PDA

View Full Version : Keuzehulp: Fender Roadworn Strat '60 vs Fender Classic Player '60



Kranjcar07
27 november 2011, 23:19
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en kan maar geen keuze maken.
Op dit moment ben ik opzoek naar een nieuwe gitaar en mijn oog is daarbij op twee modellen gevallen. Ik wil graag jullie visie/mening/advies over de plus en min punten van beide modellen in de hoop een keuze te kunnen maken.
(prijsverschil is voor mij niet relevant)

Buzzel
28 november 2011, 08:26
Ga naar de winkel en probeer ze. Welke heb best bevalt koop je :ok:

Kranjcar07
28 november 2011, 09:39
Thats the biggest problem, ze bevallen alle twee erg goed ;)

beruk
28 november 2011, 09:49
Maak je een lijstje met wat je verwacht van een strat en in hoeverre de gitaren daaraan voldoen, vervolgens tel je de plusjes op. gitaar met de meeste plusjes ga je kopen.
Hoe verschilt het geluid?

Woml
28 november 2011, 10:18
Als ze allebei erg goed bevallen, en geld speelt toch geen rol, dan koop je ze gewoon allebei :crazyhappy:

Kranjcar07
28 november 2011, 11:00
Als je kijkt naar de pickups, hoe verhouden de Tex-mex PU van de Roadworn zich tegenover de 69 Strat® pickups van de Classic player

Buzzel
28 november 2011, 16:02
Als je kijkt naar de pickups, hoe verhouden de Tex-mex PU van de Roadworn zich tegenover de 69 Strat® pickups van de Classic player

Dit is denk ik ook een kwestie van smaak. Ook dit lekker proberen. Als je straks denk van daim gitaar A speelt beter maar gitaar B klinkt beter zou je natuurlijk nog pickups kunnen veranderen ;)

Kranjcar07
28 november 2011, 21:00
Er is een kandidaat bij gekomen.

Voor mezelf moet ik nu een keuze maken tussen de:

Blade Texas Standard Pro

en

Fender Classic Player 60 Strat

Goeiemorgen
28 november 2011, 22:16
Als je kijkt naar de pickups, hoe verhouden de Tex-mex PU van de Roadworn zich tegenover de 69 Strat® pickups van de Classic player


Ik heb zelf ook een tijd tussen beide gitaren zitten duppen. je moet weten dat in de begin jaren de duurdere 69 USA pickups werden gebruikt die bestempeld waren met AY vanaf 2006/2007 is de AY er afgehaald en komen de pickups waarschijnlijk uit Mexico en zijn ze de goedkopere versie van de 69-pickups.

Ik heb zelf een 60 classic player 2008 genomen, geluid is heerlijk ook met de mex versie van de pick-ups. maar dit is natuurlijk persoonlijk.
Er staat er een op MP (niet de mijne, politiek correct?)