PDA

View Full Version : Pas op, oplichter actief via Gitaarmarkt!



BobvanKempen
1 december 2011, 14:35
Hallo allemaal,

Let even extra op het emailadres lu7dim11@gmail.com (in mijn geval gebruikt hij de naam Juan Alberto.

Ik had een advertentie staan waarin ik om body's en nekken van Fender vraag (tegen betaling natuurlijk) en van hem krijg ik een aantal foto's via de mail toegestuurd die ik daarna via Ebay ook terug vond.

Voor de Mods: Ik kan de mail doorsturen mocht bovenstaande in twijfel getrokken worden.

The Bertman
1 december 2011, 14:39
Nee, hoeft niet. Maar kan je wat duidelijker zijn? Ik snap niet wat die verkoper misdaan heeft.

(En ik zet hem in Diversen. Hier staat ie iig fout. Noem het ook maar in El. Gitaren. Beetje crossposten zit ik niet zo mee in dit geval.)

BobvanKempen
1 december 2011, 14:44
Verkoper Juan Alberto wil vanuit Spanje mij een Body en een Neck verkopen voor een x bedrag. Echter op Ebay Klik (http://www.ebay.com/itm/1976-Fender-Starcaster-neck-Maple-3-bolt-W-tuner-string-tree-USA-/200676113921?pt=Guitar_Accessories&hash=item2eb93a7e01#ht_500wt_1156) staan exact de zelfde foto's maar dan komt de verkoper uit the good old USA.

Nazlive
13 december 2011, 23:09
Misschien een tip, er zijn programma's op internet als het goed is, die kan zoeken waar de foto nog meer staat. Ik weet helaas geen naam, maar heb wel eens op een forum gezien dat het gebruikt werd.

Brewskie
14 december 2011, 00:14
Misschien een tip, er zijn programma's op internet als het goed is, die kan zoeken waar de foto nog meer staat.

Dat is Tineye.

http://www.tineye.com/

mesaman
14 december 2011, 00:34
ow,,, contador is weer bezig, heeft hij nu deze truuk uit het doosje gestolen?

er wordt ook weinig gefietst op dit moment.

Hotpepper01
14 december 2011, 07:24
Fotos jatten van Fleabay om ze op MP te gebruiken komt heel veel voor. Dat mag eigenlijk niet, maar is in mijn ogen geen oplichting, maar meer iets van plaggiaat of zo. :stop:
Oplichting is het pas als je koopt, betaald en je vervolgens niets geleverd krijgt en niks meer van de beste verkoper hoort....
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar ik lees niet in dit topic of die Juan Alberto nu daadwerkelijk iemand heeft opgelicht of niet ???

gertgert
14 december 2011, 11:56
juan alberto...
als je dan toch wilt knoeien, kies dan tenminste een goeie fake-naam.

Mazie
13 februari 2012, 17:47
In de 'gitaarmarkt' biedt een zogenaamde Sami meerdere effecten aan.

Na een mail te hebben gestuurd blijkt deze sami uit België te komen en geen Nederlands te kunnen spreken.
Heb gelijk even onderzocht en op het forum is ook een sami, alleen deze komt uit den haag.

Heeft iemand ervaring met deze sami?

Zijn mail is saminteres@gmail.com maar zijn naam is volgens hotmail Fabian Coco.

Ik vertrouw het niet helemaal...