PDA

View Full Version : Oplaadbare batterijen voor mijn effectpedalen



Sonny
28 november 2011, 16:50
Hey guyz,


Sinds enige tijd ben ik bezig met een aantal effectpedalen. Omdat ik nog niet echt zin heb om al een DC Brick of een Voodoo Lab power pedal aan te schaffen, wil ik het eerst gaan proberen met oplaadbare batterijen van Duracell. Ik heb tenslotte alleen nog maar een Wah pedaal van Vox en een Super Overdrive pedaal van Boss. Verder is het alleen voor thuis gebruik, want ik speel de eerste 2 jaar nog niet in een band.

Dit is hetgeen wat ik wil gaan bestellen:

Oplader
http://www.aximax.nl/catalog/hape-batterijoplader-inclusief-batterij-p-71049583.html

Batterijen
http://www.aximax.nl/catalog/duracell-hr9v-oplaadbare-volt-batterij-nimh-p-70812788.html

Denken jullie dat ik hier goed aan doe en dat deze batterijen geschikt zijn voor mijn pedalen?

Of weten jullie toevallig goedkopere batterijen te vinden, die van gelijke kwaliteit zijn?


Grtz Sonny

bass blom
28 november 2011, 16:54
er staat bij 9 volt
maar dat is het niet
oplaadbare batterijen hebben minder volts
1,5 gewoon is 1,2 oplaadbaar
9 volt gewoon is 7,2 oplaadbaar
hoeft geen probleem te zijn maar kan het wel zijn bij sommige pedalen.

HaroldA
28 november 2011, 16:55
€7,95 + €8,00 + €8,00 + €7,00 (verzendkosten) = €30,-

Oplaadbaare batterijen zijn 2-3x zo snel leeg als een leuke Alkaline batterij + ze lopen ook leeg als je ze niet gebruikt. Iedere week opladen dus!

Ik zou een 1-spot + daisy kopen als ik jou was.



9 volt gewoon is 7,2 oplaadbaar

+dat inderdaad.

Nielsje
28 november 2011, 16:55
Als je dat koopt, ben je duur uit. Je hebt dan twee batterijen, en een lader nodig. Dan zit je met de jou uitgezochte opties al op 24 euro.

Neem een one spot met daisy chain, of een godlyke powerall, dat moet te doen zijn voor 35 euro. Of, je koopt bij Thomann dit ding: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm

Dan ben je in een keer klaar, ook als je meerdere pedalen wil.

HaroldA
28 november 2011, 16:56
Of, je koopt bij Thomann dit ding: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm

Ik heb ergens (op dit forum?) gelezen dat die bij belasting ook maar 8v uitpoepen. Waardeloos dus.

peter_heijnen
28 november 2011, 17:02
Heb je ook een bron? Dan kunnen we wellicht voor eens en altijd vaststellen dat die junior van hb voor zijn geld of te gek of ruk is.

HaroldA
28 november 2011, 17:13
Heb je ook een bron? Dan kunnen we wellicht voor eens en altijd vaststellen dat die junior van hb voor zijn geld of te gek of ruk is.

Kan zo snel niets vinden, behalve dit:


I've bought the PowerPlant two days ago, received it today and will see . . . Read a review in a german magazine though (from a guy who builds pedals) which was good.
It needs a simple mod though - those 9V outs are 8.2V actually since they are using a kind of protective diode in front of it (which is unnecessary) and once that is bridged one gets 9V from the unit.

peter_heijnen
28 november 2011, 17:24
Tjezus, dus als je die diode weghaalt of bridged is ie wel goed? Waarom kan HB dat niet zelf bedenken of is die diode mss toch niet helemaal onnodig?

Hoe dan ook, ik ben blij met het origneel en ts kan ok alleen maar aanraden idd een onespot of zo met daisychain te kopen. Een paar keer batterijen wisselen en je hebt het er al uit. En anders steeds oplaadbare verwisselen en opladen wordt ook vervelend op den duur, zeker als het net moet gebeuren als je er net lekker in zit. :)

jim__
28 november 2011, 18:35
Ik heb ergens (op dit forum?) gelezen dat die bij belasting ook maar 8v uitpoepen. Waardeloos dus.
Afgelopen donderdag heb ik mijn HB Powerplant junior in m'n pedalenbak ingebouwd. Ik heb hem ook doorgemeten, en kwam niet op 9 volt op de multimeter. Wel op 8,98 volt zonder belasting, dus ik maak me niet druk :cooler:. Daarnaast kan ik ook bevestigen dat de 5 uitgangen geïsoleerd zijn. Op mijn vorige daisy chain kon ik m'n gitaarzender (werkt op 3 volt, maar aangesloten via een spanningsregelaar) niet voeden door een onwijze brom die de spanningsregelaar veroorzaakte. Dit ongeacht de aangesloten adapter. Op de Powerplant Junior gaat ie prima op een uitgang van 9v/150ma zonder bijgeluiden of andere toestanden.

Ontopic: Gelet op mijn ervaring met oplaadbare 9voltsblokjes zou ik de gok niet wagen. Voor het geld zou ik gaan voor een van de andere oplossingen die hier al zijn aangedragen. Daarnaast zijn de meeste wah-pedalen niet true bypass, en doen ze het dus alleen als ze batterijspanning hebben. Wat dat voor gevolgen heeft merk je wel zodra je een keer de gitaarkabel in de wah hebt laten zitten...:soinnocent:

Plant
28 november 2011, 19:23
er staat bij 9 volt
maar dat is het niet
oplaadbare batterijen hebben minder volts
1,5 gewoon is 1,2 oplaadbaar
9 volt gewoon is 7,2 oplaadbaar
hoeft geen probleem te zijn maar kan het wel zijn bij sommige pedalen.

Bijna goed. Als de fabrikant maar 6 celletjes in zo'n 9V blokkie zou stoppen zou het idd 6*1,2V = 7,2V zijn, maar ze zijn zo slim om er eentje extra in te doen. Een oplaadbare 9V batterij is toch nog 8,4V.

bass blom
28 november 2011, 19:28
oh is dat zo ja? wist ik niet :D