PDA

View Full Version : Primeur voor Gitaarnet ..Gibson Les Paul custom 1954 van Peter Frampton....



Pagina's : 1 [2]

Hotpepper01
14 december 2011, 11:22
Het is dat we al een verkiezing van de mooiste gitaar hebben, want als er een verkiezing van de langste cliffhanger zouden hebben...nou dan zou ik het wel weten....


Wachten duurt echt lang....

almarvk
14 december 2011, 14:09
Alle onzinnige meuk is weer verwijderd. Voor onzin en plaatjes hebben we offtopic

wireman
14 december 2011, 14:13
Lees je post nou nog een keer terug... en probeer het dan nog een keer..

Ik ga verder...

MichaelSS
14 december 2011, 15:30
Laten we het erop houden dat het niet de gitaar was die werd gezocht, en Ben vervolgens niet meer op het forum durft te komen! En terecht! :chicken:

Hotpepper01
14 december 2011, 15:41
Nou, Peter Frampton was gisteren ? in Nashville, heeft Ace ontmoet, was zn bagage vergeten. En de maat van Benwave zal nu wel slapen of zoiets...en wij maar wachten

http://img442.imageshack.us/img442/4379/20726895.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u66/BostonGuitar/AceandPeteratGibson.jpg

benwave
14 december 2011, 16:09
Er worden tot Januari geen mededelingen meer gedaan, sorry......geduld jongens

LemmyNL
14 december 2011, 16:15
Begrijpelijk. Succes!

Woml
14 december 2011, 16:17
Kan het toch niet laten...

http://www.threadbombing.com/data/media/2/Popcorn_nommer.gif




:hide:

MichaelSS
14 december 2011, 16:34
Er worden tot Januari geen mededelingen meer gedaan, sorry......geduld jongens

Waaaat. Komt ie nu mee. :???:

Nouja, okeuuujjj

Goeiemorgen
14 december 2011, 16:44
Het is vast breaking news. als het hem niet was kan Benwave dat wel zeggen want gibson kan er dan geen geld meer uithalen omdat het hem toch niet is.

MichaelSS
14 december 2011, 16:48
Ok.. we gaan blijkbaar speculeren. Leuk : -)

Of zullen we misschien de boel locken tot Januari?

soup
14 december 2011, 16:56
Misschien kan jij beter stoppen met de boel zo op te fokken, gedraag je niet zo als een klein kind en heb geduld.

:stop:

Misery Signals
14 december 2011, 16:58
Ben had beter zijn mond gehouden tot januari tot "breaking news" en daarna gewoon ff strak kunnen uitpakken met zijn verhaal en foto's. :???:

MS

MichaelSS
14 december 2011, 17:28
Misschien kan jij beter stoppen met de boel zo op te fokken, gedraag je niet zo als een klein kind en heb geduld.

:stop:

Pardon?

Gast doe niet zo F-cking dramatisch en serieus...

Wiellem
14 december 2011, 17:54
Ik pak de popcorn vast :seriousf:

soup
14 december 2011, 18:22
Pardon?

Gast doe niet zo F-cking dramatisch en serieus...

Ik zei toch net, gedraag je niet als een klein kind.


Zometeen komt er toch een mod die al deze posts verwijdert en zegt "terug on-topic".

G.G.
14 december 2011, 18:29
Cool. Een bitchfight in een topic dat een behoorlijk zaadtopic begint te worden.

Oranjeaap
14 december 2011, 18:38
Ik zei toch net, gedraag je niet als een klein kind.


Zometeen komt er toch een mod die al deze posts verwijdert en zegt "terug on-topic".

http://4.bp.blogspot.com/_csbO5XG-Mjg/S2w0IpqfKBI/AAAAAAAABS4/QaRSmOFuEG0/s320/drama_queen%5B1%5D.JPG

Mr. Dynamite
14 december 2011, 19:17
Ik volg het niet meer :dontgeti:

Quink
14 december 2011, 19:43
Ik volg het niet meer :dontgeti:

Nou kijk, het is relatief simpel. Het gaat om een gitaar die van een vrij bekende meneer zou kunnen zijn, maar volgens ene J. Jansen (die van de koorddanseres?) ook van het alom gewaardeerde merk hakkiewakkiezakkie. Zal wel Japans wezen. Van de spanning houden Henk en Hermien het niet meer droog en hebben nu ruzie wie nieuwe incontinentieluiers gaat halen.

Geloof ik dan toch... :hide:

YannickH
14 december 2011, 19:45
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

wietse
14 december 2011, 22:11
het is nu al bijna de 15e, waar blijft de update?

allochthomas
14 december 2011, 22:15
De update is dat er geen updates meer komen tot januari.

macwilliams
14 december 2011, 22:18
Dit soort aangelegenheden kosten nu eenmaal veel tijd.

Hotpepper01
15 december 2011, 09:33
Geen nieuws is vast goed nieuws.

Mijn inschatting is dat we op termijn een limited run van de Peter Frampton "crash reliced" Gibson Les Paul Custom krijgen. Hand gesigneerd door de meester himself.
Een soort mix tussen de 3PU Gibson LP Custom van voor de crash en een MacBBQ, zoveel mogelijk lijkend op hoe de echte eruit ziet. Exemplaar no1 is natuurlijk voor Peter Frampton en de nummers 2 en 3 voor de ontdekkers.... O ja, en een niet getekende run voor een - ahum- vriendelijker prijsstelling :ok:

@Mac, heb je al een contractaanbod gekregen uit Nashville? :seriousf:

Ike57
15 december 2011, 16:41
Zo te zien is Frampton weer vertrokken uit Nashville:

http://twitter.com/#!/peterframpton/status/147309773929447424

macwilliams
15 december 2011, 16:46
Geen nieuws is vast goed nieuws.

Mijn inschatting is dat we op termijn een limited run van de Peter Frampton "crash reliced" Gibson Les Paul Custom krijgen. Hand gesigneerd door de meester himself.
Een soort mix tussen de 3PU Gibson LP Custom van voor de crash en een MacBBQ, zoveel mogelijk lijkend op hoe de echte eruit ziet. Exemplaar no1 is natuurlijk voor Peter Frampton en de nummers 2 en 3 voor de ontdekkers.... O ja, en een niet getekende run voor een - ahum- vriendelijker prijsstelling :ok:

@Mac, heb je al een contractaanbod gekregen uit Nashville? :seriousf:
:soinnocent:
Ik heb de rechten verkocht aan bollywood, komt een heuse film over, dumbdog biliardairs....

ieme
15 december 2011, 19:22
Wat een verhaal

Fiendish
16 december 2011, 04:14
'T blijft wel verdacht stil...

wietse
16 december 2011, 07:40
'T blijft wel verdacht stil...
komt omdat er geen updates meer zijn tot januari, dit heeft benwave eerder vermeld.

Brewskie
16 december 2011, 08:15
Is het ook mogelijk om een tijdelijk slotje op een thread te zetten ? Dan geven we benwave het sleuteltje :)

peter_heijnen
16 december 2011, 09:28
Nergens voor nodig: als je niets te melden hebt, meld je het gewoon niet! :)

rijsberman
16 december 2011, 10:03
Nergens voor nodig: als je niets te melden hebt, meld je het gewoon niet! :)

Ja, precies! Wat peter_heijnen zegt!

RednoiZ
16 december 2011, 21:00
Van het les paul forum:

Re: Framptons '54 custom found
Confirmed. This is the FCA guitar. I talked to some friends at Gibson and they confirmed that its the real deal. Also confirmed that it was reboarded and redone in the late 70's by Gibson. Triple whites and all that. Peter was here for two days going through everything. They also said that this thing is ROUGH. I didn't hear why they're waiting until January to release info, my boys didn't know. Also didn't know the immediate plans for the git, like restoration or anything like that.

So, now what?

Edit: I guess I should add that they were all the way into this guitar. They confirmed a bunch things like routes, pickup and pot codes, pu rings, everything. From what I understand, there isn't a shred of doubt.

Echt een superverhaal dit...

Bmweber
18 december 2011, 17:53
de 17de zou je alles mogen vertellen toch? :)

Brewskie
18 december 2011, 19:34
de 17de zou je alles mogen vertellen toch? :)

Nee, deze week was de 'exchange' en nu is er radiostilte tot het nieuwe jaar, zodat de marketingmachine zich kan voorbereiden op de scoop.

E-J
18 december 2011, 19:46
Wel typisch weer dat die Amerikanen meteen zichzelf als gorilla's op de borst kloppen bij het 'ontdekken van de Frampton Comes Alive' Les Paul. :stop:

Ik hoop dat Ben en zijn maat er wat passends voor terugkrijgen!! Frampton kreeg het uiteindelijk wel allemaal in zijn schoot geholpen, en het gaat hem en Gibson vast een berg dikke dollarflappen opleveren...

Trouwens Ben, heb je de gitaar akoestisch en versterkt gehoord? Hoe vond je het? Was 'ie bespeelbaar, en hoe klonk 'ie?

HaroldA
18 december 2011, 20:06
Trouwens Ben, heb je de gitaar akoestisch en versterkt gehoord? Hoe vond je het? Was 'ie bespeelbaar, en hoe klonk 'ie?

De gitaar is volgens mij nooit in Nederland geweest...

keef
31 december 2011, 13:19
OK Ben - ik lees dat je vriend bericht dat ook een witte Frampton Les Paul die de crash overleefde boven water is.

Mag je daar wel iets over zeggen - dan graag!

nickofzo
31 december 2011, 14:44
morgen is het januari ;) dus mag ben spreken :supercool:

Fiendish
3 januari 2012, 18:13
'T is intussen 3 januari...
Weet je al wanneer je iets mag gaan vertellen Ben, of is Gibson alles weer aan het rekken ?

pueblo
3 januari 2012, 18:15
morgen is het januari ;) dus mag ben spreken :supercool:

misschien bedoelde hij met 'tot januari' 'tot en met januari' :)

Fiendish
3 januari 2012, 18:18
Dat zou wel flink kut zijn.
Ik dacht dat ze bij Gibson toch wel sneller zouden zijn, zeker met dit soort nieuws waar ze flink wat extra cash mee kunnen verdienen (PF model naar dit voorbeeld zou vast wel goed verkopen, en het nieuws zelf kan ook een aardige duit opleveren, zeker in de U.S.), medunkt dat ze dat wel kunnen gebruiken met al die misbaksels die ze de laatste tijd uitbrengen die ongetwijfeld net zo goed verkopen als een hoop warme stront...

Ike57
3 januari 2012, 18:18
Het nieuws uit de Salt Lake Tribune (http://m.sltrib.com/sltrib/mobile/53223019-81/guitar-frampton-gibson-lost.html.csp)


Peter Frampton’s long-lost guitar was recently discovered after its disappearance in a plane crashmore than three decades ago.

In 1980, a plane carrying Frampton’s equipment (but not Framton himself, of course) for a show in Panama went down, supposedly destroying all of the instruments on board — including Frampton’s cherished 1954 Gibson Les Paul.

But two fans, one in Holland and one on the Dutch Caribbean island of Curaçao, as well as the CEO of the Curaçao Tourist Board, were albe to reunite Frampton with the guitar in an emotional meeting last month in Nashville.

Excerpt from the press release:

The Curaçao Tourist Board helped acquire the guitar from an individual after hearing news that they may indeed have a lead on the long lost and beloved guitar. Together in Nashville, TN at the Gibson Custom Shop, with experts from Gibson Guitar and Peter Frampton, the team confirmed it was the original guitar long missing from Frampton’s collection.

Frampton’s custom guitar was given to him in 1970 by a man named Mark Mariana when Humble Pie played at the Fillmore West. Frampton borrowed Mariana’s guitar for the show and afterward tried to buy it from him, "But to my surprise he said he couldn't sell it to me—he wanted to give it to me!" he notes.

Frampton played the guitar exclusively on Humble Pie’s Rock On and Rocking the Fillmore albums. The guitar also appeared on a number of sessions for other artists including George Harrison, Harry Nilsson, and John Entwistle. Most notably, Frampton played the guitar on the electrifying Frampton Comes Alive!, one of the top-selling live records of all time.

Frampton is ecstatic to have the guitar back in his hands once again. "I am still in a state of shock, first off, that the guitar even exists let alone, that it has been returned to me. I know I have my guitar back, but I will never forget the lives that were lost in this crash. I am so thankful for the efforts of those who made this possible…And, now that it is back I am going insure it for 2 million dollars and it’s never going out of my sight again! It was always my #1 guitar and it will be reinstated there as soon as possible -- some minor repairs are needed. And, I just can’t wait to get Mark Mariana on the phone."

nickofzo
3 januari 2012, 18:21
misschien bedoelde hij met 'tot januari' 'tot en met januari' :)

Dat zou zo'n beginnersfout van Ben zijn. :sssh:

nickofzo
3 januari 2012, 18:24
2 miljoen :crazyhappy: dat is niet niks.

benwave
3 januari 2012, 18:54
Ja jongens.. Nu kan ik ook weer.

Donald is dus in Nashville geweest, heeft Frampton ontmoet, en de man heeft zijn gitaar terug.
Momenteel wordt er voor mij een Customshop Gibson gemaakt, daarom kon ik niets zeggen. Ze ( de frampton people) wilden het nieuws even laten wachten tot in januari.
Donald heeft zijn gitaar al, een Frampton les paul met nummer PF686 deze gitaar is gesigneerd op de body door frampton, en staat samen met de oude op de foto.
Fotos heb ik nog niet, die komen later. Er mochten geen fotos gemaakt worden, door Donald bij Gibson
Alles is gefilmd door een camera ploeg, en zal later wel in openbaarheid komen. Het schijnt dat ze ook een film willen maken.
Mijn customshop les paul custom verwacht ik met een week of twee.

Nog een foto van de oude Gibson


http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/Peter1.jpg

Ijselrobo 07
3 januari 2012, 18:58
dus als dank mocht je een gitaar met jouw wensen laten bouwen?! :crazyhappy:

Scopperloit
3 januari 2012, 18:59
Geweldig nieuws Ben! Super dat dankzij jullie inzet meneer Frampton zijn gitaar terug heeft. Respect!

macwilliams
3 januari 2012, 18:59
Van harte ben, het is je gegund. Eindelijk een echte :D

refused199
3 januari 2012, 19:05
Waaw erg tof! Het is je inderdaad gegund! Jullie hadden met z'n 2en ook een andere weg kunnen overwegen en hem aan de hoogste bieder op ebay verkopen, dan hadden jullie waarschijnlijk financieel meer overgehouden, maar deze keuze misstaat jullie niet!;)

LemmyNL
3 januari 2012, 19:06
Gelukkig net te laat voor de mooistegitaarcompetitie, zo heeft de rest ook nog een kans:seriousf:

Sinner1980
3 januari 2012, 19:09
Ze hadden je wel even mogen laten invliegen voor de moeite.
Wel een CS cadeau,dat dan weer wel

zjanke
3 januari 2012, 19:10
Mooi man! Wat zeggen ze op de USA fora?

benwave
3 januari 2012, 19:13
Hier wat fotos van de gesigneerde custom

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/pf686re.jpg http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/pf686-2re.jpg

nickofzo
3 januari 2012, 19:21
man man man, HELD!

Scopperloit
3 januari 2012, 19:23
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396962_10150458726931186_7172686185_9360825_134092 2286_n.jpg

Weet niet of het posten van deze foto hier wordt gewaardeerd door de mensen van Frampton, maar hij is wel blij met zijn gitaartje :)

benwave
3 januari 2012, 19:24
Van harte ben, het is je gegund. Eindelijk een echte :D
Ja eindelijk een echte,,, :D ..Ik ben benieuwd hoor wat er binnenkort hier binnen valt

Hotpepper01
3 januari 2012, 19:25
Helemaal super. Van harte gefeliciteerd.

Henri H
3 januari 2012, 19:34
Ja eindelijk een echte,,, :D ..Ik ben benieuwd hoor wat er binnenkort hier binnen valtHehe, als tie maar niet crasht! :crazyhappy:

Gefeliciteerd man, en nogmaals; wat een verhaal!

Rooker
3 januari 2012, 19:37
Wat een verhaal en wat een mooie Les Paul. Ik hoop voor je dat die van jou net zo mooi is.

spirit
3 januari 2012, 19:59
Kijk, dat is nog eens een gelukkig nieuwjaar!!!

groovieguitarguus
3 januari 2012, 20:10
Tjee Benwave... wat een gaaaaaaaaaaaaf verhaal...
En een mooie gitaar in het vooruitzicht... en een Peter Frampton die volgens mij mega blij, verrast en surprised is! Kan zijn dat jullie voor altijd contact met die beste man houden... Zodra hij in Europa komt spelen, worden jullie vast uitgenodigd!!! (Wat lastig voor mr. Curacao ;-)

Fiendish
3 januari 2012, 20:27
Ik geloof dat ik er goed aan heb gedaan om te vragen om die update :seriousf:
Blijft een prachtig verhaal.

Maar Ben, vertel eens, wat voor Les Paul krijg je nu precies ?
Wat zijn de specs ?
Of is dat ook voor jou een verrassing ?

benwave
3 januari 2012, 20:43
Ik geloof dat ik er goed aan heb gedaan om te vragen om die update :seriousf:
Blijft een prachtig verhaal.

Maar Ben, vertel eens, wat voor Les Paul krijg je nu precies ?
Wat zijn de specs ?
Of is dat ook voor jou een verrassing ?

Ik denk dat het ook een PF wordt, maar ik ben blij met elke custom die deze kant op komt.
Toch wel een beetje een verassing. Het is iig wel een customshop gitaar

Fiendish
3 januari 2012, 20:46
Ah, dan wacht ik met spanning op je HNGD topic :ok:

Brewskie
3 januari 2012, 21:29
Toch wel een beetje een verassing.

Het had een 'verassing' geweest als die boefjes deze gitaar niet uit het brandende wrak van het vliegtuig hadden gepikt. :seriousf:

Brewskie
3 januari 2012, 21:33
Hadden jullie al gezien dat het nu ook op de site van Gibson staat ?
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/peter-frampton-axe-0103-2012/

nickofzo
3 januari 2012, 21:37
Marcel Beers Just now
Great story. Dutch guitar forum was full of it the last month.

hehe vast van dit forum;)

Oranjeaap
3 januari 2012, 22:08
Gaaf dat het eindelijk officieel bevestigd is. Ik heb nooit een seconde twijfel gehad. Gefeliciteerd met je gitaar, wat een verhaal zeg.

barno
3 januari 2012, 22:52
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396962_10150458726931186_7172686185_9360825_134092 2286_n.jpg

Weet niet of het posten van deze foto hier wordt gewaardeerd door de mensen van Frampton, maar hij is wel blij met zijn gitaartje :)

superverhaal!

belachelijke photoshop wel, die foto

beruk
3 januari 2012, 23:05
Goed! Gaat de hele gitaarwereld over, lache!

LemmyNL
3 januari 2012, 23:11
Wat moet daar aan geshopt zijn dan??

Mitch
3 januari 2012, 23:21
Belichting en achtergrond zijn bijgewerkt maar voor de rest past het natuurlijk in de twijfel rondom het hele verhaal dat ook deze foto niet echt zou zijn :D

LemmyNL
3 januari 2012, 23:37
Zelfs dat valt nog best mee... er zit nog steeds een lelijke schaduw op de achtergrond die ik als shopper toch echt eerst zou verwijderen voordat ik me met andere dingen bemoei. Hij staat gewoon voor een onwijs lelijke muur :D

Captain Planet
3 januari 2012, 23:46
Leuk begin van het nieuwe jaar :crazyhappy:

Riky
3 januari 2012, 23:49
Wat moet daar aan geshopt zijn dan??

Wat invullicht, vignettering iets met kleur en scherpte gedaan. Verder is het een snelle foto met een te directe flits. Een opgeleukt kiekje dus.

Maar man man wat een top verhaal!

Brewskie
3 januari 2012, 23:59
Z'n fanbase heeft er al een Youtube filmpje van gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=yhscTLGZYA8&feature=channel_video_title

soup
4 januari 2012, 00:20
Leuk einde!!!


En de mensen die denken dat deze gitaar 2 miljoen waard is, alsjeblieft niet zo dom doen?!

nickofzo
4 januari 2012, 00:28
Ehhm als je daarmee op mijn post doelt, ik weet heus dat de gitaar alleen voor zoveel verzekerd is.
Hetzelfde als andere sterren hun vingers, haren of Tetten! verzekeren.

Ace 1.15.19
4 januari 2012, 00:44
Echt een schitterend verhaal met een happy end. :) Congrats Ben! En je kameraad natuurlijk ook. Ze zouden hier een docu over moeten maken.

peter_heijnen
4 januari 2012, 08:15
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396962_10150458726931186_7172686185_9360825_134092 2286_n.jpg

Weet niet of het posten van deze foto hier wordt gewaardeerd door de mensen van Frampton, maar hij is wel blij met zijn gitaartje :)
Haha, nou en of, 'de glimlach van een kind.....' :)

Super Ben, wat een geile gibson ga jij krijgen. Kun je mooi een video mee maken en dan met een zelfgemaakte akoestische backingtrack. :)

bass blom
4 januari 2012, 08:21
:seriousf:

Nagramoth
4 januari 2012, 09:07
Ik bem stiekem wel een beetje trots op Ben & compaan.
Een beetje jaloers ook wel... ;)

Het is jullie gegund !

benwave
4 januari 2012, 09:18
Haha, nou en of, 'de glimlach van een kind.....' :)

Super Ben, wat een geile gibson ga jij krijgen. Kun je mooi een video mee maken en dan met een zelfgemaakte akoestische backingtrack. :)


:seriousf:..... Dat komt voor mekaar

yavin
4 januari 2012, 10:12
Zag het verhaal ook voorbij komen op de facebook pagina van de Gibson Custom Shop. Erg cool hoe dat allemaal gegaan is. Veel plezier met je gitaar, Ben..!

benwave
4 januari 2012, 10:54
Ik ga er mee stoppen. Het is grappig om te zien hoe snel zon verhaal veranderd op forums en in kranten.
Je zal zien dat die meneer Kabbara hoofd van het toeristen buro op curacao de meeste eer zal krijgen (Nu al en waarschijnlijk ook in de toekomst) terwijl hij er niets mee te maken had. Hij ging mee naar de USA om de antillen in een goed daglicht te stellen, omdat Donald het leuk vond om de antillen eens leuk voor de dag te laten komen. thats it. Nu lijk het alsof het allemaal dankzij hem tot stand is gekomen
Twee jaar geleden werkte de beste man nog niet eens daar
Het geld om de gitaar te kopen is ook helemaal niet voorgeschoten, dat hebben we zelf gedaan. Hoeveel is verder niet belangrijk, daar zijn afspraken over gemaakt.
Ik vind het allemaal prima zo, zolang ik zometeen mijn gitaar maar krijg.

Binnenkort een HNGD topic over een Frampton customshopper

peter_heijnen
4 januari 2012, 10:57
That's life Ben, als je iets aantrekkelijks zelf niet pakt, doet iemand anders het.

benwave
4 januari 2012, 11:18
Ach... En uiteindelijk kun je op fifteen minutes of fame ook niet spelen, maar op een les paul custom wel

peter_heijnen
4 januari 2012, 11:25
That's the spirit! :)

FNaRK
4 januari 2012, 11:32
ik heb hier nog een Strat van ene Jimi H. liggen .... zou dat nog wat waard zijn ?


;)

peter_heijnen
4 januari 2012, 11:34
Komt ie uit zijn reet?

livepulse
4 januari 2012, 12:25
Nog even ten overvloede van de NY Times:


The Comes Alive Les Paul was supposedly destroyed in a plane crash in 1980

According to the New York Times, the story goes that the black Gibson Les Paul was on board a November 1980 cargo plane that crashed on takeoff in Caracas, Venezuela, on its way to Panama, where Frampton was to perform.

Although it was supposedly destroyed in the crash the guitar was pulled from the wreckage and later sold to a musician on the Dutch Caribbean island of Curaçao.

The guitar was returned to Frampton in Nashville last month after a two-year negotiation involving the local musician who had the guitar, a customs agent who repairs guitars in his spare time, a diehard Frampton fan in the Netherlands and the head of the island’s tourist board.

"For 30 years, it didn’t exist – it went up in a puff of smoke as far as I was concerned,” Frampton said in a telephone interview.

Frampton originally borrowed the guitar to play the Fillmore in San Francisco with Humble Pie when his own guitar kept feeding back during solos. "I used it for both sets and my feet didn’t touch the ground,” he recalled, saying he thought, "This is the best guitar I have ever played.” He offered to buy the guitar off the fan, who instead insisted on giving it to him.

He played it on the Humble Pie albums "Rock On” and "Rocking the Fillmore,” and on all his solo records. He also used it in sessions with George Harrison, Harry Nilsson and John Entwistle.

Most significantly though, it was the guitar he played on the 1976 solo album "Frampton Comes Alive!” one of the best-selling live albums of all time. "It’s all I ever used for 10 years,” he said. "That was it. That was part of me.”

The guitar surfaced after the unnamed guitar player who had bought the battered guitar and used it for the past few decades took it to Donald Valentina, a Curaçao customs agent who collects and repairs old guitars in his spare time, to get fixed. Valentina noticed the unusual triple pick-up set up and the various burn marks and, suspecting that this might be the guitar that Frampton had played on Comes Alive, he contacted a die hard Frampton fan friend in Holland who concurred that it might be the guitar.

For two years Mr. Valentina tried to persuade the local guitarist to sell the instrument, and finally, in November, facing a financial problem, he finally agreed. But Mr. Valentina did not have money and, afraid another buyer might scoop up the guitar, he approached Ghatim Kabbara at the tourist board.

Mr. Kabbara, an amateur guitarist himself, agreed to put up the board’s funds - about $5,000 - to purchase the guitar. He and Mr. Valentina then took the guitar to Frampton themselves. "I thought the right thing to do was to give him back his guitar,” he said. "This guitar was him. The whole 1970s was this guitar.”

Frampton was reunited with his favourite guitar last month and he hopes to play it at next months shows at the Beacon Theater in New York. It is currently receiving a few repairs at the Gibson Custom Shop, although he will be leaving the burn marks and scrapes intact "I want it to have its battle scars," he said.

bron (http://artsbeat.blogs.nytimes.com/2012/01/03/peter-frampton-reunited-with-best-guitar-after-31-years/)

ieme
4 januari 2012, 15:15
Discussie gevolgd, niet op gereageerd, ben zelf van "eerst zien dan geloven" of "stugge Fries" type maar vind t een cool verhaal. Zo is Brian may z'n eerste red special backup copie van John birch ook na 25 jaar weer boven water gekomen. Denk dat slash z'n beruchte afd 39 marshall ook ooit nog wel boven water komt.

Orpheo
4 januari 2012, 15:18
Discussie gevolgd, niet op gereageerd, ben zelf van "eerst zien dan geloven" of "stugge Fries" type maar vind t een cool verhaal. Zo is Brian may z'n eerste red special backup copie van John birch ook na 25 jaar weer boven water gekomen. Denk dat slash z'n beruchte afd 39 marshall ook ooit nog wel boven water komt.

als dat gebeurd is de (amp)wereld te klein. dan wil iedereen dat ding volledig nalopen en uitpluizen. lijkt me wel vet.

ps: heb je een URL van dat verhaal van brian may? lijkt me leuk leesvoer.

soup
4 januari 2012, 15:19
Wie bepaalt eigenlijk waar die handtekening van Frampton komt/kwam?

Ik zou hem namelijk helemaal niet op de voorkant willen, gewoon op de achterkant waar niemand hem kan zien. Ik vind dat zo lelijk van voor. :(

ieme
4 januari 2012, 15:20
als dat gebeurd is de (amp)wereld te klein. dan wil iedereen dat ding volledig nalopen en uitpluizen. lijkt me wel vet.

ps: heb je een URL van dat verhaal van brian may? lijkt me leuk leesvoer.

Heeft op Brianmay.com gestaan

FNaRK
4 januari 2012, 15:21
Komt ie uit zijn reet?

hij is wel wat bruin uitgeslagen dus dat zou goed kunnen

ieme
4 januari 2012, 15:22
hij is wel wat bruin uitgeslagen dus dat zou goed kunnen

Ga ff op Hyves zitten ouwehoeren ofzo...

oigun
4 januari 2012, 16:37
Ik ga er mee stoppen. Het is grappig om te zien hoe snel zon verhaal veranderd op forums en in kranten.
.......

Wat een eikels daar op de gibson site... "The Curaçao Tourist Board acquired the guitar"...
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/peter-frampton-axe-0103-2012/
Wie is die man van de tourist-board anyway?

bat
4 januari 2012, 16:56
Wat een eikels daar op de gibson site... "The Curaçao Tourist Board acquired the guitar"...
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/peter-frampton-axe-0103-2012/
Wie is die man van de tourist-board anyway?
Lees deze post even: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151005-Primeur-voor-Gitaarnet-..Gibson-Les-Paul-custom-1954-van-Peter-Frampton....&p=2769585&viewfull=1#post2769585

Geeft volgens mij prima antwoord op je vragen en geeft ook aan dat het verhaal op de gibson site dus klopt: 2 fans hebben het instrument gevonden, het tourist boord betaalde de gitaar, omdat de vriend van benwave niet over de pecunia beschikte en zo was het verhaaltje rond.

Henri H
4 januari 2012, 17:00
....en wat dacht je hiervan: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151005-Primeur-voor-Gitaarnet-..Gibson-Les-Paul-custom-1954-van-Peter-Frampton....&p=2769527&viewfull=1#post2769527

ieme
4 januari 2012, 17:19
Ik zou het jammer vinder dat iemand anders dan ben wave en z'n maatje er met de eer vandoor gaat. Deze heren hebben het werk verzet, niemand anders

MichaelSS
4 januari 2012, 18:19
Ga nou niet lopen Janken hier met wie eer krijgt of niet..

Dit was van ter voren bekend dat dit ging gebeuren. Ben had de gaten beter moeten dichten en het slimmer aan moeten pakken. Neemt niet weg dat ik zijn manier van "handelen" zeer waardeer en respecteer.

De wereld is zo zoet en netjes niet en als er geld of "eer" op het spel staat, dan is er geen houden meer aan.

peter_heijnen
4 januari 2012, 18:22
hij is wel wat bruin uitgeslagen dus dat zou goed kunnen
Dan zou het hem kunnen zijn, hij was ooit ingebracht en daarna nooit meer iets van vernomen...

Btw Ben, wat let je om een mailtje naar een vandaag te sturen? Kun je het echte verhaal kwijt terwijl nederland aan tafel zit.

bat
4 januari 2012, 18:40
....en wat dacht je hiervan: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151005-Primeur-voor-Gitaarnet-..Gibson-Les-Paul-custom-1954-van-Peter-Frampton....&p=2769527&viewfull=1#post2769527
:hide: (ik kan alleen maar zeggen dat ik die post gemist heb door de wat bijzonder manier waarop de forumsoftware meent te kunnen bepalen wat de laatst door mij gelezen post was - ik let er normaal wel op maar deze keer net niet)

Ja, da's wel zuur inderdaad, dat een ander nu met de eer lijkt te gaan strijken.


Ga nou niet lopen Janken hier met wie eer krijgt of niet..

Dit was van ter voren bekend dat dit ging gebeuren. Ben had de gaten beter moeten dichten en het slimmer aan moeten pakken. Neemt niet weg dat ik zijn manier van "handelen" zeer waardeer en respecteer.

De wereld is zo zoet en netjes niet en als er geld of "eer" op het spel staat, dan is er geen houden meer aan.
Da's wel heel cru gesteld en ik neem aan dat je het ook niet zo cru bedoelt. Al had Ben de gaten nog zo goed gedicht, de waarheid doet er vaak niet zo heel veel meer toe als er geld en eer op het spel staan...

wietse
4 januari 2012, 21:02
Btw Ben, wat let je om een mailtje naar een vandaag te sturen? Kun je het echte verhaal kwijt terwijl nederland aan tafel zit.

effe wachten tot de gibson binnen is lijkt mij, en dan de waarheid naar buiten laten komen.

Wiellem
5 januari 2012, 13:03
Volgens mij nog niet langsgekomen maar zag dit op Facebook voorbijkomen:

http://www.spinner.com/2012/01/03/peter-frampton-guitar/?a_dgi=aolshare_facebook

Amokachi
12 januari 2012, 21:47
Is er nog nieuws ondertussen?

benwave
14 januari 2012, 13:00
Donald en Peter in de Gibson Custom shop

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/PeterenDonaldk.jpg

Dennis_Ajax
14 januari 2012, 13:02
Wat zijn dat voor afschuwelijk lelijke plekken op die nieuwe Custom?

Watchmaker
14 januari 2012, 13:07
Ik denk dat 't een wat ongelukkige kunstlicht-reflectie is.

Van mij zou die handtekening achterop de headstock hebben gemogen trouwens, but that's just me.

Tabula Rasa
14 januari 2012, 13:10
Ik denk dat 't een wat ongelukkige kunstlicht-reflectie is.


Laten we dat maar hopen want als dat CS relicwerk is, dan krijgen zij vandaag nog mijn solicitatiebrief.

nickofzo
14 januari 2012, 18:12
heb je hem nou al binnen Ben?

benwave
14 januari 2012, 20:55
heb je hem nou al binnen Ben?

Nee helaas nog geen witte rook

Mr.Fingers
14 januari 2012, 21:01
Staat misschien bij de "Aruba Tourist Council"







:seriousf:

nickofzo
15 januari 2012, 02:03
Nee helaas nog geen witte rook

ik stel mijn geduld wel op de proef ;)

Brewskie
15 januari 2012, 02:16
Peter is wel een klein mannetje naast die grote vriend van jou. Mist die vriend nou zijn duim aan zijn rechter hand ?

benwave
15 januari 2012, 09:06
Peter is wel een klein mannetje naast die grote vriend van jou. Mist die vriend nou zijn duim aan zijn rechter hand ?

Nee dat lijkt maar zo

benwave
19 januari 2012, 17:43
heb je hem nou al binnen Ben?

Het wordt Februari,

nickofzo
19 januari 2012, 18:06
Is goed Ben!

nickofzo
3 februari 2012, 19:38
Meneertje ongeduld zegt: "het is nu Februari" :soinnocent:

MichaelSS
3 februari 2012, 19:53
Hij heeft een epiphone special gekregen... ben ik de enige die daarvan op de hoogte is?? Jongens! LEES het forum nu is..

benwave
4 februari 2012, 10:04
Still waiting..

wietse
4 februari 2012, 18:10
het forum nu is..

wat is het forum nu ??
of bedoel je eens?

benwave
13 februari 2012, 16:22
Gitaar is vorige week naar me opgestuurd door Gibson.. dus een kwestie van een dag of wat nog lijkt mij
Als ze tenminste een normale vervoerder als Fedex of DHL gebruiken.
Dus we wachten met spanning, en ik open een HNGD topic zodra ik hem heb

ieme
13 februari 2012, 16:27
Ben benieuwd, weet je al wat voor Gibson je krijgt? Net als je maat Donald een gesigneerde customshop peter frampton?

benwave
13 februari 2012, 16:54
Ben benieuwd, weet je al wat voor Gibson je krijgt? Net als je maat Donald een gesigneerde customshop peter frampton?

Geen idee, ik denk wel een Frampton sig ...wel of niet gesigneerd. Maar ik ben blij met elke Les Paul die ik krijg, dus het maakt mij niet zo heel veel uit

TimoSomers
13 februari 2012, 16:55
Een coole strat misschien? :D.

lindstrom
13 februari 2012, 17:07
Een coole strat misschien? :D.

Hehe,.. :seriousf: heb je het hier nu over een vierkante voetbal? of,.. een mooie fiat multipla? :sssh:

grayfink
13 februari 2012, 17:25
Dat Fender vs Gibson gelul is zoooo kansloos. :stop:

benwave
13 februari 2012, 17:38
Dat Fender vs Gibson gelul is zoooo kansloos. :stop:

Het beste is ook om ze beide te hebben, en een goeie Strat heb ik al

TimoSomers
13 februari 2012, 17:56
Voor alle duidelijkheid was mijn post gewoon een leuk ironisch grapje, geen bash :D.

Mn nummer 1 en 2 zijn een strat (fender) en tele (smitty) , 3 en 4 gibbies.

grayfink
13 februari 2012, 17:57
Het beste is ook om ze beide te hebben, en een goeie Strat heb ik al

Hier ook :ok:

benwave
13 februari 2012, 19:16
Toch leuk voor die man ònie dan ?

http://www.frampton.com/press/guitar.html

Mr. Dynamite
13 februari 2012, 19:20
Toch leuk voor die man ònie dan ?

http://www.frampton.com/press/guitar.html

Mooi filmpje :satisfie:

nickofzo
13 februari 2012, 19:55
Awesome :ok:

ieme
13 februari 2012, 20:01
Leuk filmpje!!

RednoiZ
13 februari 2012, 20:26
wat een geweldig verhaal!:rockon:

guitarkid
14 februari 2012, 07:53
Toch leuk voor die man ònie dan ?

http://www.frampton.com/press/guitar.html

Kippevel!!!!

Kim Wilson
14 februari 2012, 20:35
Het beste is ook om ze beide te hebben, en een goeie Strat heb ik al
Ja, ik wil ze ook beide hebben. Ik moet nog een goeie strat hebben, een goeie tele heb ik al.

benwave
16 februari 2012, 10:56
Nog èèn nachtje slapen

Hendriks
16 februari 2012, 10:58
Nog èèn nachtje slapen

Ik zou dan alvast in bed kruipen. Welterusten :)

macwilliams
16 februari 2012, 11:59
Gezonde spanning!!!

"neemt afwachtende houding aan"

Fiendish
16 februari 2012, 12:03
Gezonde spanning!!!

"neemt afwachtende houding aan"

"Gaat er naast zitten en zet een kratje bier neer"

wireman
16 februari 2012, 12:35
Toch leuk voor die man ònie dan ?

http://www.frampton.com/press/guitar.html

Het levende bewijs dat een gitaar erg persoonlijk en pure emotie is... Alsof twee vrienden na jaren weer herenigd zijn!! Waanzinnig mooi filmpje!!!!

macwilliams
16 februari 2012, 13:07
"Gaat er naast zitten en zet een kratje bier neer" :ok: Ghehehe

ieme
16 februari 2012, 16:38
"Gaat er naast zitten en zet een kratje bier neer"

Proost, ik kom er bij zitten... Zou me ziek lachen als er morgen een epiphone peewee bezorgd zou worden, al mag je een gegeven paard niet in de bek zeiken... Maar toch...

benwave
16 februari 2012, 17:26
Proost, ik kom er bij zitten... Zou me ziek lachen als er morgen een epiphone peewee bezorgd zou worden, al mag je een gegeven paard niet in de bek zeiken... Maar toch...

Ok maar dan ga ik dat geval toch mooi met dat paard naar de slager...... :)

ieme
16 februari 2012, 17:28
Ok maar dan ga ik dat geval toch mooi met dat paard naar de slager...... :)

Ondankbaar kreng!! Haha

ieme
17 februari 2012, 09:37
En?..........

wireman
17 februari 2012, 10:24
Ja... Laat wat horen man! Jij zit bij de voordeur te wachten en wij hier....

bass blom
17 februari 2012, 10:27
bij mij komen pakjes meestal pas rondom een uur of 1

benwave
17 februari 2012, 10:55
Op FedEx-voertuig voor bezorging

humbucker
17 februari 2012, 11:02
:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

ieme
17 februari 2012, 11:22
bij mij komen pakjes meestal pas rondom een uur of 1

dus? heel nederland krijgt de pakketjes om 1 uur? dat kan toch niet!! zoveel bezorgers zijn er niet en wat moeten ze dan de rest van de dag doen?

ieme
17 februari 2012, 11:23
zou ook een giller zijn als ze een lege case opsturen! hahahaha

bass blom
17 februari 2012, 11:24
dus? heel nederland krijgt de pakketjes om 1 uur? dat kan toch niet!! zoveel bezorgers zijn er niet en wat moeten ze dan de rest van de dag doen?

tuurlijk :D die moeten toch eerst koffiedrinken en met de pakjes rondsmijten enzomeer en dan gaan ze allemaal eerst naar heerenveen om pakjes bij de oplichters terug te halen en dan pas komen ze bij ons :D

ieme
17 februari 2012, 11:25
tuurlijk :D die moeten toch eerst koffiedrinken en met de pakjes rondsmijten enzomeer en dan gaan ze allemaal eerst naar heerenveen om pakjes bij de oplichters terug te halen en dan pas komen ze bij ons :D

bass toch, gekkie! zucht.... waar de neuk is mijn bacardi breezer en mijn hamburger?

Venlonaer
17 februari 2012, 12:05
Breezahhhsletje :D

nickofzo
17 februari 2012, 13:18
Stiekem heeft Ben hem al 3 weken in huis.

Regular_nelis
17 februari 2012, 16:49
Pff, dat ding is echt vintage als ie aankomt, duurt lang! ;) Wel een mooi verhaal!

ieme
17 februari 2012, 17:22
Is er al wat?

benwave
17 februari 2012, 18:26
Hier verder kijken

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152916-Kado-van-Peter-Frampton&p=2798626

sbms97
17 februari 2012, 19:24
wauw!!!!! wat een mooi verhaal, heb 'm twee keer moeten lezen omdat ik het niet kon geloven. ook dat filmpje maakt het helemaal af. hoe gelukkig peter was toen hij z'n gitaar weer zag.

livepulse
29 februari 2012, 14:39
En hij speelt er ook weer op...


http://youtu.be/Lfw8upqH66w

Babelouba
29 april 2012, 22:16
Even een bumpje, maar zag dat deze nog niet gepost waren hier!


http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=ll018kpTfc8
Lachen om die reacties eronder te lezen van het verhaal, waar vaak maar 10% van klopt, haha!


http://www.youtube.com/watch?v=80A3Mv5f0es&feature=related

groovieguitarguus
10 november 2012, 19:25
En ook weer op Facebook.... Echt wel heeeeeel cool!

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/615283_10151113494731186_942432401_o.jpg

vulvasonic
11 november 2012, 00:17
Ik ben een tijdje wegggeweest van het forum en heb daarom dit hele verhaal gemist. Toch één van de meest wonderlijke verhalen die ik hier ooit heb gelezen. Waanzinnig!

En die Frampton....., lijkt me een hele toffe peer, haha. 'Frampton comes alive' is volgens mij nog steeds het meest verkochte live album aller tijden, maar dat heeft hem niet verwaand gemaakt (tot zover ik dat kan beoordelen natuurlijk).

Tof!!! Ik ga meteen even de filmpjes kijken en dat andere topic. :-)

groovieguitarguus
11 november 2012, 22:26
Vulvasonic.... leuk je weer wat vaker te treffen hier... Waar heb je gezetten??? Klem in een Vulva???? ;-)

Die Peter Framton lijkt me ook zeker heel geschikt. En dit verhaal is natuurlijk Ultiem!!!
Als ik dit weer zie krijg ik ook nog eens verrekt veel zin in een zwarte Custom... Grrrr klote Forum!

vulvasonic
13 november 2012, 00:38
Vulvasonic.... leuk je weer wat vaker te treffen hier... Waar heb je gezetten??? Klem in een Vulva???? ;-)



Zo zou je het kunnen zeggen. En daar zit ik nog steeds, alleen nu heb ik WiFi.

Rinze
14 december 2012, 07:26
Artikel van Seymour Duncan over de teruggevonden Les Paul (http://www.seymourduncan.com/blog/backstage-pass/frampton-and-the-phoenix-comes-alive/)

Ace 1.15.19
14 december 2012, 18:47
Jammer dat ik in alle berichten weinig credits zie voor de mensen die er voor hebben gezorgd dat Frampton zijn Les Paul daadwerkelijk terug kreeg.

guitarkid
17 december 2012, 10:48
Jammer dat ik in alle berichten weinig credits zie voor de mensen die er voor hebben gezorgd dat Frampton zijn Les Paul daadwerkelijk terug kreeg.

oh , die staan er echt wel in, hoor!

Bijl
17 december 2012, 11:28
http://www.youtube.com/watch?v=_eVH5vUR8u8

Wanneer Corgan zijn strats laat zien in dit filmpje heeft hij het over een gestolen exemplaar, en dan volgt er een opmerking dat zelfs Frampton zijn Les Paul weer terug heeft. Toch cool dat je dit overal tegenkomt :-)

guitarkid
17 december 2012, 14:45
http://www.youtube.com/watch?v=_eVH5vUR8u8

Wanneer Corgan zijn strats laat zien in dit filmpje heeft hij het over een gestolen exemplaar, en dan volgt er een opmerking dat zelfs Frampton zijn Les Paul weer terug heeft. Toch cool dat je dit overal tegenkomt :-)

Leuk interview met een bescheiden Billy Corgan: "Well, he's Peter Frampton".... ;)

Luke-wannabe
23 februari 2016, 00:02
Hier het verhaal van de meneer zelf! Heel erg leuk.


https://youtu.be/J0RyXfjjOfg
https://www.youtube.com/watch?v=J0RyXfjjOfg

arjanb01
23 februari 2016, 06:28
Mooi! Altijd leuk die pg filmpjes, ik vind die nieuwe presentator ook heel prettig overkomen, al gaat er niets boven Rebecca. Komt ze ooit nog terug? Lekker wijf en ze had verstand van gitaren, de droom van elke man toch?

marco v
23 februari 2016, 07:58
Smaken verschillen..

Nellyrocks
23 februari 2016, 09:46
+1 voor Rebecca.
+ 100 voor het verhaal. Ik had deze draad helemaal gemist maar wat een cool verhaal.

Orpheo
23 februari 2016, 11:51
Mooi! Altijd leuk die pg filmpjes, ik vind die nieuwe presentator ook heel prettig overkomen, al gaat er niets boven Rebecca. Komt ze ooit nog terug? Lekker wijf en ze had verstand van gitaren, de droom van elke man toch?

Rebecca is gewoon weg bij Premier Guitar.