PDA

View Full Version : vraagje over kleine amp boosten



jules
1 december 2011, 09:27
Tja ik kan mij ngas maar moeilijk onderdrukken ik ben erg aan het kijken naar een Blackheart BH 15H Handsome Devil topje, maar mijn vraag is kan ik dat ding tijdens clean spel wel boosten?? ik bedoel gaat mijn volume dan wel omhoog? Dit omdat het maar een kanaal is met een drive knopje dat je naar veel of weinig kunt draaien?? Ik hoop da tmijn uitleg een beetje begrijpelijk overkomt? ik vraag dit omdat deze amp geen effectsloop heeft en je dus ge en boost na je gain kanaal of zo kunt zetten.

Rick trodat
1 december 2011, 09:42
Ja hoor dat kan prima, maar hangt wel een beetje van de amp af.

Ik speel zelf over twee 15 watt tops die ( ook op vol volume ) bijna niet oversturen. Als ik dan een db booster of TS intrap, krijg ik meestal nog teveel volume. Maar speel je over een marshall 18 watt vol open ( dit is al erg hard ) dan zal een booster wel volume geven, maar ook vooral meer oversturing. Als je meer headroom wilt over een kleine amp, kies dan een speaker met een sensitivity van 100 db of meer. Je volumeknop kan dan verder terug worden gedraaid en zo kan je beter, lees prima meekomen met een band.

Vaak hebben die kleine amps een '10 speaker met een sensitivity van 95 db en op the gearpage lees je dan, dat ze daarna een 100 watt top hebben gekocht.:dontgeti::dontgeti::dontgeti::dontgeti:

jules
1 december 2011, 10:02
ja maar ik ga dat toppie over en fame 2x12 kast met celestion v30's spelen, dan zal dat dus geen probleem zijn?

Rick trodat
1 december 2011, 11:45
ja maar ik ga dat toppie over en fame 2x12 kast met celestion v30's spelen, dan zal dat dus geen probleem zijn?

Lastig voor iemand anders te bepalen. Ik zou zeggen testen.

Voor mij zou het genoeg zijn. Kan me niet voorstellen dat je met deze setup niet mee kan komen met de band. Of je gaat als band te hard.

jules
1 december 2011, 15:00
nou ja ik kom met mijn bugera v22 (die zou dan wel 20watt zijn maar volgens mij is dat stiekem ook gewoon 15) gewoon goed mee, en das een 1x12je dus.

heb al gedachtt om gewoon bugera 1960 te kopen als backupje altijd genoeg volume en zo, maar goed ik heb de blackheart zowel de combo en de top handsome devil eens goed getest, en ehhh die krijg ik dus stiekem niet meer uit mijn hoofd, en ik heb ondertussen al zo veel getest en nog steeds klonken die ampjes gewoon het beste

Rick trodat
1 december 2011, 15:35
Het verschil tussen een 15 en 20 of 22 watt is kleiner dan je denkt.