PDA

View Full Version : line 6 losers



wanna1
31 mei 2003, 21:38
even voor de discussie




wie dit echt vindt moeten ze ................ (http://www.tonefrenzy.com/sound/line6/wav_aif_mp3/mp3/line6_POD_tweed_blues.mp3)

wanna1
31 mei 2003, 21:44
losers neem ik terug, zij kunen het immers niet helpen dat ze niet tegen verkooppraatjes en een goede marketing kunnen.

Dude
31 mei 2003, 21:57
ik volg je hier even niet.....

Negative K3 fan
31 mei 2003, 22:03
hij probeert duidelijk te maken dat die clip nergens n aar klinkt, smaken verschillen, ik vind hem niet heel kut, alleen niet echt mijn smaak.

Pickslide
31 mei 2003, 22:15
even voor de discussie




wie dit echt vindt moeten ze ................ (http://www.tonefrenzy.com/sound/line6/wav_aif_mp3/mp3/line6_POD_tweed_blues.mp3)

Zucht gaan we weer een beetje kansloos om het zo te brengen....

FNaRK
31 mei 2003, 22:25
http://www.swertcw.com/images/files/49_thumb.jpg

wat is dit nou weer voor een belachelijk statement...en wat denk je hiermee te bereiken ?
Er zijn al genoeg posts geweest over Line6, You Love It or You Hate it
maar om nou weer die zinloze discussie op te gaan zetten


Over Losers gesproken........................


Roadkill uses the Line6 Pod Pro !

Bins
31 mei 2003, 22:52
Even voor de discussie: Wanna1 moeten ze .......

Tone zit in je vingers man, ik hoor ook wel eens smaples van dure buizenbakken die ik helemaal nergens naar vind klinken, en dan digi-shit wat helemaal de bom is. Ook andersom trouwens.
Ik vind dat clipje waar jij naar linkt echt niet slecht klinken. Lijkt misschien niet op het orgineel (ik zou het niet weten), maar als autonome sound niet slecht.

Dude
1 juni 2003, 00:24
hij probeert duidelijk te maken dat die clip nergens n aar klinkt, smaken verschillen, ik vind hem niet heel kut, alleen niet echt mijn smaak.

welke clip ?

FragDaddy
1 juni 2003, 00:44
Die Line6 delay moddeler (dat groene pedaal-geval) schijnt behoorlijk goed te zijn voor delay's.. voor de rest heb ik geen ervaring met line6 spul.. buiten een beetje kloten met een pod (dat ik toch als speeltje zie) en kijken naar een Vetta, waarna ik na precies 1 seconde denken besluit om voor een buizenbak te gaan (beter 1 super geluid dan 100 'bijna' geluiden)

Phyrexian
1 juni 2003, 10:29
Op m'n werk is er een soort van geluidsstudio. M'n baas heeft véél goeie gear waaronder veel van Line 6. Zo kocht hij onlangs die nieuwe Variax.

Ik moet toegeven dat in studioomgeving al die apparatuur (Pod Pro, ...) werkelijk fantastische klinkt. Niks van sterieliteit of digitaal zijn, enkel maar prachtig geluid. Live is een andere omstandigheid.

ReinoutV
1 juni 2003, 11:40
Weg:
Marshall JCM2000 TSL100 met 1960AV
Boss CE-5
Ibanez DE-7

Voor:
Line 6 DuoVerb met 2x12" cab (incl. FBV shortboard)
Line 6 MM-4
Line 6 DL-4

Van mij mag je eens komen luisteren. En ook al zouden het geen perfecte kopieën van het origineel zijn, het zijn stuk voor stuk heel bruikbare geluiden. Ook live.

Phyrexian
1 juni 2003, 12:25
DuoVerb is héél goeie versterker. Beperkter dan al die Vetta en POD stuff en daarom ook meer mijn ding... Ik had een POD Pro maar verkocht die omda'k het allemaal een beetje 'te veel' vond.

mayly
1 juni 2003, 12:41
mijn ervaring is dat line 6 idd zeer goed is voor in de studio.
wij hebben onlangs een cd opgenomen met behulp van de flextone 2, moet je maar eens beluisteren op www.mayly.tk
titel nr: "politics of life"

MegaDrive
1 juni 2003, 12:49
Klinkt inderdaad goed! Als je de volgende keer je gitaar ook bij de tweede take even stemt klinkt het nog beter ;)

wanna1
1 juni 2003, 16:09
Hey Roadkill dat klinkt goed, vraagje is die Dubbele bass getriggerd ??

En mayly de song "idee" is super, maar de sound totaal niet, sorry !!

V!N
1 juni 2003, 16:13
En mayly de song "idee" is super, maar de sound totaal niet, sorry !!

Het idee is goed, nu de uitvoering nog. :D

FNaRK
1 juni 2003, 16:39
Hey Roadkill dat klinkt goed, vraagje is die Dubbele bass getriggerd ??

Nope, niets getriggerd...alles puur natuur qua drums
en trouwens de gitaren ook :-D Opnames zijn gemaakt via een JCM900, een 4x12 cab en een Digitech GSP2101. Ik had mijn Line6 spul toen nog niet, komende opnames dus wel via de POD, ben benieuwd wat je dan van het geluid vindt.

mayly
1 juni 2003, 19:00
nou ja, dan weten we in het vervolg weeral waar op letten he..
ik ben al blij dat jullie het idee goed vinden :satisfie:

maar ja, mayly is nog jonge groep, die dus nog tijd genoeg heeft om zich te verbeteren :P

greetz

Bouke
1 juni 2003, 22:04
Hey,

I'm PROUD to be a Line6 LOSER!!

Go %$##@ yourself (no smiley!)

Bouke

FNaRK
2 juni 2003, 00:39
Hey Bouke,
kwam ik jou niet net tegen op een Line6 forum :???:

Bins
2 juni 2003, 08:20
Haha, losers! :razz: :dance:
(ik wil een flex-3 :oops: )

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 13:46
je bent pas een echte loser wanneer je niet kunt waarderen dat anderen wèl een goed geluid uit een product kunnen halen terwijl jij dat niet kan.

Ik heb een keer een half uurtje met een POD gekloot en vond het ook niets, maar presets zuigen altijd

Phyrexian
2 juni 2003, 14:27
Ik heb een keer een half uurtje met een POD gekloot en vond het ook niets, maar presets zuigen altijd

Als je voor Line 6/POD technologie kiest dan weet je (op voorhand) dat het niet zo plug en play zal gaan als een eenvoudige buizen-amp bijvoorbeeld.

POD's eisen veel tweaking, eens dat gedaan is kan je er prachtige sounds uithalen. Believe me het is mogelijk. Presets zuigen niet altijd. Bepaalde presets op die POD zijn zeer de moeite.

Met welke apparatuur (poweramp, cabs, ...) heb je de POD getest. Let er op dat zo'n POD zeer hard geconfigureerd moet worden naargelang de omstandigheden hij gebruikt wordt. Er zitten al verschillen op als je andere cabs gebruikt (1x12 of 4x12) of studio omgeving tov live situaties, hiervoor moet je weer andere instellingen doen (volgens Line 6).

BLOK182
2 juni 2003, 16:15
ik kon de pod presets geeneens vinden :-D heb gewoon amp en effect gekozen en jengelen maar, klonk lekker :-)

Speeddemon
2 juni 2003, 16:19
Gister in 't Jazzcafé in Breda een soul/funk/jazz band gezien waarvan de gitarist (Geoffrey, kleine indo, geweldig spel) op een Vetta speelde. Zijn sound was erg goed, alleen het reikte niet mega-ver. Aangezien de P.A. die er stond alleen maar een zang-set was, en de rest onversterkt (bas= SWR Mo'Bass met 4x10", toetsen=Fender rhodes met 2x Roland Keyboardversterkers 10") klonk alles buiten het café ook nog goed, maar de gitaar was iets te zacht. de Vetta stond dan ook wel op de grond...

Maar ja, ik heb zelf veel ervaring met die Flextone's (II en HD) en die blijven ruk klinken, hoeveel je ook tweakt. Line6 heeft echt een eigen sound, beetje Amerikaans=veel laag(-mid). Terwijl Hughes & Kettner's modeling amps weer meer Europees klinken (wat feller en directer).
Ik krijg trouwens uit die H&K Zenamp wel makkelijk goeie sounds, met name met die Plexi 100.

Probleem met modeling amps is wel wanneer je drive/boost pedalen gebruikt. Een TS9 op een JCM800 kan heel vet zijn, maar een TS9 op een modeling amp geeft iets meer gain en that's it.

Phyrexian
2 juni 2003, 16:27
Line6 heeft echt een eigen sound, beetje Amerikaans=veel laag(-mid). Terwijl Hughes & Kettner's modeling amps weer meer Europees klinken (wat feller en directer).

Very true!
Ik heb enkele maanden een POD Pro gehad en vond het geluid van de mesa-simulaties altijd te laag... modderig zeg maar, te weinig definitie. Ik moest de bass altijd serieus terugschroeven om een sound te krijgen waar ik iets mee kon doen.

Bouke
2 juni 2003, 19:21
Hey Bouke,
kwam ik jou niet net tegen op een Line6 forum :???:

Hey Roadblock!

Da ken bes! Ik struin veel fora af naar mooie patches ed.

Bouke

FNaRK
2 juni 2003, 19:42
Hey Bouke,
kwam ik jou niet net tegen op een Line6 forum :???:

Hey Roadblock!

Da ken bes! Ik struin veel fora af naar mooie patches ed.

Bouke
Nog tips voor goede Pod fora....behalve dan de Channel 6 fora ?

FNaRK
2 juni 2003, 19:47
:-D
kom net bij de anders Pod post...
www.line6.com
http://64.224.126.160/Boards/cgi-bin/ultimatebb.cgi (forum van Line6)
http://www.podtalk.com/forum/ (userforum)

Heb jij trouwens nog een mooie cleane patch, ik krijg er tot nu toe nog geen echt mooi sprankelend clean uit :(

Kjiratsiekoedel
2 juni 2003, 21:38
Heb jij trouwens nog een mooie cleane patch, ik krijg er tot nu toe nog geen echt mooi sprankelend clean uit :(

Ik heb daar ook moeite mee met mijn Flex1. Is volgens mij niet echt mogenlijk. MIsschien is het wel te halen uit de Flex3(/pod3 ?? bestaat nog niet) en Vetta/podXT

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 21:46
Ik heb een keer een half uurtje met een POD gekloot en vond het ook niets, maar presets zuigen altijd

Als je voor Line 6/POD technologie kiest dan weet je (op voorhand) dat het niet zo plug en play zal gaan als een eenvoudige buizen-amp bijvoorbeeld.

POD's eisen veel tweaking, eens dat gedaan is kan je er prachtige sounds uithalen. Believe me het is mogelijk. Presets zuigen niet altijd. Bepaalde presets op die POD zijn zeer de moeite.

Met welke apparatuur (poweramp, cabs, ...) heb je de POD getest. Let er op dat zo'n POD zeer hard geconfigureerd moet worden naargelang de omstandigheden hij gebruikt wordt. Er zitten al verschillen op als je andere cabs gebruikt (1x12 of 4x12) of studio omgeving tov live situaties, hiervoor moet je weer andere instellingen doen (volgens Line 6).

Wat ik bedoelde is dat ik 'm getest heb maar niet uitvoerig, en dat ik er dus geen uitgewerkte mening over kan geven! Ik ben zelf uiteindelijk voor een boss gt3 gegaan want dat was sowieso al meer wat ik zocht. Ik heb de pod uitgetest met een koptelefoon (weet niet meer welke, maar het was wel een aardig goede).
Dat zo'n ding goed kan klinken weet ik wel, want laatst had ik een optreden en iemand van een andere band had een Framus-->POD2-->Hartke basseindtrap-->marshall 4x12 en dat klonk echt goed.

Ik ga er dus vanuit dat de topicstarter zijn mening op een eerste impressie baseert maar bij elke vorm van synthese (daar vallen dit soort apparaten in zekere zin wel onder) is het gewoon niet zinvol om het apparaat te beoordelen op zijn presets.

wanna1
3 juni 2003, 01:18
* Heb jij trouwens nog een mooie cleane patch, ik krijg er tot nu toe nog geen echt mooi sprankelend clean uit

Zie je wel ?

* Ik heb daar ook moeite mee met mijn Flex1. Is volgens mij niet echt mogenlijk. MIsschien is het wel te halen uit de Flex3(/pod3 ??

Ook al ??
--------------------------------------------------------------------------------

* je bent pas een echte loser wanneer je niet kunt waarderen dat anderen wèl een goed geluid uit een product kunnen halen terwijl jij dat niet kan.

Ik heb nog nooit iemand gehoord die dat wel kan !!

* en trouwens de gitaren ook Opnames zijn gemaakt via een JCM900, een 4x12 cab en een Digitech GSP2101. Ik had mijn Line6 spul toen nog niet, komende opnames dus wel via de POD, ben benieuwd wat je dan van het geluid vindt.

dat klonk goed zei ikal, en dat andere daar geloof ik niet in !!

* (beter 1 super geluid dan 100 'bijna' geluiden)

'bijna vervangen door 'eigelijk helemaal niet'
Helemaal mee eens !!

ben nog op zoek naar de juiste filosofie beargumentatie

hm vandaag eerst maar eens naar Bonjovi in de arena
de setlist ziet er al goed uit.
hoi

ReinoutV
3 juni 2003, 11:06
De techniek is sinds de eerste flextone met sprongen vooruit gegaan. Met mijn DuoVerb (zelfde modellen als in de Vetta en de Flex III) heb ik geen enkel probleem een sprankelend clean te halen. Als je er in de Flex III, Vetta of in de PodXT (hoort ook bij deze serie) er dan nog een chorus tegenaan gooit, kan het helemaal niet meer stuk. Probeer dat maar eens met de gemiddelde Marshall.

En de meningen of het 'net niet' of 'helemaal niet' moet zijn, zijn nogal verdeeld. Ik vind het zelf allemaal 'wel'. Als jij daar anders over denkt, ga dan niet in zee met Line 6, maar laat de mensen die dat wel doen alsjeblieft in hun waarde. Het is zo makkelijk iedereen maar na te praten en direct je oordeel over alle modelling versterking klaar te hebben. Ik denk dat je zelf eerst een wat ervaring met de apparatuur moet opdoen voordat je met een gegrond 'Line 6 losers' aan kunt komen zetten.

Bates15
3 juni 2003, 12:06
Mijn clean is juist lekker..... Ik heb de patch 'oye como va' er opgezet en de gain dichtgedraaid. Heerlijk....

En ik ben erg blij met mijn PODje, juist omdat er 100 geluiden in zitten en niet 1. Ik moet vaak van geluid wisselen. Iemand zei BIJNA GELUIDEN. Ik geloof dat niet helemaal. Als je een beetje luisterd naar de diverse CD's die uitkomen kom je al een heel eind, alleen al met je POD, dan moet je nog de gitaar van artiest hebben en ook nog eens net zo kunnen spelen... Zo gek is de POD echt niet hoor.

Maarja, ieder zijn mening toch.......

Kitaarhiero
3 juni 2003, 12:33
Ik vind dat het line6 spul een erg goede benadering geeft van de verschillende amptypes. alleen gitaristen die al jaren "the real thing" achter zich hebben horen het verschil duidelijk.

Bouke
3 juni 2003, 12:43
Heb jij trouwens nog een mooie cleane patch, ik krijg er tot nu toe nog geen echt mooi sprankelend clean uit :(

Hey Roadster,

Ik heb momenteel alleen XT patches en die kunnen (nog) niet worden uitgewisseld met de andere pod's. Maar ik heb wel mooie cleane patches, van supersprankelkletterclean tot mooie twins met het eerste buizen randje zeg maar. Voor jazz sounds, droge cleane blues, voor acoustisch, etc... Daar komt nog bij de een z'n clean niet werkt voor de ander (verschil in gitaren, pu's, smaak, etc).

Je moet voor je podpro maar even op www.tonetransfer.com kijken. Zoeken op POD(pro) en je vindt er erg veel. Ook met de 2.0/2.3/Pro kun je mooie heldere cleans maken. Het neemt alleen een beetje tijd. Het zit er echt wel op. En dan kom je er nog achter dat elke patch op diverse outputs (headphones, PA, gitaarbak, keyboardamp, hifi-setje) weer verschillend klinkt. Dus verschillende patches van dezelfde sound voor verschillende output. Kortom, je bent nog wel even bezig, geef niet op!

O ja, nog even voor wanna1: ...

Bouke