PDA

View Full Version : Delay erg delayerig!



Thomk
1 december 2011, 08:56
Hey,

Ik ben er nog steeds niet uit wat het nu kan zijn en hoop op een goede verklaring van jullie!.

Pedal volgorde --- Gitaar---> Ernie wah----> Line Driver---> Little green wonder----> Deep Blue delay---> Amp.

Als ik op clean de delay gebruik klinkt hij geweldig en kan ik hem van hard naar zacht instellen( volume van de echo)

Maar als ik naar de dirty channel van mijn amp switch klinken de delays enorm hard!. Zelfs als ik Level zowat helemaal dicht draai vind ik ze nog erg hard klinken.

Wat kan ik hier aan doen?

thx!

bass blom
1 december 2011, 09:01
raar.
heb je een effectloop?
probeer de delay daar eens in.

R.J
1 december 2011, 09:04
+1, zo ligt je delay nog steeds voor de gain, wat betekend dat alle repeats ook een laag gain over zich heen krijgen, ipv 1 laag gain die ook repeats krijgt.

Thomk
1 december 2011, 09:07
Dat ga ik is even proberen

onrust nv
1 december 2011, 10:41
Ik zag van carlmartin de paraloop, is dat een goede loop(ik wil hem vanwege de mix knop om live FX in de sounds te draaien).
Maar wat ik eigenlijk wil weten: hoe transparant is hij?

R.J
1 december 2011, 10:50
Youtube geprobeerd, of beter nog, waar zag je hem & Kan je hem daar ook proberen? (Omdat youtube helaas toch geen hd geluid geeft, maar wel een redelijke indicatie)

Rinze
1 december 2011, 12:23
Delay voor de vervorming klinkt altijd een stuk harder, meer present in het geluid. Kan wel maar dan moet je de mixknop op je delay lager zetten. Maar dan hoor je hem clean weer bijna niet.

Jan Buurman
28 december 2011, 13:10
Om niet WEER een delay-topic te maken kaap ik deze even.
Vroegâh had ik een H2O in mijn loop zitten en was ik tevreden. Nu gebruik ik de loop niet meer en vind ik de H2O niet fijn meer. Ik speel hoofdzakelijk over een overstuurde JCM800. Ik lees veel over de Flashback maar de vele mogelijkheden staan mij een beetje tegen. Ik ben niet zo'n grote en gevarieerde delay-gebruiker. Daarom wil ik ook geen dure.
De zoekfunctie geeft mij ook geen uitsluitsel door de enorme hoeveelheid delaytopics.
Welke werkt lekker met gain? Ik zie een Aqua-Puss op MP die mij wel lekker lijkt... De ED-7 zit ook in mijn achterhoofd..

HaroldA
28 december 2011, 13:19
Welke werkt lekker met gain?

Ik heb ook een hele tijd gezocht naar een delay die het goed pre-gain werkt. Het komt er op neer dat je bij de digitale delays meer succes zult hebben. DD-3, DD-6 of DD-7?

Ik heb overigens nu de Rebote 2.5 DIY delay in gebuik. Vrij digitaal, maar toch met een "analoog filtertje".

Zoiets als de Carbon Copy is waardeloos voor een JCM800.

titzenpitzer
28 december 2011, 13:21
Euh, ik denk niet dat het ligt aan de kwaliteit van de delay. Het is nu eenmaal zo: een delay voor disto klinkt vuil, omgekeerd niet.

Mitch
28 december 2011, 17:55
Ja, maar met een goed heldere delay (oudereIbanezjes en Bossjes) hoeft dat geen enkel probleem te zijn zoals al aangegeven.

Pepe
28 december 2011, 18:33
Ik gebruik een oude dd3, dat valt ook niet in de hand te houden met overdrive erachter. Maar doe er je voordeel mee. Na een lowdrive voor een bescheiden delay en voor een distortion voor Gilmour sounds, zonder je delay extra in te hoeven stellen.

Jan Buurman
28 december 2011, 20:06
Om niet WEER .................... Ik speel hoofdzakelijk over een overstuurde JCM800. Ik lees veel over de Flashback maar de vele mogelijkheden staan mij een beetje tegen. ..............................Ik zie een Aqua-Puss op MP die mij wel lekker lijkt... De ED-7 zit ook in mijn achterhoofd..

Dus dan kan ik toch beter voor de Flashback gaan (omdat die digitaal is)?

Jasper.
28 december 2011, 20:40
Ik heb nergens last van met mijn flashback in ieder geval. Klinkt ook goed met overdrive erachter hoor.

Pepe
29 december 2011, 02:17
Ik ga toch voor de MadProfessor en net zoals hun tremolo, het is klein, simpel en bovenal muzikaal. Het is enigzins prijzig maar die dd3 heb ik minstens 25 jaar dus die heb ik er wel uit zo langzamerhand.

peter_heijnen
29 december 2011, 09:33
Dus dan kan ik toch beter voor de Flashback gaan (omdat die digitaal is)?
Het mooie van de fb is dat ie meerdere karakeristieken heeft, kies die die het beste bij je amp past en stick with it. Het is een heel gebruikersvriendelijk apparaat, Dirk witte verkoopt hem voor 139 euro.

Jan Buurman
29 december 2011, 09:47
Het mooie van de fb is dat ie meerdere karakeristieken heeft, kies die die het beste bij je amp past en stick with it. Het is een heel gebruikersvriendelijk apparaat, Dirk witte verkoopt hem voor 139 euro.

Dat zag ik gisteren. Via Google kwam ik de FB op de DWMusic site tegen. De site nooit gezien dus ik vond het een vage site. Heb hem meteen besteld. Na afrekening kwam ik er pas achter dat het van Dirk Witte is.:chicken::hide:
Ik hoor alleen maar goeds over deze delay. Ik ben benieuwd!!