PDA

View Full Version : Jullie ervaring met multieffects



anoniem
13 juli 2001, 16:50
Hellow,

Ik sta op het punt om een multi-effectprocessor aan te schaffen. Ik ga hem niet gebruiken voor overdrive's etc want daar heb ik de MB Dual Rectifier voor, met geweldige toon :smile:. Ik ben op zoek naar mooie galmen, echo's, het liefst een echte harmonizer (dus GEEN pitch shifter) en flangers etc. Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op een nieuwe TC Electronic G-Major maar misschien dat jullie nog andere suggestie's hebben. ohw ja, mocht iemand iets dergelijks willen verkopen, je kunt mij even mailen:

hippy@rampstadherriebureau.zzn.com

taylor
14 juli 2001, 00:10
we dacht je van een eventide???

of is dat te veel van het goeie.

Ibanez
14 juli 2001, 17:15
ik heb van http://www.marktplaats.nl een zoom gfx-707 gekocht. cool pedaal met alle soorten en maten effecten, drumcomputer met 40 beats, je kan er mee opnemen en je eigen effecten ontwerpen.

anoniem
5 augustus 2001, 16:55
Ik heb onlangs een G-major aangeschaft en voor chorus delay en reverb is ie te gek, alleen voor de leuke vintage flangers en phasers kun je natuurlijk beter nog wat electro-harmonix pedaaltjes kopen.

vinni
30 augustus 2001, 20:52
Hoi,
Lexicon heeft ook een processor speciaal voor ons gitaristen. Ben effe de naam kwijt...schijnt ook heel goed te zijn maar persoonlijk heb ik hem nog niet gehoord.

Groet,
Vinni

vanpraag
21 september 2001, 14:31
Hallo,

Ik gebruik zelf een zogenaamde virtualizer van het verguisde merk Behringer. Ben hier erg tevreden over en heb hem in de effectloop van mijn marshall staan!

Mooie reverb, echo, delay en chrorus, de flanger vind ik minder, maar gebruik ik ook eigenlijk niet!

Je moet wel een midi pedaal erbij hebben om effceten te kunnen switchen tijdens het spelen. De virtualizer kost ron de 300 en dat is echt goedkoop. Binnenkort leveren ze een midipedaal. Iclusief twee expressie pedalen rond de 400!

Rectifier
21 september 2001, 17:10
Koop die G-major. Voor een MB Dual moet je geen Zoom of Digitech's gebruiken.
Eventide is niet te betalen,wees eerlijk.
Of een 2e hands intellifex is ook errug goed.
Ik zou de G-major kopen!

taylor
21 september 2001, 20:13
ligt er aan als je geld als water hebt kun je makkelijk zo'n eventide betalen.(rond de ƒ30.000 ligt die nieuwe geloof ik)

maar normaal kun je zo'n ding nie kopen nee

vinni
16 november 2001, 00:06
Hoi,
Heb net een tweedehands G-major gekocht.
Goeie reverb, tremolo, delay, chorus en ook de pitchshifter.. Lesley vind ik wat minder. Geldt ook voor de phaser en flanger.
Zoals gezegd Electro Harmonix pedalen zijn daar beter in. Midisturing is goed. Daar gebruik ik een Yamaha MFC10 voor. Perfect!

poeyerke
16 november 2001, 10:45
En met de G-Major kun je ook nog een patches programmeren die de kanalen van je versterker kunnen schakelen. Ik vind het een geweldig ding.

Neophyte
12 februari 2002, 21:13
kheb zoom 505 I (één ja)
prima ding, vooral met expressionpedal erbij

anoniem
16 februari 2002, 01:12
Vergeet de G-MAJOR!!!
Koop gewoon een G-FORCE en je bent van alles af!! Als je een galmfreak bent kun je nog es nadenken over de Lexicon MPX2 maar voor de rest is een Gmajor 10 keer beter!

heavy
16 februari 2002, 12:16
Tja je moet gewoon een geforce of een lexicon g2 kopen (laatste heb ik)
gewoon top en alle mogelijkheden die een 19'module moet hebben maar ja het is dus toch nog steeds de kunst om zo min mogelijk effecten te gebruiken !!!met al dat mooie speelgoed!

Rectifier
16 februari 2002, 12:26
Als je geld als water hebt wel ja.

Lexicon is gewoon één van de beste galmen ter wereld. Maar die MPX G-2 vind je 2e hands nergens en dan nog zijn ze haast niet te betalen.
TC G-force is helemaal super, maar die barst ook van de mogelijkheden en voor veel geld minder is er dan de G-major.
Als je Dagobert heet zo ik de Lexicon kopen voor de galmpjes en de TC voor de overige FX.
Maar ja, geld he....

Oh ja, geen Zoom 505 met TC vergelijken :smile: