw posts heb je ditzelfde arrogante toontje. En owee als iemand iets over jou of jouw gear zegt...

BobvanKempen
11 december 2011, 19:44
Ik weet heel erg goed waarom jij de tijd neemt om dit uit te leggen, namelijk om gewoon even lekker een sneer uit te delen naar een ander. Nu ziet ik nog niet zo lang op dit forum, maar in drie kwart van jouw posts heb je ditzelfde arrogante toontje. En owee als iemand iets over jou of jouw gear zegt...

Oh oh, dont ever mention Orpheo en zijn gear in een zin want de kans is er groot dat dat verkeerd opgevat wordt.

Mr. Dynamite
11 december 2011, 19:47
Oh oh, dont ever mention Orpheo en zijn gear in een zin want de kans is er groot dat dat verkeerd opgevat wordt.

En daar gaat dit topic niet over. Dus back to the story folks! ;)

bass blom
11 december 2011, 19:58
http://www.youtube.com/watch?v=c3iBMoNRg44

http://www.youtube.com/watch?v=c3iBMoNRg44

Orpheo
11 december 2011, 20:58
@unforgiven nee het gaat niet over mij of mijn gear,maar over peter frampton,en wat hij gedaan heeft om zoveel publiciteit omtrent zijn verloren gear te legitimeren. Die opmerking van jan jansen slaat daar op,en daar reageer ik op. ik verbaas me erovrr dat iemand vraagtekens plaatst bij peter frampton. Die man heeft mijns inziens meer gepresteerd dan 90% van dit forum bij elkaar, mijzelf incluis. Dst jij het direct ik de man speekt en mijn gear aanhaalt, is gewoon slap,zwak en kansloos. Dat legt meer van jou bloot dan van mij. Je ergert je aan mijn toon, maar omdat ik gelijk heb ga je t op de msn spelen?! Kansloos ventje toch. Als je je zo aan mij ergert,wees een biekse vent en zet me op je negeerlijst.

@mr. Dynamite mee eens. Het gaat niet over mij,maar over peter frampton,benwave en n geweldige gitaar met backgroundstory.

@bobvankampen zeg Wat je wilt,mits gefundeerd en beargumenteerd met steekhoudende argumenten.het gemekker over mijn gear slaat nergens op. Unforgiven zit te zeiken ik het zeiken.

benwave
12 december 2011, 06:55
De gitaar is in Nashville, Donald is ontvangen door Lisa Jenkins en Donnie Lewis twee van Frampton managers. Vandaag hebben ze een afspraak met Peter Frampton. Tijd verschil is 7 uur met Nederland, de berichtgeving kon beter.....:)

Hotpepper01
12 december 2011, 07:54
spannend hoor. Ik duim voor jullie: Dat Peter Frampton bevestigd dat het DE gitaar is en dat er 2 customs mee terug komen.

Orpheo
12 december 2011, 12:42
ben echt heel erg benieuwd naar het verloop!!

benwave
12 december 2011, 16:58
Donald zit te wachten in de lobby van het hotel, en wordt met enkele minuten opgehaald. Hij weet ook nog niet waar ze naar toe gaan
Frampton is ook in Nashville

Gearjunkie
12 december 2011, 17:05
Donald zit te wachten in de lobby van het hotel, en wordt met enkele minuten opgehaald. Hij weet ook nog niet waar ze naar toe gaan
Frampton is ook in Nashville

De ene na de andere cliffhanger... ik word gek!!!!

nickofzo
12 december 2011, 18:31
spanning alom

Goeiemorgen
12 december 2011, 18:52
Ik wordt gek lijkt net een soap met de cliff hangers

Oranjeaap
12 december 2011, 19:26
wie is clive hangers?

DemolitionColorScheme
12 december 2011, 19:33
wie is clive hangers?
Obscure rockster uit de jaren 60 wiens gitaar ik heb gevonden. Hij woont in LA en ik ga morgen zijn gitaar terugbrengen, want die vond ik hier op een boerderij, tussen wat koeien. Bleek daar eens terecht gekomen te zijn, gevallen van een traktor, zo blijkt.

Oranjeaap
12 december 2011, 19:36
Net een soap ja

MichaelSS
13 december 2011, 09:28
Tis tijd voor een update!

Oranjeaap
13 december 2011, 10:01
^ Wat hij zegt

humbucker
13 december 2011, 10:05
Ik zag net op Facebook dat Frampton ten huize Gibson, Nashville was gearriveerd..

Oorspronkelijk bericht:

Fun day at the office! Hanging with Ace Frehley, who's signing his Budokan Les Pauls at www.Facebook.com/GibsonCustom, when Peter Frampton walks in. #ILoveMyJob!

rijsberman
13 december 2011, 10:38
Oh man! The suspense is killing me! :crazyhappy:

Ike57
13 december 2011, 13:19
^ Wat hij zegt

Het Les Paul forum (http://www.mylespaul.com/forums/vintage-les-pauls/170645-framptons-54-custom-found.html)kan de spanning ook al bijna niet meer aan, zag ik :seriousf:

nickofzo
14 december 2011, 00:11
Het is nu 14 december:soinnocent::soinnocent:

pueblo
14 december 2011, 01:24
Het Les Paul forum (http://www.mylespaul.com/forums/vintage-les-pauls/170645-framptons-54-custom-found.html)kan de spanning ook al bijna niet meer aan, zag ik :seriousf:

:seriousf:


Het is nu 14 december:soinnocent::soinnocent:
voor ons wel, maar nog niet overal :)

korblaut
14 december 2011, 07:49
dit is wel het ultieme kerstverhaal zeg..... kikke man volgens mij is iedereen hier vet jaloers. hahaha succes and show me the way

guitarkid
14 december 2011, 10:19
dit is wel het ultieme kerstverhaal zeg..... kikke man volgens mij is iedereen hier vet jaloers. hahaha succes and show me the way

Jaloers ben je als je het de ander niet gunt! Misschien zijn er hier die Benwave en vriend benijden en daar kan ik me iets bij voorstellen. ;)
Ik zelf vind het vooral een prachtig verhaal, met hopelijk de afloop die het verdient! En ben inmiddels ook wel erg benieuwd.....:soinnocent:

Kim Wilson
14 december 2011, 10:32
Nee, jaloezie is wat anders dan afgunst. Pas bij afgunst gun je het de ander niet.