PDA

View Full Version : Roland Cube 40XL



CID-Gibson
25 november 2011, 22:15
Beste Vrienden

Ik heb dus vandaag de Roland Cube 40XL gekocht, op het eerste zicht ziet dit versterkertje er maar simpel uit. Maar toen ik er eens mee aan de slag ging moest ik vaststellen dat zelfs zonder aarde op de stroomaansluiting geen enkel geronk te horen was.
Heel zuiver van klank en voor 40watt wel wat power in dit bakje (hij moet ook niet onder doen voor een lampen met dezelfde Watt). De effecten zijn zeer goed en goed regelbaar. In het kort deze versterker is de oplossing voor in de woonkamer ik ben er zeer tevreden over is voor mij de juiste oplossing. Maar voor 40 Watt heb ik er wel 3km flink aan gesleept om hem thuis te krijgen (zwaar dus). Ook de 50sec loop is een mooie bijkomende functie, de handleiding is ook zeer overzichtelijk en in het Nederlands. Er is ook een Cube 80XL maar deze zou ik persoonlijk afraden, daar je dan te zwaar zit voor een woonkamer( klein zaaltje) totaal in orde maar woonkamer draai je dit ding nooit open. Indien ik mijn Cube 40XL op 3 zet en de versterker staat 1m van mij vandaan is je plectrum aanslag op de snaar al niet meer te horen.

Groetjes.

Gearjunkie
25 november 2011, 22:21
Gefeliciteerd met je aankoop!

CID-Gibson
25 november 2011, 22:22
Gefeliciteerd met je aankoop!

Beste Vriend

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

aaronstonebeat
25 november 2011, 23:24
Ik heb een Cube 60, gekocht eind 2003. Daarmee doe ik alles; thuis spelen en lesgeven, repetities en optredens. Stand 'classic stack'. Heeft nog nooit half open gestaan vanwege veel te hard dan. Van de effecten gebruik ik alleen de delay en dan zo kort dat het bijna niet hoorbaar is (en sinds kort wel eens de tremolo in Born on the Bayou); de overige effecten vind ik te extreem.
Maar ik ben een groot Cube-liefhebber.

piker
25 november 2011, 23:35
Die cube-serie is idd super!
Ik he er 1 van 80w. Doet alles wat ik wil.
Naar het schijnt hebben ze in
die range nu ook basversterkers. Ook outstanding
naar ik hoor!

pim raaijmakers
26 november 2011, 00:19
Die kleinere cubes ( ik heb een 20x) werken ook naar behoren. echt goede versterkers voor hun geld.

CID-Gibson
26 november 2011, 15:06
Die cube-serie is idd super!
Ik he er 1 van 80w. Doet alles wat ik wil.
Naar het schijnt hebben ze in
die range nu ook basversterkers. Ook outstanding
naar ik hoor!

Beste Vriend

Juist ze hebben ook een Basversterker reeks van Roland en deze zijn ook super, ik was een week terug in een instrumentenwinkel en daar hoorde ik deze versterker totaal in orde.

Groetjes.