PDA

View Full Version : Modtone Dyno Drive



MegaDrive
27 november 2011, 16:56
Bangkok is echt de hemel voor bizarre pedalen waar nog nooit iemand van gehoord heeft en nu ik er woon maak ik er een sport van om er zoveel mogelijk uit te proberen :). Vandaag was zo'n dag en ik was in de markt voor een goede overdrive zonder fratsen. Vandaag een uurtje of drie bij JJ55Musicshop http://www.jj55musicshop.com/ rondgehangen en 9 pedalen uitgeprobeerd. De enige waarvan ik ooit eerder had gehoord was de Mad Professor Green Wonder en de rest was totaal onbekend of geen porem. 6 van de 9 konden meteen weer terug de kast in maar uiteindelijk hield ik er 3 over: JSL OD/Boost, Modtone Dyno Drive en dus de Mad professor. Uitgeprobeerd met single coils en humbuckers op clean, crunch en hi gain en de Modtone kwam duidelijk als beste uit de bus, met name omdat deze als enige echt goed met single coils overweg kon. En het ding was maar 50 piek! Wat heel lekker is aan dit pedaal is true hardwire bypass en dat er een vleugje twang in zit. Het beste is echter dat hij in staat is om van een clean signaal een prachtige vintage plexi grom te maken terwijl hi gain sounds juist een strakkere, moderne shape krijgen. Briljant! Die kwaliteit heb ik nog nooit gezien in een OD en dat vleugje twang in het hi gain gebeuren klinkt briljant bij het betere djentwerk. Blij mee!

Nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb de andere pedalen van Modtone ook maar even geprobeerd, maar die zijn allemaal kut. Tremolo klinkt plastic, Flanger idem, Delay heeft zeer beperkte delaytijd, Chorus kleurt het geluid heel erg, etc... De OD is blijkbaar een ongelukje en dit soort tripjes zijn precies bedoeld om zo nu en dan die vreemde pareltjes eruit te vissen :)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51NhvE4VQpL.jpg

Nielsje
27 november 2011, 17:08
... ze hebben volgens mij ook een envelope filter, heb je die toevallig ook nog geprobeerd?
Heb je hem trouwens gekocht? If so, gefeliciteerd met je aankoop :)

robert-gitarist
27 november 2011, 17:19
Kun je niet ff z'n Dyno Drive naar Nederland versturen?! :D ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik ben reuze benieuwd naar dit pedaal toen ik je bericht had gelezen. Leuke, simpele lay out.

MegaDrive
27 november 2011, 17:40
@ Robert: Dank je! Ik denk dat Thailand het meest onbetrouwbare post- en pakketsysteem ter wereld heeft, dus nee, sorry man :)

@ nielsje: Ja, gevalletje inpakken & wegwezen. En die Plexi sound klinkt nog beter op mijn Artisan dan op dat Diamond (???) buizengedrocht daar :D. Lekkere cabs wel van dat merk!

Nee, de envelope filter niet geprobeerd. Nooit echt geweten wat dat doet ook :shame: :D
Ik kom daar vast nog wel eens terug, dan zal ik eraan denken.

jim__
28 november 2011, 18:41
[QUOTE=Nielsje;2747492]... ze hebben volgens mij ook een envelope filter, heb je die toevallig ook nog geprobeerd?
/QUOTE]
Heb ik al een tijdje in gebruik, de modtone funk filter. Leuk pedaal, gebruik hem ipv mijn eerdere crybaby die ik toch alleen ritmisch gebruikte. Zou hem alleen wel eerst testen of hij je bevalt, kwam er al snel achter dat alle envelopefilters allemaal compleet anders zijn. De modtone vond ik dan de beste, vooral omdat hij ook een lowpass heeft waardoor hij nooit iel gaat klinken en een stuk voller van geluid is.

Ron Houben
29 november 2011, 13:39
@ Robert-Gitarist. Die zijn gewoon in Nederland te koop. De importeur is USA Music import. Die kan je vast wel vertellen waar je dit pedaal kunt kopen.

schizo910
29 november 2011, 14:57
@ Robert-Gitarist. Die zijn gewoon in Nederland te koop. De importeur is USA Music import. Die kan je vast wel vertellen waar je dit pedaal kunt kopen.


Sound Plaza in Amsterdam heeft ze...