PDA

View Full Version : dynamische overdrive



Mr10
30 november 2011, 21:28
Hallo,

Ik kom er langzaam achter welk geluid ik zoek. Het zit meer in de overdrive- hoek dan in distortion, niet teveel gain, een beetje subtiel. Ik vind melodieus spelen te gek, volgens mij zoek ik een pedaal dat reageert op mijn spel, dynamisch dus. Ik zit te denken aan pedalen als de Sweet Honey Overdrive (wel erg duur) of de MojoMojo, maar misschien ook een Zendrive of een cloon daarvan. Hebben jullie nog andere aanraders ?
Ik speel op een Tele met Texas Special elementen en een Fender Super Champ xd

Nielsje
30 november 2011, 21:39
Gekke tip, maar misschien wil je op termijn van je texas special elementen af. Die dingen zijn ietwat overwound, en ik heb juist de ervaring dat met minder windingen (dus normaal, of underwound) je er een dynamischer geheel van kan maken.

Maar goed: drives.
Je noemt er al een aantal, maar wat voor sound zoek je? De genoemde zendrive vind ik niet echt 'overdrive-dynamisch', eerder een smooth lead sound.
De drive pedalen van catalinbread (dirty little secret, no.5 en de nieuwe cb30) zijn erg dynamisch, gevoelig voor je aanslag en hebben een 'open' sound. Maar, voordat ik van alles begin op te draven:

wat is je:
* budget
* gewenste muziekstijl
* etc

Mr10
30 november 2011, 21:50
Ok dat is natuurlijk ook mogelijk, kijken naar mijn elementen. Maar ik sluit niet uit dat er op termijn een gitaar bij komt, dan kan ik deze tip ook meenemen.
Ik houd van bluesy muziek, budget zeg 150 euro. Ik heb van de Dirty Little Secret het idee dat dat meer een "Classic Rock" geluid is. Maar misschien is een ander pedaal van Catalinbread wel een idee.

wireman
30 november 2011, 22:02
Ik ben heeel erg tevreden over de Fulltone OCD.. Reageert goed op dynamiek en kan lekker bluesy zijn.. Daarvoor zit een subtiel ingestelde Boss Bluesdriver voor als ik de OCD aan wil jagen.. jummie!

Wabbie
30 november 2011, 22:14
Hier nog een voorstander van de Fulltone OCD. Lekker bluesy maar nog steeds transparant en erg dynamisch!

Rooker
30 november 2011, 22:45
Ik zou eens naar de T-rex Mudhoney kijken. Die heb ik om die reden aangeschaft. Als je op een van de laatste pagina's kijkt van het post je zelfbouw pedalboard zie je nog een paar voorstanders met hun toelichting. Ook mensen die juist niet zo tevreden zijn over hun OCD. Ze noemen hem ongedefinieert en modderig. Maar ik heb persoonlijk nog nooit een OCD gebruikt dus wil daar niets zinnigs over zeggen. De MH vind ik top!

the sure thing
1 december 2011, 06:18
De fulltone fulldrive 2. 2e hands voor € 100 te krijgen en behoudt zn waarde. Heerlijke breed instelbare overdrive!

Thomk
1 december 2011, 08:52
Fulltone OCD is een geweldig pedaal. Maar voor wat extra centjes zou ik persoonlijk voor de Little green Wonder van Mad professor gaan.

!!

Mr10
2 december 2011, 18:49
Ik ben net via een ander topic bij Wampler uitgekomen en de Wampler Ecstacy klinkt wel erg goed vind ik. Lijkt me ook erg veelzijdig met de Smooth, Open en Crunch schakelaar... maar wel 190 euro, hmmm