PDA

View Full Version : Bijgeluiden bij opnames



Daniel78
28 november 2011, 19:09
Ik ben al een tijdje bezig met dingetjes op te nemen. Ik doe dat met een Akoestisch versterkte gitaar. De Larrivee is versterkt met een Ibanez T35 versterker, die vanuit de line out naar een Samson G-track gaat (USB condensator microfoon, aangesloten op youtube. Vervolgens wordt het geluid tegelijk met het beeld opgenomen door Logitech Webcam software om vervolgens het geheel op youtube te pleuren. Zie link.

http://www.youtube.com/watch?v=DvAXheIgPhk

Nu maakt het niet uit of ik de akoestische versterkt en doorgelinkt opneem, of zo rechtstreeks in de microfoon opneem, maar ik heb (te) vaak last van bijgeluiden die de luisterervaring toch ietwat verpesten. Ik kan ze wat moeilijk omschrijven maar zie het filmpje en je hoort het. Is er iemand die direct weet hoe dat dit waarschijnlijk komt? Het zou een hoop zoekwerk besparen. Bvd, Daniel

Ernest01
28 november 2011, 19:20
De link werkt niet bij mij.
"Ongeldige URL" melding
(ziet er ook niet als een gewone url uit.....)

bass blom
28 november 2011, 19:47
youtube gebruiken als live recorder is nou ook niet echt een goeie keuze.
waarom? om live te kunnen uploaden wordt de audio stream gigantisch gecompressed.
je upload snelheid is 1/8 van je downloadsnelheid.
een bottleneck dus.

Daniel78
28 november 2011, 20:18
http://www.youtube.com/watch?v=DvAXheIgPhk

Daniel78
28 november 2011, 20:22
Dank je wel voor je reactie Bas. Nee ik probeer niet live op te nemen met Youtube, maar gebruik hiervoor het logitech webcam programma dat bij m'n hd720p kwam.

Zou het dit zijn? Moet ik misschien gewoon in audacity of sonar opnemen en vervolgens beeld en geluid samenvoegen? Geen idee hoe dat moet..:(

Daniel78
28 november 2011, 20:25
Oh.. en de bijgeluiden hoorde ik vanaf ongeveer 0:50 naar voren komen. Dan hoef je niet het hele ding af te luisteren :)

bass blom
28 november 2011, 21:30
ja duidelijk geluiden die doen denken aan te weinig geheugen of processor al dan niet in combi met software die gemaakt is voor: een webcam.
daar is geluid zeer waarschijnlijk een ondergeschoven kindje bij.

wat ook nog tegen werkt, je neemt al op in een compressieformaat.
youtube gaat dat nog een keer omzetten met een andere compressie.
zo stapelt het fout op fout, errorcorrectie gaat dan (slecht) werken.

dit soort effecten hoorde je in het begin van youtube altijd bijna.

neem inderdaad audacity of any ander goed programma.

The Bertman
28 november 2011, 21:33
Mee eens, volle buffer of te weinig geheugen.
Idd in een goed audioprog gaat dat wel goed komen. Sommige audioprogramma's kunnen ook met videobeelden werken, bv cubase.

tidalwave_sideburns
30 november 2011, 10:46
Dank je wel voor je reactie Bas. Nee ik probeer niet live op te nemen met Youtube, maar gebruik hiervoor het logitech webcam programma dat bij m'n hd720p kwam.

Zou het dit zijn? Moet ik misschien gewoon in audacity of sonar opnemen en vervolgens beeld en geluid samenvoegen? Geen idee hoe dat moet..:(

In sonar kan je videos inladen, de audiotrack van je video weghalen of gebruiken om een andere betere geluidsopname te synchroniseren. Werkt perfect.