PDA

View Full Version : Orange Dark Terror overdriven...



Exile
26 november 2011, 21:05
Goeienavond allen,

Sinds een paar maand trotse bezitter van het nieuwe brooddoosmodel van Orange, de Dark Terror.

Valt weinig aan te testen, volume, shape, gain en gaan. Op zich is de 'veelzijdigheid' -ahum- nog redelijk instelbaar dmv wat te spelen met de gain en shape knoppen.

Enkel zou ik er nu graag dat ietsje meer uitkrijgen. Het mag namelijk allemaal nét wat meer brutaal zijn. Ik speel in een metal-/hard- en deathcore band en het mist soms wat brutaliteit kracht. Dus overdriven die handel!! :seriousf:

Er zit geen clean channel op, wel een fx loop, dus daar moet ik het mee stellen.

Het idee bestond uit een TS808 erop te zetten en van daaruit verder te gaan. Aan de andere kant hoor ik dan weer 101 boost-pedaal namen en OCD, Gold Bender en dat soort pedaaltjes.

Met andere woorden, ik zie door de bomen het bos niet meer staan, en dat terwijl het eigenlijk allemaal zo moeilijk niet zou mogen zijn =$

Dus mijn vraag naar jullie toe -zeker aan diegenen die hier ervaring mee hebben of dit genre spelen-, Welke pedaal is er absoluut nodig om dat brutale en break-your-face geluid te krijgen? ^^

Budget ligt om en bij de €200, dus er kan wel een mooie oplossing gezocht worden ;)

Mvg,

Christophe

the sure thing
26 november 2011, 22:59
De 808 pedalen lijkten mij een prima oplossing. Helemaal omdat 808 pedalen OOK als boost kunnen worden gebruikt. Als je de gain op je amp het werk wilt laten doen heb je een "low gain" pedaaltje nodig, anders wordt het een brij.

Dus: ga voor de 808 (van wat voor merk dan ook). Een TS-9 of TS-10 van Ibanez kan ook prima.

Nog een tip: koop je pedaaltje 2e hands, dat scheelt je weer een hoop geld en als het niets is, draai je nauwelijks verlies.

Terminus
27 november 2011, 00:46
Gewoon een TubeScreamer, welke maakt bijzonder weinig uit.

Exile
27 november 2011, 02:45
De Ibanez TS ;) Heb mij laten vertellen door een aantal muzikanten uit het genre dat de 808 daar ver boven uitsteekt =)

Terminus
27 november 2011, 11:57
Als jij zo veel geld aan een TS wilt uitgeven moet je dat vooral doen. Als je meer wilt weten over wat een TubeScreamer doet en welke je moet hebben raad ik deze link (http://www.ultimatemetal.com/forum/equipment/346068-tube-screamer-faq-version-1-a.html) aan. Die man heeft verstand van zaken.