PDA

View Full Version : Amplitube?!



LGK
25 november 2011, 19:57
Ik heb een filmpje gezien van een programma op de computer "Amplitube" met allemaal verschillende versterkers enzo. Klinkt best wel aardig! Maar sommige mensen vinden het helemaal geweldig.. Als het dan zo goed is waarom koopt iedereen dan een versterker van 1500 euro en niet zo'n programma van ongeveer 300 euro (volgensmij) Kunnen jullie dit uitleggen?
:???:
Hier nog dat filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=DDx7TTNPSOM&feature=related

guitarnijboer
25 november 2011, 20:39
Als het dan zo goed is waarom koopt iedereen dan een versterker van 1500 euro en niet zo'n programma van ongeveer 300 euro (volgensmij) Kunnen jullie dit uitleggen?


Ik denk omdat de speakertjes van je laptop te klein zijn om live mee te spelen... :)

LGK
25 november 2011, 20:41
nou als dat het probleem is moet daar wel wat op te vinden zijn..;)

Dirk_Hendrik
25 november 2011, 20:47
OK,
Omdat het gemiddeld podium waar de gemiddelde gitarist staat te spelen het amper toelaat dattie tijdens het spelen ook nog met een laptop staat te kutten? Laat staan dat die laptop halverwege die gevoelige intro in sleep modus gaat?

LGK
25 november 2011, 21:03
oke oke, duss voor op het podium word het hem niet, maar wat vinden jullie er van voor algemeen?

Wop6670
25 november 2011, 21:30
Hoi Lucas,

Ik heb beide. Ik speel het over mijn surround set, wat echt niet slecht is hoor.
Het klinkt best aardig.
Ik heb gezocht met amplitube naar het geluid wat ik leuk vindt. Het blijft alleen klinisch.
Het heeft geen volle klank. Als je het hard speelt krijg je hoofdpijn. Schel!
Met mijn bleus deville kan ik bijna alleen maar hard, maar geen pijn in je oren of dat het verveeld. Nu heb ik fatsoenlijke reverb. Dit kan je niet sampelen met een computer. Het lijkt allemaal op elkaar.
Wat wel heel leuk is met amplitube is dat je bestaande effecten kan proberen.
Je maakt je amp in amplitube inclusief je eindbuizen en zet er de effecten tussen die je leuk vindt.
Moet wel zeggen dat ik erg heb moeten zoeken om het werkend te krijgen.
Je moet een goede interface hebben en die zijn duur.
Ook kan je leuke loops er mee maken. Tevens kan je mp3 muziek afspelen en het tempo aanpassen.
In mijn geval noodzakelijk want mijn vingers zijn nou niet bepaald soepel en snel. :seriousf:
Leuk amplitube? Ja.
Het geld waard mhwa, nee. 300 eurie voor de software. Ongeveer 200+ voor een goede koppeling tussen je gitaar en je stereo. Veel ergenis met instellingen gehad. Computers moeten gewoon werken en je moet niet eindeloos hoeven zoeken tot het werkt.

Het is niet het ei van columbus maar wel heel erg leuk om naar je geluid te zoeken.

Willem

LGK
25 november 2011, 21:39
Hey bedankt! Ik heb me antwoord! Dus eigenlijk moet ik gewoon maar gaan sparen voor een twin reverb ofzo;)

Grz

Wop6670
25 november 2011, 23:59
Succes Lucas,

Je zal daar zeker geen spijt van krijgen.

Willem

MegaDrive
29 november 2011, 13:44
Ja, gewoon een goede amp scoren. Software is altijd leuk om wat mee te rotzooien maar de interactie die je met een goede buizenbak hebt haal je (nog) niet uit een pc.

Software wordt overigens wel beter en steeds natuurgetrouwer. Mijn favorieten zijn momenteel de amps rooms van Softube, vintage en metal, allebei errug overtuigend. Ik heb die een keer in de oefenruimte gebruikt op de laptop -> audio interface -> mesa 50/50 en 4x12 en dat was met de ogen dicht bijna the real deal. Absoluut goed genoeg dat niemand dat in een live situatie hoort. Maar je bent natuurlijk wel een kneus als je op het podium staat te rocken met je Lenovo in plaats van je naar bier & sex stinkende Twin Reverb :D

En die Twin Reverb maakt ook niet per ongeluk een Skype geluidje van je moeder tijdens die killer solo voor 800 man, hahaha!

Little Jay
29 november 2011, 14:26
Toetsenisten zie ik wel steeds vaker laptops op het podium gebruiken met VSTs en plugins... (inclusief de toetsenist van mijn band). Dat scheelt wel, hoeft 'ie geen B3, Würlitzer, Rhodes en vleugel mee te nemen terwijl het geluid (op het podium in ieder geval) nagenoeg niet te ondescheiden is van "echt". Het speelgevoel is wel anders, zo erkent ook onze toetsenist.

Overigens is zijn setup toetsenbord --> interface --> laptop --> versterking.

En als versterker vindt hij het fijnst een............. gitaarversterker!! (maar het kan rechtstreeks in de PA)