PDA

View Full Version : Rock/Metal



Guitarfreak
29 november 2011, 20:58
Jo!

Ik ben afgelopen dagen bezig geweest met het maken van nieuw nummer.

Het blijft lastig, dat afmixen/masteren.
Bij 't vorige nummer kreeg ik meerdere malen te horen dat er teveel compressie op de masterbus zat.
Dit keer dus even het masteren achterwegen gelaten. Blijft lastig op cheape logitech boxen ;-).

Gitaar - Carvin
Recording - PodXT
Drums - Steven Slate programmed

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1217757

Ik hoor graag wat je ervan vindt.

Negeer de valse nootjes ;-). Moet m'n gitaar opnieuw intoneren.


Jip

pasqual
29 november 2011, 21:52
Ik vind het zeker niet verkeerd klinken. Ik vind vooral interessant wat je doet met de cleane achtergrond gitaar ( met delay ). Dit is ritmisch erg interessant vanaf 0:49. Dit matched erg goed met de zware begeleiding eronder. Dit is zeker de moeite waard om verder uit te werken. Qua mix vind ik het goed te pruimen.

EDV
29 november 2011, 21:53
kan geen technische beoordeling geven, daarvoor weet ik te weinig van recording af....ik heb 't wel helemaal uitgeluisterd, klonk wel lekker, meestal heb ik 't geduld daar niet voor :)

alleen werd ik verrast door 't plotse einde...

Guitarfreak
29 november 2011, 22:03
Ik vind het zeker niet verkeerd klinken. Ik vind vooral interessant wat je doet met de cleane achtergrond gitaar ( met delay ). Dit is ritmisch erg interessant vanaf 0:49. Dit matched erg goed met de zware begeleiding eronder. Dit is zeker de moeite waard om verder uit te werken. Qua mix vind ik het goed te pruimen.
Leuk om te horen! Thanks.


kan geen technische beoordeling geven, daarvoor weet ik te weinig van recording af....ik heb 't wel helemaal uitgeluisterd, klonk wel lekker, meestal heb ik 't geduld daar niet voor :)

alleen werd ik verrast door 't plotse einde...
Haha, cool dat je hem helemaal hebt afgeluisterd: )
Ik zal proberen hem wat verder uit te werken. Het plotse eind is abrupt, maar ik hou wel van die "bam", eind goed al goed finishes. Misschien dat in het midden nog iets spannends moet komen. Je heurtet!
Thanks!

nak
29 november 2011, 22:30
Gaaf,
Mooie combi van het cleane en heavy gitaar welke lekkere dynamiek heeft.
Ik houd wel van dat glasharde met de dynamiek op 300% ha,ha:blast:
bassdrums vind ik wat onlogisch klinken maar de rest klinkt nu al vet, en het moet nog ge-eindmixd worden?

Guitarfreak
30 november 2011, 12:17
Gaaf,
Mooie combi van het cleane en heavy gitaar welke lekkere dynamiek heeft.
Ik houd wel van dat glasharde met de dynamiek op 300% ha,ha:blast:
bassdrums vind ik wat onlogisch klinken maar de rest klinkt nu al vet, en het moet nog ge-eindmixd worden?
Bassdrum is inderdaad op sommige plekken niet op de punch van de gitaar. Op een gegeven moment duurt dat drums programmeren te lang, haha. Ga ik nog even fixen.

Duhsjaak
2 december 2011, 07:17
Bassdrum is inderdaad op sommige plekken niet op de punch van de gitaar. Op een gegeven moment duurt dat drums programmeren te lang, haha. Ga ik nog even fixen.

Hi
Als je wat vaker je mening geeft op zo'n forum als dit ontkom je niet aan bepaalde stokpaardjes, vermoed ik.

Dit is er dus één.

Je hebt een heel leuk stuk muziek gepost. Daarin zaten schoonheidsfoutjes. Die wist je wel, maar kennelijk vond je ze niet belangrijk genoeg om er iets aan te doen.

Pas nadat mede forummers opmerkingen maken over de puntjes die je allang wist, is dat voor jou een aanleiding om ze te fixen.

Dus:
- of je neemt ons niet serieus en je den 'ach laat maar, horen ze toch niet'
- of je bent een goed politicus die alleen in beweging komt als er koppen in de krant verschijnen

In het eerste geval: Dank je wel.
In het tweede geval: Ga je verkiesbaar stellen. Er valt daar meer te verdienen dan hier.

Je streeft iets creatiefs na toch? Dan werk je je idee zodanig uit, dat je het op demo niveau kunt laten horen aan de buitenwererld. Dat heb je gedaan en (staat hier al in diverse toonaarden) dat heb je heel goed gedaan (alleen kutterig kort).

Daarna ga je niet telkens je oude schilderij overschilderen of bijwerken.
Je eerste schilderij is creatief, al je bewerkingen zijn ambacht.
Als je goed ambachtsman wil worden (alle respect voor een goed ambachtsman) wordt dan kapper, banketbakker, schoenmaker. Allemaal beroepen waarin om het hardst wordt geroepen dat het van die creatieve beroepen zijn. En ja, de eerste nieuwe taart volgens een nieuw model is creatief, daarna wordt het ambacht.

Kortom, weer een klein stukkie van Gus, in de hoop dat ik een punt duidelijk kan maken: Het telkens sleutelen aan iets dat je eerder hebt gemaakt is NIET creatief en dus zonde van je tijd. Je muziekje is goed, hier en daar erg goed en vertoont kleine gebreken. Soit.

De energie die je na het lezen van dit stuk nog hebt, lekker in een nieuw stuk steken. Of in een stuk om aan de armzalige 2 minuutjes te plakken, zodat ik er iets relaxter naar kan luisteren zonder een tennisarm te krijgen van het telkens opnieuw opstarten.

Ergens anders op dit forum heb ik een 'Tom de la Tourette' gepost. Dat lijkt mij geweldig humoristisch: Kut, heb je verdomme alweer die klote afslag gemist.... Draai nou maar om lul!!!

Dus in dat gedachtengoed: Kut, en nou aan het werk verdomme. Het kloten weekend staat er weer aan te komen. Dus geen klere smoesjes meer.....
Vreidnelijke groet, Gus

Han S
2 december 2011, 10:31
Het gekke is dat ik heb best lekker vind klinken, de schoonheidsfoutjes voor lief nemend zeg ik: goed bezig en vooral doorgaan.

Ik houd van deze dynamische metal, eindelijk eens iemand die snapt dat je niet alles door de geluidsgehaktmolen hoeft te persen die ze 'compressor' hebben gedoopt.

The Lo Lands
2 december 2011, 17:45
Ben het met Han eens. Gewoon lekkere melodische metal die nog open, fris en dynamisch klinkt. Well done boy, keep them coming!

Guitarfreak
2 december 2011, 19:38
Hi
Als je wat vaker je mening geeft op zo'n forum als dit ontkom je niet aan bepaalde stokpaardjes, vermoed ik.

Dit is er dus één.

Je hebt een heel leuk stuk muziek gepost. Daarin zaten schoonheidsfoutjes. Die wist je wel, maar kennelijk vond je ze niet belangrijk genoeg om er iets aan te doen.

Pas nadat mede forummers opmerkingen maken over de puntjes die je allang wist, is dat voor jou een aanleiding om ze te fixen.

Dus:
- of je neemt ons niet serieus en je den 'ach laat maar, horen ze toch niet'
- of je bent een goed politicus die alleen in beweging komt als er koppen in de krant verschijnen

In het eerste geval: Dank je wel.
In het tweede geval: Ga je verkiesbaar stellen. Er valt daar meer te verdienen dan hier.

Je streeft iets creatiefs na toch? Dan werk je je idee zodanig uit, dat je het op demo niveau kunt laten horen aan de buitenwererld. Dat heb je gedaan en (staat hier al in diverse toonaarden) dat heb je heel goed gedaan (alleen kutterig kort).

Daarna ga je niet telkens je oude schilderij overschilderen of bijwerken.
Je eerste schilderij is creatief, al je bewerkingen zijn ambacht.
Als je goed ambachtsman wil worden (alle respect voor een goed ambachtsman) wordt dan kapper, banketbakker, schoenmaker. Allemaal beroepen waarin om het hardst wordt geroepen dat het van die creatieve beroepen zijn. En ja, de eerste nieuwe taart volgens een nieuw model is creatief, daarna wordt het ambacht.

Kortom, weer een klein stukkie van Gus, in de hoop dat ik een punt duidelijk kan maken: Het telkens sleutelen aan iets dat je eerder hebt gemaakt is NIET creatief en dus zonde van je tijd. Je muziekje is goed, hier en daar erg goed en vertoont kleine gebreken. Soit.

De energie die je na het lezen van dit stuk nog hebt, lekker in een nieuw stuk steken. Of in een stuk om aan de armzalige 2 minuutjes te plakken, zodat ik er iets relaxter naar kan luisteren zonder een tennisarm te krijgen van het telkens opnieuw opstarten.

Ergens anders op dit forum heb ik een 'Tom de la Tourette' gepost. Dat lijkt mij geweldig humoristisch: Kut, heb je verdomme alweer die klote afslag gemist.... Draai nou maar om lul!!!

Dus in dat gedachtengoed: Kut, en nou aan het werk verdomme. Het kloten weekend staat er weer aan te komen. Dus geen klere smoesjes meer.....
Vreidnelijke groet, Gus
Ik heb erg genoten van je ''stuk'', leuk geschreven!

Out of inspiration is wellicht een passende zin bij dit nummer. Ik denk dat elke muzikant wel het punt kent waarop hij of zij vast loopt in een bepaalde muziekstroom. Het is lastig om altijd weer met totaal vernieuwende dingen te blijven komen. Ik weet dat bepaalde "maniertjes" voor mij werken en dit zal ongetwijfeld in al m'n nummers te herkennen zijn. Net zoals vele solo gitaristen vaste trucjes hebben bij soleren. Of het hierdoor minder creatief is valt nog te bezien.

Over de bassdrum. Ik denk dat je dat gedeelte verkeerd geïnterpreteerd hebt. Na de post van "Nak" beluisterde ik de drums nogmaals aandachtig en bevestigde inderdaad dat de kick niet altijd op de punch van de gitaar zit.

Thanks voor je commentaar! Volgens mij zit je niet alleen in de muziek? ; - )


Het gekke is dat ik heb best lekker vind klinken, de schoonheidsfoutjes voor lief nemend zeg ik: goed bezig en vooral doorgaan.

Ik houd van deze dynamische metal, eindelijk eens iemand die snapt dat je niet alles door de geluidsgehaktmolen hoeft te persen die ze 'compressor' hebben gedoopt.
Thanks man. Leuk om te horen.


Ben het met Han eens. Gewoon lekkere melodische metal die nog open, fris en dynamisch klinkt. Well done boy, keep them coming!
Will do, will do! Thanks lagelander : )

da Liks
2 december 2011, 19:55
ik vind t het echt wel te gek! ga je dit nummer nog verder uitwerken?

Guitarfreak
2 december 2011, 20:43
ik vind t het echt wel te gek! ga je dit nummer nog verder uitwerken?
Thanks!!!
Yes! Aan dit nummer werk ik nog steeds.

Duhsjaak
3 december 2011, 07:40
Ik heb erg genoten van je ''stuk'', leuk geschreven!

Out of inspiration is wellicht een passende zin bij dit nummer. Ik denk dat elke muzikant wel het punt kent waarop hij of zij vast loopt in een bepaalde muziekstroom. Het is lastig om altijd weer met totaal vernieuwende dingen te blijven komen. Ik weet dat bepaalde "maniertjes" voor mij werken en dit zal ongetwijfeld in al m'n nummers te herkennen zijn. Net zoals vele solo gitaristen vaste trucjes hebben bij soleren. Of het hierdoor minder creatief is valt nog te bezien.

Over de bassdrum. Ik denk dat je dat gedeelte verkeerd geïnterpreteerd hebt. Na de post van "Nak" beluisterde ik de drums nogmaals aandachtig en bevestigde inderdaad dat de kick niet altijd op de punch van de gitaar zit.

Thanks voor je commentaar! Volgens mij zit je niet alleen in de muziek? ; - )



Hi
Dit is een lastig punt als je niet tegenover elkaar zit. Zelfkritiek (aan mijn eigen adres gericht dus) heb je aangezien voor kritiek aan jou.

Vaste uitgangspunten zijn je eigen duimafdruk in je muziek. Heeft iedereen. En da's maar goed ook.

Ik heb geprobeerd voor het voetlicht te brengen, dat ik het een lekker stuk muziek vond (vind) incluesief schoonheidsfoutjes. Die zitten mij totaal niet in de weg.

En in plaats van je energie te steken in het repareren van iets dat al goed is, zou ik mijn energie steken in het maken van iets nieuws. Je kent de uitdrukking dat je niks moet repareren dat niet stuk is?

Sorry dus voor de verwarring.

Vaak zitten mensen een beetje vast door de kwaliteitseisen die ze aan zichzelf stellen. Het moet allemaal briljant en origineel en nergens mee vergelijkbaar etc.

Om daarvan los te komen, is het volgende recept misschien een oplossing:
- je schrijft 10 teksten
- daarbij let je niet op kwaliteit, alleen op plezier
- zorg dat je moet grijnzen als je ze schrijft
- je let alleen op metrum (aantal lettergrepen per regel)
- en klemtoon
- dan doe je 10 dagen niks
- dan draai je je teksten om, zodat je niet meer weet welke boven ligt
- en je gebruikt de eerste de beste tekst voor een nieuw liedje
- en zo maak je iedere dag een liedje
- als de teksten op zijn, draai je ze om en je gebruikt ze een tweede keer
- je hebt dan 20 liedjes
- je zult dan zien dat er 4 tot 6 leuk zijn en de rest is bagger
- dat maakt geen reet uit

Je hebt in 20 dagen 4 tot 6 leuke liedjes gemaakt. Met een goede kans dat er 1 of 2 bijzitten, die je verrassen. Omdat ze net anders zijn dan je van jezelf bent gewend.

Verras jezelf en zorg dat je de lol van het maken van leuke muziek terug vindt! Daarvoor ben je eraan begonnen in the first place en niet om je zorgen te maken over de vraag of het wel goed genoeg is. Schrijf dus niet vanuit de controle maar vanuit de ballen. Of de grijns.

Alleen maar positieve reacties toch? LoLands Han S, het is een Noord Nederlanse fanclub aan het worden. (Geintje). Ga weer genieten en je alleen zorgen maken over dingen die je in de hand hebt en het komt allemaal voor elkaar.
Vriendelijke groet, Gus