PDA

View Full Version : Clash of the Coverbands



Heibel
1 december 2011, 10:26
Hallo allemaal,

In het kader van onze deelname aan de halve finale van Clash of the Coverbands zijn er door 'n cameraploeg opnamen gemaakt van een aantal van onze nummers. Aangezien we door zijn naar de regiofinale, wil ik graag weten wat we nog kunnen verbeteren. Graag jullie (ongezouten) commentaar wat betreft techniek, sound, uitstraling, presentatie..etc..

NB: ik ben de linker


http://www.youtube.com/watch?v=lci25m_0OHk

showband
1 december 2011, 12:36
zanger gelooft er behoorlijk in

eerste punt: OWN THE STAGE!
ga eens lekker stevig staan. Voeten wat uit elkaar zodat je stabiel staat. Deze zekere houding straalt vertrouwen en controle uit. Als je dan gaat lopen. Ga dan ergens naartoe. Niet rondslenteren. Maar echt "naar een ander deel van het podium om een ander deel van de zaal goed te laten zien wat jij aan hen wil laten zien"
ga zeker niet " naar elkaar toe" "van het publiek weg" spelen. (bassist en rechter gitarist Foei!) Band tegen de rest. En de rest haakt meestal gewoon af en gaat voetbal bespreken terwijl jullie met zijn viertjes zonder hun bezig zijn.

kijk het publiek aan. Er is gvd niemand in de band die op welk moment dan ook tijdens deze video naar de zaal heeft gekeken. Waarvoor ga je op een toneel staan? Voor contact met je publiek! Pik direct wat dames uit in het publiek en kijk ze een voor een aan tijdens je solo. Die is voor hun bestemd! En niet bang "kijken of ze het wel leuk vinden" Maar laten zien " ik controleer even of je wel luistert naar MIJ mevrouwtje. Luisteren dus, want anders vreet ik je op!" zo raak je mensen. Zo geef je ze het gevoel dat ze erbij zijn wanneer er iets gebeurt! DAT is samen met muziek bezig zijn.

bass blom
1 december 2011, 12:39
de les paul moet stemmen

Han S
1 december 2011, 13:06
'Geef mensen met een groot ego macht en je krijgt gegarandeerd heibel', zei een jurist onlangs op een forum. (dat ging over moderators).

Voor zover de gein. Ik vind het een leuke band, helaas niet het charisma van Eddy Vedder maar dat kan nog komen. Voor de rest heeft Showband het ongenuanceerd maar goed verwoord en daar vroeg je ook om.

Als jullie daar aan gaan werken komt het goed, ik zie dat jullie er zelf mateloos van genieten, nu het publiek nog.

savale
1 december 2011, 15:48
Zonder filmpje klinkt het gewoon lekker hoor :P Maar inderdaad ga werken aan de presentatie van de band.

nak
1 december 2011, 17:13
Kan me alles wel vinden van Showband maar

ga zeker niet " naar elkaar toe" "van het publiek weg" spelen. (bassist en rechter gitarist Foei!)
Van het publiek weg is zeker niet de bedoeling maar het kan wel wel een doel hebben om ff naar elkaar te draaien zoals een 'soloduel', ik zie daar geen kwaad in.
Ik probeer ook zoveel mogelijk het publiek in te kijken maar als ik dan een video achteraf bekijk kijk ik toch redelijk wat naar mijn gitaarhals.
Kortom je denkt, ik kijk al wel veel maar dat is dus niet zo.
Maar kijken moet ook niet staren worden, het moet echt "kontact willen hebben" met publiek. (Meer voor de strat gitarist).
Verder kijk ik of er een groep staat of een collectie 'eilandjes', ik zie hier helaas wat meer eilandjes.
Sommige groepen hoeven elkaar voor geen meter aan te kijken en toch staat er een band. Andersom kan ook, dan doen ze veel met elkaar maar zijn het nog eilandjes.
Weet ook niet hoe men dit oplost misschien groeit het.

john5
1 december 2011, 18:30
Hey daar was ik bij... toevallig.
Wat mij opviel is dat de zanger weinig interactie tot het publiek had. Stond er meer voor zichzelf te zingen.
Daarnaast vindt ik de strat-gitarist niet eens zo heel erg slecht qua presentatie. De LP-gitarist daarentegen... Die probeert het wel maar het komt op een of andere manier niet echt over.

Als ik er een kritische noot aan toe mag voegen...ik vind niet dat de beste bands hebben gewonnen. De runner-up was bij far de aller beste namelijk. Maar dat geheel ter zijde

BibixMusic
1 december 2011, 18:33
Moeten jullie niet tegen De Bijtels?

Ik ken iemand uit die band :D

beruk
2 december 2011, 00:49
Die Gibson gitarist leid erg af, het lijkt gvd Bokito wel (2.25) :hide:
Die zanger haalt zijn hoogtes niet, ik zou het eens lager proberen. Podium performance of niet, lijkt met toch een basisvoorwaarde. Heeft die gozer geen oortjes in of zo? (ik kijk net de U2 cover)
Het zou al erg helpen als de bassist en de andere gitarist net zo lekker los in de heupjes zouden zijn als jij.
Kijk, en met zo'n strat ben je sowieso een baas! :rockon:
De eilandjes zie ik ook.
Bij bijvoorbeeld het einde van I alone, zie ik jou een andere gitaar omdoen, terwijl de laatste klanken nog weg sterven, niet doen, mee sterven en dan pas gitaar wisselen lijkt me

Heibel
2 december 2011, 08:20
Bedankt allemaal voor jullie aanwijzingen (Cruijf zei het al: kritiek bestaat niet wel aanwijzingen ;-) ).

Anyway, goede tips. Soms denk je op het podium dat je al aardig met het publiek bezig bent, want je herinnert je bepaalde momenten waarin er contact is. Achteraf op video, lijkt dat minder het geval. Inderdaad nog meer doen, maar wel functioneel geloof ik en niet om maar wat te doen.

Ik vond de Bijtels overigens ook erg goed, hoewel de lange Rowwen Heze medley me echt te ver ging. Denk wel dat het zeker terecht is dat ze door zijn, net als Up Yours overigens. In de finale zijn de kaarten weer opnieuw geschud. Ik ben benieuwd hoever we daarin komen.

Alle finale bands krijgen ook nog een coachingsdag, met o.a. aandacht voor presentatie. Hopelijk leren we daar nog veel van.

Dank jullie wel allemaal!