PDA

View Full Version : Onze nieuwe singel!



Dribbel_
29 november 2011, 23:57
Op het moment volg ik voor mijn studie een minor Artist Management. Tijdens deze minor begeleiden we een artiest (mijn band) door een traject heen om zo meer inzicht te krijgen in hoe je dit opzet en de industrie in z'n werk gaat.

Een onderdeel is het uitbrengen van een singel welke in een professionele studio wordt opgenomen. Het belangrijkste hiervan is dat het natuurlijk representatief is voor de band maar ook nog eens commercieel interessant.

Op het moment hebben we twee nummers waar we uit willen kiezen.

Find It In Me (vandaag in de oefenruimte uitgewerkt)
http://www.youtube.com/watch?v=mXkmdefuIxA


Get Her (is alleen nog een demo versietje van)
http://picosong.com/US4/

Signs
http://www.youtube.com/watch?v=bThZe6MlTAo&feature=autoplay&list=ULpj-XZzNw2Io&lf=mfu_in_order&playnext=4

Graag jullie mening wat jullie ten eerste van de nummers vinden, en daarnaast welke keuze jullie zouden maken.

Alvast bedankt !

peter_heijnen
30 november 2011, 10:06
Ik zou dat nummer uit je mix topic nemen.

EDV
30 november 2011, 10:20
single....singel zit onder een paard door, o.a.

Riky
30 november 2011, 10:32
wat willen jullie met de single? Radio bekendheid of laten zien hoe jullie klinken/wat jullie sound is?

pasqual
30 november 2011, 21:39
Drie reply's en geen antwoord...
Ik zeg Signs. Naar mijn mening veruit het sterkste nummer. Goeie sfeer.

bass blom
30 november 2011, 21:47
Drie reply's en geen antwoord...
Ik zeg Signs. Naar mijn mening veruit het sterkste nummer. Goeie sfeer.

ook maar even geluisterd.

ik vind alle drie de nummers ondermaats vergeleken bij wat ik eerder gehoord heb.

Dribbel_
1 december 2011, 01:33
Bedankt voor de reacties ten eerste!

Ik vind het ook zeer moeilijk, dat nummer uit het mix topic vind ik inderdaad wel een van de sterkste nummers op het moment. Maar omdat we daar zelf al mee bezig zijn willen we die juist niet doen.

Het hoeft niet per se airplay te krijgen met deze band daarvoor is het voor de hedendaagse radio toch te "hard" Maar wel iets wat representatief is voor de band en het geluid.


http://www.youtube.com/watch?v=bPLAxUnOYC4&feature=relmfu

Deze misschien nog een optie ?

beruk
1 december 2011, 07:00
Laatste nummer is m.i single waardig ja, Signs ook. Goed bandje hoor!

Dribbel_
2 december 2011, 10:12
Bedankt voor de reactie ook weer, zoveel verschillende en uiteenlopende reacties erop maakt het niet makkelijker :seriousf:

Duhsjaak
3 december 2011, 07:12
Hi
Omdat ik de afgelopen weken met veel tegelijk in de weer was, ben ik er nu pas toe gekomen om eens te luisteren wat je nu precies hebt gepost.

En omdat ik de laatste keer vrij uitgebreid op allerlei kanten van het interessant houden van een band ben ingegaan, durf ik eerlijk gezegd hier niet teveel aandacht aan te geven.

Toch ontkom ik er niet helemaal aan: Is de band nog wel enthousiast? Tot voor kort liep het aan alle kanten mijn koptelefoon uit.

Ik zie nog wel degelijk ruimte bij bepaalde stations voor wat ruigere muziek, maar het voornaamste is dat je het naar je zin hebt. Het moet aanstekelijk klinken en dat laatste lijkt er een beetje vanaf te zijn. Als het niet meer spontaan is (de voornaamste kracht van deze muziek)........

Als ik moet kiezen: Signs. Maar een beetje verdrietig. Bass merkt terecht op, dat jullie nog maar kort geleden beter waren! Zoeken naar waar het fout gegaan kan zijn lijkt mij een betere actie dan zoeken naar wat je medeforummers ervan vinden.

Ik hoop dat jullie de oude bandspirit terug vinden!
Vriendelijke groet, Gus

vincedepooh
3 december 2011, 08:15
Ik vind 'Wrong' wel een sterk nummer, het rustige stuk doet mij aan een ander nummer denken ik weet niet welk, dus dat is goed dan blijf je luisteren. Jullie rocken lekker, vocaal ook goed.
Maar zoals eerder gezegd, wat meer enthousiasme kan geen kwaad, ook al is het geacteerd. Enthousiasme betekent niet per sé dat je vrolijk hoeft te huppelen want daar lenen de nummers zich niet voor maar wel wat meer pit en overtuiging.

Het nummer Find it in me vind ik wel aardig maar in de bridge ben je mij kwijt. Ik vind het er niet bijpassen, dat is soms nodig in een bridge maar in dit geval niet naar mijn mening.

Ik wens jullie veel sucses! Ik denk dat jullie wel een eindje komen.

Duhsjaak
3 december 2011, 09:09
Hi
Quick and dirty:
- Get it in her
- Find me
- Signs

Of moet ik daar nog een berg smilies tegenaan gooien?
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties........
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
3 december 2011, 10:12
+1 Muziek is voor een groot deel plezier en enthousiasme uitstralen bij alle drie filmpjes had ik dat gevoel niet, alsof het op de automatische piloot gaat.
Alsof er een frisse wind doorheen moet, misschien met nieuwe bandleden erbij dat die vibe er weer komt.

Verder vind ik dat deze muziek is bij uitstek geschikt voor de alternatievere radiostations (wat vroeger bijvoorbeeld Kink FM was).
Als ik moet kiezen inderdaad Signs, al moet ik zeggen dat de nummers erg op elkaar lijken (lees mineur toonsoorten), dat maakt de muziek ook wat treurig dus voor de commercielere stations zal het niks zijn vermoed ik.

Dribbel_
3 december 2011, 11:06
Bedankt voor de reacties :) En als ik zo die filmpjes terug zie snap ik wat jullie bedoelen qua enthousiasme. Dit moet er, zeker bij deze nummers nog wat meer inkomen. Een aantal weken niet spelen en een nummer als Find it in me, wat diezelfde dag zo'n anderhalf uur eerder was gemaakt waardoor het nogal statisch staat helpt daar niet aan mee.

Het enthousiasme is er nog zeker en dat zullen jullie zeker weer van ons terug zien!

De laatste opmerking vind ik eigenlijk nog 1 van de beste. We zijn niet zozeer bezig met in wat voor toonsoorten de nummers staan. Maar het valt wel op ja. Misschien daar iets meer mee spelen, bedankt daarvoor !