PDA

View Full Version : Poachers of Men (Demo)



hendrix2
30 november 2011, 16:04
Met mijn band Poachers of Men zijn we het laatste half jaar druk in de weer geweest.
We hebben onze eerste nummers opgenomen in de studio en ik ben wel benieuwd wat jullie vinden.

Staan er nu reeds 3 op, volgen er nog 3 (liggen nog op de mixtafels).

Op het eerste nummer na zijn deze mixen niet definitief.

Feedback is welkom!

vi.be/poachersofmen (http://vi.be/poachersofmen)

pimmetje
30 november 2011, 16:08
Lekker doors-achtig soundje :ok:

hendrix2
1 december 2011, 09:37
die reactie krijgen we vaak. Voor mij zijn the doors niet echt een invloed, maar voor onze zanger wel, en dat zal wel wat doorschemeren :)

bass blom
1 december 2011, 09:49
ja, erg lekker hoor :ok:

in 2e nummer is de gitaar wel erg goor en hard :D

hendrix2
1 december 2011, 11:55
Inderdaad :D

Is de 5th avenue in combinatie met een Big Muff en mijn blackstart 5ht die redelijk goed openstond, daarna nog eens ingespeeld met mijn strat en dezelfde settings. Het zou ook kunnen dat er nog een proco rat tussen zat ook, dat kan ik me niet goed meer herinneren.

Lekker goor is goed :D

Mr.Fingers
1 december 2011, 11:56
Geen superfan van de zang, niet dat ik het beter zou kunnen, maar hij probeert precies een beetje te hard als David Eugene Edwards van 16HP te klinken. Een iets eigen smoelwerk zou misschien beter werken?

Maar afgezien van dat kleine opmerkingetje: subliem!

hendrix2
1 december 2011, 12:08
Geen superfan van de zang, niet dat ik het beter zou kunnen, maar hij probeert precies een beetje te hard als David Eugene Edwards van 16HP te klinken. Een iets eigen smoelwerk zou misschien beter werken?

Maar afgezien van dat kleine opmerkingetje: subliem!

Hmm, da's de eerste keer dat we die reactie krijgen. De meeste mensen vinden hem hard op Jim Morrison lijken, maar Dave eugene edwards? We zijn fan, maar die invloed sluipt vooral in de gitaarlijnen denk ik. Dit is ook gewoon echt wel zijn stem, klonk ook al zo nog voor we 16HP kenden :)

Thanks voor de reactie.
Binnenkort trouwens nog 3 nummers extra (nu nog op de mixtafel)!

Mr.Fingers
1 december 2011, 12:12
Da's mijn mening hé, ik ben maar bassist ;)

Ja, in de gitaar hoor je het ook wel, maar Gm stemming is sowieso 16HP ;)

Han S
1 december 2011, 15:08
Kenneth, weinig mis mee hoor, dat eerste nummer is lekker zo. Bij het tweede nummer is die gitaar idd erg goor, maar dat kan een keus zijn. De zang neigt daar ook een beetje naar dozerig klinken, iets in de buurt van 200 hz weghalen.

Bij het derde nummer is de zang nog iets dozeriger en daar vind ik het snaregeluid ook een beetje rammelen. Kennelijk een microfoon aan de onderkant bij het snarenmatje. Dat is smaak hoor, ik houd meer van een korte knal.

Maar wel een leuk bandje hoor, die bas vind ik mooi en de gitarist is natuurlijk super. :D

hendrix2
1 december 2011, 21:18
Bedankt voor de reactie Han.

Die gore gitaar is inderdaad een keus. Live wordt het zelf nog wat goorder :D. Onze andere nummers zijn allemaal wat cleaner, maar hier wouden we wel over the top gaan. En een big muff combineert zo lekker met mijn 5th avenue!

Goeie tip van die zang, ik ga dat eens doorgeven van die 200Hz.

Die snare is inderdaad bewust zo gedaan. Het mag wat 'rammelen', kan er wel inkomen dat je dat minder vind.

Contrabas is trouwens ook een forumlid (denblomme).


Kenneth, weinig mis mee hoor, dat eerste nummer is lekker zo. Bij het tweede nummer is die gitaar idd erg goor, maar dat kan een keus zijn. De zang neigt daar ook een beetje naar dozerig klinken, iets in de buurt van 200 hz weghalen.

Bij het derde nummer is de zang nog iets dozeriger en daar vind ik het snaregeluid ook een beetje rammelen. Kennelijk een microfoon aan de onderkant bij het snarenmatje. Dat is smaak hoor, ik houd meer van een korte knal.

Maar wel een leuk bandje hoor, die bas vind ik mooi en de gitarist is natuurlijk super. :D

Duhsjaak
2 december 2011, 09:13
Kenneth, weinig mis mee hoor, dat eerste nummer is lekker zo. Bij het tweede nummer is die gitaar idd erg goor, maar dat kan een keus zijn. De zang neigt daar ook een beetje naar dozerig klinken, iets in de buurt van 200 hz weghalen.

Bij het derde nummer is de zang nog iets dozeriger en daar vind ik het snaregeluid ook een beetje rammelen. Kennelijk een microfoon aan de onderkant bij het snarenmatje. Dat is smaak hoor, ik houd meer van een korte knal.

Maar wel een leuk bandje hoor, die bas vind ik mooi en de gitarist is natuurlijk super. :D

Hi
Zal wel een kwestie zijn van een dirty mind is a joy forever, maar ik heb twee keer lol gehad bij het langsgaan van dit draadje.
Eerst bij het beluisteren van de nummers (nummer 00 en 02 zijn bij mij favoriet, alhoewel ik mij afvraag welke muziek de drummer tijdens het maken van 02 op zijn koptelefoon had).

En dan iets dat dozerig klinkt. Eh....... nou ga er maar van uit dat Han S weet wat ie zegt, maar bij iets dozigs denk ik toch aan iets anders. Zal aan mij liggen.

Doors? Hoor ik absoluut niet (zal ook aan mij liggen) en die fundamentalist van 16HP? Ik vind het leuk gevonden, en nu je er met die oren nog eens naar lusitert....

Ik vind persoonlijk het geheel dus behoorlijk persoonlijk en goed klinken, behalve 01, waar de redelijk extreme mix voor mij een beetje roet in het eten gooit.

Ik zou zeggen: Wat aandacht aan de doos van Han S en aan de matjes en je bent al een heel eind.
Vriendelijekg roet, Gus

Han S
2 december 2011, 10:17
Gus, de Amerikanen zeggen 'boxy' en dat heeft weer niets te maken met een doos van vlees en bloed, hoewel daar ook bizarre geluiden uit kunnen komen welke in West Friesland 'babbel' worden genoemd. :D

Sorry Kenneth, maar Gus en ik kennen elkaar persoonlijk.

hendrix2
2 december 2011, 11:58
Leuk dat je het tof vindt!

Bij 01 is het nog niet de definitieve mix, we waren er ook niet 100% tevreden over, maar we laten het zo online staan, de goede mix (veel minder extreem) komt enkel op de demo te staan.

Ik merk wel dat mensen het vaak origineel vinden, live hebben we al erg goede reacties gehad en krijgen we veel het compliment dat je niet op elke straathoek zulke muziek hoort. De opnames brengen ons ook niet helemaal tot ons recht volgens mij, we moeten het vooral hebben van onze live energie (al zeg ik het zelf).

Bedankt voor de reacties.


Hi
Zal wel een kwestie zijn van een dirty mind is a joy forever, maar ik heb twee keer lol gehad bij het langsgaan van dit draadje.
Eerst bij het beluisteren van de nummers (nummer 00 en 02 zijn bij mij favoriet, alhoewel ik mij afvraag welke muziek de drummer tijdens het maken van 02 op zijn koptelefoon had).

En dan iets dat dozerig klinkt. Eh....... nou ga er maar van uit dat Han S weet wat ie zegt, maar bij iets dozigs denk ik toch aan iets anders. Zal aan mij liggen.

Doors? Hoor ik absoluut niet (zal ook aan mij liggen) en die fundamentalist van 16HP? Ik vind het leuk gevonden, en nu je er met die oren nog eens naar lusitert....

Ik vind persoonlijk het geheel dus behoorlijk persoonlijk en goed klinken, behalve 01, waar de redelijk extreme mix voor mij een beetje roet in het eten gooit.

Ik zou zeggen: Wat aandacht aan de doos van Han S en aan de matjes en je bent al een heel eind.
Vriendelijekg roet, Gus

Duhsjaak
2 december 2011, 19:35
Gus, de Amerikanen zeggen 'boxy' en dat heeft weer niets te maken met een doos van vlees en bloed, hoewel daar ook bizarre geluiden uit kunnen komen welke in West Friesland 'babbel' worden genoemd. :D

Sorry Kenneth, maar Gus en ik kennen elkaar persoonlijk.

Hi
Haha. Wist ik veel van boxy! Weer wat geleerd.

In da UK noemen ze het wel degelijk een squeeze box, dus vandaar mijn associatie.

Wat een pracht draad! Ik grijns van oor tot oor!
Vriendelijke groet, Gus

Zie je wel dat ik het kan: Vriendelijke groet, zonder teveel missers?

denblommme
3 december 2011, 19:08
Hey luitjes,
bedankt voor de reacties al =)
We hopen in het voorjaar eens in Nederland
live te komen spelen...

Groetjes
Lander (bas)

denblommme
23 december 2011, 21:10
Er staat een nieuw nummertje online!:crazyhappy:

==>She takes me out

Duhsjaak
26 december 2011, 07:56
Hi
Waarom maak je niet een nieuw draadje? Nu valt dat nieuwe nummer helemaal niet op! Da's jammer.

Nieuw nummer = dik OK, mix is een horror.

Hoe is jullie gig gegaan op de 24e? Kleine waarschuwing: In zo'n kelder hebben mijn lief en ik elkaar ontmoet. Voor je het weet heb je 40 jaar zonder aftrek wegens goed gedrag.

Vriendelijke groet, Gus

denblommme
26 december 2011, 09:59
Hey Merci voor de reactie!

De2 optredens waren leuk, vooral omdat het voor veel vrienden en collega's
was :crazyhappy: Ben benieuwd om eens voor een quasi onbekend publiek
te spelen...

Wat scheelt er aan de mix?
Ze zijn nog niet definitief =)

Lander

hendrix2
27 december 2011, 14:04
ik ben ook wel benieuwd waarom je de mix een horror vind? Ik vond het wel erg lekker klinken.