PDA

View Full Version : Handgemaakt naar een heel ander niveau



Zatar
30 november 2011, 23:06
Waarschijnlijk zullen sommigen het al gezien hebben, maar ik kon deze link niet onthouden:
http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/143083-barnabys-hand-tool-tele.html

Geen router, Geen wipzaag, Geen elektrische boor.... totally handmatig met schaven & handboor.

spirit
30 november 2011, 23:36
Ik had deze nog niet gezien. Op het TDPRI forum heb ik wel eens een soortgelijke bouw gezien. Alles met de hand gezaagd en gebeiteld.

aaronstonebeat
30 november 2011, 23:41
Zo, dat zal een werk zijn!

Via youtube ken ik een Rus die ook alles met niet-elektrisch handgereedschap doet.

barno
30 november 2011, 23:51
respect dat ie toch essen gebruikt voor de body, want dat moet a PITA zijn om de zijkanten mooi haakste te krijgen met vijl en co

aaronstonebeat
1 december 2011, 00:46
Het lijkt me zoiets als met een handbijl een kano uit een boomstam hakken.

Zatar
1 december 2011, 06:37
Hij heeft nog een andere build waar hij een Les Paul met handgereedschap maakt, ook vetjes!
@spirit je hebt het toch niet op die van gordongecko? want dat wal echt stenen tijdperk (bouw én looks)

bass blom
1 december 2011, 09:12
with the power of soul anything is possible
zei ene meneer J Hendrix :ok:

KoenB
2 december 2011, 12:12
Holy moly wat een werk. Respect voor hem, ik zou me er echt niet aan wagen. Met name het uitfrezen van een body met een kopieerbitje een een mooi mal zou ik voor geen goud met de hand willen doen!

De V
9 december 2011, 17:42
Het lijkt mij wel tof om te doen, zo gitaar helemaal met de hand maken.
Dat zou ik er alleen wel ruim de tijd voor nemen en niet maar een maand.

Overigens blijft nog wel een tijdje toekomstmuziek, laat ik eerst maar een leren bouwen.:soinnocent:

Yurup
10 december 2011, 06:33
Na een bouwpakketje was een Les Paul zijn eerste build. Volledig hand gemaakt en met een vakmanschap waar je u tegen zegt. Mooi voorbeeld van slow and steady wins the race.

Zeker waard door te lezen, ook al issie 70 pagina's:
http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/129825-barnabys-lp-scratch-build-hand-tools-only.html