PDA

View Full Version : Wie kan mij wat meer vertellen over mijn dylon gitaar



soessie
29 november 2011, 23:42
Ik heb al jaren in de hoek van de kamer een akoestische gitaar van het merk Dylon staan, er staat FG-25 in en weet dat hij rond de 20 jaar of ouder moet zijn.

Wie kan me iets vertellen over deze gitaar... want op het internet kan ik er vrij weinig over vinden.
Staan ze bv bekend als goede gitaren, waar komt hij vandaan en kan iemand mij misschien vertellen hoe oud hij precies is.

iig bedankt, speel zelf geen gitaar, heb meer verstand van drummen :seriousf: of is dat hier vloeken in de kerk... maar zit me te bedenken wat ik ermee aan moet...

alvast bedankt...

soessie
29 november 2011, 23:44
Ik heb al jaren in de hoek van de kamer een akoestische gitaar van het merk Dylon staan, er staat FG-25 in en weet dat hij rond de 20 jaar of ouder moet zijn.

Wie kan me iets vertellen over deze gitaar... want op het internet kan ik er vrij weinig over vinden.
Staan ze bv bekend als goede gitaren, waar komt hij vandaan en kan iemand mij misschien vertellen hoe oud hij precies is.

iig bedankt, speel zelf geen gitaar, heb meer verstand van drummen :seriousf: of is dat hier vloeken in de kerk... maar zit me te bedenken wat ik ermee aan moet...

alvast bedankt...

en ik probeer een foto bij te voegen maar dat lukt me nog niet helemaal...

LaurentB
30 november 2011, 11:29
De enige Dylon die ik eens in mijn handen heb gehad was er een van 70 euro van een leerling. Budgetgitaar natuurlijk, maar voor zo heel weinig geld niet slecht klinkend moet ik zeggen.

soessie
30 november 2011, 11:40
De enige Dylon die ik eens in mijn handen heb gehad was er een van 70 euro van een leerling. Budgetgitaar natuurlijk, maar voor zo heel weinig geld niet slecht klinkend moet ik zeggen.

ja heb al rondgekeken hier en gezocht, maar hoor natuurlijk hele andere namen, dylon is gewoon niet zo bekend en volgens mij idd een budgetgitaar..
is via via hier beland en is een oud beestje, moet zeggen, hij klinkt warm, maar heb natuurlijk verder nog geen verstand van gitaren.

maar ga me er toch eens wat in verdiepen hier want lijkt me opzich toch best erg leuk, heb jaren later ook nog eens een electrische gitaar op de kop getikt met versterker met het idee van nou, die ga ik nog wel een keer bespelen..

maar ben een beetje doorgeslagen in het drummen maar heb nou een aardige hoek met instrumenten en moet ook wel een beetje realistisch zijn.
dus ga hier eens verder kijken op het forum maar thnxx voor je reactie..

BLUEWEY
1 december 2011, 23:52
Heb 'n oude Dylon FG - 40 E die ik zo'n jaar of 20 geleden voor fl400,- in de aanbieding heb gekocht. Een aardig gitaartje, maar volgens mij volledig gelamineerd, alhoewel ik twijfels heb over het bovenblad, dat zou toch solid kunnen zijn gezien de prijs. Het ding klinkt versterkt niet verkeerd, maar die elektronica heb ik nu in een andere gitaar gefabriceerd.
De Dylon komt uit Korea en is Developed by B.C.G. (whatever that means..)

Hang dat ding lekker aan de muur want; niets zo charmant als een gitaar aan de wand (staat ergens in 'n sig..) en wie weet, doe je er ooit nog 's iets mee.
Nieuwe snaartjes er op en hoppaaaa, 'n leuk oefengitaartje.

soessie
5 december 2011, 11:24
Heb 'n oude Dylon FG - 40 E die ik zo'n jaar of 20 geleden voor fl400,- in de aanbieding heb gekocht. Een aardig gitaartje, maar volgens mij volledig gelamineerd, alhoewel ik twijfels heb over het bovenblad, dat zou toch solid kunnen zijn gezien de prijs. Het ding klinkt versterkt niet verkeerd, maar die elektronica heb ik nu in een andere gitaar gefabriceerd.
De Dylon komt uit Korea en is Developed by B.C.G. (whatever that means..)

Hang dat ding lekker aan de muur want; niets zo charmant als een gitaar aan de wand (staat ergens in 'n sig..) en wie weet, doe je er ooit nog 's iets mee.
Nieuwe snaartjes er op en hoppaaaa, 'n leuk oefengitaartje.
thnxx bluewey.... kijk, een ander denkt oké...info , wat valt er te vertellen dan...maar dit vind ik gewoon grappig om te weten...en idd...in de tijd dat deze gitaar op de markt kwam was hij best wel duur in de winkels...zover reikt mijn info nu ook...maar nu is het scrap bij wijze van en kent niemand het merk...behalve een paar dan haha...maar thnxx bedankt voor de input