PDA

View Full Version : geluid BCrich NJ/ ibanez sz520



Akira
31 mei 2003, 17:03
Ik heb bovenstaande gitaren, maar zit met het volgende...
Ik vind het geluid van de BCrich het mooist, maar de ibanez speelt het lekkerst....

Hoe krijg ik dat geluid nou in mijn ibanez?

Is het echt zo simpel als andere elementen in mijn ibanez, of is het hout van de gitaar van zo'n groot belang dat dat weinig uit zou halen?

skabouter
31 mei 2003, 17:25
helaas kerel, zoiets zal je altijd zien...........
als je van alle gitaren ooit gemaakt het beste zou nemen, DAN zou je pas een super gitaar hebben. tot de tijd dat dat mogelijk is moet je er maar meerdere hebben, met elk hun plus en min punten.........

je kan in je ibanez wel (soort gelijke) BC rich pu`s doen, maar het zal het toch nooit echt worden, qua klank.................

je zou iets zelf kunnen laten bouwen, een gitaar met de body etc van die ibanez, maar met meer de sound van de BC rich. het zou misschien wel kunnen, maar het zou ook aardig wat kunnen gaan kosten...........
is dat het waard ?
je hebt nu ook 2 leuke gitaren, en daar kan je ook om en om mee spelen.

ik heb dat ook met mijn ibanez en mijn sheraton. die ibanez wint het op klank, maar de sheraton speelt wel lekkerder, en is mooier.
ik wissel gewoon af..............meer kan een mens niet doen.

en ibanez is geen sheraton, en een sheraton is geen ibanez. wat ik hiermee bedoel ?

EEN BC RICH IS GEEN IBANEZ, EN EEN IBANEZ IS GEEN BC RICH.......

:)

jorrit
2 juni 2003, 00:00
god arjen wat een bak onzin ;)

als het hout het zelfde is kun je wel een soort gelijk element kopen en kom je toch een heel eind in de buurt....alleen die bc rich heeft een floyd en die ibanez voglens mij niet....

maar waarom bouw je niet zelf.

www.warmoth.com kun je alles zelf kiezen en valt erg mee in prijs (bij mij tenminste...)

skabouter
2 juni 2003, 14:09
hij bouwt niet, omdat ie beide dingen toch al heeft ! duh
hij wil juist een beetje verbouwen, zodat de 1 de ander wordt........

Negative K3 fan
2 juni 2003, 15:30
als het dezelfde houtsoorten zijn kun je elementen wisselen.

jorrit
2 juni 2003, 16:15
jah arjen is wel waar maar........als je dus de ideale gitaar wilt hebben maak je er een die aan beide eisen voldoet.....verkoop je andere twee en je hebt een die aan al je eisen voldoet....