PDA

View Full Version : Schelheid van Tele



Ash ketchum
31 mei 2003, 17:24
Hoe kom je van de schelheid van een Tele af? Ik weet dat het een Tele trekje is maar de tone knop komt met de 3 standenschakelaar in het midden niet eens verder dan een kwart en dan is het al te schel.
Zelf zat ik aan andere een potmeter te denken.
Iemand andere suggesties?

Lacrymosa
31 mei 2003, 17:29
Een andere potmeter (lagere waarde) zal zeker helpen, je kan er ook gewoon andere elementen in zetten.........
Lil 59, Tone Zone voor tele etc

CheerS!!

Negative K3 fan
31 mei 2003, 17:30
andere elementen, een humbucker in SC formaat of een quarter pounder oid.

Lacrymosa
31 mei 2003, 17:31
Ik was je voor K3

CheerS!!

Negative K3 fan
31 mei 2003, 17:36
tssss, maar jij hebt ook snellere vingers :D

sash
31 mei 2003, 19:46
Of verzieken met humbuckers
Of andere gitaar

:)

Negative K3 fan
31 mei 2003, 19:48
verzieken? soms zijn humbuckers best handig hoor.

Neals
31 mei 2003, 23:01
klap er humbucker in SC formaat in.. en die schelheid, dat hoort er nu eenmaal bij

<edit>
Pruts eens met je iekwalijsur
</edit>

Pickslide
31 mei 2003, 23:07
Precies een humbucker in een telecaster is wel leuk maar dan is het telecasterige er af.

Het advies van iemand die er nooit op gespeeld heeft :oops:

@iro
31 mei 2003, 23:56
Precies een humbucker in een telecaster is wel leuk maar dan is het telecasterige er af.

Het advies van iemand die er nooit op gespeeld heeft :oops:


ik deel die mening, en ik heb het wel gedaan, humbucker in telecaster

Bins
1 juni 2003, 00:01
Offtopic: Jaaaa Sublime in je sig. Masterlijk! Maar het is toch: "the day that I die will be the day..."? ik kan ernaast zitten hoor.

iam
1 juni 2003, 00:08
ook off topic...

subliem :wink: :-D

@iro
1 juni 2003, 02:12
Offtopic: Jaaaa Sublime in je sig. Masterlijk! Maar het is toch: "the day that I die will be the day..."? ik kan ernaast zitten hoor.

zou kunne, kzal't wel is opzoeken hoe da het juist is, ma ge snapt wa da'k bedoel das toch al iet :wink:

LordRiffenstein
1 juni 2003, 10:27
Hoe kom je van de schelheid van een Tele af? Ik weet dat het een Tele trekje is maar de tone knop komt met de 3 standenschakelaar in het midden niet eens verder dan een kwart en dan is het al te schel.

Iemand andere suggesties?

Dikkere snaren, harder spelen, elementen laten zakken, versterker anders afstellen. Allemaal dingen die je makkelijk kan doen!

Luca P
1 juni 2003, 11:26
Gewoon de tone knop gebruiken.
De meeste gitaristen gebruiken die knop nooit. Wat zonde is want je kan er goed mee afstellen.
Met mijn Les Paul bijv. als ik blues achtige dingen speel, gaat de knop een stukkie terug en met op het hals element wat overdrive van de versterker krijg je een heerlijk geluid. 8-)
Met de Tele krijg je vast ook mooie geluiden als je experimenteert.

Kjiratsiekoedel
1 juni 2003, 11:39
(andere) condensator erin => iets met hoog/laag filters waardoor de schelheid verandert

Roberto1978
4 juni 2003, 10:38
die potmeters en condensators heb ik niet zo'n verstand van, maar klinkt logisch

ik stel zelf bij elementen met een schelle output altijd de treble op de versterker ook altijd omlaag, een midshift op je versterker in t cleane kanaal wil ook weleens helpen.

daarnaast schijnt het dat onder andere die metalen plaat bij het brug-element ervoor zorgt dattie anders klinkt dan bij een strat. dus pas op als je een andere enkelspoeler ofzo op die plek zet

Wicked Willy
4 juni 2003, 14:26
kinsman elementen dur in.....zelfde element configuratie, betere sound.......kost een paar centen maar dan hedde ook wa.......bovendien geven deze elementen geen string pull, je verliest wel een beetje twang....maar het geluid wordt wat (heavy) rock-achtiger, wat romiger.

ReinoutV
4 juni 2003, 14:38
Tele = schel, ik zou niet weten waarom je deze gitaar hebt gekocht als je hier niet zo van houdt. Op het hals-element werkt het bij mijn tele heel goed om de tone-knop iets terug te draaien, je haalt dan net het bovenste randje eraf. En met overdirve geluid moet ie juist knallen :metal: :). Ik zou er iig geen humbuckers in zetten, koop daar dan liever een andere gitaar voor of zo.

Neals
4 juni 2003, 17:49
Lil 59 is best te doen anders, is de gulden middenweg tussen een single coil en humbuckers