PDA

View Full Version : Mijn dochter, mijn zoon en hun band



aaronstonebeat
27 november 2011, 00:49
Mijn dochter (zang) en mijn zoon (bas) hebben gisteren weer een kort optreden gedaan met hun band die nu Eternal Grace heet. Dit is één van de nummers die ze brachten:


http://www.youtube.com/watch?v=xAaIQaoRVxE&feature=feedu

Mijn dochter is veertien. Ik ben stiekem van plan haar weg te kapen bij de band, mijn zoon misschien ook, en zelf een muzikaal project met haar te beginnen (niemand weet daar nog van :sssh:), onder de naam Van Oppen (a la Van Halen) want zo heten we, of gewoon met haar naam 'Emma'.
Ik zie een Hope Sandoval in haar.

Ace 1.15.19
27 november 2011, 01:49
Wildse plannen bij de familie Stonebeat zo te horen! Ik kan het filmpje nu jammer genoeg (nog) niet bekijken/beluisteren omdat ik op het werk geen YouTube kan afspelen, maar zodra ik thuis ben doe ik dat zeker.

aaronstonebeat
27 november 2011, 02:00
Wildse plannen bij de familie Stonebeat zo te horen! Ik kan het filmpje nu jammer genoeg (nog) niet bekijken/beluisteren omdat ik op het werk geen YouTube kan afspelen, maar zodra ik thuis ben doe ik dat zeker.

Jazeker!
Ik had ook al een bandlogo in gedachte en dat is ons familiewapen:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HDTN8ELQ.jpg

Mijn dochter droomt er nu al van ooit een kasteel te bezitten en te bewonen.

Ace 1.15.19
27 november 2011, 02:34
Lijkt me erg complex voor een bandlogo. Moeten jullie niet eerst muziek maken alvorens je druk te maken om een logo? :seriousf:

aaronstonebeat
27 november 2011, 02:43
Waar. Maar het zit al in mijn hoofd. Zij maken zich er niet druk om want ze weten het nog niet.

Van het wapen zijn alleen het schild, de helm en wat daar bovenop staat betekenisdragend; de rest is tierelantijntjes.

Duhsjaak
27 november 2011, 16:19
Hi
Als ze allemaal in die orde grootte van leeftijd zitten zou ik denken dat dat een heel verdienstelijk bandje is. Tikkie schuchter nog, maar wat wil je?

Het klinkt allemaal even sympatiek. Verdienstelijjk dat de drummer links is gaan spelen. Anders kom je dat later tegen. Bassist stuwt lekker zonder dominant aanwezig te zijn, lead gitarist heeft een heerlijke toon en iets meer lef dooet wonderen. En dan de zangeres. Daar steek ik wat van Oppen als ik mij die woordspeling mag veroorloven.

Elders is Bibi vergeleken met Sandy Denny en dat hoorde ik eerlijk gezegd niet, maar hier lijkt die vergelijking zeer op zijn plaats. Karakteristieke buiginkjes naar boven. Die hoor je niet vaak. Het klinkt eigenlijk onwaarschijnlijk volwassen daardoor!

Zoals je weet heb ik met een zeer jonge Sandy D te maken gehad en heb mij vaak de vraag gesteld hoe zij heeft geklonken toen zij 13 was (of 14 in dit geval - maakt niet zoveel uit).

Toen was opnemen en zelfs foto's maken niet zo normaal en van alledag als nu. Ik had er wel wat voor over gehad.

Ik zou ze lekker hun ding laten doen en wat let je om Van Oppen op te starten zonder ze los te weken?

Zo te horen hebben ze het hier ook naar hun zin, dus count your blessings.
En ga met een metersbrede grijns op je kop de groei van die gasten volgen.

Een mooier cadeau kun je je als pa toch niet voorstellen? En verleid ze tot het uithalen van muzikale gekkigheid. Die van mij flikten het (als ik dan eenmaal een begeleidingsband had gescoord) hun partij precies een halve noot te laag te spelen. Perfect zuivere partij, maar niet in combi met de begeleiding. We hebben het er nog wel eens over.

Dit wordt hun muzikale bagage. Super om daarvan getuige te kunnen zijn.

Ik hoop op veel reacties, dus doe een oproep aan alle forummers om niet alleen te luisteren!
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
27 november 2011, 22:37
Ben er maar trots op Marc, ik heb een zoon van 10 die fanatiek bezig is met drummen en ik vind het te gek dat hij met muziek bezig is! Leuk om te zien dat jouw kids het al goed doen en dat op die leeftijd. Is dat trouwens een eigen nummer? De gitarist heeft nu al een goeie tone in zijn spel.

aaronstonebeat
27 november 2011, 22:57
Dank, heren; ik ben zo trots als een pauw.

Ik denk niet dat het een eigen nummer is; volgens mij hebben ze nog geen eigen nummers.
De gitarist, rechts in beeld, heeft een jaar of twee van mij les gehad :)

Bouke
2 december 2011, 19:29
Hey Stonebeat,

dat was in Rolde toch? Dan stond ik vlak achter/voor je dan :-) Een voormalig gitarist van mijn bandje speelde mee met een ander bandje en aldus raakte ik in Rolde verzeild...

Klonk prima trouwens, je hoorde jong en niet veel ervaring, maar ik kreeg enorme flashbacks naar vroegâh, toen ik voor het eerst ging optreden.

Tof man, zulke kids!

Groets,
Bouke

da Liks
2 december 2011, 19:36
tof!! leuk hoor als je kids zo creatief bezig zijn!

aaronstonebeat
2 december 2011, 19:59
Hey Stonebeat,

dat was in Rolde toch? Dan stond ik vlak achter/voor je dan :-) Een voormalig gitarist van mijn bandje speelde mee met een ander bandje en aldus raakte ik in Rolde verzeild...

Klonk prima trouwens, je hoorde jong en niet veel ervaring, maar ik kreeg enorme flashbacks naar vroegâh, toen ik voor het eerst ging optreden.

Tof man, zulke kids!

Groets,
Bouke

Dank je!
Ben jij nogal aan de lange kant, nog langer dan ik? En lang donker haar? Enthousiast bij oa de RHCP-cover?

showband
4 december 2011, 11:15
klein stukje gemeend advies.

laat ze hun eigen weg zoeken.
Help waar ze het vragen. Biedt ondersteuning, lange autoritten naar vage podia aan.
dat worden geweldige verhalen voor later

Maar ga in godesnaam niet als `old fart`in een band met 20-ers!
ze zullen nu misschien ja zeggen... maar het gaat een drama worden.
Dat draait uit op het in de kiem smoren. geloof me.
Vraag ze of ze je met homestudio opnames helpen. Geef tips en truucks zoveel ze willen.
Doe het eens op een familiefeest of sinterklaasgelegenheid. Maar in godesnaam niet daar waar hun klasgenoten het misschien zouden kunnen zien. Ineens gaat de kont tegen de krib en ze stoppen met muziek.

En JA dat is kut.

muziek maken op die leeftijd is niet alleen muziek. Het is een identiteit vinden. Het is samen met je vrienden. Het is je plek en je mening vinden. Dat ga je op een gegeven moment nadrukkelijk zonder ouders willen doen. Dat is een deel van het proces. Als ze dan een band met leeftijdsgenoten hebben / anderen. Spelen ze door. Als hun muziek `samen met pappie is` dan gooien ze de gitaar demonstratief uit het raam.

paulusdeBKB
4 december 2011, 11:33
Ik sluit me volledig aan bij Showband. Niet met je kids in een bandje gaan. In het geheim lekker samen spelen kan natuurlijk wel, zolang ze er maar niet mee naar buiten hoeven te treden en zolang het een kleine bijzaak is naast hun eigen ding.

aaronstonebeat
4 december 2011, 11:56
Dank. Mijn voornemen was niet 100% serieus; ik laat ze lekker hun gang gaan, hoor.

Han S
4 december 2011, 11:56
Hangt wel weer van de instelling van pa af vind ik, soms gaat het prima, meestal wordt het een ramp.

grayfink
4 december 2011, 12:16
Ik denk dat Showband wel een beetje gelijk heeft. :confused:

Bouke (Ook Assenaar) is trouwens denk ik niet degene die je beschreef.
Hier zie je hem goed. (De man met de tele) Die moet je toch haast af en toe tegenkomen in de Asser muziekscene: http://www.youtube.com/watch?v=6NCP3hGwy1Q&feature=related

aaronstonebeat
4 december 2011, 12:20
Ha ja, die Bouke ik wel vaker zien spelen :ok: