PDA

View Full Version : fender fullerton 1982 reissue strat.



collette
30 november 2011, 19:26
wat denken jullie van deze?
is ze originel en echt uit 82
http://www.benl.ebay.be/itm/270862040948?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

bass blom
30 november 2011, 19:29
veiling is afgelopen zegt het hier.
mooi ding, maar een bak geld voor een 1982 :dontgeti:

collette
30 november 2011, 19:31
kan er miss nog mee onderhandelen maar is ie origineel en de prijs?
wat zou ie mogen kosten

wireman
30 november 2011, 19:36
Het is wel HET jaar voor reissues... 1800 vind ik echt niet gek.. Normaliter gaan ze voor 2000-2200 euro van de hand.. EN ze worden nog altijd zeldzamer en duurder.. Voor een nieuwe betaal je ook rond de 1800 (de mijne was 1650 en die zou ik zo ruilen voor deze!) Erg mooie gitaar! veel geld, maar niet teveel voor deze imo..

collette
30 november 2011, 19:40
op foto zie je dat de pickups bedraad zijn met plastic en de electronica met stof of wat is dat voor matriaal

bass blom
30 november 2011, 19:46
op foto zie je dat de pickups bedraad zijn met plastic en de electronica met stof of wat is dat voor matriaal

pushback wire heet dat.
ziet er wel ok uit het soldeerwerk.
maar CS zou hij dan een CS logo moeten hebben?

Hendriks
30 november 2011, 19:56
Ik vind hem niet duur , de fullertons RI's heb ik al voor veel hogere bedragen zien gaan en het zijn ook nog eens top strats.
www.fenderreissue.com

collette
30 november 2011, 19:57
wat bedoel je met cs toch niet customshop?

bass blom
30 november 2011, 20:00
wat bedoel je met cs toch niet customshop?

zou ik denken wel ja, maar ik heb meer verstand van gibsons :D

collette
30 november 2011, 20:03
het is geen custom shop denk zelfs dat in 82 de customshop nog niet bestond of wel?

bass blom
30 november 2011, 20:04
het is geen custom shop denk zelfs dat in 82 de customshop nog niet bestond of wel?

als dat zo is dan is de advertentie meteen een stuk vager.

wireman
30 november 2011, 20:08
Nope.. Maar de lui die deze gitaren maakten zijn later wel de CS begonnen.. Er zitten zelfs 'masters' tussen..
Nogmaals.. Ik zou zelfs eerder voor een Fullerton Reissue gaan dan een moderne customshoppert..
Mijn hals van mijn 2009 '57er is overigens wel gemaakt door J.Moreno.. En die werkte er toen ook al.. (heeft ook de '82 hals van de bekende Candy apple Gilmour strat gebouwd)

Fullertons zijn volgens velen de beste strats ever... Op het net is veel te vinden.. (zie de link een paar posts hierboven) echt de moeite waard om ffies te lezen.

Hendriks
30 november 2011, 20:08
het is geen custom shop denk zelfs dat in 82 de customshop nog niet bestond of wel?

De customshop is ontstaan uit de afdeling die deze strats bouwde , de kwaliteit is cs waardig , ik zou liever deze hebben dan een cs. Fender deed in deze periode erg zijn best om de kwaliteit van de jaren 70 weg te poetsen.
Deze ri's hebben nog een echte thin skin nitro afwerking , ook de elementen zijn super. Ik heb zelf een 1989 uit Corona gehad , dezlfde bouwers , in de jaren 90 werd de CS opgericht en ging de kwaliteit van de AVRI's weer achteruit.

edit Wireman is sneller

collette
30 november 2011, 20:09
het is een american vintage reissue 57 uit 1982
fender begon de reissues begin 82 te bouwen.

wireman
30 november 2011, 20:10
Wat ik zeg... HET jaar.... Damn.. zelfs ik begin gas te krijgen voor dat ding! thanks!

collette
30 november 2011, 20:14
wireman denk je dat het volledig origineel is
volgens de koper wel op het zadel van de hoge e na

collette
30 november 2011, 20:15
heb een overeenkomst kunnen sluiten. morgen geld overmaken en hopelijk snel in huis

wireman
30 november 2011, 20:21
Dat vind ik lastig om zo te zeggen.. Hij adverteerd met de originele red bobbins, dus de electronica lijkt me allemaal origineel.. Verder kan je weinig verprutsen. Serienummer staat bij deze gitaren niet op de hals, dus dat is iets om even goed naar te kijken.. Aan de binnenkant kan je eventueel de jaartallen e.d. checken.. Voor de rest weet ik misschien wel net zoveel als jij.. Bovendien ben ik een kenner in die zin dat ik me erin verdiept heb.. Puur omdat ik zelf toen voor reissue heb gekozen. MOCHT je ervoor gaan.. neem dan iemand mee die precies weet waar hij naar moet kijken.. of raadpleeg de fullerton reissue site uit de link.. Een ding.. wees altijd enigszins wantrouwend.. de verkoper kan zoveel zeggen, maar CHECK HET! het gaat wel om een gitaar van 4000 piek! (ik ga mee met Wilders!)
nooit zomaar wat aannemen.. maar als het waar is wat ie zegt... heb je een plaatje van een gitaar!

iemand anders?

collette
30 november 2011, 20:22
http://C:\Users\Wendy\Desktop\strat

wireman
30 november 2011, 20:22
Overmaken?... binnen?... Ga je m niet halen dan?

spirit
30 november 2011, 20:25
Volgens mij is de Custom Shop in 1987 opgericht.

collette
30 november 2011, 20:25
is wat ver voor mij dus ga hem laten opsturen ik weet dat het een risico is maar?

spirit
30 november 2011, 20:28
is wat ver voor mij dus ga hem laten opsturen ik weet dat het een risico is maar?

Als je met Paypal betaald ben je verzekerd voor het gehele aankoop bedrag.

wireman
30 november 2011, 20:34
Een reissue is wel iets wat je moet liggen.. de radius, frets en hals is heel anders dan reguliere fenders en dat kan voor sommigen een struikelblok zijn.. Ik zweer erbij, maar er zijn er zat die ze vervloeken.. Je zou deze gitaren eigenlijk moeten voelen en bespelen om een goed beeld te krijgen. Zou jammer zijn als je vol smart zit te wachten.. risico's neemt en straks teleurgesteld ben.. Ook de staat moet je even goed bekijken.. Ziet er op de foto tof uit hoor... maar toch.. Ik zou m gaan halen.. desnoods met de trein.. Het is een reis, maar zo ben ik... Zo ben ik bijvoorbeeld met mijn gitaar geeindigd terwijl ik voor een andere strat ging.. puur omdat deze beter 'voelde' en ik was redelijk overtuigd van mn keuze.. Echter raak je m vast wel kwijt als het niks is.. Het is een plaatje!! Alvast gefeliciteerd!!

collette
30 november 2011, 20:38
C:\Users\Wendy\Desktop\strat

Hendriks
30 november 2011, 20:47
C:\Users\Wendy\Desktop\strat

Ik weet niet wat dit betekend, maar van harte gefeliciteerd met de strat , top voor een hele goede prijs.

bass blom
30 november 2011, 20:47
C:\Users\Wendy\Desktop\strat

je moet een foto even ergens uploaden en dan een linkje naar de foto hier plakken.

wireman
30 november 2011, 20:50
Precies!! Ik heb de foto's nog eens goed bekeken en WOW! Ziet er prima (en origineel) uit hoor!!
Hier heb je echt een klassieker te pakken!
Ik verwacht wel een verslagje als ie er is!
geniet ervan!

Oranjeaap
30 november 2011, 21:09
Dit zijn erg gewilde gitaren omdat ze dichter bij het origineel zitten dan welke Reissue dan ook.