PDA

View Full Version : Eastman ac 240?



jurrian-93
28 november 2011, 19:01
Hallo allemaal..

Helaas heb ik een breuk in de hals van mn akoestische gitaar. Heb ik al eerder gehad, weer laten maken (lijmen), maar nu weer op precies dezelfde plek weer een breuk.

Daarom heb ik er voor gekozen om op zoek te gaan naar een nieuwe. Ik heb al wat rond zitten kijken en ik kwam dus de eastman tegen.

Is deze gitaar geschikt om te strummen? Af en toe tokkelen met plectrum doe ik ook nog wel. Of kan ik beter richting een andere gitaar gaan kijken?

Ernest01
28 november 2011, 19:10
Je bedoelt denk ik de ac 420.....
Die kan je voor fingerpicking en strumming gebruiken.
(hoewel een dreadnought model veel voor strumming wordt gebruikt.)

Cue Zephyr
28 november 2011, 20:10
Tokkelen met plectrurm heet in mijn boekje toch echt 'flatpicken'...
En daar zal de AC420 als dreadnought het prima bij doen, lijkt mij.

jurrian-93
28 november 2011, 20:20
Inderdaad de 420, mijn excuses;)

Zijn er ook nog andere gitaren in deze prijsklasse en hoe zijn die in vergelijking met deze?

Ernest01
28 november 2011, 21:20
Recording King lees is veel goede dingen over.
Blueridge heb ik wel eens getest en waren niet verkeerd.

Maar zoals het met dit soort dingen gaat.... je eigen oren zijn altijd het beste om te testen. Hopelijk is er een winkel bij je in de buurt met diverse merken.

Veel plezier/succes bij het zoeken.

peter_heijnen
29 november 2011, 08:32
Heb ik al eerder gehad, weer laten maken (lijmen), maar nu weer op precies dezelfde plek weer een breuk.
Als ie echt op precies dezelfde plek is gebroken, dan is het gewoon niet goed gelijmd. Mss kan je de gitaar bij een andere reparateur langsbrengen, al was het maar voor een second opninion.

BasT
29 november 2011, 11:03
Ik heb zelf het OM model hiervan gekocht (de AC412), die is voornamelijk geschikt voor fingerpicking, maar eastmans hebben een heerlijk geluid. Volledig massief en prachtig afgewerkt.

De 420 is een dreadnought model dus uitermate geschikt voor strumming (al houd het OM model zich hier ook prima hoor). Van mijn kant zeker een aanrader. Je zou ook eens naar een blueridge kunnen kijken, die waren in mijn optiek ook zeer aardig.

jurrian-93
29 november 2011, 11:38
Ik heb zelf het OM model hiervan gekocht (de AC412), die is voornamelijk geschikt voor fingerpicking, maar eastmans hebben een heerlijk geluid. Volledig massief en prachtig afgewerkt.

De 420 is een dreadnought model dus uitermate geschikt voor strumming (al houd het OM model zich hier ook prima hoor). Van mijn kant zeker een aanrader. Je zou ook eens naar een blueridge kunnen kijken, die waren in mijn optiek ook zeer aardig.


Wat is precies het verschil tussen de 'gewone' 420, en de OM-versie, kan er namelijk weinig over vinden op internet.. ik ga binnenkort maar eens op deze gitaar spelen, weet iemand toevallig of een winkel deze op voorraad heeft staan? En natuurlijk concurrenten van deze gitaar...

Rizz
29 november 2011, 12:25
Wat is precies het verschil tussen de 'gewone' 420, en de OM-versie, kan er namelijk weinig over vinden op internet.. ik ga binnenkort maar eens op deze gitaar spelen, weet iemand toevallig of een winkel deze op voorraad heeft staan? En natuurlijk concurrenten van deze gitaar...

Vooral het model. De dreadnought is een echte country-gitaar, grote, bijna vierkante kast, veel volume en idd vooral geschikt voor strummen.
De OM is kleiner met een smallere taille en heeft door het model een over het algemeen betere scheiding van losse noten en is derhalve dus meer geschikt voor fingerpicking. Concurrenten o.a. bv Eastman E10OM.

jurrian-93
29 november 2011, 15:54
Vooral het model. De dreadnought is een echte country-gitaar, grote, bijna vierkante kast, veel volume en idd vooral geschikt voor strummen.
De OM is kleiner met een smallere taille en heeft door het model een over het algemeen betere scheiding van losse noten en is derhalve dus meer geschikt voor fingerpicking. Concurrenten o.a. bv Eastman E10OM.

Aha oke! weer wat geleerd^^
Weet jij toevallig ook een zaak waar ze veel akoestische gitaren hebben staan, en het liefst ook de ac420

Ernest01
29 november 2011, 16:20
Afhankelijk van waar je woont, kan je eens langs gaan bij Kees Dee in Amersfoort. Heeft de 420 en 420CE staan. (volgens de site)
Plus nog een heleboel andere merken en modellen.

Rizz
29 november 2011, 18:22
Aha oke! weer wat geleerd^^
Weet jij toevallig ook een zaak waar ze veel akoestische gitaren hebben staan, en het liefst ook de ac420,

Den haag, casa benelly bv

jurrian-93
29 november 2011, 18:34
Ik ben ook een beetje wegwijs aan het worden in akoestische gitaren qua bouw etc. Klopt het dat de AC420 een volledig massief houten constructie heeft? Dus niet alleen het bovenblad, maar ook de zij- en achterkanten?

Rizz
29 november 2011, 18:45
Kan het even zo gauw niet vinden, maar de 312 en 320 zijn wel volledig massief, dus je mag aannemen dat dat dan zeker geldt voor de 412 en 420

Edit: gevonden! (http://www.alphenaar.com/products/Eastman-AC420.html) en ook gevonden.. (http://www.alphenaar.com/products/Eastman-AC412.html)

jurrian-93
7 december 2011, 16:09
Afgelopen zaterdag ben ik bij Souman en Oostendorp (beide in Wezep) langsgeweest om op wat gitaren te spelen. Ik wist dat ze bij Oostendorp de Eastman hadden staan, dus eerst even naar Souman. Op veel gitaren gespeeld, maar nou niet echt een gitaar gehad waarbij ik dacht: WAUW...

Even de vraag gesteld waarom ze geen Eastman in het assortiment hadden. De beste meneer vertelde dat er nog geen ervaring was met de gitaren over zegmaar 5 jaar. De gitaren zijn pas vrij kort in productie, dus hij durfde het nog niet aan om ze te verkopen. Maar, als er inderdaad geen problemen waren over 5 jaar, dan konden het wel goede gitaren zijn.

Ook even bij Oostendorp langs geweest. De Eastman klonk goed, maar ik vond hem niet geweldig. Ik vond hem wat, ja hoe zeg je dat, gewoontjes.


Bij Souman hadden ze helaas alleen een linkshandige en een 12-snarige ColeClark staan. Binnenkort kregen ze wel een 2ehands CC FL2AC binnen. Ik hoop dat dat misschien iets is.

Ook had ik er (misschien wel eerder) bij moeten vertellen dat ik op zoek ben naar een podium-gitaar. Hij moet dus vooral versterkt lekker klinken, ook in de mix met een band.