PDA

View Full Version : Baggy's Jam



pretsnor
24 november 2011, 23:16
Beste gitaristen,

Ik nodig jullie allemaal uit om 2 demo songs van mijn bandje Baggy's Jam te beluisteren!

http://www.facebook.com/BaggysJam

De songs staan onder bandpage. We spelen nummers in een hele eigen stijl, die t best omschrijven als funky bluesrock. (Of bluesy funkrock!). Ben benieuwd naar jullie meningen over de nummers. De gitaarsound en de mix zijn niet zoals we het willen, maar we hadden helaas niet veel inspraak over de mix.

Misha

bass blom
24 november 2011, 23:22
nee, sorry.
de intentie is er wel maar ik hoor matige engelse uitspraak en licht valse gitaren.
de keuze voor de gortdroge drums vind ik wel leuk.
maar verder is de opname ook matig.
maar, zoals ik al zei, intentie is er en dus potentie ook.
hoe lang zijn jullie bij elkaar?

aaronstonebeat
24 november 2011, 23:24
Ik kan ze niet vinden, zie alleen vier foto's. Maar ik ben niet zo'n heel bedreven face booker:makeup:

pretsnor
24 november 2011, 23:41
Aaron: het kopje bandpage. Ik hoop dat je die kan vinden.

Bass: Hm dat over de uitspraak heb ik van niemand gehoord, en is mij ook nog nooit opgevallen. Ik zal t eens doorgeven aan meneer de zanger. je andere kritiekpuntjes zijn we ons van bewust en wordt aan gewerkt. Ben meer benieuwd wat je van de nummers zelfs vindt. We spelen momenteel een maand of 5 in deze samenstelling, daarvoor een tijdje een andere drummer gehad.

bass blom
24 november 2011, 23:42
voor 5 maanden is het heel netjes.

en hoe komt het dat je geen inspraak in de mix hebt?

pretsnor
24 november 2011, 23:44
Onze oefenruimte heeft een Cd uitgebracht met bands die regelmatig oefenen en zich willen later horen in de buurt. Elke band had drie uur om iets neer te zetten, en de mix is als een soort lopende bandwerk gegaan: als iedere band zijn wensen had willen inbrengen had het teveel tijd gekost. (helaas!!)

bass blom
24 november 2011, 23:45
ah zo.
net nog even het tweede nummer gedraaid dat rammelt wel nog flink :D

aaronstonebeat
24 november 2011, 23:56
Aaron: het kopje bandpage. Ik hoop dat je die kan vinden.

Dit is wat ik zie:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JZXF6B7C.jpg

Waar te klikken?

Duhsjaak
25 november 2011, 07:10
Hi
@Aaronstonebeat
Je zit al behoorlijk goed.

- Je klikt bandpage
- je klikt het symbool met de vakjes (wij zouden dat een rekenmachine noemen)
- je klikt op downloaden
- en dan wordt het terrein weer bekend, want dan zie je een vakje links onderin dat je 13 seconden moet wachten

Je had hier in groot Amsterdam een project dat 'ouderen aan de knoppen' heette. Als senior (zover ben jij nog niet hè, dus je hebt nog effe) kon je met je apparaat en je gebruiksaanwijzing naar het centrale meldpunt en dan werd je geleerd hoe je met dat ding om moest gaan. En hoe je met de gebruiksaanwijzing om moets gaan.

Helemaal mijn straatje, want dat voorkomt dat veel apparaten die goed zijn voor garantie worden teruggezonden of in de kast belanden.

Dit schitterende initiatief is uiteraard wegbezuinigd.

Hierop heeft de industrie gerageerd door ons te overladen met dingen zonder gebruiksaanwijzing. Die zouden intuitief zijn.

Daarmee zeggen ze gewoon dat het aan jezelf ligt als je het niet aan de praat krijgt.

Een soort blame the victim, toch? Meneer, is uw fiets gestolen? Jammer hoor. Had u er maar op moeten blijven zitten.

Overigens heb ik een 'DON'T' aan mijn lijstje toegevoegd. Ik luister niet meer naar muziek, waarbij ik als dank voor drie minuten muziek, vijf minuten aan het zoeken ben.

@TS
Ik vind het slechte Engels wel meevallen. De gitaren staan echter nog valser als die van mij. Ik werk volgens het (helden) MC5 beginsel: Ik stem 1 keer en dan speel ik net zo lang tot ik klaar ben. Anders had ik wel pianostemmer geworden.

Het begin vind ik heel sterk, close miked en gortdroog. Als je dat nou eens als sterk uitgangpunt neemt en de zooi wat minder laat verzuipen.... Behalve de gast die de mix heeft verzorgd, die mag je wel weer verzuipen. God, wat een onvermoede wendingen toch.

5 maanden of zo? Prima!!!! Lekker doorgaan.
En volgende keer graag normaal een linkje naar je muziek. Jij weet waar het staat in die speelse en intuitieve zooi. Waarom laat je je publiek dan zoeken? 1 strafpunt. Bij NOG een strafpunt een gevulde koek voor de vaste kern hier. Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd.

Vriendelijke groet, Gus