PDA

View Full Version : Hulp: Twijfel tussen fender roadworn, fender american standard, g&l asat classic



tompie
30 november 2011, 17:29
ik twijfel dus heel erg... heb ze alledrie bespeeld...

het vervelende vind ik dat de fender american standard niet in leuke kleuren te krijgen is, zoals bv de roadworn blonde... verder vond ik de roadworn lekker spelen, de asat classic (2dehands), ook heel leuk...
persoonlijk hoorde ik weinig verschil tussen roadworn (mex) en american standard...

advies???????

matty
30 november 2011, 19:15
ik persoonlijk vond dat de roadworn meer mojo had en warmer / meer vintage klonk dan de amerikaanse die ik eerder modern, beetje sterieler vond klinken. maar dat is natuurlijk nauwelijks van enige waarde.

Wat je ook kiest, je gaat sowieso een heerlijke gitaar hebben :)
ikzelf heb destijds voor de road worn gekozen en geen seconde spijt van gehad en moest ik niet naar het buitenland verhuisd zijn had ik ze nooit verkocht :)

tompie
30 november 2011, 19:47
dat gevoel vd klank had ik ook. alleen twijfel ik over de asat omdat dit toch een exclusievere gitaar is met een even leuke klank. bovendien is deze amerikaans. de asat kan ik 2dehands krijgen voor 1000 euro incl case. de road worn voor 800 euro excl case.

tompie
30 november 2011, 20:06
toch nog even vermelden dat deze asat al 10 jaar oud is... nieuw kost hij nu 1450. tweedehands dus voor 1000 euro. is dat niet te duur voor n gitaar van 10j oud?

G.G.
30 november 2011, 20:08
toch nog even vermelden dat deze asat al 10 jaar oud is... nieuw kost hij nu 1450. tweedehands dus voor 1000 euro. is dat niet te duur voor n gitaar van 10j oud?

Niet kijken naar leeftijd, alleen naar de algehele staat van de gitaar.

langun
30 november 2011, 20:14
Die Les Pauls van '59 zijn ook veel te duur, ze vragen VEEL meer dan de toenmalige nieuwprijzen, schandalig voor zo'n oude gitaren ;)

OT: Indien je de ASAT even leuk (of leuker) vindt dan de roadworn (die je toch duidelijk wel verkiest boven de American) dan zou ik die nemen. Met een koffer erbij kom je bij de MiM ook al minstens aan 850 euro. Als je de gitaar ooit beu bent zal je voor de ASAT nog wel 1000 euro kunnen terugkrijgen, terwijl de roadworn nog 500 (?) zal vangen.

Andere optie is natuurlijk een tweedehandse roadworn vinden :D

tompie
30 november 2011, 21:15
kan ik iemand van hier toevoegen op FB? dan kan ik er wat vlotter over praten :p

jules
30 november 2011, 22:23
en wat voor een hals wil je maple? of rosewood?

ik heb zelf een amerikaanse standard uit 1996 en ik ben er helemaal verkikkerd op, echt geweldig

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/fenderStratocaster_fulldark.jpg

Tristan
30 november 2011, 23:01
Je hebt het over Telecaster modellen toch?
Dan zou ik persoonlijk gelijk de American Standard droppen, dat zijn geen echte Tele's.

martwest
30 november 2011, 23:35
Baja Tele al getest?

jules
1 december 2011, 09:18
oooo sorry het gaat over teles my bad