PDA

View Full Version : ik wil aan een basgitaar gaan kopen en les nemen



timobode
27 november 2011, 14:34
ik wil graag een nieuwe basgitaar kopen ik had eerst een cort dus als iemand een goed merk weet wilt iemand die a.u.b plaatsen alvast bedankt

kamiel
27 november 2011, 22:42
Wat is nu net je bedoeling?

Als ik je goed begrijp had je al een cort en zoek je nu een andere/betere?

Wat is je budget, wat voor stijl speel je?

piker
28 november 2011, 00:23
Goed merk: Cort...

timobode
28 november 2011, 07:48
Ik wil graag een ibanez maar die krijgen slechte reacties dus weer een cort of een stagg ik speel verschillend rock punk hardrock metal ook soms blues maar als je me kan verder helpen graag kamiel mijn budget is tussen de 200 en 300 euro

Amadeeke
29 november 2011, 00:16
Probeer eens een squier, prec of jazz . zeker een bas te vinden in die prijsklasse. Ik speel er nu al 4 jaar op in een coverband : rock blues wave pop ...
Heb al andere basjes geprobeerd maar moet X10 uitgeven om een een 'serieuze' verbetering te horen. denk ik aan musicman , lefay, fender ed...
Dus , zolang ik de euromillions niet win, dan blijf ik even hierbij.

kamiel
29 november 2011, 16:50
Probeer eens een squier, prec of jazz . zeker een bas te vinden in die prijsklasse. Ik speel er nu al 4 jaar op in een coverband : rock blues wave pop ...
Heb al andere basjes geprobeerd maar moet X10 uitgeven om een een 'serieuze' verbetering te horen. denk ik aan musicman , lefay, fender ed...
Dus , zolang ik de euromillions niet win, dan blijf ik even hierbij.

x10 is overdreven hoor, voor 800 tot 1200 euro heb je ook al echt hele leuke basjes..

timobode
30 november 2011, 07:10
Oke maar mijn budget is 200 to 300 euro

Wabbie
30 november 2011, 09:50
Wat voor bas heb je nu? Corts zijn namelijk prima beginners bassen. Ik ben geen fan van Ibanez bassen, naar dat ligt denk ik meer aan mij dan aan Ibanez.

Ik zou even serieus overwegen of doorsparen niet interessanter is. Voor een eurootje of 500 koop je, zeker tweedehands, al een basgitaar die echt erg goed is.

Einzeln
2 december 2011, 12:22
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-bas/506797235-mosrite-copy-by-aria-1969-zeldzaam.html?return=eJxNzd0KgzAMBeB3EfROW3%2FAUZH h3iTTTottLU2E4di7L73bTfKdc5GAqtXHKDmgaqRUGWqI8zZsR EEJsR9B%2B8pB3ClYAMLKW%2BHOy%2Bi91L40HimeTnvSXqAHi P9NuRqCyPsJKOa%2B66uNnL2%2F7VgXC4505O1U5%2B3D8pj65 pbYJHZ9IjEvE5j4WpADK6RSMhz3k%2BdH0cwcDzScm8KsfDuEc 5TZ8P0BCx9HDg%3D%3D&fta=eNo1kVtuwyAQRffCR7%2BBAWMGZQvdQjS8UktOYwWntVp1 7x1o%2Bnd8zzDY14QOvxvOKB739fxBaxOhodMojvWkXnI77TdU YVWczWHV6IwL645fyxZazQ3DtqMM1w3fH9dyX1K4tQX1y3Lh09 v2OMm%2Bz6DY6FJEWHhXQ0Cx5HGRnh0KiL56mOQBkWZDihh8hi z9fzIUWRlTV6USjRnOUnlCHMMp%2B2LGqSnreSQSoj5UhjQpLw 9VwMtaLYNVKsWJQSlH0nRlOQEGmbRLf4ofegIFEkTeU4tJKTOU KVZXWJlKM8kBnsD9AU8PcKT7%2Bzw%2FsCeyAnWwAKp2KM6q3C FaWVlNkzV6NkOBMbb3pLiy%2FbZRbue1vF%2F2t1GlZuNRXOk4 93q50Yy6F8y%2Fjz5FeH3ihwiEEr9%2Ffn4BiUiWAg%3D%3D&fta_ind=16&fs=1&thumb_click=1#photo

piker
2 december 2011, 16:18
Lijkt linkshandig maar is het toch niet... Echt bedrieglijk!

proguitar89
2 december 2011, 22:51
misschien, kan je hier (http://muziekshop24.nl) wel even een kijkje op nemen ze hebben hartstikke goedkope gitaren. dat ik denk is het wel goed maar iedereen is wel te spreken over de kwaliteit van de spullen en de snelle bezorging.

aaronstonebeat
2 december 2011, 23:33
Wat bevalt je dan niet aan de bas die je nu hebt?

pueblo
2 december 2011, 23:52
misschien, kan je hier (http://muziekshop24.nl) wel even een kijkje op nemen ze hebben hartstikke goedkope gitaren. dat ik denk is het wel goed maar iedereen is wel te spreken over de kwaliteit van de spullen en de snelle bezorging.

lijkt me achteruitgang tov zijn huidige bas

spriggan
4 december 2011, 00:53
misschien, kan je hier (http://muziekshop24.nl) wel even een kijkje op nemen ze hebben hartstikke goedkope gitaren. dat ik denk is het wel goed maar iedereen is wel te spreken over de kwaliteit van de spullen en de snelle bezorging.

Serieus?

Advies geef je op grond van kennis en ervaring. Gezien jouw staat van dienst op dit forum, vraag ik je vriendelijk, doch dringend, je goed bedoelde adviezen voor je houden.

Einzeln
4 december 2011, 10:22
Serieus?

Advies geef je op grond van kennis en ervaring. Gezien jouw staat van dienst op dit forum, vraag ik je vriendelijk, doch dringend, je goed bedoelde adviezen voor je houden.

Goeiedag zeg. Probeer dit nog eens op inhoud en niet zo op betrekking.

proguitar89
4 december 2011, 10:49
Serieus?

Advies geef je op grond van kennis en ervaring. Gezien jouw staat van dienst op dit forum, vraag ik je vriendelijk, doch dringend, je goed bedoelde adviezen voor je houden.

sorry hoor ik probeer ook maar te helpen.

no 1 hops
4 december 2011, 10:51
omdat de TS niet verteld welke cort hij heeft is het moeilijk in te schatten wat nu werkelijk een upgrade is of niet.

ben nu zelf begonnen met het fenomeen bas en heb nu twee goedkope basjes.
1 vantage, lekker licht en twee verschillende soorten pickups
2 adonis j bas kopie met maple hals en redelijk zware body

en beide zo ontzettend verschillend.
dus wat ik de TS aanraden kan is gewoon een winkel instappen en uitproberen
want wat ik een prettig klinkende en aanvoelende bas vind, kun jij wel compleet waardeloos vinden.

proguitar89
4 december 2011, 10:54
omdat de TS niet verteld welke cort hij heeft is het moeilijk in te schatten wat nu werkelijk een upgrade is of niet.

ben nu zelf begonnen met het fenomeen bas en heb nu twee goedkope basjes.
1 vantage, lekker licht en twee verschillende soorten pickups
2 adonis j bas kopie met maple hals en redelijk zware body

en beide zo ontzettend verschillend.
dus wat ik de TS aanraden kan is gewoon een winkel instappen en uitproberen
want wat ik een prettig klinkende en aanvoelende bas vind, kun jij wel compleet waardeloos vinden.

misschien een domme vraag maar wat bedoelen jullie met TS?

Einzeln
4 december 2011, 10:57
misschien een domme vraag maar wat bedoelen jullie met TS?

Topic starter

timobode
4 december 2011, 23:12
Het spijt me maar ik ben niet duidelijk geweest want ik heb een elektrische gitaar geen bass maar ik zag 3 maanden geleden mijn vriend bass spelen ik vind het geluid mooier en lager maar dit kan aan mezelf liggen ik vind een viersnarige bass overzichtelijker want binnen 48 uur kende ik het nummer pretty fly for a white Guy van the offspring bijna uit mijn hoofd (alleen het laatste gedeelte niet) op een gitaar 2 maanden ;)

kamiel
5 december 2011, 13:59
Dus je hebt een gitaar van cort en wilt nu een goedkope bas, om daarmee baslessen te gaan volgen? Kijk eens bij cort, die hebben hele leuke basjes voor weinig.
En btw, ondanks het feit dat basgitaar duidelijk veel leuker en cooler is dan gitaar moet je niet denken dat het veel simpelder is dan gitaar omdat het maar 4 snaren zijn hoor. :D

timobode
5 december 2011, 18:11
nee dat denk ook niet ik vind het alleen overzichtelijker maar toch bedankt voor de tip ;)

TDZH
6 december 2011, 20:03
Ik heb een tijdje terug een Fender Jazz Bass Made In Mexico gekocht voor 200 euro... Om wat lakschade. Speurders/Marktplaats heeft mijn dank.

BassAgent
6 december 2011, 20:21
Poeh, dat is wel echt cheap TDZH.

Maareh, om maar eens even een inhoudelijk advies te geven: er zijn de afgelopen jaren steeds meer kwalitatief goeie basjes bij gekomen in de prijsklasse die je noemt. Echt slechte instrumenten zijn er nauwelijks meer te krijgen boven de 200 euro, dus dat scheelt. Er zijn een paar die er wat mij betreft echt uitspringen:

-Yamaha
Ik heb in de ruim 12 jaar dat ik nu speel heel veel Yamaha's gehad en bespeeld, en nog nooit een slechte tegengekomen. Behalve de ERB serie kun je bij Yamaha eigenlijk nooit een miskoop doen. Ongelooflijk goeie prijs/kwaliteit verhouding.

Net als:
-Cort
Zelfde ervaring. Zelfs de instapper van Cort, de Action Bass, is een meer dan verdienstelijk instrument.

-Squier
Ik blijf graag ver weg van de Affinity serie, dat is in mijn ogen niet meer dan Stagg-kwaliteit, ook wel bekend als ongelooflijk brandhout. Zwabberhalzen, slechte hardware en electronica om te janken. Maar als je gaat kijken bij de Standard, Vintage Modified en Classic Vibe serie, dan gaat er een wereld voor je open. Goed gebouwde, stevige, goed klinkende en (na een afstellinkje soms) prima spelende basjes voor echt heel weinig geld. Zeker de nieuwere Squiers zijn écht goeie instrumenten. Worden trouwens in de Cort-fabriek gebouwd, als ik me niet vergis.

-London City
De duurdere London City basjes zijn gewoon heel goed. Niet die kopen met een zwart logo.

-Richwood
Lees het London City-verhaaltje, vervang "London City" voor "Richwood". Geldt dus hetzelfde voor.

-Blade
Met een beetje mazzel kun je de Blade B1 voor €300 op de kop tikken op Marktplaats (staat er nu bv. eentje op). Beste Jazz Bass in die prijsklasse die je kunt krijgen.

Ik ben vast nog wat vergeten maar hier moet je wat mee kunnen toch?

timobode
16 december 2011, 19:52
Hoi is er iemand wel is bij feedback in rotterdam :punk: ik zou daar graag een bas kopen

Wabbie
16 december 2011, 19:53
Hoi is er iemand wel is bij feedback in rotterdam :punk: ik zou daar graag een bas kopen

erhmmm, que? Dit kan ik echt niet volgen?

bass blom
16 december 2011, 20:03
Hoi is er iemand wel is bij feedback in rotterdam :punk: ik zou daar graag een bas kopen

naar binnen gaan, als het open is, hard roepen: is daar iemand?
kijken wat er gebeurt.
en als er niemand is, gewoon een leuke uitzoeken en meenemen :ok:

BassAgent
19 december 2011, 14:03
Ik ben er met enige regelmaat, hoezo?

Joreeen
19 december 2011, 16:37
Poeh, dat is wel echt cheap TDZH.

Maareh, om maar eens even een inhoudelijk advies te geven: er zijn de afgelopen jaren steeds meer kwalitatief goeie basjes bij gekomen in de prijsklasse die je noemt. Echt slechte instrumenten zijn er nauwelijks meer te krijgen boven de 200 euro, dus dat scheelt. Er zijn een paar die er wat mij betreft echt uitspringen:

-Yamaha
Ik heb in de ruim 12 jaar dat ik nu speel heel veel Yamaha's gehad en bespeeld, en nog nooit een slechte tegengekomen. Behalve de ERB serie kun je bij Yamaha eigenlijk nooit een miskoop doen. Ongelooflijk goeie prijs/kwaliteit verhouding.

Net als:
-Cort
Zelfde ervaring. Zelfs de instapper van Cort, de Action Bass, is een meer dan verdienstelijk instrument.

-Squier
Ik blijf graag ver weg van de Affinity serie, dat is in mijn ogen niet meer dan Stagg-kwaliteit, ook wel bekend als ongelooflijk brandhout. Zwabberhalzen, slechte hardware en electronica om te janken. Maar als je gaat kijken bij de Standard, Vintage Modified en Classic Vibe serie, dan gaat er een wereld voor je open. Goed gebouwde, stevige, goed klinkende en (na een afstellinkje soms) prima spelende basjes voor echt heel weinig geld. Zeker de nieuwere Squiers zijn écht goeie instrumenten. Worden trouwens in de Cort-fabriek gebouwd, als ik me niet vergis.

-London City
De duurdere London City basjes zijn gewoon heel goed. Niet die kopen met een zwart logo.

-Richwood
Lees het London City-verhaaltje, vervang "London City" voor "Richwood". Geldt dus hetzelfde voor.

-Blade
Met een beetje mazzel kun je de Blade B1 voor €300 op de kop tikken op Marktplaats (staat er nu bv. eentje op). Beste Jazz Bass in die prijsklasse die je kunt krijgen.

Ik ben vast nog wat vergeten maar hier moet je wat mee kunnen toch?
Mijn Affinity is echt een hele goeie! Komt uit een pakket met versterker! Maar vergeleken met andere Affinity's is demijne toch wel stukken beter!

Gearjunkie
20 december 2011, 20:16
Ik wil graag een ibanez maar die krijgen slechte reacties dus weer een cort of een stagg ik speel verschillend rock punk hardrock metal ook soms blues maar als je me kan verder helpen graag kamiel mijn budget is tussen de 200 en 300 euro

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie

timobode
4 januari 2012, 22:12
he bedankt allemaal voor de tips maar ik heb gekozen voor een squier precision bass

Joreeen
4 januari 2012, 22:20
he bedankt allemaal voor de tips maar ik heb gekozen voor een squier precision bass

Goeie keus! veel plezier met het bassen!

Git Aar
5 juli 2012, 21:15
-Yamaha
Ik heb in de ruim 12 jaar dat ik nu speel heel veel Yamaha's gehad en bespeeld, en nog nooit een slechte tegengekomen. Behalve de ERB serie kun je bij Yamaha eigenlijk nooit een miskoop doen. Ongelooflijk goeie prijs/kwaliteit verhouding.



Is de ERB niet precies dezelfde gitaar als de RBX, alleen dan zonder J-element?

De ERB beginners-setjes kosten al jaren 400 euro met een 9W. pruttelversterkertje, terwijl de RBX 200 euro is.

BassAgent
6 juli 2012, 11:07
Niet echt. Als je een RBX zonder Jazz element wil hebben moet je de RBX260 hebben, lijkt dezelfde bas maar het is allemaal net even wat beter dan de ERB serie. De ERB is een beetje de Squier Affinity van Yamaha, en hoewel de Affinity series prima zijn, zou ik voor die paar tientjes meteen voor een Standard gaan. Zo ook bij Yamaha.

DennChooch
31 juli 2012, 17:22
als je een goedkope preciesion bass zoekt...
http://www.speurders.nl/lopend/deluxe-precision-p-bass-jack-danny-112695396.html