PDA

View Full Version : Van ruilen komt huilen? de gitaarversie



Kingfisher
28 november 2011, 09:31
Op het Vintage Versterker-forum bestaat die al, de van-ruilen-komt-huilen-post, waar u al uw ruilvragen kan stellen. Bij deze eentje voor gitaren:

Ik heb momenteel een Gibson Les Paul Standard uit 1994 te koop, nu wil iemand ruilen met een ES339 uit 2010. Ik wilde eigenlijk liefst centjes, maar heb altijd zwaar GAS gehad voor een kleine hollowbody (een 335 is te groot voor mijn 1m68 ).

Eerlijke ruil waar iedereen beter van wordt?

Bijl
28 november 2011, 10:21
Als beide gitaren even veel waard zijn, beide ongeveer in dezelfde staat verkeren, en beide partijen vinden elkaars gitaar lekker spelen, dan is het een evenwichtige ruil.

Shredder Mike
28 november 2011, 10:25
Doen. Ga je op klankmogelijkheden op vooruit.

groovieguitarguus
28 november 2011, 10:34
Een ES 339 is wel een CustomShopper...
Interessante gitaren... Zeker als een 335 je te groot is...
En wat betreft spijt... Je kan altijd spijt krijgen... ook als je verkoopt en het 'gecashte' geld investeerd in iets wat je niet bevalt...

wireman
28 november 2011, 13:37
Buiten het zakelijke aspect vind ik het ´gevoel´ eigenlijk altijd belangrijker.. Dat is namelijk niet in waarde uit te drukken.. Als een gitaar past en goed voelt.. Dan moet het zo zijn.. ECHT spijt heb ik altijd van de dingen die ik niet heb gedaan.. Het andere overleef ik wel weer :seriousf:

bovendien.. +1 voor de opmerking over de customshoppert.. Kwaliteitief hoef je je denk ik geen zorgen te maken..