PDA

View Full Version : cubase of logic?



mullhollanddrive
30 november 2011, 17:47
Ik ben een beginner qua recording.
Maar ik wil dus software aanschaffen.
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste kiezen logic express of cubase als beginner zijnde?

Dribbel_
30 november 2011, 17:57
Pro Tools is natuurlijk ook nog een optie daar tussen in. Weer een van de meest gebruikte programma's dus vooral veel tutorial op youtube van te vinden wat handig van pas kan komen.

mullhollanddrive
30 november 2011, 18:02
Pro Tools is natuurlijk ook nog een optie daar tussen in. Weer een van de meest gebruikte programma's dus vooral veel tutorial op youtube van te vinden wat handig van pas kan komen.

Ja daar heb je gelijk in.
Maar ik zag dat je ook veel verschillende controllers kunt gebruiken bij cubase zoals deze:

http://www.feedback.nl/shop/advancedSearchResults.aspx?keyword2=cmc&searchType=ALL+Keywords&SearchSpecificField=0&SearchContent=0&Searchbar1.x=0&Searchbar1.y=0

bass blom
30 november 2011, 18:05
heb je al een interface?
bij veel van die dingen krijg je, weliswaar limited editions, van software.
die je ook kunt gebruiken om voordelig te upgraden als je tegen de beperkingen aanloopt.

mullhollanddrive
30 november 2011, 18:06
heb je al een interface?
bij veel van die dingen krijg je, weliswaar limited editions, van software.
die je ook kunt gebruiken om voordelig te upgraden als je tegen de beperkingen aanloopt.

In mijn versterker zit een interface ingebouwd. Ik heb een fender mustang 1.

N.D.
30 november 2011, 18:21
Controllers kun je bij bijna alle programmas wel gebruiken. Dus daar hoef je 't niet om te doen.

ProTools is wel duurder, van Logic en Cubase zijn goedkopere, uitgeklede versies te koop.