PDA

View Full Version : Auw, dit doet pijn!



MegaDrive
30 november 2011, 08:45
Half jaartje geleden verhuisd uit Dubai en nu heeft mijn favo gitaarzaak (Musician's Warehouse Dubai) de volgende aanbiedingen:

Mesa Dual Rectifier Head + 4x12" Mesa cab voor 2000EU
Mesa Mark V 1x12 combo voor 1800 EU

Dat is respectievelijk 1000 en 900 EU goedkoper dan de prijzen bij de bekende duitse zaken. Nu heb ik al wel redelijk mijn slag geslagen toen ik daar nog zat, maar toch... ARGH!

the sure thing
30 november 2011, 16:39
Zo'n ding verschepen kost ook zo wat he? Tenzij je een werkgever hebt die dat ook betaalt....

Exi
30 november 2011, 18:28
Het scheelt je 3800 Euro, omdat je hem nu niet gaat kopen. Kun je een hoop leuke dingen mee doen;)

Rooker
30 november 2011, 21:23
Logisch dat zo'n ding daar zo goedkoop is....
Waar moet je ooptreden in die klote woestijn:seriousf::hide:

wireman
30 november 2011, 22:06
In Dubai wonen toch alleen maar rijke stinkerds of arme stakkers die gebouwen bouwen voor rijke stinkerds?.. Als je een rijke stinkerd ben, dan kan je toch gewoon de volle mep missen? en als je een arme stakker ben dan werk je toch zoveel dat je toch geen tijd hebt om muziek te maken? :dontgeti:

Als ik in Dubai zou wonen, dan zou ik een Diezel versterker kopen.. genoeg olie!:seriousf:

casper innosence
30 november 2011, 23:18
@ Wireman, als er genoeg olie is, kun je net zo goed een benzine versterker nemen ;)

Rooker
30 november 2011, 23:39
@ Wireman, als er genoeg olie is, kun je net zo goed een benzine versterker nemen ;)

Over benziene gesproken. Ik heb ook elke keer pijn als ik moet tanken!! Dan is de benziene in Luxemburg weer veel goedkoper en kom ik er toevallig net weer niet langs die dag..

MegaDrive
1 december 2011, 02:38
Logisch dat zo'n ding daar zo goedkoop is....
Waar moet je ooptreden in die klote woestijn:seriousf::hide:

http://www.dubaichronicles.com/wp-content/uploads/2011/10/102511_metallica03.jpg
25 oktober 2011

bass blom
1 december 2011, 09:15
dus jij woonde daar.
kun jij bevestigen, die plaatjes die we zagen van in de steek gelaten lease auto's, of dat waar is?
wat ik vooral vaag vond was een 'foto' die ik zag waar de parkeerplaats was weggehaald. behalve onder 2 of 3 auto's..

JTB
1 december 2011, 10:06
Logisch dat zo'n ding daar zo goedkoop is....
Waar moet je ooptreden in die klote woestijn:seriousf::hide:

nou ik heb er 2 weken geleden nog opgetreden, gaat hardstikke goed hoor!


In Dubai wonen toch alleen maar rijke stinkerds of arme stakkers die gebouwen bouwen voor rijke stinkerds?.. Als je een rijke stinkerd ben, dan kan je toch gewoon de volle mep missen? en als je een arme stakker ben dan werk je toch zoveel dat je toch geen tijd hebt om muziek te maken? :dontgeti:

Als ik in Dubai zou wonen, dan zou ik een Diezel versterker kopen.. genoeg olie!:seriousf:

Groot misverstand, Dubai heeft geen olie en is volledig betaald door Abu Dhabi.


dus jij woonde daar.
kun jij bevestigen, die plaatjes die we zagen van in de steek gelaten lease auto's, of dat waar is?
wat ik vooral vaag vond was een 'foto' die ik zag waar de parkeerplaats was weggehaald. behalve onder 2 of 3 auto's..

Klopt helemaal, in Dubai schijn je heel makkelijk geld te kunnen lenen (in ieder geval met de opkomst van Dubai) en auto's zijn relatief goedkoop. Als mensen een baan hadden vroegen ze een lening aan voor een auto en kregen die zonder blikken of blozen. Nu is de recessie ook daar hard aan de gang en verliezen veel mensen hun baan en dus hun mogelijkheid om hun lening af te betalen. Dus laten ze hun auto's maar staan.

bass blom
1 december 2011, 10:18
ah gevonden, dit bedoel ik..

http://www.hellophoto.co.nz/attachment.php?attachmentid=4796&stc=1&d=1279892726

dat is toch nogal idioot?
je zou toch denken, sleep die auto's weg voor je het parkeerterrein gaat slopen? :dontgeti:

MegaDrive
1 december 2011, 11:16
Klopt ja, JTB heeft daar recentelijk opgetreden. Ik weet wel iemand die daarin een handje heeft gehad :D

Het verslag van JTB over in de steek gelaten auto's (het land kent geen leaseconstructies) is vrij accuraat, maar in het geval van de grote 2008 exodus ligt het iets genuanceerder. De Emiraten vallen onder "Sharia'a" wetgeving en die schrijft onder andere voor dat je geen lening mag hebben (rood mag staan) als je geen baan hebt. Onder een bepaalde inkomensgrens mag je zelfs helemaal geen lening hebben, maar autodealers hoeven dat niet te toetsen. Overtreders gaan per direct de bak in. Lui die als gevolg van de recessie hun baan verloren waren dus vaak beter af door hem maar zo snel mogelijk te peren. Daarmee waren ze natuurlijk hun auto kwijt, maar ook de lening en het risico op gevangenisstraf. In sommige gevallen waren dat wel dikke bakken ja, en daar heb ik toen ik er aankwam nog wel een paar van gezien bij de tweedehands dealers. Lambo's, Hummers, Astons, noem maar op. En die gaan dan voor relatief weinig geld weg omdat er geen papierwerk is.

Dat verhaal van die parkeerplaats heeft veel publiciteit gekregen. Ik zal kijken of ik het artikel nog ergens kan vinden (Gulf News) maar de strekking was dat in het aannemerscontract was opgenomen dat roerende zaken op het bouwterrein eigendom bleven van de eigenaar, wat feitelijk een collectief russische investeerders was. Er is nooit melding van gemaakt, maar de aannemer heeft wel het contract gehonoreerd en dus zijn die auto's daar netjes blijven staan. De auto op de voorgrond is vervangen voor een stenen replica, de rest is weggehaald toen men de boel ging asfalteren.

wireman
1 december 2011, 11:26
http://www.dubaichronicles.com/wp-content/uploads/2011/10/102511_metallica03.jpg
25 oktober 2011

AH... ik zie het al in de naam van de foto... Ik wilde net gaan vragen of het Metallica is op de foto.. Ik meende Kirk Hammet te herkennen...

Maar eh.. Mijn remark omtrent Dubai was een grapje.. (voor degene die het niet door hadden)
Overigens is het Dubai-Abu Dabi verhaal wel een eye opener. Thanks voor de info!