PDA

View Full Version : G&L Asat Classic



tompie
26 november 2011, 14:30
hey allemaal,

ik ben gisteren een tweedehands Asat gaan testen. Viel lekker mee. Alleen vroeg ik me nu af welke muzikanten zo'n gitaar kopen? Zijn dit rockgitaristen of eerder blues/country? Ikzelf speel in een pop/rockband. Is deze gitaar dan geschikt en de beste optie? Ik wil sowieso een Fender tele.

langun
26 november 2011, 14:39
Het soort gitaristen die vinden dat deze gitaren goed in de hand liggen en die vinden dat de klank goed past bij wat ze willen spelen, wat dat ook mag zijn...

Je laat je keuze toch niet afhangen van waarvoor anderen deze gitaar gebruiken?

Als je sowieso een Fender Tele wilt, dan moet ik je teleurstellen, want een Asat is een Asat :p

Plant
26 november 2011, 14:43
Als je sowieso een Fender Tele wilt, dan moet ik je teleurstellen, want een Asat is een Asat :p

... en een G&L geen Fender :p

tompie
26 november 2011, 15:00
ik dacht dat G&L een soort fender was, aangezien Leo Fender er toch achter zit? ikzelf speel dus zoals gezegd pop/rock. welk merk zouden jullie mij dan aanraden? ik heb een hot rod lampenversterker.

toddzilla
26 november 2011, 15:19
G&L is qua merk inderdaad geen Fender, dus als je een Fender wil moet je een Fender kopen. Maar met G&L is echt niks mis hoor. Ik heb een Asat uit de Tribute serie gehad die absoluut niks onder deed voor de Mexicaanse Fenders die ik bespeeld heb. Een USA Asat heb ik nooit bespeeld, dus daar kan ik je weinig over vertellen, maar ik ga er vanuit dat dat ook gewoon hele goede gitaren zijn.
Voor de rest sluit ik me aan bij langun. Wat maakt het uit welke stijl anderen op een bepaalde gitaar spelen? Als jij hem lekker vind spelen en goed vind klinken voor pop/rock is er toch niks aan de hand?

tompie
26 november 2011, 15:29
neen, maar ik dacht dat er mss een soort regels waren voor bepaalde stijlen... dat een bepaald merk mss veel gekocht wordt door mensen die dezelfde stijl spelen...

LP_CL
26 november 2011, 15:50
Persoonlijk vind ik G&L veel beter spelen en klinken dan Fender. Kijk niet naar de naam, oordeel zelf over de kwaliteit. Doe misschien eens een blinde test en kies op basis daarvan.

Hendriks
26 november 2011, 15:58
Tompie , ga gerust een Asat proberen , kwalitatief doen ze zeker niet onder voor een Fender , sterker nog.......:hide: .
Probeer ze beide uit kan ook en laat je niet verleiden door een merknaam.